Mode & Beauty alle pijlers

Ervaring gellak

14-01-2020 16:44 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een ontzettende beauty kneus. Draag niet veel make-up. Alleen een beetje eyeliner en mascara.

Sinds een jaar of 2-3 nu laat ik in de zomer gellak op mijn teennagels doen. Bevalt heel goed. Blijft lang en mooi zitten. Van oktober tot april/mei geef ik mijn nagels rust.

Nu overweeg ik het ook op mijn handen. Ik ben sinds een aantal jaren helemaal van het nagelbijten af en heb mooie lange stevige nagels. Die geef ik altijd blanke lak. Maar omdat mijn nagels zo gelig werden nu al een paar jaar met een whitener van de Hema. Zelfs dat helpt nu niet meer echt. Een kleurtje doe ik eigenlijk nooit omdat ik zo'n hekel heb aan het verwijderen en dat die kleur toch altijd moeilijk helemaal te verwijderen is langs de riemen enzo. En ik vind het ook gedoe. Vind het bijvijlen van mijn nagels al gedoe :rolling:

Daarom zit ik te denken aan een gellak. Ik vraag me af hoe lang dat mee kan voor je vanwege de uitgroei echt een nieuwe moet. Ik wil mijn nagels niet te lang want ik heb vrij brede nagels en dan is het ineens zo heftig. Vind het al snel ordinair.
Ik vind dit bijvoorbeeld wel kunnen deze lengte (en kleur ook) https://www.beautycentrebeverwijk.nl/be ... lak-gellac

Maar dit vind ik echt ordi bij mezelf en niet zozeer vanwege de kleur https://nl.pinterest.com/pin/2008324646 ... t&mt=login

En ik vraag me af hoe ze dat er netjes afhalen? Bij mijn teennagels vijlen ze het er af maar dat is natuurlijk niet heel goed voor je nagels.

Hoe dragen jullie je gelakte nagels? Heel lang of juist korter? Hoe lang zit je gellak en gaat dat er netjes weer af? Is het niet heel slecht voor je nagels?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ceylon schreef:
14-01-2020 20:16
Ik heb er spijt van. Had stevige nagels, alleen nagellak houdt voor geen meter. Dus ik dacht dat dit een goede oplossing zou zijn.

Resultaat: dunne, pijnlijke nagels die al inscheuren als ik ernaar kijk.
Dan heb jij je nagels door een prutser laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel enorm nu. Wat zouden jullie doen? Dit zijn mijn nagels nu https://www.mupload.nl/img/w3nf6m5qn8.jpg
Gewoon alleen met 1 laagje Hema whitener lak. Zijn superstevig. Heb zelden een gebroken nagel. Ben zo bang dat ik mijn nagels verpest voor een kleurtje.
boannan wijzigde dit bericht op 15-01-2020 10:57
41.02% gewijzigd
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je nagels er super netjes uit zien!
Ik zou persoonlijk dan gewoon soms een 'normaal' lakje er op doen of doorschijnende zoals je nu hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een mooie nagels!

Mijn natuurlijke nagels zijn altijd al zo dun als papier en scheuren direct.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Misschien is Striplac van Alessandro iets voor jou, is ook een soort gellak maar deze houdt korter, zo`n 10 dgn ongeveer en kan ej zelf makkelijk verwijderen , mijn nagels bleven daar prima bij. Er zijn salons waar je dit kan laten lakken maar je hebt ook thuis kits om het zelf te doen.
Mooie nagels zo laten en investeren in een goede nagellak ik ben fan van OPI blijft bij mij lang zitten .
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik gellak van Pink Gellac en Kiki London. Heb elke 2 weken een ander kleurtje erop en super stevige nagels.

Bij een goede salon of bij goed gebruik beschadigen je nagels echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf Pink Gellac (hele mooie kleuren!) en voel mezelf een stuk verzorgder met die stevige, mooi gelakte nagels. Omdat ik mijn eigen nagels wel een beetje moet ruw vijlen voor de hechting laat het wel wat sporen na, maar het resultaat weegt voor mij zwaarder.

Aan jouw nagels zou ik echter niet gaan lopen prutsen, maar gewoon een goede nagellak kopen als je er graag een kleurtje op wil. Ik vind ze persoonlijk zo au naturel al heel mooi.
boannan schreef:
15-01-2020 10:52
Ik twijfel enorm nu. Wat zouden jullie doen? Dit zijn mijn nagels nu https://www.mupload.nl/img/w3nf6m5qn8.jpg
Gewoon alleen met 1 laagje Hema whitener lak. Zijn superstevig. Heb zelden een gebroken nagel. Ben zo bang dat ik mijn nagels verpest voor een kleurtje.
Mooie nagels!

Zoals hierboven ook al gezegd wordt door iemand : als je naar een goede salon gaat, beschadigen je nagels echt niet.

Ik vind gelpolish zo fijn! Heb 3/4 weken geen omkijken naar mijn nagels.
Momenteel doe ik het zelf, maar ik ga over een tijdje toch weer naar een salon, vind zo’n uurtje voor mezelf gewoon fijn.
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
15-01-2020 18:22
Mooie nagels!

Zoals hierboven ook al gezegd wordt door iemand : als je naar een goede salon gaat, beschadigen je nagels echt niet.

Ik vind gelpolish zo fijn! Heb 3/4 weken geen omkijken naar mijn nagels.
Momenteel doe ik het zelf, maar ik ga over een tijdje toch weer naar een salon, vind zo’n uurtje voor mezelf gewoon fijn.
Ja dat lijkt me dus ook echt wel fijn. Elke 3-4 weken verzorgde, niet al te lange, nagels met een kleurtje. Ik heb eigenlijk zelf nooit zin om m'n nagels te doen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
15-01-2020 21:37
Ja dat lijkt me dus ook echt wel fijn. Elke 3-4 weken verzorgde, niet al te lange, nagels met een kleurtje. Ik heb eigenlijk zelf nooit zin om m'n nagels te doen.
In dat geval.. Ga op zoek naar een goede nagelstyliste en lees ervaringen op Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
15-01-2020 21:41
In dat geval.. Ga op zoek naar een goede nagelstyliste en lees ervaringen op Facebook.
+1. Ik ben overigens maximaal 40 minuten kwijt voor af halen, mooi in vorm vijlen en opnieuw laten lakken.

Vooral het vijlen vind ik een uitkomst, ik kan dat echt niet zelf ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven