Mode & Beauty alle pijlers

Haar laten groeien?

24-02-2020 23:34 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie met mij meedenken?
Ik wil mijn haar laten groeien. Alleen ik twijfel heel erg.
Wanneer mijn haar lang is, werk het nooit mee. Heb fijn, dun, stijl en veel haar wat super glad is. Hierdoor is het zwaar en alles zakt binnen een half uur uit. Waardoor het dan stom saai hangt. Plus ik wil het niet alleen vast hebben wanneer ik het lang heb. Dit is de reden waarom ik het kort heb. Wissel regelmatig tussen pixie kort en een bob. Toch droom ik van mooi lang haar met slag.
Heb ooit een krulborstel gekocht. In de hoop dat ik daar slag mee kreeg. Kreeg er nooit slag mee, wel volume wat snel uit zakt.
Toen het langer was, heb ik wel verschillende kapsels gehad, op een lengte, met lagen,met en zonder lok.
Nu is mijn haar weer bijna op een lengte dat er een bob in kan.
Vraag is, wel of niet laten groeien?
Alle reacties Link kopieren
heb je een vaste kapper die je om advies kan vragen? En anders, laat het vraag de kapper dan om advies. Als het toch niks is is het er zo weer af
Alle reacties Link kopieren
Dat moet je toch helemaal zelf weten? Wij kennen jou niet, dus beetje moeilijk om advies te geven.
De 1 vindt lang haar mooier, de ander niet.
Doe gewoon lekker wat je zelf wil of vraag een kapper om advies.
Ik heb hetzelfde probleem! Dik haar en heel veel, voor een simpele staart ben ik gewoon ook altijd extra sterke elastiekjes nodig en dan dubbel ipv één. Maar kort haar staat mij niet, ik heb het om die reden in lange lagen laten knippen, dat kan ik je wel aanraden.

Mijn haar is nog steeds lang aan de achterkant, maar het voelt zoveel lichter aan; héérlijk! :-D Met haarkammen, wassen en drogen is het bovendien ook iets makkelijker en sneller. Bijkomend voordeel is dat het net iets meer volume aan mijn haar geeft en mooi krullen met de borstel of tang ook net wat beter lukt.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
24-02-2020 23:38
heb je een vaste kapper die je om advies kan vragen? En anders, laat het vraag de kapper dan om advies. Als het toch niks is is het er zo weer af
Heb al jaren een vaste kapster. Zij heeft niet echt tips voor mij. Ze vind wel dat ik ideaal haar heb voor korte bob. Wat ik eigenlijk niet meer wil
het klinkt niet leuk, slap uitzakkend haar.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
24-02-2020 23:39
Dat moet je toch helemaal zelf weten? Wij kennen jou niet, dus beetje moeilijk om advies te geven.
De 1 vindt lang haar mooier, de ander niet.
Doe gewoon lekker wat je zelf wil of vraag een kapper om advies.
Hoop eigenlijk dat iemand toch een tip heeft voor het stylen en wat wel blijft zitten.
Mijn kapster vind mijn haar meer geschikt voor korte kapsels
Alle reacties Link kopieren
Brownietaart schreef:
24-02-2020 23:45
Ik heb hetzelfde probleem! Dik haar en heel veel, voor een simpele staart ben ik gewoon ook altijd extra sterke elastiekjes nodig en dan dubbel ipv één. Maar kort haar staat mij niet, ik heb het om die reden in lange lagen laten knippen, dat kan ik je wel aanraden.

Mijn haar is nog steeds lang aan de achterkant, maar het voelt zoveel lichter aan; héérlijk! :-D Met haarkammen, wassen en drogen is het bovendien ook iets makkelijker en sneller. Bijkomend voordeel is dat het net iets meer volume aan mijn haar geeft en mooi krullen met de borstel of tang ook net wat beter lukt.
Herkenbaar van de elastiekjes
Mijn haar is niet dik. Maar heb veel haar waardoor het zwaar is.
Gelukkig staat kort mij wel
Alle reacties Link kopieren
Als dit je haarstructuur is, kun je er denk ik aan knippen wat je wil, maar ik geloof niet dat ze er dan ineens volume en slag in krijgen.
Maar probeer eens een andere kapper als deze je niet iets anders wil/durft aan te meten.
Ook al is het al jaren je kapper, je klinkt niet echt tevreden.

Verder is het denk ik ook een kwestie van een beetje accepteren wat je hebt. Ik moet voor een mooie steile staart mijn haren stijlen. En bij het minste of geringste vocht springen de duivelskrulletjes bij mijn voorhoofd er weer in of het gaat ontzettend pluizen, omdat ik met kammen mijn krullen heb ontward.
Dus ik heb maar geaccepteerd dat ik een flinke slag/grove Krul heb. En daarbij heb ik me een leuk kapsel aan laten meten.
Alle reacties Link kopieren
Sophievdb schreef:
25-02-2020 00:02
Als dit je haarstructuur is, kun je er denk ik aan knippen wat je wil, maar ik geloof niet dat ze er dan ineens volume en slag in krijgen.
Maar probeer eens een andere kapper als deze je niet iets anders wil/durft aan te meten.
Ook al is het al jaren je kapper, je klinkt niet echt tevreden.

Verder is het denk ik ook een kwestie van een beetje accepteren wat je hebt. Ik moet voor een mooie steile staart mijn haren stijlen. En bij het minste of geringste vocht springen de duivelskrulletjes bij mijn voorhoofd er weer in of het gaat ontzettend pluizen, omdat ik met kammen mijn krullen heb ontward.
Dus ik heb maar geaccepteerd dat ik een flinke slag/grove Krul heb. En daarbij heb ik me een leuk kapsel aan laten meten.
Een andere kapper is idd geen slecht idee. Wanneer het tijd is voor de knip beurt, zal ik bij een andere kapper een afspraak maken.

Het accepteren gaat redelijk.
Zit alleen nu weer in zo'n fase dat ik het lang wil. Tegelijkertijd vind ik het laten groeien zonde van de tijd. Meestal laat ik het binnen 4 maanden weer afknippen omdat het toch niet leuk zit. Vandaar nu mijn twijfel.
:fortune:
zonnebloemje schreef:
24-02-2020 23:50
Hoop eigenlijk dat iemand toch een tip heeft voor het stylen en wat wel blijft zitten.
Mijn kapster vind mijn haar meer geschikt voor korte kapsels
daar is je antwoord
Alle reacties Link kopieren
Fohnen met heel veel mousse ia de oplossing voor fijn din futloos haar
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf lang haar dat ook heel fijn en dun is.
Tips die ik je kan meegeven zijn deze: laat het niet in laagjes knippen! Dan ziet het er alleen maar nog dunner uit en kan je helemaal niets meer stylen.
Zoek een kapper die je wensen accepteert en ervaring heeft met dun en fijn haar.
Wil je je haar graag meer volume geven (mij nooit gelukt😓) of slagen in je haar zorg er dan voor dat het niet te lang is, hoe langer hoe slechter dat blijft zitten.

Zelf gekozen voor lang haar, recht afgeknipt en de variatie zoeken in opsteken, vlechten e.d.
Alle reacties Link kopieren
Welke stylingproducten gebruik je?
Alle reacties Link kopieren
Voor heel fijn haar zijn laagjes inderdaad niet altijd een goed idee. Ik zou het eventueel laten groeien en met extensions in de weer gaan. Ben ook niet dol op kort haar, ik snap je wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook lang en heel fijn haar, gelukkig wel met slag erin.
Draag het haast altijd opgestoken. Los vind ik het echt niet mooi.
Opsteken kan op heel veel manieren.
Alle reacties Link kopieren
Maxima heeft toch ook lang haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eens met je kapper hebben over een ondersteunende permanent.
Alle reacties Link kopieren
Als je fijn dun stijl en veel haar hebt dan is dat anders dan de meeste anderen hebben dus ik zou dat gebruiken om je persoonlijke kenmerken te benadrukken en niet dezelfde kapsels nemen als anderen waardoor je 13 in een dozijn wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het laten knippen op een manier waardoor opvalt dat het heel gezond is dus kruinhaar lang. Lang kruinhaar staat gezond. Dat is nl het eerste wat afbreekt als je niet gezond of ouder bent. Van onderen tamelijk bot afgeknipt staat ook heel vitaal en jong. Een naturel kleur (dus ongeverfd en ongestyled) heeft een heel aparte uitstraling dus heb je een enigszins acceptabele kleur van nature, dan zou ik dat zo laten en in een heel mooi chic model laten knippen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind veel, lang, steil en superglad haar ook wel mooi. Dan moet je ook niet proberen er krul in te krijgen.

Oh, en soms moet je het ook “uitmaken” met je kapper.
rumforviva schreef:
25-02-2020 09:07

Oh, en soms moet je het ook “uitmaken” met je kapper.

Eens!
Vraag gewoon eens een adviesgesprek aan bij 3 verschillende kappers.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
25-02-2020 08:59
Ik zou het laten knippen op een manier waardoor opvalt dat het heel gezond is dus kruinhaar lang. Lang kruinhaar staat gezond. Dat is nl het eerste wat afbreekt als je niet gezond of ouder bent. Van onderen tamelijk bot afgeknipt staat ook heel vitaal en jong. Een naturel kleur (dus ongeverfd en ongestyled) heeft een heel aparte uitstraling dus heb je een enigszins acceptabele kleur van nature, dan zou ik dat zo laten en in een heel mooi chic model laten knippen.

Wat is kruinhaar? Zelfs Google weet het niet.
Een vriendin van me heeft ook zulk haar: (bandhaar). https://www.thecolor.nl/hair/alles-moet-weten-bandhaar/

Zoek een goede kapper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven