Mode & Beauty alle pijlers

kleding/stijladvies, heeft dat zin?

07-12-2019 22:49 83 berichten
Toen ik nog een jong kind was, leende ik van die boeken uit de bibliotheek om samen met mijn beste vriendin te bepalen wat voor seizoenstype we waren. Aangezien het boeken uit de jaren tachtig waren (want het was bepaald niet goed gesteld met de openbare bibliotheken in Oost-Groningen), heb ik lang gedacht dat alleen koraal me goed zou staan. Maar dat kocht ik nooit, want veel kleren zijn er niet in die kleur en fraai vind ik het ook niet.

Maar nu heb ik toch echt wat nieuws nodig. En ik lijk maar geen idee te hebben van wat me echt goed staat. Het is meestal mwah-okay of echt leuk, maar ik kom er niet achter waarom echt leuk juist leuk is.
Dus vraag ik me af: heeft het zin om zo'n meneer of mevrouw eens te vragen een soort advies voor me op te stellen? Wat voor soort kleding bij mijn figuur past, wat voor soort kleuren wel en juist niet?

Heeft iemand hier ervaring mee? Het voelt namelijk enorm decadent zoiets te gaan doen, dus ik ben benieuwd of het überhaupt werkt. En straks mag ik weer alleen koraal, zeegroen en pink dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ga met een goede vriendin die jij leuk gekleed vindt, lekker een dagje winkelen.
Er bestaat natuurlijk altijd een kans dat ze je kleuren aanprijzen waar je helemaal niet op zit te wachten, maar aan de andere kant is de kans ook groot dat je door dergelijk advies nooit meer miskopen achterin de kast hebt liggen en dat lijkt mij een fijne gedachte.

Decadent is goed!!! Het is een gunfactor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin die dit heeft laten doen en ja, ze loopt er altijd piekfijn bij en heeft zo'n kleurenwaaier in haar tas. Moet ik wel zeggen dat zij alleen kleding koopt van Summum en dat soort merken, ze laat zich aankleden in zo'n winkel.

Ik heb het geld er niet voor over. Ik koop kleding in kleuren wat ik mooi vind en ik zit hiermee goed, want ik hoor heel vaak dat de kleur mij goed staat, dat ik er vaak zo leuk uitzie etc.

Ik hou wel van mode en ik heb een makkelijk figuur, maar bij mij zijn de broeken altijd onder de 50 euro, laatst nog een jurk van 30 euro en ik koop veel in de midseason sale waar mijn favo website me nu al mee bestookt.

Ik heb nu 2 jurken, 1 broek en 2 tops voor 79 euro. Joepie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit alleen een kleurenanalyse laten doen. Stijladvies zou ik ook nog wel willen, twijfel altijd of iets me wel staat.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
wij hebben dat jaren geleden op een zussendag eens gedaan, wegens teveel zussen alleen maar kleur, niet model. Dus eigenlijk best globaal. Zoals al gezegd, als je je daar de volgende aankopen aan houdt krijg je wel makkelijk te combineren kleuren in je kast. Shirt wat heel goed bij rok en broek past, vest dat goed bij shirt en bloes past. Dat soort dingen.
En je hoeft echt niet alleen bij de dure merken te kopen. Kleuren zijn ook in het minder dure segment gewoon rood groen of paars.
nlies wijzigde dit bericht op 07-12-2019 23:09
15.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Doen. Is een leuk kerstcadeautje voor jezelf.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon via internet eens kijken welk type je bent en de kleuren bekijken. Dat zijn er bijna altijd meer dan 3. De kleuren die je echt aanspreken zijn trouwens bijna altijd goed.

Het probleem qua mode is gewoon dat niet altijd alles je stijl is. Ik kon vroeger vaak slagen bij de gekste winkels, momenteel vind ik het lastig. Oversized truien (waar ik een glascontainer in lijk, alle figuur foetsie), jurkjes die me doen denken aan de nachtjaponnen van mijn oma, 40 jaar geleden, heel veel heel dunne flodderjurkjes van pure polyester... Nee, de huidige mode is niet zo mijn ding.

Ik hoor (lees) goede dingen over Zalon (Zalando). Je geeft door welke maten je hebt, voor welke gelegenheid je kleding zoekt, zij stellen een pakket samen, je kunt aangeven wat je wel en niks vindt, ze passen het aan en sturen het op. Het schijnt vrij goed te werken, dus misschien is dat een start?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik heb het eens gewonnen; advies van een styliste, ze kwam bij me thuis en liet met mijn eigen spullen en daarna (bij de winkel waarvan ik het gewonnen heb) zien wat bij me paste. Ik denk dat het me geholpen heeft mijn eigen stijl opnieuw uit te vinden * en meer met een stylistenoog te kijken naar wat ik draag.

Mij heeft dat wel geholpen.

*opnieuw uitvinden als in: De dingen die ik droeg voor ik kinderen kreeg paste qua stijl/levensfase/lijf niet meer, de 'maakt niet uit, ik word toch 4x per dag onder gespuugd/ als ik er maar in achter een kleuter aan kan rennen' fase was over, ik wilde een nieuwe baan en kleding die me mooi maakte op een manier die bij mij en mijn leven paste.
Juist als je dat zelf lastig vind, heeft dat zin.

Ik ben een keer naar zo'n avond geweest met vriendinnen, hartstikke leuk en door het advies wat ik meekreeg weet ik vrij snel wat me wel en niet staat.
Heb er goede ervaringen mee. Niet alleen vwb kleur, maar ook type stof (stevig of soepel), effen kleding of met patroon en wat daarvan boven of onder goed staat. Ook dat zo iemand net even iets anders uit het rek haalt dan wat je zelf zou uitkiezen.
De reacties zijn dus vrij positief. Ik vind alleen veel van die types die dit op internet aanbieden een beetje griezelig, maar dat vind ik al gauw met mensen. En er plakt (voor mijn gevoel!) ook iets oppervlakkigs aan, aan je geld uitgeven aan dit soort dingen. Maar het lijkt me wel heel erg leuk en als ik jullie ervaringen lees nog nuttig ook.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
07-12-2019 23:11
De reacties zijn dus vrij positief. Ik vind alleen veel van die types die dit op internet aanbieden een beetje griezelig, maar dat vind ik al gauw met mensen. En er plakt (voor mijn gevoel!) ook iets oppervlakkigs aan, aan je geld uitgeven aan dit soort dingen. Maar het lijkt me wel heel erg leuk en als ik jullie ervaringen lees nog nuttig ook.
Zie een paar vriendinnen, zussen, nichten bij elkaar te krijgen die ook willen. heb je een gezellig avondje. En voelt het wat ongedwongener
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
07-12-2019 23:08
Doen. Is een leuk kerstcadeautje voor jezelf.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon via internet eens kijken welk type je bent en de kleuren bekijken. Dat zijn er bijna altijd meer dan 3. De kleuren die je echt aanspreken zijn trouwens bijna altijd goed.

Het probleem qua mode is gewoon dat niet altijd alles je stijl is. Ik kon vroeger vaak slagen bij de gekste winkels, momenteel vind ik het lastig. Oversized truien (waar ik een glascontainer in lijk, alle figuur foetsie), jurkjes die me doen denken aan de nachtjaponnen van mijn oma, 40 jaar geleden, heel veel heel dunne flodderjurkjes van pure polyester... Nee, de huidige mode is niet zo mijn ding.

Ik hoor (lees) goede dingen over Zalon (Zalando). Je geeft door welke maten je hebt, voor welke gelegenheid je kleding zoekt, zij stellen een pakket samen, je kunt aangeven wat je wel en niks vindt, ze passen het aan en sturen het op. Het schijnt vrij goed te werken, dus misschien is dat een start?
Ik heb dit ook. Vandaag nog. Had prima basic trui besteld, dacht ik, zo zag het eruit op het model iig. Trok hem aan in M, gewoon mijn maat, nou zo’n tent dat ik 2 stoelen in het OV zou moeten nemen en hij hing tot op m’n knieën. Echt wie verzint dat?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
nlies schreef:
07-12-2019 23:14
Zie een paar vriendinnen, zussen, nichten bij elkaar te krijgen die ook willen. heb je een gezellig avondje. En voelt het wat ongedwongener
Ik hou niet zo van gezellig, ik wilde het echt meer als zakelijke transactie zien: ik geef jou geld, jij geeft mij een passend advies waar ik praktisch mee kan werken. Ik ben een beetje anders dan andere mensen, vrees ik.
En als tussenoplossing eerst eens zoiets proberen? Voor een tientje kun je je er geen buil aan vallen. https://www.debijenkorf.nl/persoonlijk-advies
Het is al lang geleden maar ik maak nog steeds gebruik van sommige adviezen die ik kreeg. Zelf zou ik niet kiezen voor vriendinnen of familie, maar dat is wel goedkoper natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
07-12-2019 23:16
Ik hou niet zo van gezellig, ik wilde het echt meer als zakelijke transactie zien: ik geef jou geld, jij geeft mij een passend advies waar ik praktisch mee kan werken. Ik ben een beetje anders dan andere mensen, vrees ik.
o ik dacht dat je een beetje moeite had met 1 op 1 vandaar mijn idee. Maar wat jij wil natuurlijk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
RegretteRien schreef:
07-12-2019 23:16
En als tussenoplossing eerst eens zoiets proberen? Voor een tientje kun je je er geen buil aan vallen. https://www.debijenkorf.nl/persoonlijk-advies
Superidee, maar ik moet daar wel 2 uur voor rijden :proud: Maar echt heel goedkoop, dus dan heb ik de reiskosten er wel zo'n beetje uit. Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
@TO: ik zou het lekker doen. Ik vind het heel Nederlands om dat decadent te vinden ;) gewoon gaan en van genieten.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Betty_Slocombe schreef:
07-12-2019 23:19
Superidee, maar ik moet daar wel 2 uur voor rijden :proud: Maar echt heel goedkoop, dus dan heb ik de reiskosten er wel zo'n beetje uit. Iemand hier ervaring mee?
Sst, waar denk je dat ik gewonnen heb. :whistle: Maar dat was dus ook met thuis naar mijn eigen spullen kijken, dus niet de reguliere variant. Overigens wel heel jammer in deze dat er geen in G. zit!
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
07-12-2019 23:19
Superidee, maar ik moet daar wel 2 uur voor rijden :proud: Maar echt heel goedkoop, dus dan heb ik de reiskosten er wel zo'n beetje uit. Iemand hier ervaring mee?
Je bent dan wel min of meer gedwongen de dure bijenkorf kleding te kopen. Ik zou dan liever mn geld aan een stijladvies uitgeven, en zelf bepalen waar ik de kleding koop.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een keer een zéér eenvoudige recht-toe-recht-aan zwarte broek en trui aantrekken en dan op een rustig moment gaan winkelen en dit vragen aan een verkoopster van een goede modezaak.

Zeggen dat je expres zo saai/neutraal aangekleed bent omdat je eens iets heel anders wil en niet weer naar dezelfde modellen en kleuren wil grijpen.

Als je iemand treft die er echt zin in heeft, komt zij/hij misschien met verrassende adviezen. En je hoeft niet direct alles te kopen; je kan zeggen dat je het even wil laten bezinken voordat je besluit.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
07-12-2019 23:26
Je bent dan wel min of meer gedwongen de dure bijenkorf kleding te kopen. Ik zou dan liever mn geld aan een stijladvies uitgeven, en zelf bepalen waar ik de kleding koop.
Ja, dat lijkt mij ook.
Die prijzen je natuurlijk kleding uit hun eigen winkel aan.

Dan zou ik eerder naar een onafhankelijk iemand gaan.
Betty_Slocombe schreef:
07-12-2019 23:19
Superidee, maar ik moet daar wel 2 uur voor rijden :proud: Maar echt heel goedkoop, dus dan heb ik de reiskosten er wel zo'n beetje uit. Iemand hier ervaring mee?


Je kunt zoiets ook bij Rinsma in Gorredijk doen: https://www.rinsmamodeplein.nl/dames/ar ... l-shopper1
Is dat beter te bereizen?
Gebruna schreef:
07-12-2019 23:36
Gewoon een keer een zéér eenvoudige recht-toe-recht-aan zwarte broek en trui aantrekken en dan op een rustig moment gaan winkelen en dit vragen aan een verkoopster van een goede modezaak.

Zeggen dat je expres zo saai/neutraal aangekleed bent omdat je eens iets heel anders wil en niet weer naar dezelfde modellen en kleuren wil grijpen.

Als je iemand treft die er echt zin in heeft, komt zij/hij misschien met verrassende adviezen. En je hoeft niet direct alles te kopen; je kan zeggen dat je het even wil laten bezinken voordat je besluit.

Dit werkt ook heel goed. Niet op vrijdag of zaterdag of tijdens een vakantie, maar gewoon op dinsdag- of woensdagmorgen. Zoek een vrij grote winkel uit met veel merken, en vraag of een verkoopster je wil adviseren ivm een nieuwe stijl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven