Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe kleding wassen

16-02-2020 13:39 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vd week een artikel gelezen dat het beter is om je nieuwe aankopen van kleding eerst te wassen, Doe jij dat?
Alle reacties Link kopieren
Nee
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Doe jij dat?
Ik was het niet altijd eerst tenzij het echt stinkt.
Uh, er zijn dus mensen die dat niet doen? Ze zijn al vaak door andere mensen gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Nee
Attraverso schreef:
16-02-2020 16:05
Ja, altijd. Niet alleen omdat je niet weet wie je kleding al heeft gepast (zelfs online besteld, de meeste kleding is al minstens 1 keer verkocht geweest) maar vooral om de chemische troep uit de fabriek weg te wassen. Al eens geroken aan nieuwe kleding?
Dit inderdaad. Kan me niet voorstellen dat je dat op je lichaam wilt hebben.
anoniem_387931 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 16:07
81.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja
Je weet nooit wie dit kledingstuk voor jou heeft gepast en toevallig net heel zweterig was of niet gewassen. Ook is het beter ivm verf-chemicaliën oid. Dus ik was het altijd eerst voor ik het draag.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
16-02-2020 13:44
Altijd. Vind het heel goor als mensen dat niet doen.
Hup gelijk een grof oordeel erbij.
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
16-02-2020 13:40
Doe jij dat?
nee ik niet maar vind het nu een afweging waard worden
Ja ik was het ook apart.
Vanwege afgeven.Straks is mijn was rood door een nieuwe rode blouse.
Nee, nooit.
Kleding die ik krijg van bekenden altijd wel, en als ik er zo over nadenk is dat wel een beetje apart.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
16-02-2020 13:44
Ja
Je weet nooit wie dit kledingstuk voor jou heeft gepast en toevallig net heel zweterig was of niet gewassen. Ook is het beter ivm verf-chemicaliën oid. Dus ik was het altijd eerst voor ik het draag.
Plus één. Niet alleen om wie het eerder gedragen zou hebben, maar vooral ook om het fabricageproces, de vele (ongewassen) handen die er al aan hebben gezeten en chemicaliën die voor ongediertebestrijding zijn gebruikt in de transportcontainers.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
16-02-2020 13:46
Ja ik was het ook apart.
Vanwege afgeven.Straks is mijn was rood door een nieuwe rode blouse.
Ik was met de kleurenvangers( doekjes)
MinkeDeWit schreef:
16-02-2020 13:47
Nee, nooit.
Kleding die ik krijg van bekenden altijd wel, en als ik er zo over nadenk is dat wel een beetje apart.
Dat begrijp ik ook wel want dat ruikt ook naar ander wasmiddel en wie weet wat parfumlucht.
Alle reacties Link kopieren
Ja, om verschillende redenen. Felle kleuren apart voor het afgeven.
En de rest omdat ik het wel zo fris vind. Kleding van een webshop ruikt altijd wel wat muffig/chemisch of plastic achtig van het zakje en kleding uit de winkel is wellicht al door anderen gepast (of gedragen door het personeel).
_melon wijzigde dit bericht op 16-02-2020 13:49
1.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bibi70 schreef:
16-02-2020 13:45
nee ik niet maar vind het nu een afweging waard worden
Maar wat stond er in het artikel als argument om het wel te doen
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
16-02-2020 13:44
Ja
Je weet nooit wie dit kledingstuk voor jou heeft gepast en toevallig net heel zweterig was of niet gewassen. Ook is het beter ivm verf-chemicaliën oid. Dus ik was het altijd eerst voor ik het draag.
Denk jij nou echt dat de stof die gebruikt wordt om kleding te maken, nog niet is gewassen?
Er zijn uitzonderingen , dan staat het op het etiket of verpakking, dat je het eerst moet wassen.
pepexx wijzigde dit bericht op 16-02-2020 13:56
11.80% gewijzigd
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
16-02-2020 13:49
Maar wat stond er in het artikel als argument om het wel te doen
Dat er al heel veel handen aangezeten hebben en op vele plaatsen is geweest
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
16-02-2020 13:44
Ja
Je weet nooit wie dit kledingstuk voor jou heeft gepast en toevallig net heel zweterig was of niet gewassen. Ook is het beter ivm verf-chemicaliën oid. Dus ik was het altijd eerst voor ik het draag.

Dit dus.

Ik was al het nieuwe spul.
"I love not Man the less, but Nature more..."
bibi70 schreef:
16-02-2020 13:53
Dat er al heel veel handen aangezeten hebben en op vele plaatsen is geweest
Dat is het zelfde met een winkel daar passen ze ook steeds van alles en gaat het daarna weer terug het rek in.
Alle reacties Link kopieren
Ik was alles wel eerst.

https://www.cosmopolitan.com/nl/fashion ... st-wassen/
Alle reacties Link kopieren
Ja, altijd. Ik vind het lekker om mijn eigen wasmiddel te ruiken i.p.v. iets plastic-achtig. Nog afgezien van de rare vouwen die erin zitten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
16-02-2020 13:49
Denk jij nou echt dat de stof die gebruikt wordt om kleding te maken, nog niet is gewassen?
Het meeste is niet gewassen, op kleding na die een speciale wassing heeft zoals jeans.
En zelfs dan wordt de kleding nog geappreteerd zodat het makkelijker is om de stoffen te naaien.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Goh nooit zo bij stil gestaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven