Mode & Beauty alle pijlers

(Heel) dure kleding

06-03-2020 22:40 265 berichten
Ik was vandaag op Zalando op zoek naar een nieuwe jurk. Normaal stel ik het filter in op max 150 euro, maar ik had tijd over dus heb maar eens alles doorzocht. Het viel me op dat de duurdere (en echt dure) jurken vaak veel mooier zijn, met betere pasvorm. Nu kan ik natuurlijk best eens een jurk van 400 euro kopen, maar ik krijg het niet over mijn hart :-)
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
Alle reacties Link kopieren
Heb een prachtige DKNY hangen, gekocht voor een bruiloft. Inmiddels draag ik em nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?

Nee. Ook niet in de uitverkoop.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nee hier ook niet. Een tas of sieraad vind ik weer anders, daar kun je toch langer mee doen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
DKNY is toch niet zo duur? Volgens mij heb je voor 150 euro van dat merk echt wel een jurk. Armani (Emporio) is volgens mij net wat duurder.

Ik koop wel eens duurdere merken maar niet van dat soort merken.
De pasvorm ligt ook echt niet aan de prijs van de jurk, genoeg goedkope jurken die een goede pasvorm hebben.
Alle reacties Link kopieren
wanneer ga je dat dragen? het is uw geld he
Lady_Day schreef:
06-03-2020 22:45
DKNY is toch niet zo duur? Volgens mij heb je voor 150 euro van dat merk echt wel een jurk. Armani (Emporio) is volgens mij net wat duurder.

Ik koop wel eens duurdere merken maar niet van dat soort merken.
Klopt, ik zag dat ze ook betaalbare jurken hebben, maar die zijn dan toch wat flodderiger. Ik vind de jurken van Diana von Furstenberg geweldig, maar niet gedaan.
https://www.zalando.nl/diane-von-furste ... 6-t11.html

(Oh, nu lijkt het net of ik aan het spammen ben, maar over deze heb ik echt getwijfeld).
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 06-03-2020 22:50
17.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Soms. Ik ben wel heel erg voor investeren in tijdloze items die lang meegaan.

Als je het kan betalen en je bent vaak in de gelegenheid om zo’n jurk oid aan te trekken zou ik het lekker doen.

Ik heb laatst een sjaal gekocht van Acne Studio’s. Maar daar ga ik dan ook heeeel lang mee doen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-03-2020 22:48
Klopt, ik zag dat ze ook betaalbare jurken hebben, maar die zijn dan toch wat flodderiger. Ik vind de jurken van Diana von Furstenberg geweldig, maar niet gedaan.
https://www.zalando.nl/diane-von-furste ... 6-t11.html
Een jurk van DvF lijkt me dan wel weer een goede investering. Zeker de klassieke wikkeljurk :heart: die is gewoon altijd mooi.
Alle reacties Link kopieren
enige duur merk dat ik ooit kocht was een armani jacket, heb ik wel lang gedragen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-03-2020 22:48
Klopt, ik zag dat ze ook betaalbare jurken hebben, maar die zijn dan toch wat flodderiger. Ik vind de jurken van Diana von Furstenberg geweldig, maar niet gedaan.
https://www.zalando.nl/diane-von-furste ... 6-t11.html

(Oh, nu lijkt het net of ik aan het spammen ben, maar over deze heb ik echt getwijfeld).
Ja, maar dat is zijde. Mooie jurk. Ik vind dat wel prijzig hoor maar ik koop zelf liever 1x per seizoen een mooi kledingstuk dan 20 zakken van de H&M.
Mijn duurste jurk was van LaDress, € 250 (of iets meer). Die kon ik aan naar bruiloften, naar een sollicitatie, naar alles waar ik wat meer gekleed voor wilde zijn. Het was het basismodel, waar Simone ooit mee was begonnen.

Fijne pasvorm.

Toen ik (veel) dikker was geworden, heb ik de jurk weggedaan. Ik hoop er nog eens eentje te kopen, als ik weer slank ben.
#uitstelgedrag
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
06-03-2020 22:49
Soms. Ik ben wel heel erg voor investeren in tijdloze items die lang meegaan.

Als je het kan betalen en je bent vaak in de gelegenheid om zo’n jurk oid aan te trekken zou ik het lekker doen.

Ik heb laatst een sjaal gekocht van Acne Studio’s. Maar daar ga ik dan ook heeeel lang mee doen.
*heb even gegoogled*
Wat een geld voor een sjaal o_o
Voor iedereen een groene tuin
Ja ik koop het wel eens. De pasvorm is zoveel beter bij duurdere jurken. Het ligt ook aan je figuur, sommige vrouwen hebben een figuur waar bijvoorbeeld C&A ook goed valt, dat is bij mij helaas niet het geval😅.
Ik vind dat alle waar naar z’n geld is, maar vind ook goedkopere jurken mooi
Alle reacties Link kopieren
ik heb dat probleem bij broeken, ik vind MAC broeken de ideale pasvorm hebben maar die zijn ontzettend duur. andere ofwel tekort ofwel te lage taille!
Ik koop vaak wel dure jurken in de uitverkoop. Maar niet de merken die jij noemt. Ik draag ze niet op speciale momenten, maar gewoon overdag.

Ik probeer altijd onder de 200 euro te blijven als het in de uitverkoop is. Ik heb er geen 400 euro of meer voor over.
Nee maar ik zou dat wel graag willen. Ik ben van de veel en goedkoop. Heb een leuke kledingkast vol ook mooie merken, maar ik droom echt van een capsule garderobe. Dat je een paar mooie stukken hebt en dan heel overzichtelijk alleen dat.
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen pasvorm maar ook hoe het in elkaar gezet is en natuurlijk het materiaal.

Ik draag een mix van duur en goedkoop maar moet wel zeggen dat als ik iets duurs koop dat ik echt nooit een miskoop doe.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik geef niet zoveel geld uit aan kleding. Mijn duurste kleding aankoop zijn mijn Nikes van €120 of mijn winterjas van €100
Ik kan ook gewoon niet zoveel geld uitgeven aan kleding. Ik merk dat ik de laatste tijd wel iets duurdere merken koop (omdat ik het me nu makkelijker kan veroorloven en je ziet soms toch verschil in kwaliteit), maar €400 voor een jurk zou ik niet kunnen. Misschien als ik een miljoen win, maar tot die tijd let ik teveel op mn geld
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-03-2020 22:48
Klopt, ik zag dat ze ook betaalbare jurken hebben, maar die zijn dan toch wat flodderiger. Ik vind de jurken van Diana von Furstenberg geweldig, maar niet gedaan.
https://www.zalando.nl/diane-von-furste ... 6-t11.html

(Oh, nu lijkt het net of ik aan het spammen ben, maar over deze heb ik echt getwijfeld).

Mooie jurk maar dat die zo duur is zie je er ook niet weer vanaf.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-03-2020 22:48
Klopt, ik zag dat ze ook betaalbare jurken hebben, maar die zijn dan toch wat flodderiger. Ik vind de jurken van Diana von Furstenberg geweldig, maar niet gedaan.
https://www.zalando.nl/diane-von-furste ... 6-t11.html

(Oh, nu lijkt het net of ik aan het spammen ben, maar over deze heb ik echt getwijfeld).
Die maak ik zelf met een stofje van 15 euro de meter.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
heeft king louie niet dezelfde soort stof?? Of lola & liza? lijkt mij nogal goedkoop dat van DVF. mij die 500 euro niet waard ze!
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
06-03-2020 22:53
*heb even gegoogled*
Wat een geld voor een sjaal o_o
Is ook veel. Maar de afgelopen 5 jaar kocht ik elke keer een sjaal van €20 van de h&m die dan vervolgens na een seizoen lelijk werd en ik weggooide.
Dan heb ik liever een duurder item van betere kwaliteit waar ik 5 jaar of langer mee ga doen. Er is al te veel wegwerp mode in omloop.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-03-2020 22:48
Klopt, ik zag dat ze ook betaalbare jurken hebben, maar die zijn dan toch wat flodderiger. Ik vind de jurken van Diana von Furstenberg geweldig, maar niet gedaan.
https://www.zalando.nl/diane-von-furste ... 6-t11.html

(Oh, nu lijkt het net of ik aan het spammen ben, maar over deze heb ik echt getwijfeld).
Is van zijde, dat is nooit goedkoop. Maar je mag hem alleen chemisch laten reinigen. Ik zou zelf wel een kledingstuk kopen van die prijs, maar nooit iets wat je direct op je huid draagt en niet (hand)wasbaar is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven