Mode & Beauty alle pijlers

Verkoop ervaringen Vinted

12-02-2020 19:25 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Op TV struikel je over de Vinted reclames, een app waarin je je kleding kunt verkopen. Zou eenvoudig moeten zijn en veel gebruikers kennen!

Vinted klinkt wel goed, en kennelijk zit er behoorlijk wat geld in als ze zoveel kunnen adverteren. Op de app review zie ik daarentegen meldingen dat het als verkoper eenvoudig is om opgelicht te worden, omdat de koper pas hoeft te betalen als hij aangeeft zijn koop te hebben ontvangen.
Ik gebruik nu alleen marktplaats en Facebookgroepen om te verkopen, maar merkkleding loopt daar geen storm tenzij (bijna) gratis.

Zijn hier mensen die wel eens wat verkocht hebben via Vinted? Wat zijn jullie ervaringen? Of is United Wardrobe bijvoorbeeld een beter platform?
https://www.hln.be/in-de-buurt/westerlo ... gle.com%2F

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... cht-vinted
Eigenlijk is het vooral de verkoper die risico loopt met dat soort betaalconstructies.
Alle reacties Link kopieren
Ow jee, vroeg mij al af waarom er zoveel reclame voor gemaakt wordt.
Het is gewoon de zoveelste fuik waar alle oplichters zitten te wachten, totdat de goedgelovige mensen zich melden om opgelicht te worden.

Als ik zo die paar verhalen zo lees, is het echt kansloos.

Het klinkt natuurlijk ook al best raar om je gebruikte kleding naar een of andere vreemde in een ver buitenland te gaan sturen.
Als je daar even over nadenkt, dan kan dat natuurlijk nooit goed gaan.
Ik heb wat moeite om me er toe te zetten een app te downloaden van een bedrijf wat over je heen kotst met mongolenreclame.
Geen goede ervaringen qua verkopen. Als in er wordt niets verkocht, wel continue als favoriet aangevinkt. Maar adat levert niets op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar, dat je overal en altijd die overdreven reclame krijgt te zien en dat voor iets wat gratis is. Dat kan niet, dus ik begin er niet aan. Dat google mijn hele hebben en houden weet is tot daaraantoe. Vinted kan wel een darkweb dekmantel zijn wat mij betreft.
Het is gratis voor verkoper, koper moet ook een x bedrag aan vinted betalen.
Oh dan is het dus ook helemaal niet eens gratis (alsof het uitmaakt bij wie je geld inpikt) :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
LevadeII schreef:
12-02-2020 20:20
Het is gratis voor verkoper, koper moet ook een x bedrag aan vinted betalen.
Ah ok. Nou, de verkoper verdient soberso niks, want die heeft de kleding of prullaria ook moeten betalen. In de winkel. Achterlijke reclame.
Alle reacties Link kopieren
Ik las gisteren nog op FB iemand die was opgelicht via Vinted. Ik weet niet meer hoe precies, maar het was iig niet 1 van de verhalen uit de linkjes hierboven.
Zou er niet aan beginnen.
Ik heb donderdag schoenen via Vinted gekocht, morgen 5 werkdagen / 7 dagen geleden. Verkoopster heeft het nog niet verzonden... Dus ik hoop dat Vinted morgen de boel annuleert en ik mijn geld terug krijg.

Ik vind United Wardrobe fijner dan Vinted.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik wel United Wardrobe, is net zoiets als Vinted. Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen mee.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
12-02-2020 20:07
Ik heb wat moeite om me er toe te zetten een app te downloaden van een bedrijf wat over je heen kotst met mongolenreclame.
:HA:

Die fraude met een klein bedrag moeten overmaken vantevoren is inmiddels wel een belegen truc die je overal ziet waar online handel gevoerd wordt tussen consumenten.
Alle reacties Link kopieren
Op marktplaats raak je de tweedehands kleding alleen kwijt voor weggeefprijzen.
Waarom zou dat bij Vinger anders zijn?


Het is natuurlijk shit als het je overkomt. En Vinted handelt het slecht af. Maar die truc met beetje geld overmaken is bekend. En 280 euro vangen voor de verkoop op een tweedehands site is wel een beetje te mooi om waar te zijn. Waarom zou je dat daar wel vangen als je elders veel minder krijgt?
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
12-02-2020 21:15
Op marktplaats raak je de tweedehands kleding alleen kwijt voor weggeefprijzen.
Waarom zou dat bij Vinger anders zijn?
Dat vraag ik me dus af, of dat zo is. Wellicht dat een platform wat meer gericht is op merkkleding en geen allegaartje van spullen wat meer liefhebbers trekt, die er ook een meer reële prijs voor willen geven. Maar misschien wishful thinking, daarom mijn vraag ook.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
12-02-2020 21:15
Op marktplaats raak je de tweedehands kleding alleen kwijt voor weggeefprijzen.
Waarom zou dat bij Vinger anders zijn?
Mooie autocorrect :proud:
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
12-02-2020 20:25
Ik las gisteren nog op FB iemand die was opgelicht via Vinted. Ik weet niet meer hoe precies, maar het was iig niet 1 van de verhalen uit de linkjes hierboven.
Zou er niet aan beginnen.
Dit las ik ook! geen idee of het dezelfde persoon was, bericht werd uitgebreid gedeeld. Het ging om creditcardfraude als gevolg van een aankoop via Vinted.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geprobeerd er wat te verhopen maar vind het niks.
Verzendkosten maakt het gewoon te duur voor kopers en daardoor voor mij als verkoper niet meer interessant.

Of je moet echt wat bijzonders aan bieden.
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Dus een beetje een kijken, kijken niet kopen platform :p:
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij de fysieke 2e hands winkels. Tegenwoordig overal wel te vinden en niet alles hoeft merk te zijn. Sommige winkels nemen ook normale middenmoters aan. Anderen weer in het hogere segment. Daar ben ik minder tijd aan kwijt dan al die websites met honderd duizend vragen en dubbeltje eerste rij.
Hier overwegend positieve ervaring als verkoper. Ik heb verkocht aan mensen in Frankrijk, België, Luxemburg en Nederland. Tot nog toe altijd keurig mijn geld gekregen.

Een aantal dingen die opvallen:
- Het betalen lijkt voor koper veiliger. Je geeft de betaling pas vrij als alles oké is.
- Het duurt vrij lang voor dat je het geld op je rekening krijgt als verkoper.
- Bij het maken van de advertentie wordt door Vinted aangestuurd op een extreem lage verkoopprijs. Ik begrijp waarom maar niet helemaal eerlijk naar de verkoper.

Ik verkoop er niet mijn dure designerkleding. Daarvoor vind ik het te risicovol. Heb gelezen dat als de koper aangeeft dat het een nepproduct is ( ook al is dat het niet ) de kans groot is dat je je product en je geld kwijt bent.

Zara'tjes en dergelijke doen het goed of items die erg 'on trend' zijn.
Prijzen houd ik over het algemeen tussen de pakweg 7 en 25 euro.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
12-02-2020 20:19
Ik vind het raar, dat je overal en altijd die overdreven reclame krijgt te zien en dat voor iets wat gratis is. Dat kan niet, dus ik begin er niet aan. Dat google mijn hele hebben en houden weet is tot daaraantoe. Vinted kan wel een darkweb dekmantel zijn wat mij betreft.
:rofl:
Voor iedereen een groene tuin
Vind het waardeloos. Vooral de gehele constructie. UW (United Wardrobe) vind ik stukken beter en ook vele malen betere services.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven