Mode & Beauty alle pijlers

Ik sta altijd lelijk op de foto!

22-12-2019 18:59 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo dat ik aanbeden word door tientallen mannen ofzo, maar ik zie er toch vrij normaal uit. En ik heb ook wel leuk uitziende partners gehad. Kortom, ik ben geen spook ofzo.

Maar toch sta ik (haast) nooit leuk op een foto. Soms zeggen mensen 'Oh leuke foto' en dan denk ik bleh wat een dikke ronde kop ook.

Er is mij eens verteld dat sommige mensen nu eenmaal echt niet fotogeniek zijn. Of ben ik gewoon echt lelijk....(blijf toch tevreden met mn uiterlijk hoor, behalve dan op de foto) :)

Wie heeft dit ook?

Nu the way, sommige mensen staan weer altijd leuk op de foto en zijn in het echt soms echt lang niet zo knap!
Dat is nou fotogeniek zijn of niet.
Er zijn trouwens vast wel wat trucjes te googlen om acceptabel op een foto te komen.
Alle reacties Link kopieren
Jep hier ook hoor! Altijd dik hoofd, onderkin, suf. Mn dochter trouwens ook, hartstikke knap meisje maar nietvecht terug te zien op foto s:)

Ik houber ook niet van om gemaakt op de foto te gaan.
ik ook, meestal met de ogen half dicht, of mond vreemd open.
Alle reacties Link kopieren
Een foto liegt niet. Die maakt je niet mooier en die maakt je niet lelijker, die legt je gewoon vast zoals je op dat moment bent. Wat is het probleem?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik ook. Ik kan nooit geloven dat ik er in het echt zo uitzie, maar misschien is dat wel zo...
pejeka schreef:
22-12-2019 19:05
Een foto liegt niet. Die maakt je niet mooier en die maakt je niet lelijker, die legt je gewoon vast zoals je op dat moment bent. Wat is het probleem?
ik loop in het dagelijks leven niet altijd met mijn ogen half dicht en mijn mond open hoor.
pejeka schreef:
22-12-2019 19:05
Een foto liegt niet. Die maakt je niet mooier en die maakt je niet lelijker, die legt je gewoon vast zoals je op dat moment bent. Wat is het probleem?
O, zeer zeker wel.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de Top Model programma’s. Te saai om over te struikelen, maar fantastisch op een foto.
Ik schijn wel erg fotogeniek te zijn.
Volgens mij komt dat vooral doordat ik het niet erg vind om op de foto te komen en daardoor mijn gezicht ontspannen is.
Wellicht kun je zoiets oefenen voor de spiegel en als er een foto van je gemaakt wordt je gezicht hetzelfde proberen te doen?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-12-2019 19:05
Een foto liegt niet. Die maakt je niet mooier en die maakt je niet lelijker, die legt je gewoon vast zoals je op dat moment bent. Wat is het probleem?
Totaal niet mee eens. Ik heb foto's waarop ik eruit zie als een soort Quasimodo, maar ook foto's waarop ik eruit zie als een of ander topmodel. En het verschil was slechts dat de mooie foto's gemaakt zijn door een professionele fotograaf en de lelijke door leken op een feestje ofzo. Echt, ik heb foto's waarvan zelfs mijn vriendjes zeiden "Jezus, ben jij dat! Sinds wanneer ben jij zo knap dan?"

En dit alles pre-Photoshop.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan fantastisch op de foto staan en vreselijk. Als mijn man een foto maakt meestal vreselijk. En dat vertelde ik aan hem en toen is de schat online gaan googelen op hoe je mooie foto’s van mensen moet maken en sindsdien sta ik ineens een stuk beter op zijn foto’s :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Sudrì schreef:
22-12-2019 19:07
O, zeer zeker wel.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de Top Model programma’s. Te saai om over te struikelen, maar fantastisch op een foto.
Je bedoelt eigenlijk:
Zoveel kilo make-up erop gesmeerd en zo hard aan 't haar gewerkt dat het eigenlijke / oorspronkelijke gezicht en de ogen nauwelijks nog opvalt.



En waarom moet iedereen persé perfect op de foto staan?
Wat is daar de meerwaarde van?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-12-2019 19:05
Een foto liegt niet. Die maakt je niet mooier en die maakt je niet lelijker, die legt je gewoon vast zoals je op dat moment bent. Wat is het probleem?
Echt wel. Sommige mensen zijn beduidend fotogenieker dan anderen. Volgens mij staan mensen met een expressief gezicht vaker lelijk op de foto. Beweging geeft immers al sneller vreemde trekjes, zoals een vermeende onderkin, scheve mond of gesloten ogen. Ook maakt het verschil of mensen zich op hun gemak voelen. Want ook spieren die aanspannen omdat iemand van de zenuwen verstard kijkt geven rare vertekeningen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Marnamai schreef:
22-12-2019 19:10
Je bedoelt eigenlijk:
Zoveel kilo make-up erop gesmeerd en zo hard aan 't haar gewerkt dat het eigenlijke / oorspronkelijke gezicht en de ogen nauwelijks nog opvalt.



En waarom moet iedereen persé perfect op de foto staan?
Wat is daar de meerwaarde van?
Nee, dat is precies waar het nou niet om gaat. Iemand die niet fotogeniek is kan de meest mooei vrouw zijn, met of zonder make up, maar als een dweil op de foto staan.

De meerwaarde?
A. Dat het leuk is om leuk op de foto te staan.
B. Dat het leuk is om een perfecte foto te maken.
C. Etc
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
22-12-2019 19:04
ik ook, meestal met de ogen half dicht, of mond vreemd open.

;-D herkenbaar. Of net voorover gebogen, mond half open omdat ik met iemand sta te praten. Zelden flatteus.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
22-12-2019 19:07
O, zeer zeker wel.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de Top Model programma’s. Te saai om over te struikelen, maar fantastisch op een foto.
Precies. Als er íets wel liegt, zijn het foto's. Naïef om te denken van niet. Overal worden foto's gemanipuleerd, geshopt, gefacetuned, geblurd en noem maar op. Wat je op foto's ziet, hoeft zeer zeker niet per definitie overeen te komen met de werkelijkheid.
Jufjoke schreef:
22-12-2019 19:15
Precies. Als er íets wel liegt, zijn het foto's. Naïef om te denken van niet. Overal worden foto's gemanipuleerd, geshopt, gefacetuned, geblurd en noem maar op. Wat je op foto's ziet, hoeft zeer zeker niet per definitie overeen te komen met de werkelijkheid.
Ook zonder dat alles kan iemand op foto totaal anders overkomen dan in het echt.
Alle reacties Link kopieren
Dana schreef:
22-12-2019 19:12
Echt wel. Sommige mensen zijn beduidend fotogenieker dan anderen. Volgens mij staan mensen met een expressief gezicht vaker lelijk op de foto. Beweging geeft immers al sneller vreemde trekjes, zoals een vermeende onderkin, scheve mond of gesloten ogen. Ook maakt het verschil of mensen zich op hun gemak voelen. Want ook spieren die aanspannen omdat iemand van de zenuwen verstard kijkt geven rare vertekeningen.
Daarnaast heb ik ooit eens gelezen dat fotogeniek zijn ook te maken heeft met de manier waarop licht op je gelaatstrekken weerkaatst. Dat kan een goede fotograaf natuurlijk manipuleren, maar zelf kun je daar als leek niet zo veel aan veranderen, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-12-2019 19:09
Totaal niet mee eens. Ik heb foto's waarop ik eruit zie als een soort Quasimodo, maar ook foto's waarop ik eruit zie als een of ander topmodel. En het verschil was slechts dat de mooie foto's gemaakt zijn door een professionele fotograaf en de lelijke door leken op een feestje ofzo. Echt, ik heb foto's waarvan zelfs mijn vriendjes zeiden "Jezus, ben jij dat! Sinds wanneer ben jij zo knap dan?"

En dit alles pre-Photoshop.
Maar dat is toch wat ik zei? Soms sta je aardig op een foto, soms minder leuk. Afhankelijk van het moment waarop de foto werd gemaakt, of het moment waarop de sluiter "knip" zei. Dat geldt voor iedereen. Ik denk dat als je een topmodel onverhoeds op de foto zet, zonder studio-makeup en met verwarde haren, je misschien ook denkt "tjee...". Ik heb ook foto's waarop ik er best aardig uitzie, en andere foto's waarop ik net een bepaalde grimas trek in een gesprek, of mijn mond open heb, of mijn ogen dicht, of wat dan ook, maar so what? Dat was dat moment, en soms is het nog leuk en grappig ook om achteraf terug te zien, want dan herinner je je weer dat moment waaróm je die grimas trok. Ik maak me echt niet druk over hoe ik op een foto sta als het om een kiekje gaat. Als ik mooie gepolijste foto's wil, laat ik wel een studioportret maken bij een goede fotograaf, en hoe ik dan op de foto sta tijdens het feestje van tante Annie - boeien...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-12-2019 19:05
Een foto liegt niet. Die maakt je niet mooier en die maakt je niet lelijker, die legt je gewoon vast zoals je op dat moment bent. Wat is het probleem?
Daar ben ik het niet mee eens. Bij iemand die op een feestje gewoon maar lukraak foto's maakt, loop je meer kans dat je er niet zo flatteus op staat dan wanneer er een goede fotograaf aanwezig is en die weet wat wel of niet werkt, belichting etc.

Ik denk wel, mezelf incluis, dat er velen zijn die bij foto's kritisch zijn in hoe ze erop staan. Het zijn inderdaad momentopnames en de ene keer sta je er goed op, de andere keer als iemand waarin je je gezicht normaliter gezien niet in herkent.
wij slapen nooit.
Goed op de foto staan valt te leren. Ik vond mezelf ook altijd lelijk op foto's staan. Toen ben ik eens goed gaan kijken welke foto's ik lelijk vond. Ik vind mezelf niet mooi staan op foto's wanneer die van opzij worden gemaakt en ik vind foto's waarop ik doorga met wat ik aan het doen ben niet mooi. Daar sta ik dan inderdaad net met volle of open mond op. Een vriendin van mij vindt de rechterkant van haar gezicht beter dan de linker en vertelde me dat ze haar hoofd altijd zo draait dat er op haar voordeligst uitziet. Sinds ik dat weet kijk ik heel bewust wel naar de camera als ik weet dat er foto's worden gemaakt. En ik stop waar ik mee bezig ben, zodat ik er met een stralende lach op sta, in plaats van met open mond. Voor mijzelf hoeven al die foto's niet, maar als ze toch worden gemaakt sta ik er graag goed op.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
22-12-2019 19:00
Er zijn trouwens vast wel wat trucjes te googlen om acceptabel op een foto te komen.
Mijn truc is kin omlaag! Ik ben totaal niet fotogeniek maar heb me een 'foto gezicht' aangeleerd zodat ik er meestal toch leuk op sta.

Echter 1 van mijn vriendinnen viel het laatst op en zei: jij staat altijd hetzelfde op de foto!
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet gemiddeld 17 selfies nemen om 1 bruikbare te hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
22-12-2019 19:24
Mijn truc is kin omlaag! Ik ben totaal niet fotogeniek maar heb me een 'foto gezicht' aangeleerd zodat ik er meestal toch leuk op sta.

Echter 1 van mijn vriendinnen viel het laatst op en zei: jij staat altijd hetzelfde op de foto!
Wat is het voordeel van kin omlaag? Dat lijkt me goed werken als je een beetje een goede kaaklijn hebt bijv. maar als je onderkaak ietsjes naar achteren staat lijkt me dat juist niet werken en je al snel het effect van een dubbele onderkin krijgt?
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven