Mode & Beauty alle pijlers

Mondwater bij vieze adem

12-02-2020 23:14 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds ik een beugel heb, heb ik een hele droge mond en hierdoor het gevoel dat ik een onwijs vieze adem heb.

Poets goed, flos en stoker maar wil nu dus een mondwater gaan gebruiken tegen de vieze adem en de droge mond.

Iemand tips?
Gebruiksaanwijzing op de verpakking lezen?
Van mondwater krijg je enorm veel aanslag, volgens mijn tandarts. Waarom drink je niet gewoon water?
Alle reacties Link kopieren
Ik kauw veel kauwgom en inderdaad veel water drinken.
Volgens mij heb je speciaal spul (spray? mondwater?) tegen droge mond. Maar tegen mondgeur helpt alleen goede mondverzorging (ook tongschrapen, naast de dingen die je al doet) en mondwater met zink en/of chloorhexidine zoals CB12. Roken is ook een recept voor stinkende adem, maar ik ga er vanuit dat je dat niet doet.
Meer water drinken.
Alle reacties Link kopieren
chloorhexidine.... zou ik mee uitkijken. Ik kreeg daar bruine plekken van op mijn tanden. Mondhygienist kreeg ze er gelukkig weer af maar ik schrok me dood.
Alle reacties Link kopieren
Even een loepje gedaan. Eet je wel genoeg? Van te weinig eten ga je ook uit je mond ruiken en dat los je niet op met mondwater.
Alle reacties Link kopieren
zwanger010 schreef:
12-02-2020 23:57
Even een loepje gedaan. Eet je wel genoeg? Van te weinig eten ga je ook uit je mond ruiken en dat los je niet op met mondwater.
Klopt! Daarbij is te weinig eten in combinatie met melk helemaal jackpot! En van melk krijgen sommige mensen een droge mond...
Ik krijg een slechte adem van inderdaad melk.
Verder tongschrapen. Ik poets/flos/tongschraap elke avond. In de ochtend poets/tongschraap ik en gebruik dan mondwater.
Ik vind mondwater een fris gevoel geven, maar volgens mijn tandarts is het dikke onzin.
Verder veel water drinken, af en toe kauwgom en goed/gezond eten.
Qua beugel en slechte adem, zou ik even advies vragen aan diegene die de beugel gezet heeft: diegene heeft vast meer tips!
Ik gebruik een mondwater zonder meuk (niet voor een vieze adem, wel voor extra reiniging), en daar maak ik ook een mondspray van.
Ik ken een gast waarvan zijn adem een soirt rioollucht heeft en het paardenmiddel CB12 hielp niks hij bleef maar verrot ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
12-02-2020 23:55
chloorhexidine.... zou ik mee uitkijken. Ik kreeg daar bruine plekken van op mijn tanden. Mondhygienist kreeg ze er gelukkig weer af maar ik schrok me dood.
Inderdaad! Ik kreeg dat van de kaakchirurg met als resultaat bruine aanslag. Ondanks dat ik de gebruiksaanwijzing goed opvolgde.
(1 uur voor gebruik poetsen, 1 uur voor en na gebruik geen koffie/thee/wijn etc).
Ik heb nu pasta met chloorhexidine wat ik op mn tandvlees smeer. Daar krijg ik geen donkere vlekken van.
En adem door je neus. Van door je mond ademen krijg je een droge mond.
Alle reacties Link kopieren
Thee van gember drinken of water. Geen mondwater gebruiken. Gewoon voldoende drinken.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik vind geen enkel mondwater ook maar enigszins te pruimen. Vroeger had Action Dentl en die was lekker; precies goed, maar nu hebben ze het vervangen door een spul wat naar mottenballen smaakt. Ook die van Lidl en Aldi waren niet te verdragen zo vies. Bij die van Lidl moest ik 14 keer mijn mond naspoelen met water en daarna zat ik nog te kokhalzen vanwege de mottenballensmaak.

CB12 heb ik in huis maar het is een klein flesje en ze durven er nogal wat voor te vragen. Niet zo lekker als Dentl maar nog redelijk te pruimen.

Andere merken durf ik niet meer te kopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
speciaal voor droge mond: BIOXTRA.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Neem mondwater zonder alcohol en zonder zoetstoffen, dat droogt uit. Inderdaad veel water drinken en geen koffie, dat droogt ook uit en je mond stinkt daar ook van. De hydral gel werkt goed tegen een droge mond.
Alle reacties Link kopieren
Je kan snoepjes eten zonder suiker (met sorbitol of andere suikeralcoholen). Dat is goed voor de bacteriepopulatie in je mond. Ze brengen de speekselvloed op gang en dragen zelf niet bij aan voedsel voor de bacteriën die zuur zouden kunnen vormen.

Je hebt heel kleine mintjes waar je er dan elk halfuur of kwartier er een van neemt. Je hebt ze met een lichte mintsmaak, met scherpe mintsmaak, of drop, of grotere snoepjes met caramel, menthol, ijsthee, whatever. Een steeds groter assortiment zie ik bij de supermarkten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Grethers pastilles zijn zeer handig bij erg droge mond. Bestaan ook suikervrij.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Isla Moos pastilles helpen ook bij een droge keel/mond. Worden veel gebruikt door mensen die beroepshalve hun stem veel gebruiken.
Zijn bij iedere drogist te koop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven