Mode & Beauty alle pijlers

Wie gaat er ook wel eens naar de pedicure?

20-04-2009 12:44 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb dus écht lelijke teennagels en tenen en overweeg een pedicure. Enig punt is wel dat ik het erg vervelend vind als er iemand (zelfs ikzelf!) aan mijn voeten komt (kietelt erg).

Wie kan mij overtuigen dat een pedicure echt helemaal fantastisch is en dat je er supermooie verzorgde voeten van krijgt?? Kortom, dat ik het gewoon een keer uit moet proberen?!



Ik wil namelijk óok een keer zomerschoenen met open neuzen aan en Birckenstocks en teenslippers...
Alle reacties Link kopieren
Over dat kietelen kom je zo heen, geloof me. Aan 't begin kietelt het, maar daar wen je aan, en anders moet je dat gewoon zeggen, dan houdt de pedicure daar rekening mee. Het is sowieso erg ontspannend, en je voeten zien er daarna véél beter uit, maar om dat zo te houden, moet je natuurlijk wel met een bepaalde frequentie naar de pedicure gaan. Ik wil zelf ook gaan binnenkort, maar ik heb er geen tijd voor, maar echt doe het nou maar! Je zal er geen spijt van hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wil ook gaan..heb ook lelijke nagels en eelt enzo. Heeft er iemand tips voor een pedicure in Utrecht?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens per 4 weken.

Altijd net verzorgde voeten zo.

En inederdaad in de zomer echt mooi gelakt.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn trouwens genoeg beundehazinnen in dit beroep hoor.

Even rondvragen in je kennissenkring.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga elke maand naar pedicure en ik moet zeggen het is een tractatie voor je voeten.

Het kietelen is niet iets wat ik merk en ik vind het jammer als ze weer helemaal klaar is met mijn voetjes.

Daarna voelen mijn voeten zo heerlijk aan.

Ik zou het je aanraden..
Alle reacties Link kopieren
Elke 6 weken ga ik naar de pedicure.



Ben altijd weer blij als ik geweest ben.



En kietelen valt wel mee hoor, ga je wel aan wennen.
Ik vind het ook verwennerij! Heerlijke zachte voeten weer als je geweest bent.
Alle reacties Link kopieren
.ehm, mijn kennissenkring loopt op bergschoenen en afritsbroeken meestal...

Is er een keurmerk voor pedicures?
Alle reacties Link kopieren
Er zal vast wel een vereniging voor zijn.



http://www.provoet.nl/view.cfm?page_id=2334
google is your friend.
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je ook heel prima zelf als je wilt. Maar laten doen is fijner natuurlijk.

Ik ga af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook. Heeft iemand een tip voor me in Amsterdam?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Alle reacties Link kopieren
ik heb het 1 keer gedaan. verschrikkelijk. niet zo zeer de behandeling zelf. daar voelde ik amper wat van. maar ze vond het nodig om mijn pinkieteennagel vrijwel geheel weg te slijpen (daar is ook wel wat mee.. zij hield het op eelt, volgens mij is die nagel echter 'verticaal' in tweeen gebarsten ajbwib). heb echt weken met pijn aan mijn kleine teen gelopen. volgende keer probeer ik het bij een ander. als ik al weer durf...
Alle reacties Link kopieren
Ik zat er ook aan te denken om eens te gaan (krijg je met dit weer ;). Wat betalen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Kent iemand een goede en niet-dure pedicure in Groningen. Krijg zin in poezelige pootjes.
Mijn pedicure komt aan huis en vraagt daar 23 euro voor. Ik betaal 21 euro, want ik krijg familietarief. Ze is dan een uur bezig.



Overigens is niet elke pedicure in de weer met massages, pakkingen en nagellak. Mijn pedicure is meer op problemen gericht zoals eelt, kloofjes, likdoorns etc. Ze cremt daarna wel je voeten in, maar het is dus niet zoals in van die beautysalons. Het gaat dus ook om verwachtingen wat je zoekt en wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor morgenochtend weer een afspraak staan. Ik ga woensdag op vakantie en dat kan m.i. absoluut niet zonder een bezoekje aan de pedicure vooraf. Dan heb ik weer mooie, poezelige voeten zonder eeltrandjes en keurige nagels zonder rare ribbels dus ik kan met een gerust hart mijn sandalen aan!

Moet je maar eens rondkijken met mooi weer, dan hebben mensen de meest fantastische open schoenen aan, of leuke sandaaltjes, maar als ik dan naar die hielen kijk, of naar die nagels ga ik bijna over mijn nek .....

Mijn pedicure lakt ook niet mijn nagels, wel krijg ik na afloop een lekkere voetmassage. Zij is ook aangesloten bij Provoet.
Ik ga iedere 5 weken, daarnaast behandel ik mijn voeten dagelijks met een voetvijl en smeer ze daarna in met speciale voetencreme van hansaplast. Doe ik dat een dag niet dan heb ik direkt weer lelijke voeten, ze zijn bij mij erg droog.

Het is ook wel een tic van me. Net als Joyce kan ik niet tegen van die vieze eelthielen in open schoentjes gedver. Dat die mensen dat zelf niet zien. Wel piekfijn aangekleed, opgemaakt en gekapt maar dan van die smerige voeten brr.
Alle reacties Link kopieren
Als je een pedicure neemt die bij profoot is aangesloten weet je zeker dat het iemand is die gediplomeerd is en ook de bijscholingen op peil houdt.

Ik ben gediplomeerd pedicure (doe het werk niet meer) en had in de opleiding bijvoorbeeld iemand die na een paar lessen er mee stopte maar wel werkte als pedicure. Iedereen kan zich pedicure noemen maar niet iedereen heeft daarvoor een diploma.

Als je iemand neemt via profoot weet je dus zeker dat iemand goed is opgeleid en weet wat hij/zij doet, en die ook de regels kent als het gaat om het reinigen van instrumenten enz.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, hier zo'n ranzig mens die ongepedicuurde voeten in slippers gaat. Zou mij een zorg zijn of andere lelijk of zelfs vies vinden. Ik ga toch geen warme schoenen aantrekken omdat andere daar anders aanstoot aan vinden...



Pedicure lijkt mij overigens wel héérlijk! Ik vind voeten het lelijkste onderdeel van een menselijk lichaam, maar o zo lekker als er aan gefrummeld wordt
Alle reacties Link kopieren
Helemaal geinspireerd door dit topic heb ik meteen een afspraak geboekt en kom er net vandaan.

Ik heb ook een paar hele lelijke teennagels en was daarom al jaren niet meer gegaan, maar ben echt blij dat ik het nu dus wel heb gedaan! Ik denk dat de pedicure wel ergere dingen ziet dus daar moet je je niet druk om maken.

Mijn voeten zien er supermooi uit nu, vind het stom dat ik niet eerder ben gegaan!

Nogmaals, TO bedankt voor de inspiratie en veel plezier als je zelf gaat



Oja, dat kietelen, daar moet je je aan overgeven, probeer heel erg te ontspannen dan merk je dat het eigenlijk een prettig gevoel is
Alle reacties Link kopieren
quote:Dejavu schreef op 20 april 2009 @ 13:05:

Ik wil ook. Heeft iemand een tip voor me in Amsterdam?Phoenix nails in B en L. Helemaal top en zeer betaalbaar. Ik ga in de lente/zomer/herfst iedere 5/6 weken. Poezelige voetjes met keurig gelakte nagels.
Alle reacties Link kopieren
quote:HaagsLoesje schreef op 20 april 2009 @ 17:45:

Hahaha, hier zo'n ranzig mens die ongepedicuurde voeten in slippers gaat. Zou mij een zorg zijn of andere lelijk of zelfs vies vinden. Ik ga toch geen warme schoenen aantrekken omdat andere daar anders aanstoot aan vinden...

En het boeit je ook niet dat je gewoon voor paal loopt? Men, ik wou dat ik zo vol zelfvertrouwen was.... (meen ik dus echt serieus)
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze2 schreef op 20 april 2009 @ 17:59:

[...]





En het boeit je ook niet dat je gewoon voor paal loopt? Men, ik wou dat ik zo vol zelfvertrouwen was.... (meen ik dus echt serieus)



Nee, dat boeit mij echt niet wat ik vind niet dat ik voor paal loop. Mijn voeten zijn schoon en mijn nagels netjes geknipt. Dat je eelt zit vind ik niet erg. Kijk, ik laat het niet altijd zitten hoor, ik bedoel er meer mee te zeggen dat wanneer ik het eens niet gedaan heb en het is erg warm, ik niet in de stress schiet en dichte schoenen aan trek.



En ja zo zelfverzekerd ben ik inmiddels inderdaad. Ik ben ook nog eens te dik en als ik mij dat aan zou moeten trekken wat andere van mij vinden kan ik beter direct een burka aan. Ik vind het belangrijk dat ikzelf vind dat ik er acceptabel tot goed uit ziet en wat een ander daar dan van vind, soit...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven