Mode & Beauty alle pijlers

Thuis haar verven?

17-03-2020 20:44 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Een aantal maanden geleden heb ik mijn haar balayage laten verven, van donkerbruin naar bruin in de roots (eigen kleur) met donker blonde punten. Het is erg mooi gezet en ik was er ook erg blij mee, maar nu ben ik toch weer toe aan een iets donkerdere variant. Niet mijn complete eigen haarkleur, maar lichtbruin in de punten ipv blond.

Nu is mijn vraag; is dit zelf te verwezenlijken met haarverf van de kruidvat of moet ik hiervoor echt (opnieuw) naar de kapper? Omdat het erg duur is en de balayage zelf heel mooi is gezet, vraag ik me af of ik alleen de geblondeerde delen kan kleuren?

Kan een hele domme vraag zijn, als het echt niet slim is om thuis te doen, ga ik ook zeker naar een kapper hoor! Maar let me know :)
Kapper!
Alle reacties Link kopieren
Kapper.
gizzmo-returns schreef:
17-03-2020 20:49
Kapper!
Maar nu even niet ivm dat kappers geen 1,5 m afstand kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de kapper.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf of je het zelf kunt, maar gezien je hier de vraag stelt lijkt me dat niet dus zou ik naar de kapper gaan.
Het zou thuis kunnen maar je moet dan wel weten wat je doet
Kapper maar dan wanneer de corona toestand afgelopen is. Desnoods gooi je er nu in de gewenste kleur een spoeling in die maar een x aantal wassingen houdt als tussenoplossing.
Alle reacties Link kopieren
ik zou het risico niet nemen, je zegt dat de kapper het mooi heeft gedaan, dan loop je risico.
Ik zelf heb ook balayage en no way dat ik er zelf aan ga prutsen.
Echter, mijn kapper is wegens corona tot 6 april dicht dus moet mijn uitgroei maar even verbijten....categorie luxeproblemen op dit moment.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Zelf doen en ons een foto laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet zelf doen hoor!
Waarschijnlijk vallen de kosten van het verven ook wel mee. Sowieso in verhouding met de balayage
Alle reacties Link kopieren
Thanks iedereen voor de reacties! Vind ook wel dat jullie gelijk hebben hoor (helaas ;)). Dat wordt wachten dan tot 6 april inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
17-03-2020 20:59
Kapper maar dan wanneer de corona toestand afgelopen is. Desnoods gooi je er nu in de gewenste kleur een spoeling in die maar een x aantal wassingen houdt als tussenoplossing.
Daar dacht ik ook al aan. Een semi permanente of spoeling erin gooien. Maar is het na die aantal wasbeurten dan echt helemaal niet meer te zien? Aangezien ik blonde plukken heb nu.
xsajhxx schreef:
17-03-2020 21:17
Daar dacht ik ook al aan. Een semi permanente of spoeling erin gooien. Maar is het na die aantal wasbeurten dan echt helemaal niet meer te zien? Aangezien ik blonde plukken heb nu.
Als het goed is niet maar ik zou wel zorgen dat het geen spoeling is met roodtinten erin o.i.d. want dat trekt vaak heel lelijk in blond haar waardoor je altijd beetje gelige gloed houd.
Alle reacties Link kopieren
xsajhxx schreef:
17-03-2020 21:17
Daar dacht ik ook al aan. Een semi permanente of spoeling erin gooien. Maar is het na die aantal wasbeurten dan echt helemaal niet meer te zien? Aangezien ik blonde plukken heb nu.
Hangt er vanaf, zelfs een spoeling kan lang houden. Als je haar poreus is van het blonderen kan het best zijn dat een spoeling veel langer blijft zitten dan wat op de verpakking staat.
depster schreef:
17-03-2020 21:01
Zelf doen en ons een foto laten zien.
XD ramptoerist.
Alle reacties Link kopieren
Dit niet zelf gaan doen je kapper weet wat erin is gekomen, en die kan de kleur ook makkelijk weer aanpassen.
Maar ik zou het nu niet doen ivm Corona. Geen risico's nemen .
Alle reacties Link kopieren
Toch jammer he die Corona XD
Vooruit, dat wordt nog even wachten dan...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet zelf doen. Spreek uit ervaring. Blond wordt snel groen als je er niets overheen doet met een roodtint erin.
Zelfs bij de kapper is het ze vaak niet gelukt (terwijl ze vol vertrouwen zeiden dat het wel kon).
Als je het toch echt zelf wil doen, dan eerst voorbehandelen met een rode tint, dan pas de uiteindelijke kleur die je wilt erop doen. Dus 2 x verven eigenlijk.
Ik zou lekker even wachten ;-)
Alle reacties Link kopieren
De kapper moet wel even het bewijs tonen dat hij immuun is voor Corona.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oh je kan het zelf doen maar ik zou het liever samen met een vriendin doen.

Je bekijkt wat video's hoe het werkt met folies en dat ga je uitvoeren.

In het begin zou ik droog oefenen want je moet vlot kunnen werken, anders werkt de verf te lang in op sommige plekken.

Meerdere kleuren, dus met de weeftechniek en folies werken, dat kan je niet bij jezelf doen. Dan wordt het niet zo mooi.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
17-03-2020 23:04
Oh je kan het zelf doen maar ik zou het liever samen met een vriendin doen.

Je bekijkt wat video's hoe het werkt met folies en dat ga je uitvoeren.

In het begin zou ik droog oefenen want je moet vlot kunnen werken, anders werkt de verf te lang in op sommige plekken.

Meerdere kleuren, dus met de weeftechniek en folies werken, dat kan je niet bij jezelf doen. Dan wordt het niet zo mooi.
Pfoe klinkt al lastig.. Toch maar oud en vertrouwd naar de kapper. Ik zou het dan zoiezo mijn moeder vragen het te doen.
Maar is het niet eenvoudig 1 kleur aanbrengen op het hele haar? Aangezien alleen delen van mijn haar geblondeerd zijn, zal het alleen daar pakken toch? Aangezien mijn eigen haar donkerder is (in de roots).
Alle reacties Link kopieren
Rode tint hoeft niet perse, alleen iets warmer. Ik heb het ook zelf van blond naar bruin geverfd en is niet groen geworden. Heb wel een chocoladebruine kleur genomen omdat die iets warmer zijn en als je een donkerdere koele kleur erover doet kan het wel groen worden.
Alleen balayage lijkt me best moeilijk om zelf te doen en die overgang zelf mooi te krijgen.
Het is wel een idee om een kleur over je hele haar te doen en dan wordt de onderkant wat geblondeerd is sowieso lichter dan de bovenkant. Want dat geblondeerde moet je echt een paar keer overheen verven totdat het je eigen donkere kleur wordt.
Kappers zeggen altijd dat verven niet zelf kan, blonderen kan volgens hun ook niet thuis maar ik heb me eigen haar jaren asblond geverfd en dat is nooit mislukt en 1 x bij de kapper van bruin naar blond gegaan en toen was ik net een wortel
Alle reacties Link kopieren
Kijk even een uurtje naar Brad Mondo ‘hairdresser reacts’ en ga daarna rustig naar de kapper.
Alle reacties Link kopieren
Blablabla97 schreef:
17-03-2020 23:53
Kijk even een uurtje naar Brad Mondo ‘hairdresser reacts’ en ga daarna rustig naar de kapper.
Hahaha durf mezelf bijna prof te noemen, ik kijk zijn video's altijd! Als ik ooit mijn haar wil bleachen weet ik in ieder geval dat je nooit bij de roots moet beginnen XD
Kapper is toch gewoon open?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven