Mode & Beauty alle pijlers

Zondagmiddagdilemma - weer naar de kapper of niet?

19-01-2020 14:25 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de categorie "Waar maak je je druk om?" heb ik een klein dilemma, waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken. Mijn dunne haar wilde ik graag wat langer laten groeien (nu nét over de schouder), maar het begon onderdaan wel erg te pluizen en niet meer bij de rest te horen. Vandaar dat ik afgelopen week bij de kapper was en haar vroeg wat ik daaraan kon doen. Omdat het antwoord mij wel logisch in de oren klonk, stuk eraf zodat het pluizige weg is en dan geen laagjes, want dan is de onderkant voller, heb ik haar gevraagd inderdaad de schaar erin te zetten. Maar wel met de belangrijke vraag om het vooral NIET te truttig te knippen.

Nou, de schaar ging er in en het resultaat? Veel te kort naar mijn zin, denk kaaklijn, en door het rechte afknippen vind ik het dus erg tuttig. De onderkant is inderdaad wel voller nu en het ziet er gezonder uit, maar echt blij ben ik er niet mee. Het kan nog net in een staartje, dus ik heb het nu al een paar dagen vast.

Ik sta nu in tweestrijd; voorlopig vast laten en weer wat aan laten groeien, waarna ik er een ander model in kan laten knippen OF naar een andere kapper en er een ander model in laten knippen, waardoor het wel weer korter zal worden en ik het misschien niet eens meer vast kan doen.

Wat zouden jullie doen? Oh ja, met in het achterhoofd dat ik echt heel onhandig ben met mijn haar, dus geen al te creatieve oplossingen graag ;-)

Nu naar de kapper of wachten?

Totaal aantal stemmen: 55

Tuurlijk, nu naar de kapper want je blijft je irriteren! (11%)
Eerst aan laten groeien, anders ben je echt weer helemaal terug bij af. Dan maar even in een staartje. (60%)
Probeer er nog even een tijdje aan te wennen en beslis dan wat je doet. (29%)
Sommig haar is gewoon niet gemaakt om langer te zijn dan een bepaalde lengte.

Je zou kunnen kijken of het pluizige wat wellicht komen gaat als het weer wat gaat groeien wat onder controle te krijgen is met een olie of iets dergelijks.

Je schrijft dat je nogal onhandig bent met je haar. Weet wel dat er maar weinig mensen zijn wiens haar als vanzelf fantastisch zit. Menigeen is er in de ochtend wel even mee bezig.

Een goed kapsel passend bij jouw haartype kan wel helpen. Wellicht een keer naar een andere, goed aangeschreven, kapper en die advies vragen?
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde dilemma hier.

Ik heb van mezelf slag. Jarenlang mijn haar kort gedragen, super kapster en super kapsel gehad, maar ik word ouder en dat superkorte haar stond niet echt mooi meer. Dus laten groeien. Op dit moment komt het nog net niet tot op mijn schouders (ik heb een lange hals) en is het nog in lagen. Föhn ik het steil, dan hangt het als een slap vodje langs mijn hoofd. Laat ik het opdrogen met slag/krul, zit de achterkant fantastisch maar rond mijn gezicht is het niks.

Dus. Laat ik het weer knippen? Of laat ik het groeien?

In je poll heb ik gekozen voor de laatste optie. Dat is namelijk wat ik zelf momenteel ook doe. De feestdagen zijn voorbij, op mijn werk boeit het geen mens, we hebben geen bijzondere feestjes in de agenda, dus ik laat het momenteel vaak met slag opdrogen en steek het dan op met wat klemmetjes.
En dan beslis ik definitief in april (we gaan elk jaar in mei een weekendje weg).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Clip ins dragen. Dan heb je deze week nog lang haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik hááát de tussenlengte, en heb die overleefd door er krullen in te gooien.

En verder kun je alleen maar geduld hebben. Een jaar geleden zat ik op 9 millimeter, nu kan ik álles in een staartje krijgen.

Succes met het wachten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als ik ontevreden ben met hoe het geknipt is dan is het vaak in een week of 6 weer redelijk in model. Zo lang zou ik in ieder geval wachten. Dat is nog wel te overbruggen ook met een speldje of elastiekje.

Voor daarna; een schuine bob? Kan vaak ook nog vast (want langste lagen vooraan) en minder truttig.
Mijn haar is niet geschikt voor lengte. De onderkant wordt dan dun en pluizig en dan zie ik eruit als ma Flodder. Maximaal een bob tot boven de schouders dus, het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Altijd fijn, die herkenbaarheid :-) Ik neig dan toch ook wel een beetje naar wachten en dan daarna als het iets langer is, de bob er wel in houden. Accepteren dat echt lang haar het niet meer gaat worden, heb ik al een tijdje geleden gedaan helaas...

Clip-ins, is dat zo makkelijk als het klinkt? En waar moet ik dan op letten bij de aanschaf?? Tipje qua websites??
Alle reacties Link kopieren
Bellami hair had ik altijd de beste ervaringen mee. Het vast zetten vond ik erg makkelijk en ook erg fijn dat je ze niet elke dag hoefde te dragen. Als je zelf erg kort haar hebt moet je ze wel laten knippen zodat het mooi in laagjes valt in je eigen haar. Ik droeg ze ongeveer 2 keer per week en ze bleven anderhalf jaar erg mooi. Het is misschien even wennen hoe te klikken maar dat went zo. Je kan ook veel filmpjes erover vinden.
Ik wil mijn haar (gewoon normaal met slag) ook al jaren langer laten groeien maar dat lukt niet want als het op een bepaalde lengte komt dan blijft het klitten en pluizen. Richting de zomer gaat het nog wel maar zodra het weer weer wordt voor truien en sjaals, een groot drama. Dan heb ik en een conditioner en leave in nodig en dan nog blijven de klitten dat ik het van ellende maar altijd in een knot doe terwijl ik het los zou willen dragen. Biosilk en argan olie helpt wel iets maar daar wordt m'n haar zo snel vet van en ik probeer zo min mogelijk te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Kan je t niet een beetje wild maken met mous tot het weer een beetje aangegroeid is??
Alle reacties Link kopieren
Met wax of mousse kan je er toch wel iets mee? Om antwoord te geven op je vraag even doorbijten en nu dus weer niet naar een andere kapper Wie zegt dat het dan wel leuk zit? Zolang het nog in een staartje kan dan is dat toch een tussenoplossing?
Mijn haar slijt ook snel. Geen shampoo meer gebruiken scheelt. Heb nog nooit zulk lang haar gehad! Ik doe 2 keer per week met haarverzachter “wassen” zonder siliconen. Heb wel krullend haar.
Met speldjes opsteken tot het langer is. Je wilt langer haar. Niet korter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven