Mode & Beauty alle pijlers

Tegen de 50 jaar en ouder wordende huid

09-03-2020 13:12 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai hai. Ik hoop dat ik op de juiste pijler zit.

Ik ben een vrouw die langzamerhand tegen de 50 aan loopt. Ik heb er altijd jonger uit gezien dan dat ik ben maar merk nu echt dat mijn huis droger is, er doffer uitziet en, rimpeltjes daardoor meer naar voren komen. En af en toe ook wat irritante pukkeltjes op mijn huid krijg. Dat laatste door schommelende hormonen waardoor mijn humeur ook niet altijd even best is maar dat terzijde.

Ik heb bijna nooit dure cremes gebruikt. Maar wat werkt nu echt om mijn huid een boost te geven? Ik wil best wat meer uitgeven maar dan moet ik zeker weten dat het goed spul is. Rimpeltjes horen erbij op deze leeftijd maar zou leuk zijn als ze wat minder lijken.

Overigens drink ik veel water, probeer ik veel groentes en fruit te eten. Maar door hormonen is het soms lastig om niet aam grote snaaibuien toe te geven.

Tips gevraagd dus. 😊
Alle reacties Link kopieren
The Ordinary van de Douglas heeft goede producten en het is ook nog eens prima te betalen. Anderen zweren weer bij Paula’s Choice.
Alle reacties Link kopieren
Mijn top 3: (weliswaar wat mij betreft alle drie even belangrijk)

- retinol (voorzichtig beginnen als je het nog niet kent. Langzaam opbouwen, in het begin slechts één keer per week smeren om je huid eraan te laten wennen)
- een exfoliant met aha-zuren, bij voorkeur glycolzuur. 8% liefst. Ook rustig aan in het begin. Dit verwijdert de dode huidcellen en helpt enorm goed tegen doffe, vale huid.
- vitamine C serum. Een heel goede bron van antioxidanten, tegen dofheid en pigmentvlekjes

Zelf kijk ik heel kritisch naar de ingrediënten. Ik wil geen ingrediënten die de huid meer kwaad doen dan goed, dus geen parfum (natuurlijk of synthetisch maakt niet uit, allebei nee), geen etherische oliën, geen kruidenextracten zoals lavendel, grapefruit, sinaasappel, rozemarijn, thijm, en geen gedenatureerde alcohol.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en prijs zegt in de cosmetica wereld maar weinig over doeltreffendheid of kwaliteit. Leren ingrediënten lezen is dus erg belangrijk, dan kun je zelf beoordelen of een product geschikt voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Geen crème, maar een behandeling: Venus freeze. Kost wel wat (€150-200 euro) en moet je zo’n 3 tot 4 x per jaar doen, maar dat stimuleert de collageenaanmaak van je huid, waardoor het verbetert. Behandeling doet verder helemaal geen pijn.
Ik doe het zelf ook en ik zie echt verschil.
(Nivea) spf 30 zonnebrandcreme wordt wereldwijd door dermatologen geadviseerd, want het is meest de UVstraling die debet is aan rimpelvorming en een uitdrogende huid. Voor het laatste slik ik 200 ie. Vitamine E en dat werkt als een tierelier.
Ik ben 62 en gebruik alleen maar Oil of Olaz. De meeste crèmes voor de ouder wordende huid vind ik te vettig.
Olaz brengt voornamelijk vocht in en dat voelt en oogt fijn voor mij.
Wel hanteer ik 1 à 2 keer per week een scrubhandschoen (zo'n witte met vingers) om de dode huidcellen te verwijderen. Voor mij is dit de beste verzorging.
Alle reacties Link kopieren
Super jullie reacties! Ga ze straks uitvoerig lezen. Moet nu even dingen doen.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
09-03-2020 13:20
Mijn top 3: (weliswaar wat mij betreft alle drie even belangrijk)

- retinol (voorzichtig beginnen als je het nog niet kent. Langzaam opbouwen, in het begin slechts één keer per week smeren om je huid eraan te laten wennen)
- een exfoliant met aha-zuren, bij voorkeur glycolzuur. 8% liefst. Ook rustig aan in het begin. Dit verwijdert de dode huidcellen en helpt enorm goed tegen doffe, vale huid.
- vitamine C serum. Een heel goede bron van antioxidanten, tegen dofheid en pigmentvlekjes

Zelf kijk ik heel kritisch naar de ingrediënten. Ik wil geen ingrediënten die de huid meer kwaad doen dan goed, dus geen parfum (natuurlijk of synthetisch maakt niet uit, allebei nee), geen etherische oliën, geen kruidenextracten zoals lavendel, grapefruit, sinaasappel, rozemarijn, thijm, en geen gedenatureerde alcohol.
Heb je ook tips qua merken?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
09-03-2020 13:20
Mijn top 3: (weliswaar wat mij betreft alle drie even belangrijk)

- retinol (voorzichtig beginnen als je het nog niet kent. Langzaam opbouwen, in het begin slechts één keer per week smeren om je huid eraan te laten wennen)
- een exfoliant met aha-zuren, bij voorkeur glycolzuur. 8% liefst. Ook rustig aan in het begin. Dit verwijdert de dode huidcellen en helpt enorm goed tegen doffe, vale huid.
- vitamine C serum. Een heel goede bron van antioxidanten, tegen dofheid en pigmentvlekjes

Zelf kijk ik heel kritisch naar de ingrediënten. Ik wil geen ingrediënten die de huid meer kwaad doen dan goed, dus geen parfum (natuurlijk of synthetisch maakt niet uit, allebei nee), geen etherische oliën, geen kruidenextracten zoals lavendel, grapefruit, sinaasappel, rozemarijn, thijm, en geen gedenatureerde alcohol.
Hier helemaal mee eens. Zelf gebruik ik naast de AHA ook BHA (beiden van Paula's Choice)

Vitamine C van Timeless.

Verder elke dag een SPF (ik gebruik Paula's Choice dagcremes van de Resist-lijn).

En inderdaad, geen spul met parfum, ook geen 'natuurlijke' en alles uit een flesje, tube of pomp en nooit uit een potje waar je met je vingers in gaat.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
09-03-2020 13:47
Heb je ook tips qua merken?
Natuurlijk. Mijn retinol favorieten zijn the ordinary 1% retinol in squalane (goedkoop), Paula's Choice retinol 1% treatment (wat duurder) en 1% retinol, heet geloof ik A- passioni, van Drunk Elephant (duur).

Mijn favoriete vitamine C serum is van Timeless. De perfecte mix van ingrediënten, met 20% vitamine C en hun helpers vitamine E en feurulic acid.

Aha heb ik eigenlijk altijd van Paula's Choice, ik heb hun 8% en 10% glycolzuur. Maar ik wissel het soms af met de 2% bha. Dit is meer voor de vette huid en verstopte poriën.

Ik vergat nog de belangrijkste te vermelden, dus eens met Cateautje, dat spf onmisbaar is. Zelf gebruik ik afwisselend spf 50 van la Roche Posay en Paula's Choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in dezelfde leeftijd en heb hetzelfde probleem. Ik lees graag mee. Ik heb zelf veel last van Rosacea gekregen, ook zo'n probleem wat typisch is voor onze leeftijd: rode pukkels op mijn wangen en een vurige rode huid.
Ik gebruik de Rosacea crème van Gladskin. Dat moet je blijven smeren, het helpt nog enigszins, niet top, maar ik durf niet verder te experimenteren nadat ik ook wat producten trof waar ik echt niet goed op reageerde.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso altijd, in de zomer en winter, spf 50 op je gezicht.
Lidl Q10 anti rimpelcreme is als beste getest.

Ik doe regelmatig een fractional laser behandeling en gebruik thuis de dermaroller 1x per week en de nuface mini, vrijwel dagelijks.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Toevallig las ik gister op dit forum iets over een creme uit Z-Korea wat erg goed schijnt te zijn.
Purito vitamine C.
Zelf ( nog ) geen ervaring mee.
.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
09-03-2020 14:32

Lidl Q10 anti rimpelcreme is als beste getest.
Ik vraag me oprecht af waar ze dan in godsnaam op testen. Die crème zit ten eerste in een potje (antioxidanten vervliegen in een pot en het is niet erg hygiënisch om er elke dag met je vinger in te roeren). Ten tweede bevat het alcohol en diverse geurstoffen. Ten derde zit er geen enkel ingrediënt in dat werkelijk bewezen iets 'anti-aging' zou kunnen doen. Qua ingrediënten is het een zeer middelmatige invetter, en meer niet. Er zit ook geen spf in, in de dag-versie. Kortom, dat als beste getest zegt voor mij absoluut niets. Ik zou dit product zelf nooit gebruiken; je gaat er echt geen resultaten mee zien.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
09-03-2020 14:40
Ik vraag me oprecht af waar ze dan in godsnaam op testen. Die crème zit ten eerste in een potje (antioxidanten vervliegen in een pot en het is niet erg hygiënisch om er elke dag met je vinger in te roeren). Ten tweede bevat het alcohol en diverse geurstoffen. Ten derde zit er geen enkel ingrediënt in dat werkelijk bewezen iets 'anti-aging' zou kunnen doen. Qua ingrediënten is het een zeer middelmatige invetter, en meer niet. Er zit ook geen spf in, in de dag-versie. Kortom, dat als beste getest zegt voor mij absoluut niets. Ik zou dit product zelf nooit gebruiken; je gaat er echt geen resultaten mee zien.
Dat vraag ik me ook af. Zo'n beetje alles wat er fout kan gaan gaat fout met dat spul. Ik zag het bij mijn moeder in de badkamer staan. Ik zou het misschien als bodylotion gebruiken maar nooit op mijn gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met JufJoke.

Vitamine C (ik gebruik ook Timeless toevallig), retinol (jawel, ook al van The Ordinary) en een exfoliant (The Ordinary). En dagelijks SPF 50+.

Verder ben ik groot fan van Koreaanse producten, hiervan koop ik cleansers, toners, snail esssence en SPF. Vast niet noodzakelijk, maar het is een soort van hobby.
Alle reacties Link kopieren
Q10 van de Lidl is heerlijk. En ik gebruik sowieso altijd nog een zonnebrand factor 50 daarnaast.
ik geef mn bek ook maar een douw
Van crémes heb ik geen verstand, ik gebruik ze dan ook niet, hoogstens af en toe iets nivea-achtigs.
Maar wat ik wel weet is dat roken en zonnen slecht zijn voor de huid.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben (nog lang) geen 50, maar heb wel een hele goede tip voor zonnebrand:
Kiehls SPF 50. Ik heb er heeeel veel geprobeerd en dit is echt de enige SPF die direct intrekt en niet plakkerig blijft. Na 5 minuutjes voel je er niks meer van.

Voor mij heel belangrijk, want ik gebruik een poedertje ipv foundation en die bleef anders zo in vlekken vastplakken. Geen gezicht.
-
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
09-03-2020 14:23
Natuurlijk. Mijn retinol favorieten zijn the ordinary 1% retinol in squalane (goedkoop), Paula's Choice retinol 1% treatment (wat duurder) en 1% retinol, heet geloof ik A- passioni, van Drunk Elephant (duur).

Mijn favoriete vitamine C serum is van Timeless. De perfecte mix van ingrediënten, met 20% vitamine C en hun helpers vitamine E en feurulic acid.

Aha heb ik eigenlijk altijd van Paula's Choice, ik heb hun 8% en 10% glycolzuur. Maar ik wissel het soms af met de 2% bha. Dit is meer voor de vette huid en verstopte poriën.

Ik vergat nog de belangrijkste te vermelden, dus eens met Cateautje, dat spf onmisbaar is. Zelf gebruik ik afwisselend spf 50 van la Roche Posay en Paula's Choice.

Doe je dit riedeltje ‘s morgens voor je make up? Of ‘s avonds voor je nachtcrème?
En na hoeveel dagen/weken/maanden zie je wat resultaat? In de zin van wat minder fijne rimpeltjes?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen waar jullie die vitamine C van Timeless bestellen/kopen?
Alle reacties Link kopieren
kopstoot schreef:
12-03-2020 08:41
Mag ik vragen waar jullie die vitamine C van Timeless bestellen/kopen?
Bij onze TK Maxx is het heel af en toe verkrijgbaar maar je kunt ook via de website bestellen:

https://timelessha.eu/
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
12-03-2020 08:45
Bij onze TK Maxx is het heel af en toe verkrijgbaar maar je kunt ook via de website bestellen:

https://timelessha.eu/
Thanks! dit is em?
https://timelessha.eu/serums/20-vitamin ... 0-ml-1-oz/
Alle reacties Link kopieren
Ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven