Mode & Beauty alle pijlers

Haarproduct tegen klitten

23-02-2020 22:43 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door ziekte en handicap heb ik niet de kracht en de energie om elke dag mijn haar te kammen. Wat is een goed product dat voorkomt dat je haar gaat klitten? Ik gebruik wel al een haarmasker van Garnier of wat er maar in de aanbieding is.
Anti klitspray. Gewoon van het Kruidvat merk. Al heb ik zelf liever die van Schwarzkopf.

En wel gewoon je haar elke dag kammen. Als je daar geen energie voor hebt, dan kan je het beter kort scheren.

En voor de nacht je haren invlechten of in een knotje.
anoniem_6398d67752325 wijzigde dit bericht op 23-02-2020 22:47
48.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De meeste klitten ontstaan 's nachts. Steek je haren op voordat je naar bed gaat, dat scheelt zoveel!
haar invlechten of knippen
Alle reacties Link kopieren
Na het wassen drie pompjes haarolie (lang haar) en aan de lucht laten drogen en uitkammen. Andere dagen ‘s nachts inderdaad in een knot strak of vlecht. Scheelt een hoop klitten en ellende bij mij.

En oja wassen met shampoo en crèmespoeling.
Zijden kussensloop en als je dat lukt, vlechten voor je gaat slapen. Daarnaast antiklitspray en dikke vette lagen cremespoeling.
Ik herken het zo! Ontzettend vervelend vind ik het. Wat ik vaak doe is het vlechten voor het slapen, dat scheelt klitten. En John Frieda producten zijn erg fijn, zowel de conditioner als anti klit.
Betty_Slocombe schreef:
23-02-2020 22:52
Zijden kussensloop en als je dat lukt, vlechten voor je gaat slapen.

Een zijden kussensloop.
Een zijden (slaap)muts.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte vroeger de antiklit spray van guhl, werkte erg goed en rook heerlijk. Tegenwoordig is een conditioner al genoeg maar ik heb haar tot op mn schouders en vrij makkelijk doorkambaar
Alle reacties Link kopieren
S nachts je haar oprollen en vastzetten met een elastiekje.

Overall een goede haarolie gebruiken. Die van Inecto is fijn.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
23-02-2020 22:46
Anti klitspray. Gewoon van het Kruidvat merk. Al heb ik zelf liever die van Schwarzkopf.

En wel gewoon je haar elke dag kammen. Als je daar geen energie voor hebt, dan kan je het beter kort scheren.

En voor de nacht je haren invlechten of in een knotje.
Moet dit nou? Hopelijk heeft to iets aan je tips.

Ik lees mee, ben na het wassen vaak ook te moe om te kammen, maar wel erg blij met mijn volle lange haar op de dagen dat ik me goed voel.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Alle reacties Link kopieren
Ik 'kam' mijn haar alleen onder de douche, met veel cremespoeling erin, met mijn vingers. Ik weet niet of dat werkt voor jouw haar, maar in ieder geval wordt het borstelen echt een stuk minder zwaar met cremespoeling erin. En ik doe het ook maar 2-3x per week op deze manier. Dus dat zou ook in frequentie kunnen schelen. Je kunt het ook met een borstel of kam doen onder de douche, met cremespoeling/conditioner erin.
Bij dochter gebruik ik anti-frizz spray. Werkt goed en ruikt heerlijk.
leolux schreef:
23-02-2020 22:46
Anti klitspray. Gewoon van het Kruidvat merk. Al heb ik zelf liever die van Schwarzkopf.

En wel gewoon je haar elke dag kammen. Als je daar geen energie voor hebt, dan kan je het beter kort scheren.

En voor de nacht je haren invlechten of in een knotje.
Ik kam mijn haar ook niet dagelijks. Als ik dat wel doe lijk ik op een ontploft schaap.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
24-02-2020 00:22
Ik kam mijn haar ook niet dagelijks. Als ik dat wel doe lijk ik op een ontploft schaap.
Ik kam mijn haren nooit. Alleen onder de douche.
vivapimpelmees schreef:
24-02-2020 00:26
Ik kam mijn haren nooit. Alleen onder de douche.
Ik meestal ook. Meestal even met mijn vingers erdoorheen voor de ergste knopen en dat is het.
Mijn haar is krullend. Ik kam het alleen onder de douche en dan niet meer totdat ik het weer was. De rest van de tijd gewoon met mijn vingers.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij palmolive anti klit ( aloe vera).
Echt klitten verdwijnennals sneeuwv voor de zon.
Ik gebruik dit al zo n 20 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Dit doet me denken aan een topic waar een To haar haar niet kon wassen. Ze is toen geholpen is door forummers oid? Edit: loepje zegt dat jij het was, hoe gaat het met je sindsdien?
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 24-02-2020 07:59
24.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het dan borstelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De badkamer zou een ravage worden als ik zou gaan kammen i.p.v. borstelen omdat bij kammen alle haren in de rondte vliegen en met borstelen blijven ze in de borstel wat makkelijk eens per week te verwijderen is.

Een goede borstel kost zo rond de 7 euro; die van 70 cent zijn erg snel kapot.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Revlon uniq one. Echt wonderspul. En inderdaad invlechten voor je gaat slapen, anders is het bij mij ook een knopendrama.
Ik zou ook niet kammen maar borstelen.
Sophielagirafe schreef:
23-02-2020 23:41
Moet dit nou? Hopelijk heeft to iets aan je tips.

Ik lees mee, ben na het wassen vaak ook te moe om te kammen, maar wel erg blij met mijn volle lange haar op de dagen dat ik me goed voel.
Als je to loept, dan lees je dat echt alles moeilijk moeilijk is. Dan kan ze het haarzelf maar zo makkelijk mogelijk maken.
Hmm hoe tik je dit bericht?
Mss met spraakbesturing?
Anders zou ik zeggen: prioriteiten stellen?
Minder op je computer en dan ipv dat je haren kammen?

Of zie ik iets over het hoofd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven