Mode & Beauty alle pijlers

Het grote 50+ topic.

07-01-2020 09:49 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar is het voor mij zover. Ik ga de 50 aantikken. Ik heb het er, eerlijk is eerlijk, een poosje moeilijk mee gehad. Ouder wordende huid, m’n lichaam wat aan het veranderen is, wangen die gaan hangen etc. Maar ik ben gezond dus dat laatste is het allerbelangrijkste. Dat neemt niet weg dat ik me suf lees aan hoe ik mezelf het beste kan verzorgen en wat voor kleding bij me past. Ik doe trouw mijn gezichtsoefeningen met zo’n apparaatje met elastiekjes en ik heb een apparaatje gekocht voor je gezicht met die verschillende kleurtjes. Ik ben langzaam afscheid aan het nemen van mijn geblondeerde haar om voorzichtig naar grijs te gaan. Ook heb ik, voor het eerst in m’n leven, cellulitis op mijn benen dus ik heb zo’n elektrische roller gekocht waarmee je 10 minuten per dag moet masseren. Ik weet zeker dat hier gelijkgestemden zijn. :lol: Dus brand los! Wat brengt 50 allemaal met zich mee? En wat voor tips hebben jullie?
anoniem_303741 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 10:04
1.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ga je dan ook het haar ‘pittig kort’ knippen😂
Ik ben 55 en vind het heerlijk dat ik gewoon ben wie ik ben, met uitgezakte wangen en al.
wat brengt 50 mee

rust
wijsheid
:-D
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
07-01-2020 09:52
Jeetje ga je dan ook het haar ‘pittig kort’ knippen😂

Ik begrijp dat het een grapje is, maar wat is er mis met pittig kort, 😀😉.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
07-01-2020 09:52
Jeetje ga je dan ook het haar ‘pittig kort’ knippen😂
Ik heb kort haar :lol:
Alle reacties Link kopieren
Dubbel :-?
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
07-01-2020 09:57
wat brengt 50 mee

rust
wijsheid
:-D
En acceptatie. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet ineens andere kleding gaan dragen sinds ik de 50 ben gepasseerd en ook geen ander kapsel. Jij doet net alsof je er ineens oud uit ziet als je 50 bent. Zo snel gaat het gelukkig allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds ongeveer hetzelfde kapsel als 20 jaar geleden.
Ik trek aan wat ik leuk vind, alleen hele korte rokken en gescheurde jeans laat ik in de schappen liggen. Mn haar blijf ik verfen.
Mn ogen heb ik al eens laten liften, en die wangen komen er ook aan hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ben vanaf mijn 50ste ineens, heel bevestigend, een rugtas gaan dragen. Wel mooie, van fucsiaroze leer en mooi buffelleer.
Ik denk dat dat dé leeftijd is dat we massaal zat krijgen van dat gehannes met schouderbanden van tassen die steeds wegschuiven en je een kromme schouder bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik dikker word, en moet mijn haar vaker verven.... Het grijs wat er onder vandaan komt is niet zo heel mooi...
Alle reacties Link kopieren
Ik vond 50 worden ook een ding. Maar dat vond ik 30 en 40 ook 🙂
Nu ben ik 52, en is het al gewoon.
Ik verf nog steeds mijn haar maar let verder niet zo op uiterlijke dingen.
Wel zie ik op mijn handen van die bruine vlekken verschijnen, maar die vallen me niet elke dag op.
Wat kleding betreft is dat nog hetzelfde als 10 jaar geleden.
Toen droeg ik ook al geen minirokjes e.d. meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net 50 geworden. Had het er ook echt moeilijk mee, maar elastiekjes? Gezichtsoefeningen? Een apparaat met kleurtjes? En een roller voor je cellulitis???
Ik weet niet wat ik lees zeg. Ik ben meer van doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Wat brengt 50 mij? Nou, ik begin eindelijk meer aan mezelf te denken. Cijfer mezelf niet meer zo extreem weg voor anderen ten koste van mezelf.
Ga starten met een opleiding en baan die ik leuk vind.
Rimpels, cellulitis enz horen er gewoon bij als je ouder word.
Grijs haar heb ik geen last van, ben blond van nature, heb mijn haar nog nooit geverfd en er is ( nog) geen spoortje grijs te zien.

Meer rust brengt het me zeker niet, gezien mijn te volgen opleiding en de realisatie van meerdere nu of nooit plannen( ja, dat heb ik dan weer wél erg, het besef dat het grootste deel van je leven voorbij is)
Maar zeker ook wel acceptatie, ik ben gewoon goed zoals ik ben, mét mijn mindere gezondheid, rimpels, cellulitis en dikker wordende lijf.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Cateautje schreef:
07-01-2020 10:25
Ben vanaf mijn 50ste ineens, heel bevestigend, een rugtas gaan dragen. Wel mooie, van fucsiaroze leer en mooi buffelleer.
Ik denk dat dat dé leeftijd is dat we massaal zat krijgen van dat gehannes met schouderbanden van tassen die steeds wegschuiven en je een kromme schouder bezorgen.
O is dat de reden? Ik snap niet waarom mensen zo een hele tas meesjouwen. Past bij mij allemaal nog in mijn jaszak dus beide niet nodig en hopelijk als ik 50 ben nog niet!

Ik heb nog even voor ik 50 ben maar ik zie er niet tegen op. Wanneer kwam dat bij jullie? Zag je ook al op tegen 40?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 50plus, ik draag vooral wat ik leuk vind en wat me staat ( volgens mezelf dan)

Maar geen shirtjes met allerlei teksten of wilde prints

Ik heb een zwak voor cartoonprints, maar dat hou ik beperkt tot mijn nachthemden
Heerlijke nachthemden met Snoopy erop of Takkie, en Disney :-P

Verder heb ik een zomerjurkje, vrij kort met ook nog splitten aan de zijkant, dat draag ik alleen thuis. 1x naar werk aangehad en die splitten vallen open als ik zit, dus dat was teveel gefrommel om alles bedekt te houden. Thuis of op een terrasje maakt me dat niks uit

Gezichtsverzorging doe ik al tientallen jaren hetzelfde, dus dat zal wel zo blijven tot het einde

Mijn haar verf ik wel, nog weinig grijs alleen bij de slapen en af en toe een dwarse die omhoog springt, dat vind ik gewoon verzorgd staan. En ja dan wordt er hier een foto geplaats van een vrouw met grijs haar, maar dat zijn altijd foto's van vrouwen die ook een knap gezicht hebben

Verder investeer ik in goed ondergoed, je kunt nog zulke mooie kleding hebben, met een slechte bh is het dan niks
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
07-01-2020 10:39
Ik ben net 50 geworden. Had het er ook echt moeilijk mee, maar elastiekjes? Gezichtsoefeningen? Een apparaat met kleurtjes? En een roller voor je cellulitis???
Ik weet niet wat ik lees zeg. Ik ben meer van doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.


Hier moet ik ook niet aan denken hoor, al dat gedoe

Dat van de schoudertas die afglijd, heb ik bijna nooit maar heeft bij mij vooral te maken met de stof van de jas. Ik heb 1 jas daar glijd mijn tas ook steeds af, bij andere jassen niet.
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
07-01-2020 09:56
Ik ben 55 en vind het heerlijk dat ik gewoon ben wie ik ben, met uitgezakte wangen en al.

Dat zijn de beste ;-) Ik merkte alleen wel dat sinds dat ik 55 ben ik andere advertenties krijg op Facebook en bij google. Kennelijk behoor je dan tot de doelgroep voor hulpmiddelen, andere soort vakanties, andere supplementen, andere producten etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
07-01-2020 10:39
O is dat de reden? Ik snap niet waarom mensen zo een hele tas meesjouwen. Past bij mij allemaal nog in mijn jaszak dus beide niet nodig en hopelijk als ik 50 ben nog niet!

Ik heb nog even voor ik 50 ben maar ik zie er niet tegen op. Wanneer kwam dat bij jullie? Zag je ook al op tegen 40?
Ik ben zo'n type vrouw dat altijd een megatas meedraagt. Met alles erin.
Paracetamol? Pleisters? Pen en papier? Deodorant? Zakmes? Maandverband?; Je kunt het bijna niet bedenken of ik sjouw het mee. Iedereen om me heen weet dat ook.
Ik krijg regelmatig de vraag, lientje, heb jij..... bij je ?,Collega vroeg laatst om een meetlint. Ik toverde het zo uit mijn tas. Ze lag helemaal dubbel van het lachen. ( ik moet nogal eens wat halen voor man in de bouwmarkt of tijdens een klusje samen iets opmeten, vandaar)

Last van het ik word 50, hellup wat erg syndroom, kreeg ik na mijn 48-ste overigens om je vraag te beantwoorden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
07-01-2020 10:39
O is dat de reden? Ik snap niet waarom mensen zo een hele tas meesjouwen. Past bij mij allemaal nog in mijn jaszak dus beide niet nodig en hopelijk als ik 50 ben nog niet!

Ik heb nog even voor ik 50 ben maar ik zie er niet tegen op. Wanneer kwam dat bij jullie? Zag je ook al op tegen 40?
Ik heb nog 1 jaartje te gaan voor ik 50 wordt, het idee vind ik echt vreselijk! Dan ben je in de categorie: middelbare vrouw in de overgang, het mooie is er wel vanaf en de aftakeling gaat snel beland ;-D
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik niet meer rook en niet meer ongesteld ben draag ik geen tas meer. Heerlijk, betaalkaarten en sleutels in mijn broekzak meer heb ik niet nodig.
Gezichtsverzorging alleen wat niveau creme en mascara. Ik vind het juist zo bevrijdend dat ik op mijn 50 ste niet meer leuk mooi en lief hoef te zijn.
Kleding gewoon wat ik leuk en praktisch vind, gehavende spijkerbroek met t shirt en vestje of colbertje en stevige ruige boots.
windring schreef:
07-01-2020 11:18
Sinds ik niet meer rook en niet meer ongesteld ben draag ik geen tas meer. Heerlijk, betaalkaarten en sleutels in mijn broekzak meer heb ik niet nodig.
Gezichtsverzorging alleen wat niveau creme en mascara. Ik vind het juist zo bevrijdend dat ik op mijn 50 ste niet meer leuk mooi en lief hoef te zijn.
Kleding gewoon wat ik leuk en praktisch vind, gehavende spijkerbroek met t shirt en vestje of colbertje en stevige ruige boots.
Nou, exact wat ik bedoelde. Ik draag al tijden geen tas meer, alles past in mijn jaszak. Ik heb onlangs mezelf een cadeau gegeven, shoppen met personal shopper. Ben met ontzettend leuke dingen thuis gekomen, eens wat anders dan de spijkerbroek met shirtje. Panterprint, knalgele schoenen, geweldig. Past bij me. Inderdaad, ik ben gewoon wie ik ben.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
07-01-2020 11:18
Sinds ik niet meer rook en niet meer ongesteld ben draag ik geen tas meer. Heerlijk, betaalkaarten en sleutels in mijn broekzak meer heb ik niet nodig.
Gezichtsverzorging alleen wat niveau creme en mascara. Ik vind het juist zo bevrijdend dat ik op mijn 50 ste niet meer leuk mooi en lief hoef te zijn.
Kleding gewoon wat ik leuk en praktisch vind, gehavende spijkerbroek met t shirt en vestje of colbertje en stevige ruige boots.
Al dat geprop in je broekzak, sleutels, portemonnee en telefoon, vind ik echt afschuwelijk.
Verder verzorg ik me gewoon als altijd, ik doe het voor mezelf, niet voor een ander. Goede creme, foundation, mascara etc.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
30 en 40 vond ik echt niet erg, met de 50 dit jaar heb ik toch meer moeite.

Ik let er al even op dat ik geen hippe, bedrukte shirts of sweaters meer draag. Mijn Mickey Mouse t-shirt blijft in de kast liggen.

Voor de rest draag ik wel nog hetzelfde. Maar ik droeg sowieso al niets korts of erg luchtig omdat ik er het figuur niet voor heb. Dat is dan wel een voordeel van altijd al te zwaar zijn, de menopauze heeft weinig invloed op mijn figuur. Ik verlies niet plots dat mooie figuur, dat had ik toch al nooit ;-) En omdat ik voller ben en nooit veel in de zon kom, valt het met de rimpels ook nog wel mee

Mijn haar verf ik wel, maar in mijn natuurlijke kleur. Om het beetje grijs aan de slapen weg te krijgen. Dat doe ik ook al jaren, niet plots nu ik 50 word.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Al vanaf mijn 40ste heb ik smoelenverf afgeschaft en heb me nooit zo goed en zeker gevoeld als vanaf dat moment en aan aandacht niets tekort. Het is ook gewoon geklets dat smoelenverf iets met verzorging te maken zou hebben, het is gewoon opsmuk, meer niet.

Er is bij het ouder worden een hoop gedoe van mijn schouders gevallen en aldus beschouw ik het echt als een opluchting om niet meer jong en perfect te hoeven zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven