Mode & Beauty alle pijlers

Juiste kleur foundation kan ik maar niet vinden

10-03-2020 20:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus tips zijn welkom!

Ik heb couperose rond mijn kaaklijn en verder heb ik een koele huidskleur/ondertoon. Heb alleen zooooveel foundations geprobeerd, maar als ik hem dan op doe, dan zie ik alsnog verschil (gezicht donkerder/bruiner dan) met mijn hals/borst. De foundations kleuren altijd bruin, ook al heb ik de lichtere variant.

Daarnaast wil ik geen mega dekkende foundation. Dat is echt niks voor mij. Hebben jullie misschien tips qua merk/lijn?
Ik ben echt fan van de minerale foundation van Everyday Minerals. Je kunt gratis samples bestellen (wel verzendkosten). Ze hebben tig verschillende kleuren in koele, neutrale en warme ondertonen en 3 verschillende formules. Als je echt wilt camoufleren kan het handig zijn om 1 van de color correctors te gebruiken (groen camoufleert rood bv) en dan daar overheen een foundation.
Alles is wel in poedervorm, dus het aanbrengen kan even wennen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf ook moeite met het vinden van een goede kleur (lichte huid met roodheid). N maanden testen kwam ik uit op Lancome (Teint idole). Dekt natuurlijk, geen plamuurlaag.

Wat je misschien ook kan proberen is een poeder foundation, Sensai heeft een fijne, hoe meer je opdoet hoe dekkender, zou je dus ook alleen op bepaalde zones kunnen gebruiken.

DIOR heeft ook een brede range aan foundations, met varianten per ondertoon.
Of een cc cream van bijvoorbeeld Chanel, mooie natuurlijke dekking, al was de lichtste tint voor mij in de wintermaanden te donker.

En misschien toch bij parfumerieen binnen blijven lopen. Tot je een verkoper treft die echt verstand heeft van de juiste kleuren. Elke keer een paar samples mee vragen van de lichtere kleuren van diverse merken.
Ik heb een litteken in mijn gezicht, en vorige zomer eindelijk een goed advies gekregen bij douglas, een concealer in precies de juiste tint, en ook niet megadik, je kunt hem trouwens zelf dunner of dikker aanbrengen (ik doe het met een penseeltje, en wrijf het dan een beetje uit). Ben er dolblij mee, en breng het soms ook aan op een wat te rode neusvleugel, of een vervelend rood vlekje. Het merk is 'Elf', je kunt het makkelijk uitproberen, want het is niet duur, 8 euro of zoiets, ik doe er nu al heel lang mee.
Ik heb een foundation van Chanel en die is super. Ik ben heel licht en ook coupereuse. En ik heb die nieuwe bb-gel van Clinique, die is echt fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Dior backstage foundation, die is er in maar liefst 40 tinten dus daar zou wel de goede tint tussen moeten zitten. Heb zelf een heel erg lichte huid waarop de meeste foundations gelig/oranje uitslaan, maar met 0CR van deze zit ik goed.
Als ik nieuwe make up wil hebben loop ik altijd de Douglas binnen voor advies.
Ze kijken samen met je wat je zoekt en wat bij je past en maken je dan ook nog op, zodat je echt kan zien hoe het staat.
Alle reacties Link kopieren
True match ook al geprobeerd? Die heeft zoveel kleuren in verschillende ondertonen. Moet toch iets bij zitten zou ik denken?
Alle reacties Link kopieren
Het is heel moeilijk om hier een advies over te geven. Ik ben erg licht van huid met een iets koele ondertoon. Foundation met een koele ondertoon is meestal niet flatteus op mijn huid. De koele ondertoon is meestal te overheersend, waardoor mijn huid een roze toon krijgt. Ik ga altijd voor een neutrale ondertoon. Dat staat me veel beter. Zelfs iets aan de warmere kant is mooier dan te koel.
Maar ja, dat geldt voor mij. Geen idee of dat ook voor jou zou kunnen gelden. Je zou het kunnen proberen. Het voordeel van zoeken in een Douglas of Iciparis is dat ze je helpen met zoeken en ter plekke op kunnen maken. Ook kun je bij twijfel testers mee krijgen. Dat heb je bij een drogist niet. Nadeel is dat je dan niet met een goedkope foundation thuis komt.
Alle reacties Link kopieren
E.L.F. of the Ordinary al geprobeerd? Ik als echte bleekscheet heb bij die laatste eindelijk de juiste kleur gevonden,niet oranje. Ik heb de N1.0. En deze merken zijn proefdiervrij en vegan.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Clinique Glow foundation. Niet té dekkend, geeft een gezonde uitstraling en veel kleuren. Koel, warm en neutraal in verschillende tinten. Probeer eens uit bij de douglas.
Alle reacties Link kopieren
mac studio fix heeft ook veel kleuren en ook enorme lichte...heb ook moeilijke kleur, bleek met roze ondertoon en heb toch wel iets kunen vinden nw 15 in winter tot nw 20 in zomer. het is een poeder foundation dus geen gedoe met sponskes en gedrup.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nav een ander topic over poeder/foundation een tester set van minerale poeder foundation besteld bij Mintenz.
Ik heb daar de perfecte kleur tussen gevonden, ik heb geen couperose, maar wel rode vlekjes/plekjes. Deze blijft bij mij langer mooi dan de foundation die ik eerder had van Mac.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven