Mode & Beauty alle pijlers

Wat voor kleding zakenreis naar de tropen

24-01-2020 23:05 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ga binnenkort een paar dagen richting het Caribisch gebied voor een zakelijke trip. En nu weet ik niet zo goed wat voor kleding ik mee zal nemen... ik zal ca. 3 dagen zakelijke afspraken hebben in een sales achtige setting. Ik ben geen type voor blote benen, dus korte rokken en jurken vallen af. Ik heb vast ergens in de kast nog wel een nette linnen broek liggen, maar ik vind dat die altijd zo kreuken en dan ziet het er allemaal weer zo smoezelig uit... Ik ken de tips van vooral katoenen kleding, maar zou travelstof nog aangenaam zijn bij hoge temperaturen en luchtvochtigheid? Heeft iemand toevallig zin om te inspireren met plaatjes? Ik hoef niet strak in pak, maar toch wel representatief. En ook de schoenen! Ook al zo’n onmogelijke opgave!
Reisstrijkijzer meenemen en gewoon linnen aantrekken (al vind ik dat op heel veel lichamen echt vreselijk vallen).
Katoenen lange broek en een zijden top erop als je die hebt. Linnen kreukt echt teveel en ziet er dan zo armoedig uit.
Alle reacties Link kopieren
In de Caraïben (ondanks de losse sfeer die men daar vaak mee associeert) is zakelijke kleding toch echt vereist in een zakelijke setting. Heren een pak, dames een mantelpakje van lichte stof met een topje eronder, bijvoorbeeld. En pumps of platte(re) klassieke schoenen. Ik zou zeker niet naar een zakelijke afspraak gaan in een (gekreukte) linnen broek met een casual topje of iets dergelijks.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon aantrekken wat je in nederland in de zomer ook aan doet. Goede deo mee.
Er zijn airco s., e. De mensen daar lopen ook gewoon in lange broeken, blouse, nette dichte schoenen.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
24-01-2020 23:18
Katoenen lange broek en een zijden top erop als je die hebt. Linnen kreukt echt teveel en ziet er dan zo armoedig uit.
Zijde dient niet te worden gedragen op katoen. Net zo min als je wol draagt op katoen of linnen. Zijde kan wel bij dun kamgaren of dunne wol (dus een klassieke dunne kamgaren of wollen broek). Uiteraard met bijpassende schoenen en handtas.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Nette, lichte, dunne pantalon, blouse met korte mouwen en nette zomerschoenen met een klein hakje? Ik neem aan dat je ook nette zomerkleding hebt. Het zijn eilanden dus ik denk niet, maar ben er niet geweest, dat het zo broeierig en plakkerig warm is vanwege de wind.
Waarschijnlijk staat de airco op koud op kantoor, ik zou dus in ieder geval wat laagjes aandoen. Verder gewoon zakelijk netjes.
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
24-01-2020 23:21
Gewoon aantrekken wat je in nederland in de zomer ook aan doet. Goede deo mee.
Er zijn airco s., e. De mensen daar lopen ook gewoon in lange broeken, blouse, nette dichte schoenen.
Goeie, airco! Dus sowieso laagjes.
Ik draag maar zelden echt nette kleding... zie je in zijde niet heel snel zweetplekken?
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
24-01-2020 23:22
Nette, lichte, dunne pantalon, blouse met korte mouwen en nette zomerschoenen met een klein hakje? Ik neem aan dat je ook nette zomerkleding hebt. Het zijn eilanden dus ik denk niet, maar ben er niet geweest, dat het zo broeierig en plakkerig warm is vanwege de wind.
Zorg dan in elk geval voor dichte schoenen (open schoentjes zijn voor vrije tijd en nogmaals, ofschoon je het misschien niet denkt, de zakelijke wereld in de Caraïben is qua kleding conservatief). Bovendien: je wilt niet verschijnen in kleding die beter bij een ondergeschikte past (broek, blouse, sandalen), dan bij een serieuze handelspartner (mantelpakje van lichte goede stof, mooi topje, bijpassende schoenen en handtas, bescheiden sieraden). Als je serieus wilt worden genomen daar, houd je je aan de mores die daar gelden, onder meer ten aanzien van zakelijke kleding, en kom je niet opdagen in een outfit die beter bij de receptioniste past...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou twee pantalons kopen van viscose, waarvan zeker eentje in marineblauw. Broek 1 na één dag dragen even op de hand wassen en uithangen en klaar is Klara. Een mooie zijden top (Reiss heeft mooie basics van zijde die makkelijk te combineren zijn), een blouse met een print (viscose, katoen, zijde...wat het budget toelaat) en een basic katoenen aansluitend t-shirt. Qua schoenen en tassen zou ik gewoon een duik nemen in de bestaande voorraad. En er nog wat kleurige accessoires bijhalen om het geheel wat op te fleuren.

Die paar kledingstukken die je eventueel zou moeten aanschaffen kun je makkelijk in NL in de zomer ‘afdragen’ op het werk. Ik vind dat Claudia Sträter, Marc Cain en Reiss altijd fijne basics in hun collecties hebben in de zomer. Vast niet Pejekaproof maar wel met wat accessoires zo conservatief/chic/tijdloos/vrolijk te maken als wenselijk.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-01-2020 23:22
Zijde dient niet te worden gedragen op katoen. Net zo min als je wol draagt op katoen of linnen. Zijde kan wel bij dun kamgaren of dunne wol (dus een klassieke dunne kamgaren of wollen broek). Uiteraard met bijpassende schoenen en handtas.
Uit welk boek komt dat?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
zijn er nergens foto's te vinden van vorige bijeenkomsten? Of collega's die er al eerder zijn geweest die je wegwijs kunnen maken?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
TO, lyocell, merknaam Tencel, is een fijne natuurlijke stof.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
24-01-2020 23:46
Uit welk boek komt dat?
Denk uit hetzelfde boek waar hij het woord ‘ofschoon’ uit heeft gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat veel tips al! Viscose en Lyocell ga ik zoeken en ga ook bij Reiss kijken.
Ik begrijp dat een licht mantelpakjes de makkelijkste oplossing zou zijn, maar dat is echt mijn stijl niet, ik ben echt meer een broeken persoon.

Het is niet een bijeenkomst waar collega’s al eerder geweest zijn en ik zit zelf ook niet in de sales hoek, vandaar waarschijnlijk ook het gebrek aan nette (zomer)kleding ;) .

Niemand tips voor wat betreft travelstof? Want daar heb ik wel meerdere broeken en blazers van. Bij Je M’’appelle zie ik ook t-shirts van travelstof, of is dat te casual?
Alle reacties Link kopieren
Mijn Studio Anneloes broeken van travelstof waren een crime in Toscane in juni. Ik zou niet willen weten hoe ik mij zou voelen in die pantalons in de Cariben :-D. En ik heb het niet snel warm.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-01-2020 23:36
Zorg dan in elk geval voor dichte schoenen (open schoentjes zijn voor vrije tijd en nogmaals, ofschoon je het misschien niet denkt, de zakelijke wereld in de Caraïben is qua kleding conservatief). Bovendien: je wilt niet verschijnen in kleding die beter bij een ondergeschikte past (broek, blouse, sandalen), dan bij een serieuze handelspartner (mantelpakje van lichte goede stof, mooi topje, bijpassende schoenen en handtas, bescheiden sieraden). Als je serieus wilt worden genomen daar, houd je je aan de mores die daar gelden, onder meer ten aanzien van zakelijke kleding, en kom je niet opdagen in een outfit die beter bij de receptioniste past...
Ik weet niet waar jij werkt, maar júist de receptioniste dient representatief te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kiezen voor travelstof, Studio Anneloes heeft mooie nette kleding die je hier in de Nederlandse zomer ook prima aan kunt. En de travelstof vind ik juist koel, dus zeker geschikt met warm weer. Kreukt niet, droogt snel en zit geweldig.
vivapimpelmees schreef:
25-01-2020 00:04
Ik weet niet waar jij werkt, maar júist de receptioniste dient representatief te zijn.
Maaaaar, wel onderschikte aan de grote baas natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dunne pencil over de knie en een witte blouse.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tickel schreef:
24-01-2020 23:46
Uit welk boek komt dat?
Handboek voor den huischvrouw anno 1950
Alle reacties Link kopieren
Ik woon (en werk) in de Cariben. Zakelijke kleding inderdaad, mantelpakje met mooie pumps. Maar zorg inderdaad voor laagjes. Ik heb het altijd zo koud op kantoor. Op kantoor kan ik prima af met een spijkerbroek met een bloesje. Voor zakelijke afspraken draag ik jurkjes.
Ik word overigens helemaal gestoord van die airco’s op kantoor en tijdens overleggen hier; dat ding staat op 18 graden terwijl het buiten 30 graden is, zo niet fijn en zo niet gezond...
Tis een uitgave maar broeken van merino wol zijn fijn. Slijtvast, nemen moeilijk luchtjes op (een soort van zelf reinigend) het is warmte en vocht regulerend.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet hoe erg je zweet, maar daar zou ik bij stof/kleurkeuze wel rekening mee houden. Op katoen in een lichte kleur (behalve wit) zie je veel sneller zweetplekken dan op bijv lyocell in een donkere kleur. Kijk anders voor een sporttopje dat zweet afvoert onder je blouse/nette top. Ik zou sowieso een spuitbus febreze oid meenemen zodat je je kleren tussendoor even op kunt frissen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven