Mode & Beauty alle pijlers

Ervaring gellak

14-01-2020 16:44 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een ontzettende beauty kneus. Draag niet veel make-up. Alleen een beetje eyeliner en mascara.

Sinds een jaar of 2-3 nu laat ik in de zomer gellak op mijn teennagels doen. Bevalt heel goed. Blijft lang en mooi zitten. Van oktober tot april/mei geef ik mijn nagels rust.

Nu overweeg ik het ook op mijn handen. Ik ben sinds een aantal jaren helemaal van het nagelbijten af en heb mooie lange stevige nagels. Die geef ik altijd blanke lak. Maar omdat mijn nagels zo gelig werden nu al een paar jaar met een whitener van de Hema. Zelfs dat helpt nu niet meer echt. Een kleurtje doe ik eigenlijk nooit omdat ik zo'n hekel heb aan het verwijderen en dat die kleur toch altijd moeilijk helemaal te verwijderen is langs de riemen enzo. En ik vind het ook gedoe. Vind het bijvijlen van mijn nagels al gedoe :rolling:

Daarom zit ik te denken aan een gellak. Ik vraag me af hoe lang dat mee kan voor je vanwege de uitgroei echt een nieuwe moet. Ik wil mijn nagels niet te lang want ik heb vrij brede nagels en dan is het ineens zo heftig. Vind het al snel ordinair.
Ik vind dit bijvoorbeeld wel kunnen deze lengte (en kleur ook) https://www.beautycentrebeverwijk.nl/be ... lak-gellac

Maar dit vind ik echt ordi bij mezelf en niet zozeer vanwege de kleur https://nl.pinterest.com/pin/2008324646 ... t&mt=login

En ik vraag me af hoe ze dat er netjes afhalen? Bij mijn teennagels vijlen ze het er af maar dat is natuurlijk niet heel goed voor je nagels.

Hoe dragen jullie je gelakte nagels? Heel lang of juist korter? Hoe lang zit je gellak en gaat dat er netjes weer af? Is het niet heel slecht voor je nagels?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zit het meestal een week of 3 oké, maar dan is het wel echt aan vervanging toe.

Ze halen het er op dezelfde manier af als van je teennagels. Het is inderdaad niet echt goed voor je nagels. Zo lang je het blijft bijwerken merk je dat niet natuurlijk.
Als je er klaar mee bent moet je je nagels dus rust geven en laten groeien tot ze weer normaal zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die ordi nagels 🤭 en ga om de 3 weken naar een nagelstyliste... mijn nagels zijn van nature niet super dik en worden zowat nooit lang.. scheuren makkelijk in etc. Nu gebruik ik dus acryl met gellac. Ik moest eerst wel wennen en had een poosje shorties 😏 en nu dus die ordi nagels 😁
Ik vind het nu juist heel mooi en verzorgd staan als er 1 per ongeluk af gaat ziet het er niet uit (mijn mening)
Door de kleur wordt het vind ik meer uitdagend of onopvallend. Ik heb nu zwart!
Alle reacties Link kopieren
ik heb ze ook ordi lang haha, ik laat om de drie weken gellak zetten op mijn eigen natuurlijke nagel, dat kost me zo`n 25,- per keer (afhalen en opnieuw lakken).

Ik ben groot fan, ik vind het prachtig en altijd mooi verzorgd.
Alle reacties Link kopieren
K79 schreef:
14-01-2020 16:51
Ik heb die ordi nagels 🤭 en ga om de 3 weken naar een nagelstyliste... mijn nagels zijn van nature niet super dik en worden zowat nooit lang.. scheuren makkelijk in etc. Nu gebruik ik dus acryl met gellac. Ik moest eerst wel wennen en had een poosje shorties 😏 en nu dus die ordi nagels 😁
Ik vind het nu juist heel mooi en verzorgd staan als er 1 per ongeluk af gaat ziet het er niet uit (mijn mening)
Door de kleur wordt het vind ik meer uitdagend of onopvallend. Ik heb nu zwart!
Ik vind het vaak bij anderen heel mooi hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen bij mezelf vind ik het ordinair staan waarschijnlijk omdat ik het niet gewend ben. Ik heb mijn hele leven stompjes gehad.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
En bij jullie slijpen/vijlen ze het er ook af, K79 en guppekop?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Tot een half jaar geleden heb ik jaren lang gellack gehad, liet ik elke 2/3 weken bijwerken. Door mijn werk moest het altijd kort en natuurlijk eruit zien. Ik had altijd hele sterke nagels van mezelf, maar door jaren gellack waren ze toen ik ermee stopte echt heel slap. Nu zijn ze weer helemaal sterk gelukkig.

Sommige salons vijlen/slijpen het eraf, ik heb liever dat ze de soak-off methode gebruiken want ik vind vijlen een verschrikkelijk gevoel. Of het beter is weet ik niet.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
14-01-2020 17:16
Tot een half jaar geleden heb ik jaren lang gellack gehad, liet ik elke 2/3 weken bijwerken. Door mijn werk moest het altijd kort en natuurlijk eruit zien. Ik had altijd hele sterke nagels van mezelf, maar door jaren gellack waren ze toen ik ermee stopte echt heel slap. Nu zijn ze weer helemaal sterk gelukkig.

Sommige salons vijlen/slijpen het eraf, ik heb liever dat ze de soak-off methode gebruiken want ik vind vijlen een verschrikkelijk gevoel. Of het beter is weet ik niet.
Oh dat maakt wel dat ik twijfel. Hoe kan het dan dat ze zo dun en slap werden? Door het eraf vijlen/slijpen? Of gebeurt dat ook met de soak off methode?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
14-01-2020 16:59
En bij jullie slijpen/vijlen ze het er ook af, K79 en guppekop?
ja, met een soort dremeltje, ik heb ook ervaring met eerst weken in aceton en daarna eraf schrapen maar heb niet de indruk dat dat beter is. Ik heb het ook ooit in een goedkope Aziatische salon eraf laten vijlen maar die gingen iets te grondig te werk zeg maar ;-) was geen succes.

Mijn vaste nagelmeisje weet blijkbaar precies hoeveel eraf moet, mijn nagels zien er ook zonder lak heel behoorlijk uit.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
14-01-2020 17:19
Oh dat maakt wel dat ik twijfel. Hoe kan het dan dat ze zo dun en slap werden? Door het eraf vijlen/slijpen? Of gebeurt dat ook met de soak off methode?
Ik denk misschien wel juist door de soak off methode eigenlijk. Je nagels zolang in aceton weken is vast niet goed. Mijn 'nagelmeisje' kon ook heel secuur het eraf vijlen, misschien was dat door de jaren heen beter geweest, maar ik word helemaal naar van dat geluid, haha.

Ook is het een beetje het gevoel dat ze ontzettend slap zijn, met gellack op zijn je nagels altijd kei en kei hard, dat zijn natuurlijke nagels natuurlijk nooit. Maar zoals ik al schreef, na een tijdje waren ze echt wel weer sterk. Het weerhoudt mij er in ieder geval niet van om weer over te gaan op gellack zodra ik het geld er weer voor heb.
-bladora- wijzigde dit bericht op 14-01-2020 17:27
0.06% gewijzigd
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Soak-off is inderdaad ook niet goed voor je nagels.
Ik heb al jaren gelnagels met lak. Blijft lang mooi maar ik wissel wekelijks van kleur.
Normaal gebruiken ze eerst een of twee laagjes transparante baselak.
Wanneer de oude kleur er af gefreesd wordt raken ze als het goed is niet de natuurlijke nagel.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het bij mezelf, ik kan ongeveer 3 weken met 1 kleur doen en dan is het kwa uitgroei echt nodig om bij te werken. Meestal wissel ik eerder al van kleur.
Ik doe inderdaad 1 a 2 laagjes base coat zodat met afweken/vijlen mijn eigen nagel vrijwel intact blijft.
Toen ik het liet doen was ik 15 euro per keer kwijt. Nu doe ik het bij mezelf met een lamp en kleurtjes via Aliexpress en de base en top coat via een winkel hier in de stad. Scheelt wel een hoop geld.
Ik heb blijkbaar vette nagels of het komt door mijn medicatie, maar bij mij blijven acrylnagels niet goed zitten, gelnagels ook niet en poosje geleden had ik shellac (van cnd, dus goed merk, gezet bij sallon) op eigen nagel laten zetten en die ging na 4! dagen chippen.
Iemand tips?
Dan heb ik dus ordinaire nagels :lol:
Alle reacties Link kopieren
Mijn nagels worden inderdaad gevijld. Ik heb wel eens dat er lucht achter komt en er 1 af gaat.
Mijn nagel is dan zwak op het langste punt en dat komt door het vele stoten en dat daar de acryl nog het meest vast zit.
Wanneer de acryl er dan af gaat is dat gedeelte dun maar groeit mijn nagel wel weer als normaal en dat is dun en snel breekbaar.
Ik heb een jaar geleden de nagels verwijderd (laten doen) ivm een operatie en toen veel de kwaliteit van mijn nagel enorm mee. (Niet verslechterd)

Ik ben over het algemeen erg tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch zelf gellak kopen bij de kruidvat? Daar hebben ze van Impulss hele mooie kleuren. Er hoeft geen basecoat of topcoat overheen. Een flesje kost geloof ik € 11,00. Na aanbrengen onder een lamp van Aliexpress, even een watje met wat alcohol en klaar!

Het is striplak, dus je trekt het er zo af als je er klaar mee bent! Onder het douchen wordt het een beetje soepeler en is het makkelijker.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je trouwens echt naar een salon willen, let dan goed op dat je een eigen nagelvijl krijgt. Je wil niet de bacteriën van je voorgangster op of onder je nagels!
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Ik ben gelpolish styliste.
Gellak moet eraf gevijld worden, maar als het goed is, wordt er een basis lak gebruikt waar altijd een gedeelte van blijft zitten op de nagel.
Hierdoor beschadigd je eigen nagel niet.
Gisteren een nabehandeling gedaan na 4 en halve week, alles zat er nog heel mooi op!
En ja zoals hierboven al gezegd wordt : vraag of er voor elke klant nieuwe vijlen gebruikt worden.
Zo gebruik ik plak vijlen, na elke klant plak ik er nieuwe op.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf de ledlamp en de base-and-topcoat van Sensationail en heb inmiddels meer dan 30 kleuren van allerlei merken. Pink Gellak heeft goed dekkende kleuren.

Als cleanser gebruik ik 96% alcohol van de drogist. Veel goedkoper dan "speciaal spul" en het stinkt niet zo.

Ik buff mijn nagels nooit. Gewoon schoonmaken met alcohol, basecoat, twee laagjes kleur en topcoat.

Bij mij blijft het een dag of tien zitten, daarna gaan ze wat los en kan ik de gellak gemakkelijk van mijn nagels afwippen. De tafel lijkt dan vol te liggen met lieverheersbeestjesschildjes. Geen aceton of vijl nodig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
3 weken, het is het wel waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook sinds 1,5 week voor het eerst gellak. Bevalt goed maar uiteraard worden nagels wat langer maar valt tot op heden nog niet zo op want de lak is vrij naturel maar ik heb op voorhand wel afgevraagd wat de toegevoegde waarde is (Behalve dat het langer onbeschadigd blijft) want je nagels groeien dus je ziet de 'uitgroei' bij lak die meer opvalt dan de kleur die ik nu heb gekozen. Kortom nog niet helemaal duidelijk, ook ik ben een beauty kneus
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er spijt van. Had stevige nagels, alleen nagellak houdt voor geen meter. Dus ik dacht dat dit een goede oplossing zou zijn.

Resultaat: dunne, pijnlijke nagels die al inscheuren als ik ernaar kijk.

Als je niet van plan bent om het elke twee weken bij te houden, dan niet aan beginnen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik ook een beautykneus maar gellak doe je toch op je eigen nagels en is er geen sprake van verlenging? Bij het verlengen van de eigen nagels spreek je toch van acryl? Zo heb ik het altijd begrepen.
Alle reacties Link kopieren
ToosTosti schreef:
14-01-2020 20:19
Misschien ben ik ook een beautykneus maar gellak doe je toch op je eigen nagels en is er geen sprake van verlenging? Bij het verlengen van de eigen nagels spreek je toch van acryl? Zo heb ik het altijd begrepen.
het kan allebei tegenwoordig,

gellak was officeel bedoelt voor de natuurlijke nagel, maar veel dames met kunstproduct (gel of acryl) laten het ook plaatsen omdat het 3 weken mooi blijft. ik draag zelf alleen maar gellak :heart: en ben zwaar ordi mhja ben nagelstyliste dus het mag :puh: heb redelijk lange nagels.
Relax we're all crazy, it's not a competition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven