Mode & Beauty alle pijlers

Waar koop ik leuke jurken in maat 46-48?

08-12-2019 18:22 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de afgelopen tijd ruim 30 kilo afgevallen. Ik woon in het buitenland, maar het maakt zo'n 5-6 kledingmaten verschil hier. Als ik de tabellen vergelijk zou ik qua Nederlandse maat nu op 46-48 zitten. Ben nog steeds aan het afvallen, maar merk dat het langzamer gaat. Mijn oude kleding pas ik niet meer (zelfs niet nadat ik ze vermaakt heb) en ik moet op m'n werk net gekleed. Hoe dan ook, met Kerst ben ik in Nederland en ben ik van plan wat nieuwe kleding aan te schaffen. Maar naar welke winkels ga je heen voor leuke jurken (en eventueel tops) in mijn maat zonder dat het meteen te ouwelijk is (ben midden 30). Fit & flare staat me het best. Ik heb grote borsten (pas opgemeten en heb nu 95F qua bh-maat) dus als het getailleerd is lijkt het nog enigszins iets. Oversized hou ik absoluut niet van.

Ik ben van plan de stad in te gaan zodat ik kan passen en een beter idee krijg van de maat, maar vind het ook geen probleem online te bestellen. Toen ik voor het laatst in Nederland woonde was ik nog student (en kwam ik vooral bij de H&M, We, V&D) en de nieuwere winkels waar ik nu weleens over hoor ken ik nog niet.
Wat voor een figuur heb je?
Kijk eens bij Zalando en Wehkamp om te zien wat je leuk vindt en google dan de winkels die deze merken verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Happy-size.nl
Paprika
Topvintage
ASOS curved
Bij de Wehkamp hebben ze echt heel veel merken idd.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de website van Paprika. Sommige dingen vind ik niks maar ik heb er ook een aantal van mijn topstukken vandaan, met name juist jurken.

Ze hebben steeds meer fysieke winkels, dus eentje opzoeken om te kijken of het bij jou goed zit moet lukken!
Alle reacties Link kopieren
2Dress, Folkingestraat in Groningen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb dezelfde maat.

Ik ben fan van H&M. Die gaan buiten de plussize collectie ook vaak tot maat 50, maar je moet per jurk kijken of ze die maat hebben.
Ik draag bij H&M een maat groter.

Bij mij zijn deze nu onderweg (in XXL)

Afbeelding

Afbeelding

Ik pas Steps maat 46 en ben daar ook enthousiast over

Afbeelding

Afbeelding

Expresso pas ik ook in maat 46
Promiss en Mart Visser hebben ook prima jurken en gaan tot 48/50.

Fifth House is ook mooi en valt groot:

Afbeelding
Ik vind steeds meer bij C&A.
En heel af en toe iets bij MS-Mode.

En mijn standaard-winkel is hier Paprika.


De laatste 10 jaar niks meer gekocht, maar was wel leuk toen ik nog 2 maten kleiner was (nu heb ik 50-52):
S'Oliver
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 08-12-2019 18:40
34.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
08-12-2019 18:32
Wat voor een figuur heb je?
Als ik hier naar kijk, zou ik zeggen een 8:

Edit: plaatjes plakken lukt niet, dit is de link: https://i.pinimg.com/originals/b3/24/9f ... 6a129d.gif
Alle reacties Link kopieren
Bij Wehkamp heb ik gekeken, maar vond ik in mijn maat niet zoveel.

Paprika dus. Zalando ga ik ook even kijken.
H&M vond ik, toen ik net wegging, steeds minder worden, maar nog eens het bekijken waard dan.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_390842 wijzigde dit bericht op 08-12-2019 18:50
99.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
08-12-2019 18:38
Ik heb dezelfde maat.

Ik ben fan van H&M. Die gaan buiten de plussize collectie ook vaak tot maat 50, maar je moet per jurk kijken of ze die maat hebben.
Ik draag bij H&M een maat groter.

Bij mij zijn deze nu onderweg (in XXL)


Ik pas Steps maat 46 en ben daar ook enthousiast over


Expresso pas ik ook in maat 46
Promiss en Mart Visser hebben ook prima jurken en gaan tot 48/50.

Fifth House is ook mooi en valt groot:

Ik wist niet dat Steps tot zo groot ging! Ga ik zeker opzoeken. Het liefst draag ik jurken tot op de knie, met hoge laarzen en een mooie panty eronder. Promiss vond ik vroeger wat saai, maar ga ik ook eens naar kijken.
Promiss is voor boven de 45 jaar hoor, dus daar zou ik eventjes mee wachten.
MensInWording schreef:
08-12-2019 18:46
Bij Wehkamp heb ik gekeken, maar vond ik in mijn maat niet zoveel.

Paprika dus. Zalando ga ik ook even kijken.
H&M vond ik, toen ik net wegging, steeds minder worden, maar nog eens het bekijken waard dan.

H&M blijft mij positief verbazen. Ik had er denk ik 20 jaar niet gekocht. Mijn kledingbudget ligt ook veel hoger. Maar ik heb er nu een aantal jurken vandaan die ik met veel plezier draag en niemand ziet dat ze maar 30,- euro hebben gekost.

Tip: als een jurk getailleerd is of zo'n stoffen ceintuur heeft dan doe ik een mooie echte (leren) ceintuur van mezelf om. Daar heb ik in geïnvesteerd en het maakt een wereld van verschil.

Dit filmpje gaf me de inspiratie, ik vind de metamorfoses echt ongelooflijk:

https://www.youtube.com/watch?v=oTmzryptRic
Alle reacties Link kopieren
badmuts111 schreef:
08-12-2019 18:32
Happy-size.nl
Paprika
Topvintage
ASOS curved
Net even op Topvintage gekeken. Zo veel leuke jurken!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij yourscloting. Wel een maat kleiner nemen bijna alles valt groot. Wel alleen online.
Bonprix wil wel eens wat hebben net als otto. Het blijft zoeken, er is niet een enkele winkel waar ze altijd alles leuk hebben :D
anoniem_389039 wijzigde dit bericht op 08-12-2019 18:57
40.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zizzi.
Promiss.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
08-12-2019 18:54
H&M blijft mij positief verbazen. Ik had er denk ik 20 jaar niet gekocht. Mijn kledingbudget ligt ook veel hoger. Maar ik heb er nu een aantal jurken vandaan die ik met veel plezier draag en niemand ziet dat ze maar 30,- euro hebben gekost.

Tip: als een jurk getailleerd is of zo'n stoffen ceintuur heeft dan doe ik een mooie echte (leren) ceintuur van mezelf om. Daar heb ik in geïnvesteerd en het maakt een wereld van verschil.

Dit filmpje gaf me de inspiratie, ik vind de metamorfoses echt ongelooflijk:

https://www.youtube.com/watch?v=oTmzryptRic
Ja, zo'n stoffen riem vervang ik ook altijd door een andere riem. Maar mijn oude riemen passen inmiddels ook niet meer, dus die moet ik eigenlijk ook nieuw aanschaffen. Tot nu toe heb ik alleen nog maar een effen zwarte nieuwe gekocht.
Ik hoop dat je een grote koffer met niet te veel spullen in meeneemt naar Nederland :-) ?

Want iets zegt mij dat dat ding bomvol met nieuwe kleding terug mee gaat nadien.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-12-2019 19:02
Ik hoop dat je een grote koffer met niet te veel spullen in meeneemt naar Nederland :-) ?

Want iets zegt mij dat dat ding bomvol met nieuwe kleding terug mee gaat nadien.
Hij gaat mee naar Nederland met allemaal kerstcadeautjes en eiwitshakes, dus dat komt goed! :)
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand enig idee of Topvintage groot of klein valt? Het verschil in aanbod tussen maat 46 en 48 is namelijk enorm.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
08-12-2019 18:38
Ik heb dezelfde maat.

Ik ben fan van H&M. Die gaan buiten de plussize collectie ook vaak tot maat 50, maar je moet per jurk kijken of ze die maat hebben.
Ik draag bij H&M een maat groter.

Bij mij zijn deze nu onderweg (in XXL)

Afbeelding

..........
Die eerste van H&M vind ik leuk! Maar hoe lang valt ie dan? Jij bent een stuk langer dan ik...
Alle reacties Link kopieren
Jammer. Als ik doorklik op Topvintage zijn bijna alle jurken die ik leuk vind (en dat waren er een stuk of 10) uitverkocht in mijn maat.
patchouli_ schreef:
08-12-2019 19:10
Die eerste van H&M vind ik leuk! Maar hoe lang valt ie dan? Jij bent een stuk langer dan ik...
Ja, die valt ruim over mijn knieën. Voor mij ideale kuise werk-lengte. Ik ben zo blij met de huidige midi-mode.

Maar ik heb van Trinny geleerd dat je kleding gewoon moet aanpassen, en jij bent handig met de naaimachine, dus gewoon een stuk afknippen en omzomen zodat je de voor jou geschikte lengte krijgt. Voor 29,- kun je er geen bui aan vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven