Mode & Beauty alle pijlers

35-45jr, wat kan echt niet meer..?

31-01-2020 08:56 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Croptops 🧐🤪
Minirok 🤔
Fluoriserend shirt....🤯

Nee maar ik merk wel dat nu ik in het bovenstaande hokje val ik sommige kleding gewoon niet meer aan kan doen zonder enige vorm van gêne.
Hoe zit het met jullie?
Andere leeftijden mogen natuurlijk ook reageren. :sherlock:
Oh jee ik ben helemaal fout bezig lees ik alweer. Ik draag minirokjes, uggs, broeken met scheuren, korte jurken (zowel zomer als winter), strakke dingen ook.

Fluoriserend staat mij niet (ook al niet toen ik 20 was) en croptops vind ik niet mooi.
Niq schreef:
31-01-2020 09:44
Het wordt tegenwoordig wel erg vaak geschreven dat je vooral niet op een ander moet letten, of er niks van mag vinden.
Je mag overal naar kijken en van alles vinden. Maar dat hoef je toch niet per se wereldkundig te maken? Wat boeit het nou dat ik van die jurkjes met gaten bij de schouders echt de gruwel vind? Ik draag ze gewoon niet en een zomer of 2 geleden was het totaal in de mode en liep iedereen in die dingen. Maar wat heeft het voor zin om daar enorm op te letten en te blijven verkondigen dat dat niet zou moeten? Het enige wat je doet is een ander mogelijk een kutgevoel bezorgen over dr uiterlijk en dat vind ik niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Om even on-topic te blijven: ik vind het traditionele katoenen T-shirt vaak niet zo heel mooi staan boven een zekere leeftijd, terwijl dat wel veel gedragen wordt.
Dit is een forum.
Niq schreef:
31-01-2020 09:49
Dit is een forum.
Dit is een random statement
Niq schreef:
31-01-2020 09:49
Dit is een forum.
Neeeeeee! :woa:
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 09:48
Je mag overal naar kijken en van alles vinden. Maar dat hoef je toch niet per se wereldkundig te maken? Wat boeit het nou dat ik van die jurkjes met gaten bij de schouders echt de gruwel vind? Ik draag ze gewoon niet en een zomer of 2 geleden was het totaal in de mode en liep iedereen in die dingen. Maar wat heeft het voor zin om daar enorm op te letten en te blijven verkondigen dat dat niet zou moeten? Het enige wat je doet is een ander mogelijk een kutgevoel bezorgen over dr uiterlijk en dat vind ik niet nodig.
juist
iedereen let op anderen, iedereen heeft een mening
maar die hoef je niet te verkondigen. Behalve als er naar gevraagd wordt... zoals op een forum
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
31-01-2020 09:49
Dit is een forum.
waarvan akte
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 09:50
Dit is een random statement
Ondertussen heb jij toch ook geschreven dat je die gaten op de schouders de gruwel vindt.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
31-01-2020 09:51
Ondertussen heb jij toch ook geschreven dat je die gaten op de schouders de gruwel vindt.
open even zelf een topic
lilalinda schreef:
31-01-2020 09:51
open even zelf een topic
Waarover? Wat je wel en niet kan dragen op een forum?
Niq schreef:
31-01-2020 09:51
Ondertussen heb jij toch ook geschreven dat je die gaten op de schouders de gruwel vindt.
Ik moet iets schrijven als voorbeeld. Meer dan dat is het niet. Ik kan gewoon niet zoveel met ‘als je niet heel strak bent zou je..’, ‘ als je ouders bent dan 40 dan zou je’, ‘als je heel mager bent dan moet je niet’
AnAppleADay schreef:
31-01-2020 09:27
Dit inderdaad. Ik denk dat er geen een kledingstuk is dat op zichzelf sowieso niet kan.
Maar er zijn wel bepaalde looks die er sneu uit zien. Zoals wat Honingdropje omschrijft.
Sneu nog wel? Omdat iemand aantrekt wat diegene leuk vindt maar het niet in het plaatje past wat nog ‘zou moeten kunnen’?

Ik zou juist denken dat er op deze leeftijd minder aangetrokken wordt wat de meute er van vindt en je gewoon lekker aantrekt waar je zelf blij van wordt. Prachtig zijn de mensen die echt zichzelf durven te zijn, van binnen en van buiten.
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 09:52
Ik moet iets schrijven als voorbeeld. Meer dan dat is het niet. Ik kan gewoon niet zoveel met ‘als je niet heel strak bent zou je..’, ‘ als je ouders bent dan 40 dan zou je’, ‘als je heel mager bent dan moet je niet’
Vrij beperkt ben je dan inderdaad.
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 09:48
Je mag overal naar kijken en van alles vinden. Maar dat hoef je toch niet per se wereldkundig te maken? Wat boeit het nou dat ik van die jurkjes met gaten bij de schouders echt de gruwel vind? Ik draag ze gewoon niet en een zomer of 2 geleden was het totaal in de mode en liep iedereen in die dingen. Maar wat heeft het voor zin om daar enorm op te letten en te blijven verkondigen dat dat niet zou moeten? Het enige wat je doet is een ander mogelijk een kutgevoel bezorgen over dr uiterlijk en dat vind ik niet nodig.
Precies dit. En daarom blijf ik daarop terugkomen.
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 09:42
Ah nee joh die ‘buitenlandse vrouwen’ zijn niet anders dan de Nederlandse. Dat hangt net als hier nogal af van of je in een durp in Friesland kijkt tussen de dames van de plattelandsvrouwenclub of op zaterdagavond in het hipste en duurste restaurant van Amsterdam, op de markt op maandagochtend in Kutkrabbeveen of op de vrijdagmiddagborrel op de Zuid as.

Ik zie in spanje en Italië net zoveel vrouwen in spijkerbroek, joggingpak of slippers als hier hoor. Dat hele ‘in het buitenland kleden ze zich veel vrouwelijker’ gaat echt niet op.
Misschien niet op de markt, maar wel voor gelegenheden en uitgaan. En ook op werk (kantoor) gaat men in het buitenland vaak netter gekleed. Als ik van mijn werk kijk naar de vestigingen in Amsterdam, Londen, Madrid of New York, toch allemaal steden, dan pluk je de Nederlanders er op global meetings zo uit.
Sommige mensen hebben geen gevoel voor wat ze staat of niet, die kan je dan een handje helpen.
En nee, ik bedoel dan uiteraard niet een vreemdeling er op aanspreken.
Ik kan nog geen plaatjes plakken dus ff een Google link:

https://i.pinimg.com/236x/c7/d0/de/c7d0 ... ashion.jpg

In mijn stad loopt een vrouw van minstens 75 volledig in deze stijl. Maar dan de vrouwenverdieping. Felgekleurd. Valt enórm op. Ik vind dat extreem cool, terwijl het zo in het rijtje ‘kan echt niet meer’ hoort.
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 31-01-2020 09:59
24.36% gewijzigd
LevadeII schreef:
31-01-2020 09:53
Sneu nog wel? Omdat iemand aantrekt wat diegene leuk vindt maar het niet in het plaatje past wat nog ‘zou moeten kunnen’?

Ik zou juist denken dat er op deze leeftijd minder aangetrokken wordt wat de meute er van vindt en je gewoon lekker aantrekt waar je zelf blij van wordt. Prachtig zijn de mensen die echt zichzelf durven te zijn, van binnen en van buiten.
Nee nee, als 40+er, en helemaal met een maatje meer, moet je in een rok tot minstens op de knie (maar liever nog daaronder, verstoppen die enge ouwe dingen) en in een niet te uitgesproken kleur lopen (want dan zou je nog weleens op kunnen vallen terwijl, laten we eerlijk zijn, niemand op die uitgezakte jeugdloze kop van jou zit te wachten). En pas op: geen fladderstofje, liever iets degelijkers, wol ofzo. Let ook op je decolleté, niemand wil zicht op die gerimpelde theezakjes, we willen alleen (suggesties van) jonge pronte boezems zien. Bedekken dus!
rumforviva schreef:
31-01-2020 09:56
Misschien niet op de markt, maar wel voor gelegenheden en uitgaan. En ook op werk (kantoor) gaat men in het buitenland vaak netter gekleed. Als ik van mijn werk kijk naar de vestigingen in Amsterdam, Londen, Madrid of New York, toch allemaal steden, dan pluk je de Nederlanders er op global meetings zo uit.
Tuurlijk. Omdat je weet dat het de Nederlanders zijn. Duh.
Alle reacties Link kopieren
Nou, kleur is wat mij betreft hetgeen wat juist veel te weinig gedragen wordt. Ik word somber van al dat grijs, zwart en donkerblauw in deze wintermaanden.
SallySpectra* schreef:
31-01-2020 09:47
Oh jee ik ben helemaal fout bezig lees ik alweer. Ik draag minirokjes, uggs, broeken met scheuren, korte jurken (zowel zomer als winter), strakke dingen ook.

Fluoriserend staat mij niet (ook al niet toen ik 20 was) en croptops vind ik niet mooi.
ik draag graag croptops in fluor roze. liever eigenlijk alleen een sportbeha en kort broekje maar dat is nu te koud
Niq schreef:
31-01-2020 09:57
Sommige mensen hebben geen gevoel voor wat ze staat of niet, die kan je dan een handje helpen.
En nee, ik bedoel dan uiteraard niet een vreemdeling er op aanspreken.
Maar als ik om me heen kijk, de mensen waarvan ik denk ‘ach, dat kan toch beter’ dan zijn dat vaak de mensen die het niet zo boeit, wat ze wel en niet staat. Die kijken naar goedkoop en kopen wat in de uitverkoop bij de Bristol voorhanden is, en dat is goed genoeg.

Van mij mogen ze hoor. Maar die ga je niet ‘helpen’ door een lijstje ‘wat kan niet meer boven de 30’
Wat kan of niet kan bepaal je uiteindelijk zelf.

Merk zelf wel dat ik wel degelijk rekening hou met mijn leeftijd en moeder-status.

Daar waar mijn partner mij recent een crop-top wilde aansmeren van Converse in een fluorescerend roze (ja echt gebeurd, niet enkel een simpel samenvatten van jouw opsomming in je OP) zag ik me toch echt niet met een blote navel rond dartelen.

Vond het uitermate complimenterend dat hij het wel voor zich zag trouwens. We hebben er samen om gelachen.
rumforviva schreef:
31-01-2020 09:56
Misschien niet op de markt, maar wel voor gelegenheden en uitgaan. En ook op werk (kantoor) gaat men in het buitenland vaak netter gekleed. Als ik van mijn werk kijk naar de vestigingen in Amsterdam, Londen, Madrid of New York, toch allemaal steden, dan pluk je de Nederlanders er op global meetings zo uit.
Nee, de Duitsers en de Belgen, die zijn extreem goed gekleed. Volgens mij zit daar weinig verschil in. Of Scandinavië.

Volgens mij is het, als het al zo is, ook een weer ding. In Zweden vind ik de dames ook heel praktisch gekleed vaak. Maar goed, ik was niet in de grote stad.
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 31-01-2020 10:03
15.48% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven