Mode & Beauty alle pijlers

Help! Ik word rood/blond?!

12-02-2020 11:11 24 berichten
Al m'n leven lang heb ik donkerbruin haar, met een rode ondertoon...in de zomer zie je altijd een koperglansje..
Waarschijnlijk te wijten aan een roodharig familielid..

Gisteravond schrok ik nogal; Ik heb spontaan allemaal blonde/rossige plukken door m'n haar , alsof ik m'n haar heb laten blonderen..
Het worden er steeds meer en meer, ook krijg ik ineens veel sproeten.

Het is hartje winter dus ik kan de zon niet de schuld geven..
Hoe kan dit?

Google zegt me dat iemands haarkleur niet kan veranderen..., Het gebeurt toch echt!
Alle reacties Link kopieren
oh jeej, je wordt een ariër
Alle reacties Link kopieren
Het is in ieder geval niet te wijten aan een familielid. Jouw ouders moeten beiden een rood haar gen hebben, anders had jij geen rossig haar. Dat betekent trouwens niet dat je ouders dus ook rood haar moeten hebben. Misschien ben je grijs aan het worden. Rossig haar kleurt vaak anders grijs. Inderdaad; rossig blond.
Alle reacties Link kopieren
In de winter is er ook zon trouwens. Insmeren met factor 50 elke dag. Dan krijg je wel minder gauw last van pigmentie/sproeten.
Alle reacties Link kopieren
https://wetenschap.infonu.nl/diversen/1 ... kheid.html

Volgens dit artikel kan je haarkleur wel veranderen.

Een vriendin van mij had vroeger rood haar. Nu is het rossig blond en heeft ze veel meer sproeten.
Ja, ik ben een mix dus het is nogal raar om blond/rossig haar te krijgen terwijl ik getinte huidskleur heb o_o

Maar grijs?! Niemand in mijn familie krijg zo vroeg grijs haar. M'n blanke roodharige familieleden worden juist donker naarmate ze ouder worden...
Sjulia schreef:
12-02-2020 11:18
In de winter is er ook zon trouwens. Insmeren met factor 50 elke dag. Dan krijg je wel minder gauw last van pigmentie/sproeten.

Factor 50 zelfs? Ik smeer elke dag een serum waar ook een uv blocker in zit
Wat een mooi cadeautje, mooie sproetjes en nog mooier haar. :D Ik zou er blij mee zijn. :)
Cateautje schreef:
12-02-2020 11:23
Wat een mooi cadeautje, mooie sproetjes en nog mooier haar. :D Ik zou er blij mee zijn. :)
Ja, vind het ook niet heel erg maar het verbaasd me en ben benieuwd hoe zoiers werkt.

Misschien is het wel karma, m'n man is roodharig en ik heb teveel Ginger grapjes gemaakt , nu word ik er zelf 1 :rofl:
Eens met Cateau!

TO, het klinkt prachtig. Rossig haar met een getinte huid vind ik een hele mooie combinatie. De natuur heeft je een mazzeltje gegeven. :)

Overigens heb ik middenbruin haar met een rode gloed. Ik word grijs, maar dat zijn geen mooie roodblonde haren. Spierwit en dik van draad eerder.
zusters schreef:
12-02-2020 11:27
Ja, vind het ook niet heel erg maar het verbaasd me en ben benieuwd hoe zoiers werkt.

Misschien is het wel karma, m'n man is roodharig en ik heb teveel Ginger grapjes gemaakt , nu word ik er zelf 1 :rofl:


Ik vind dat ook interessant! Zelf was ik een donkere baby, om als kleuter donkerblond te worden en tijdens de puberteit was er geen blondige pluk meer te bekennen. Ben hartstikke bruin met hier en daar wat grijs.

Hetzelfde zie ik bij mijn zoon gebeuren: hij was een blonde baby (ik snap het nog steeds niet) en is nu veertien. Het blond is vervangen voor een assige bruin/donkerblonde kleur.
Dochter is juist andersom: heel donkerharig baby'tje en peutertje, maar nu als tiener is ze donkerblond.

Hoe? Al sla je me dood! Ik geef mijn blonde pa maar de schuld. Mijn moeders familie is hartstikke Mediterraans en flink donker.
Alle reacties Link kopieren
:-)
ik weet niet hoe het werkt, maar ik herken het wel. Ik word met de jaren steeds valer zeg ik altijd...
Ik was als kind behoorlijk rood/kastanjebruin. Inmiddels ben ik door de 40 en steeds meer blond/rossig (dat viel me zo halverwege de 30 voor het eerst op).

Ik vond mijn rode lokken vroeger prima en ik vind mijn haarkleur nu ook mooi, maar het is echt niet met elkaar te vergelijken.
*TanteSjaan* schreef:
12-02-2020 11:31
Ik vind dat ook interessant! Zelf was ik een donkere baby, om als kleuter donkerblond te worden en tijdens de puberteit was er geen blondige pluk meer te bekennen. Ben hartstikke bruin met hier en daar wat grijs.

Hetzelfde zie ik bij mijn zoon gebeuren: hij was een blonde baby (ik snap het nog steeds niet) en is nu veertien. Het blond is vervangen voor een assige bruin/donkerblonde kleur.
Dochter is juist andersom: heel donkerharig baby'tje en peutertje, maar nu als tiener is ze donkerblond.

Hoe? Al sla je me dood! Ik geef mijn blonde pa maar de schuld. Mijn moeders familie is hartstikke Mediterraans en flink donker.
Oh wat bijzonder! Vind het echt interessant vanuit het stukje genetica hoe zoiets kan en werkt.

Zo zou ik bijvoorbeeld krullen moeten hebben, nooit gehad. Hartstikke dik stijl haar en dat is best gek voor een halve Afrikaan en nu ook nog rood :rofl:

Mijn zoontje is geboren met rood haar, na 2 maanden werd het blond, toen donkerblond en nu assig donkerblond..
Heel apart. Zal vast nog wel veranderen...
zusters schreef:
12-02-2020 11:27
Ja, vind het ook niet heel erg maar het verbaasd me en ben benieuwd hoe zoiers werkt.

Misschien is het wel karma, m'n man is roodharig en ik heb teveel Ginger grapjes gemaakt , nu word ik er zelf 1 :rofl:
Gewoon, dat werkt met de genen die nu bij je boven komen drijven.

Ik werd met zwart haar en blauwe ogen geboren, toen mijn nestharen uitvielen werd ik goudblond en had donkerbruine ogen en mijn koontjes en neus vol sproetjes. Ik heb nu nog maar 1! sproetje over. Ik ben ook getint overigens.
Alle reacties Link kopieren
zusters schreef:
12-02-2020 11:27
Misschien is het wel karma, m'n man is roodharig en ik heb teveel Ginger grapjes gemaakt , nu word ik er zelf 1 :rofl:
Volgens mij heb je het zelf opgelost, er kan wel een slotje op dit topic!

Dat haarkleur door de jaren heen donkerder wordt is in mijn ogen niet vreemd. Ik was zelf als kind blond, daarna asblond en nu heb ik een koele bruine haarkleur. Dit patroon hebben veel mensen in mijn familie. Maar dat je door je leven heen lichter wordt (behalve grijs dan), dat heb ik nog nooit gehoord idd! Hoort misschien bij een ander genenpakket.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 12-02-2020 11:45
3.59% gewijzigd
Duufje schreef:
12-02-2020 11:41
:-)
ik weet niet hoe het werkt, maar ik herken het wel. Ik word met de jaren steeds valer zeg ik altijd...
Ik was als kind behoorlijk rood/kastanjebruin. Inmiddels ben ik door de 40 en steeds meer blond/rossig (dat viel me zo halverwege de 30 voor het eerst op).

Ik vond mijn rode lokken vroeger prima en ik vind mijn haarkleur nu ook mooi, maar het is echt niet met elkaar te vergelijken.
Oh wow, ik ben nu begin 30 dus het zou maar eens kunnen dat ik over tien jaar een hele bos rossig haar heb...bizar zeg!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
12-02-2020 11:42
Gewoon, dat werkt met de genen die nu bij je boven komen drijven.

Ik werd met zwart haar en blauwe ogen geboren, toen mijn nestharen uitvielen werd ik goudblond en had donkerbruine ogen en mijn koontjes en neus vol sproetjes. Ik heb nu nog maar 1! sproetje over. Ik ben ook getint overigens.
No way, kunnen sproeten ook verdwijnen?! Wat jammer :|
Mijn vriend is rossig met heel veel sproeten en die heeft er tot nu toe alleen maar meer sproeten bij gekregen in zijn leven...
ollie-ollie schreef:
12-02-2020 11:43
Volgens mij heb je het zelf opgelost, er kan wel een slotje op dit topic!

Dat haarkleur door de jaren heen donkerder wordt is in mijn ogen niet vreemd. Ik was zelf als kind blond, daarna asblond en nu heb ik een koele bruine haarkleur. Dit patroon hebben veel mensen in mijn familie. Maar dat je door je leven heen lichter wordt (behalve grijs dan), dat heb ik nog nooit gehoord idd! Hoort misschien bij een ander genenpakket.
Precies. Dat haar donker kan worden, vrij normaal en hoor je vaak maar van lichter wordend haar heb ik ook nog nooit gehoord. Nouja, tot ik dit topic opende
Alle reacties Link kopieren
zusters schreef:
12-02-2020 11:20
Factor 50 zelfs? Ik smeer elke dag een serum waar ook een uv blocker in zit
Als je maar een klein beetje smeert en het is een lage factor heeft het sowieso weinig zin. Sproetjes zijn wel leuk, maar pigmentvlekken niet. Dat kan het wel worden. En rimpels door de zon.. Elke dag smeren met een hoge factor zal je later de voordelen van merken. En nu, mocht je niet zitten te wachten op sproeten.
Cateautje schreef:
12-02-2020 11:42
Gewoon, dat werkt met de genen die nu bij je boven komen drijven.

Ik werd met zwart haar en blauwe ogen geboren, toen mijn nestharen uitvielen werd ik goudblond en had donkerbruine ogen en mijn koontjes en neus vol sproetjes. Ik heb nu nog maar 1! sproetje over. Ik ben ook getint overigens.


Wat klinkt dit schattig!

TO, je bent gewoon een prachtige mix! Overigens ben je niet de eerste half-Afrikaan die ik ken met stijl haar. Een oud-klasgenoot had een Afrikaanse vader, een Hollandse moeder en had stijl goudblond haar. Wel met diep donkerbruine ogen, een lichtgetinte huid en de gelaatstrekken van haar vader. Een prachtig grietje was ze!

Haar zus had dus dezelfde ouders en was het tegenovergestelde: donkerbruin kroeshaar, lichtgetinte huid, lichtbruine ogen en de gelaatstrekken van hun moeder. Mooi meisje!
Ze zeggen vaak dat mensen met (diep)rood haar nooit grijs worden, alleen steeds lichter en rossiger.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
12-02-2020 11:14
oh jeej, je wordt een ariër
Boreaal.....

Dan klinkt het anno 2020 wel acceptabel......
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
12-02-2020 13:08
Ze zeggen vaak dat mensen met (diep)rood haar nooit grijs worden, alleen steeds lichter en rossiger.
Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar zie ik niet om me heen. Ik kom uit een rode familie en die worden gewoon grijs. Vrij vroeg ook nog. Ik ben een redelijke uitzondering, ben aanmerkelijk lichter en rossiger geworden, maar er komt nu (ben 42) ook zo nu en dan wel een grijze haar door. De meeste 'rooien' uit mijn familie waren al compleet grijs op mijn leeftijd, ik ben wat later maar denk wel dat ik ook 'gewoon' grijs word.
Ik ben met zwart haar geboren, heb heel lang lichtblond stijl haar gehad (zoals mijn zussen nog hebben). Inmiddels (rond pubertijd ofzo) is dat veranderd naar donkerblond/bruin met rode ondertoon (gewoon rossig in de zomer in winter wat donkerder) en heb pijpenkrullen (ge-erfd van mijn vader).

Kan prima allemaal blijkbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven