Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien deel 2

10-02-2020 13:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we gezellig verder kletsen!
Link naar deel 1:

mode-beauty/grijs-haar-uit-laten-groeie ... ges/453495

Dit schreef ik eind november 2019 :

Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 10-02-2020 16:18
4.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou JEG insta foto er net opgezet!! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mooi hoor! Bijzondere kleur is het. Kan me goed voorstellen dat je er blij mee bent.
@jongengrijs, ik vind dat je een mooi topic hebt neergezet met nu reeds deel 2.

Ik blijf meelezen en zo nu en dan mijn eigen bijdrage leveren.
Alle reacties Link kopieren
TO, zou je in je OP even de link naar het oude topic willen zetten?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic, jongengrijs! Ik heb deel 1 in een paar dagen helemaal gelezen. Zou je me je insta willen sturen in een pb? Ben erg benieuwd!

Ik loop zelf tegen de 30 en verf m'n haar al zo'n 14 jaar. Van lichtblond tot donkerbruin: veel kleuren zijn inmiddels voorbij gekomen. Mijn natuurlijke haarkleur is asblond. Bij de laatste keer verven ben ik voor donkerbruin gegaan, met veel warmte erin.

Ik merk dat ik het verven steeds meer zat word. Het is een tijdje mooi, maar dan zie ik uitgroei verschijnen en zit ik me weer te ergeren. Ook merk ik dat m'n haar steeds droger wordt. Superblij dat ik dit topic tegen ben gekomen, want ik heb mede daardoor dus besloten om te stoppen met verven!

Ik heb m'n haar afgelopen september voor het laatst geverfd. Bij m'n uitgroei zie ik heel langzaam de eerste grijze haren verschijnen, maar dat zijn er echt maar een paar en die passen eigenlijk best goed bij mijn natuurlijke kleur. Inmiddels wordt het geverfde deel steeds lichter en de uitgroei is al een centimeter of 5. Om de rode gloed die overblijft tegen te gaan, ben ik in de weer met zilvershampoo en dat helpt zeker. Dus nu is het alleen maar een kwestie van volhouden :whistle:

Ik blijf in deel 2 weer meelezen :)
Don't be scared. Falling is just like flying, except there's a more permanent destination.
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk om te horen, lifeofpie! En goed bezig hoor. Je bent al een lekker eindje op weg!
Ik stuur je even een pb'tje.
:cheer: volg

( zit nog in de wel-verven fase)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, leuk topic! Ik loop naar de 60 en ben in overleg met de kapper over "hoe nu verder" :) M'n haar is gelukkig zeker niet ongezonder geworden door het meer dan 40 jaar verven maar denk er nu toch over richting grijs te gaan. Nu laat ik iedere 4 weken mijn uitgroei bijwerken en krijg eens in de 12 weken high- en lowlights.. De kapper adviseerde nu de uitgroei steeds iets lichter te maken en dan met highlights steeds meer richting grijs te gaan. Kijken wat het wordt:)
De eerste stap is gezet :) Ik doe graag hier inspiratie op! Leuk!
Ik volg ook weer. Geïnspireerd door het vorige topic heb ik mijn overgang van geverfd naar grijs haar inmiddels achter de rug. Geen seconde spijt van gehad en nog steeds helemaal blij mee!

YouTube komt bij mij nu regelmatig met aanbevelingen over dit onderwerp. En af en toe komt er dan een filmpje voorbij waarbij je denkt "wow". Dit is er ook weer zo een. Wat een verandering (verbetering), zowel qua model als qua kleur.

https://www.youtube.com/watch?v=OX-Ylg4P80Y

Niks geen lief omaatje. Gewoon een aantrekkelijke vrouw met grijs haar. En ook zo leuk hoe haar man er helemaal bij staat te glunderen.
Alle reacties Link kopieren
AnnaMarianna schreef:
12-02-2020 09:33
Ik volg ook weer. Geïnspireerd door het vorige topic heb ik mijn overgang van geverfd naar grijs haar inmiddels achter de rug. Geen seconde spijt van gehad en nog steeds helemaal blij mee!

YouTube komt bij mij nu regelmatig met aanbevelingen over dit onderwerp. En af en toe komt er dan een filmpje voorbij waarbij je denkt "wow". Dit is er ook weer zo een. Wat een verandering (verbetering), zowel qua model als qua kleur.

https://www.youtube.com/watch?v=OX-Ylg4P80Y

Niks geen lief omaatje. Gewoon een aantrekkelijke vrouw met grijs haar. En ook zo leuk hoe haar man er helemaal bij staat te glunderen.
Wat een metamorfose!
Ze lijkt wel 10 jaar jonger met dat korte kapsel.
Inderdaad echt "kort pittig"!
Daar wordt op dit forum altijd op gekotst maar ik vind het deze vrouw super goed staan!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
12-02-2020 10:40
Wat een metamorfose!
Ze lijkt wel 10 jaar jonger met dat korte kapsel.
Inderdaad echt "kort pittig"!
Daar wordt op dit forum altijd op gekotst maar ik vind het deze vrouw super goed staan!
Het is een ontzettend mooie vrouw.
Ik denk alleen niet dat dit kapsel mooi staat bij een vrouw met een gemiddeld uiterlijk en met een andere kleur grijs. De vrouw uit dit filmpje vind ik wel veel mooier dan de gemiddelde vrouw met kort en grijs haar die ik op straat zie.
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
12-02-2020 10:56
Het is een ontzettend mooie vrouw.
Ik denk alleen niet dat dit kapsel mooi staat bij een vrouw met een gemiddeld uiterlijk en met een andere kleur grijs. De vrouw uit dit filmpje vind ik wel veel mooier dan de gemiddelde vrouw met kort en grijs haar die ik op straat zie.
Voor de make-over vind ik haar een vrouw met een gemiddeld uiterlijk.
Met dat nieuwe korte grijze kapsel is ze mooi.
Ik zie ook dagelijks mooie en gemiddelde vrouwen met lang haar.
Ook langer haar staat echt niet iedereen.
amarna wijzigde dit bericht op 12-02-2020 11:28
11.37% gewijzigd
Ammiedammie schreef:
12-02-2020 10:56
Het is een ontzettend mooie vrouw.
Ik denk alleen niet dat dit kapsel mooi staat bij een vrouw met een gemiddeld uiterlijk en met een andere kleur grijs. De vrouw uit dit filmpje vind ik wel veel mooier dan de gemiddelde vrouw met kort en grijs haar die ik op straat zie.

Maar dan gaat het denk ik om meer dan alleen kapsel en haarkleur. Make-up, kleding en accessoires kunnen ook veel verschil maken. En dat geldt net zo goed voor mensen met langer haar in een andere kleur dan grijs.
Alle reacties Link kopieren
AnnaMarianna schreef:
12-02-2020 09:33
Ik volg ook weer. Geïnspireerd door het vorige topic heb ik mijn overgang van geverfd naar grijs haar inmiddels achter de rug. Geen seconde spijt van gehad en nog steeds helemaal blij mee!

YouTube komt bij mij nu regelmatig met aanbevelingen over dit onderwerp. En af en toe komt er dan een filmpje voorbij waarbij je denkt "wow". Dit is er ook weer zo een. Wat een verandering (verbetering), zowel qua model als qua kleur.

https://www.youtube.com/watch?v=OX-Ylg4P80Y

Niks geen lief omaatje. Gewoon een aantrekkelijke vrouw met grijs haar. En ook zo leuk hoe haar man er helemaal bij staat te glunderen.
Oei, wel een beetje kort. En wat dertien in een dozijn.... Maar wel een prachtige kleur grijs! Ik hoop dat ik die kleur ga bereiken!!!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
12-02-2020 11:05
Voor de make-over vind ik haar een vrouw met een gemiddeld uiterlijk.
Met dat nieuwe korte grijze kapsel is ze mooi.
Ik zie ook dagelijks mooie en gemiddelde vrouwen met lang haar.
Ook langer haar staat echt niet iedereen.

Zoals ze het eerst had was ook niet mooi,dan is dit beter.
Het was misschien nog wel mooier geweest als ze het haar iets langer hadden gelaten.
Ook de make up doet hier veel.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha het kan mij allemaal niet kort genoeg. Mijn man ziet mij ook graag met lang haar. Maar ik vind zelf dat het mij lijzig maakt. Ik voel me veel pittiger met een kort kapsel...en in ene moet ik denken aan die facebook pagina kort/pittig/rood ofz zoiets. Zo zie ik er dus NIET uit.

Nee dat lange heb ik wel gehad. Ik voel me dan van achter het lyceumen van voor het museum. Dat is pas een granny.

Mijn grote voorbeeld qua kort koppie is altijd Halle Berry geweest.
Haha, ik heb het momenteel ook een stuk korter dan de vrouw uit dat filmpje. Maar moet er wel bij zeggen dat dat vooral was om de verf kwijt te raken. Zonder die reden zou ik het toch niet zo snel zo heel kort hebben laten knippen.

Halle Berry vind ik ook prachtig met kort haar. Net als Jamie Lee Curtis. En echt niet minder vrouwelijk dan met lang haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de aversie tegen kort haar niet.
Sommige vrouwen zien er met kort haar veel beter uit.
"Kort" is echt niet synoniem voor rood/kort/pittig/ANWBjack/crocs/
rugzak/huishoudbeurs.
Met kort haar kun je juist beter de mooie trekken in je gezicht accentueren. Of de aandacht van een minder mooie kin of neus of lang gezicht afleiden.
Steil lang hanghaar is vaak onbarmhartiger.
En ook vrouwen met langer haar zien er met makeup en kleding in flatteuze kleuren mooier uit .
Ik denk dat kort haar vooral minder vrouwelijk wordt gevonden. Wat mij betreft zeker niet per definitie waar.

Mijn man is trouwens helemaal enthousiast over mijn superkorte kapsel. Wat hem betreft houd ik het zo. Maar dat is mijzelf toch net iets te kort. De lengte van de vrouw uit het filmpje vind ik helemaal prima. Misschien kom ik daar uiteindelijk wel op uit.
Alle reacties Link kopieren
Account, dat korte haar staat je echt geweldig.

Mij lijkt het trouwens erg bevrijdend en enorm makkelijk, zo'n kort kapsel. Maar ik geloof niet dat het mij zou staan.

Heb de baan trouwens gekregen, ondanks mijn uitgroei :)
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
12-02-2020 16:56
Account, dat korte haar staat je echt geweldig.

Mij lijkt het trouwens erg bevrijdend en enorm makkelijk, zo'n kort kapsel. Maar ik geloof niet dat het mij zou staan.

Heb de baan trouwens gekregen, ondanks mijn uitgroei :)
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
12-02-2020 16:56
Account, dat korte haar staat je echt geweldig.

Mij lijkt het trouwens erg bevrijdend en enorm makkelijk, zo'n kort kapsel. Maar ik geloof niet dat het mij zou staan.

Heb de baan trouwens gekregen, ondanks mijn uitgroei :)
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Jongengrijs! :-)

En leuk om te zien dat dit topic zo goed loopt.
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
12-02-2020 16:56
Account, dat korte haar staat je echt geweldig.

Mij lijkt het trouwens erg bevrijdend en enorm makkelijk, zo'n kort kapsel. Maar ik geloof niet dat het mij zou staan.

Heb de baan trouwens gekregen, ondanks mijn uitgroei :)
Nogmaals dank je wel voor het compliment! En gefeliciteerd met je baan! Super zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven