Mode & Beauty alle pijlers

Droge lippen

13-02-2020 09:16 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik heb ondertussen heel veel lippenbalsems geprobeerd maar niks helpt. Mijn lippen blijven enorm droog en pas waren ze ook rood verkleurd en het brandde enorm. Heeft iemand de gouden tip voor een fijne lippenbalsem?
Ben je niet misschien overgevoelig ergens voor?

Ik gebruik al jaren Purol (witte stick met blauwe tekst)
Een enkele keer als ik echt irritatie heb (bij een zware neusverkoudheid waar de hele boel schraal wordt) doe ik er 's nachts wat Penaten crème op.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren eucerine met water en zweer erbij. Ik gebruik dat alleen 's nachts en dan lekker dik. Enorm hydraterend. En zelfs als ik hele schrale lippen heb of ook een keer toen ze een beetje verbrand waren dan werkt dit als magie voor mij. Ik bestel het gewoon online bijvoorbeeld https://www.vitatheek.nl/nl/646684/fagr ... =affiliate
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik zou inderdaad iets hypo allergeens proberen van de apotheek. Mijn man kan niet tegen purol, alleen de blauwe labello werkt voor hem.
Ene kind idem. Ik vet zelf de hele dag door mijn lippen in, bepaalde lipsticks en diverse merken balsem gebruik ik door elkaar, wat ik in mijn zak heb smeer ik op.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht even dat dit onderwerp in de sekspeiler thuis hoorde.....

Maar serieus. Ik had een collega di ezich ook suf smeerde. uiteindelijk via huisarts en verwijzing dermatoloog een oplossing gevonden.

Dus dokter bellen en afspaak maken.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Geen lippenbalsem, gewoon een klein blikje nivea
Alle reacties Link kopieren
Vaseline.

De meeste lippenbalsems drogen alleen maar uit.

En, ooit een tip van mijn Marokkaanse buurman: meer drinken.

Sindsdien heb ik idd minder last van droge lippen, maar ook van droge handen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Cicaplast lippen van la roche posay. Verkrijgbaar in de apotheek of online. Topspul.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Ik had er als kind en tiener veel last van maar sinds ik bijna elke dag lipgloss gebruik nooit meer. Lipgloss is dus mijn tip :-D
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
13-02-2020 09:43
En, ooit een tip van mijn Marokkaanse buurman: meer drinken.
Ik drink minstens een liter of 6 per dag maar dat helpt bij mij echt niet tegen droge handen en lippen.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
13-02-2020 10:03
Ik drink minstens een liter of 6 per dag maar dat helpt bij mij echt niet tegen droge handen en lippen.
6 liter is extreem veel, dan werkt het vast averechts. :biggrin:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee.
Sinds ik 's avonds na het gezicht schoonmaken mijn lippen dun in smeer met vochtinbrengende oogcrème heb ik geen last meer van droge lippen. Smeer verder alleen 's ochtends een laagje vaseline met dit natte winderige weer.
anoniem_65628a81afaf3 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 10:25
4.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blikje vaseline.

Werkt wonderen bij mij. Al het andere heeft nooit gewerkt, goedkope of dure merken. Niets hielp en je moet alleen maar vaker smeren.
Solomio schreef:
13-02-2020 09:43
Vaseline.
+1

De standaard vaseline, met de blauwe deksel.
De potjes van 100 gram passen prima in je handtas.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Begin eens met een andere tandpasta. Ik heb hetzelfde probleem met o.a. de sensodyne, maar ook verschillende andere. Ben nu uitgekomen bij de Vitis (apotheek) maar die is wel prijzig.

Probleem is wel opgelost, na een dag of vier ging het beter en na twee weken was het over.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
100 gram? Veel te veel. Je hebt ze gewoon al met 20 gram. Vaseline lip therapy. Blauw en wit dekseltje, kost geen drol en je doet er heel lang mee omdat je lippen langer mooi blijven.

https://www.kruidvat.nl/vaseline-origin ... /p/1284781
broodtrommel wijzigde dit bericht op 13-02-2020 10:48
15.28% gewijzigd
Odense* schreef:
13-02-2020 10:42
+1

De standaard vaseline, met de blauwe deksel.
De potjes van 100 gram passen prima in je handtas.

Afbeelding

Is petroleum niet het hoofdingrediënt van veel lippenbalsems?
anoniem_392827 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 11:26
1.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter gaat hier ook erg veel last van, is er zelfs voor naar de huisarts geweest want het was niet uit te houden. Het is overgegaan door gewoon vaseline te gebruiken, niets anders dan dat. Zij gebruikte allerlei verschillende soorten zoals babylips en Eos. Hoe meer ze smeerde hoe erger het werd. Dus de eerder genoemde tip van Vaseline sluit ik me bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Hier een lippenbalsem junk: :cheer:
Ik had ook last van enorme droge lippen waarbij niets maar ook niets hielp.
Alles uitgeprobeerd: alle soorten lippenbalsems.
Vaseline: er zit petroleum in, dat gebruik ik liever niet. En het hydrateert maar tijdelijk.
Vele lippenbalsems: vaak zit er petroleum in. Dat werkt tijdelijk en uiteindelijk heb je steeds meer nodig ervan.

Deze zijn de enige 3 die werken bij mij:
O'Keeffe's lippenbalsem: op de verpakking staat dat het gegarandeerd werkt. Dat klopt. Deze werkt meer als een beschermlaag.
Yves Rocher karite lippenbalsem : betaalbaar en het werkt. Zonder chemische stoffen. Voordeel: werkt meteen verzachtend.
Kneipp lippenbalsem: werkt ook goed. Maar verzacht niet direct zo goed als die van YR.

Mijn favoriet is die van YR (karite)!
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Ik heb chronisch droge lippen gehad inclusief hele droge huid rondom mn mond (ook wel clownseczeem genoemd). Vaseline, labello, niveau helpt echt totaal niet, misschien op de korte termijn. Hoe meer je daarvan smeert, hoe sneller je lippen opnieuw droog worden.

Dit aangeraden gekregen, heeft echt alles veranderd:

https://www.iciparisxl.nl/nl/nuxe/reve- ... -balm-15ml

Nu bijna nooit meer droge lippen. Echt super fijn spul. Ik zweer erbij!
Ik gebruik altijd die kleine ronde potjes van Blystex.
Bevalt goed. Is ook vaseline-achtig met wat mint.
Alle reacties Link kopieren
Purol stick is het enige wat bij mij helpt.
Alle reacties Link kopieren
Lippenbalsem van dr leenarts. Te koop bij de Etos.
En als ik een lichtbevochtiger aan heb in huis merk ik ook verbetering.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
13-02-2020 10:03
Ik drink minstens een liter of 6 per dag
Waarom zoveel????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven