Mode & Beauty alle pijlers

kappers dicht, zelf haar verven

23-03-2020 12:01 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gezien de corona toestand zijn de kappers hier dicht. Ik moet echter gewoon werken en heb nog een representatieve functie ook. Ik had deze week een afspraak bij de kapper, maar die is afgezegd. Ik kan echt niet nog 3 weken wachten met verven, heb nu al een aardige uitgroei.

Nu wil ik mijn haar dan maar zelf gaan verven, welke merk verf van de drogist is het minst slecht ?
Alle reacties Link kopieren
ik heb het gisteren gedaan, en het ging heel goed
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me sterk dat alle kapsalons in jouw woonplaats dicht zijn.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
23-03-2020 12:05
Lijkt me sterk dat alle kapsalons in jouw woonplaats dicht zijn.
De 2 die nog open waren sluiten vandaag om 13.00 hun deuren op verzoek van de brancheorganisatie
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorige week ook zelf gedaan omdat ik verkouden was en de kapster niet wilde laten komen. Ik heb altijd van Kruidvat huismerk of net wat er in de aanbieding is.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
23-03-2020 12:05
Lijkt me sterk dat alle kapsalons in jouw woonplaats dicht zijn.
dan nog kun je kiezen voor gewoon niet gaan
Alle reacties Link kopieren
Spotty schreef:
23-03-2020 12:01
Gezien de corona toestand zijn de kappers hier dicht. Ik moet echter gewoon werken en heb nog een representatieve functie ook. Ik had deze week een afspraak bij de kapper, maar die is afgezegd. Ik kan echt niet nog 3 weken wachten met verven, heb nu al een aardige uitgroei.

Nu wil ik mijn haar dan maar zelf gaan verven, welke merk verf van de drogist is het minst slecht ?
Misschien kun je nog even snel bellen met je kapper voor advies? Ze gaan rond 13:00 dicht lees ik.
Alle reacties Link kopieren
Spotty schreef:
23-03-2020 12:06
De 2 die nog open waren sluiten vandaag om 13.00 hun deuren op verzoek van de brancheorganisatie
Dat wist ik niet. De kapsalon waar ik kom maakt nog reclame op facebook dat ze nog steeds open zijn maar dat er maar 2 klanten tegelijk binnen mogen. Ze werken ook nog maar met 2 tegelijk.
Gaat het om grijsdekking?

Ik gebruik (na veel duurdere merken te hebben geprobeerd) nu Kruidvat eigen merk, dat werkt voor mijn haar het best, de beste grijsdekking.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
23-03-2020 12:15
Gaat het om grijsdekking?

Ik gebruik (na veel duurdere merken te hebben geprobeerd) nu Kruidvat eigen merk, dat werkt voor mijn haar het best, de beste grijsdekking.
Ja grijsdekking. Dus ga ff kijken naar eigen merk kruidvat, bedankt
Alle reacties Link kopieren
Die van Kruidvat vind ik ook goed. Cheap and cheerful. En Naturtint dekt bij mij ook altijd goed (valt wel iets donkerder uit dan op de verpakking).
Ik verf mijn haar niet, maar ik gebruik deze tijd wel meteen om mijn haar minder te wassen dan normaal. Zolang ik minder onder de mensen kom kan ik mijn haar goed trainen met minder wassen. Maar ja, ik heb hoofdzakelijk conference calls, waarvan het merendeel zonder video.
Ik heb 2 weken geleden mijn moeder gevraagd om er even verf in te gooien. Laat het normaal ook bij de kapper doen maar dat vind ik nu geen goed idee.

Van die van Kruidvat en Syoss merk krijg ik altijd veel schilfertjes van maar is qua kleur prima. Bij Polycolor en Guhl heb ik daar geen last van. Ik raad aan om bij de drogist wel even om het boek te vragen waar je voorbeelden kan zien als je niet weet welke kleur je wilt. Bij Kruidvat zit er in het schap met de haarverf soms ook een lade verstopt waar die boeken in liggen maar voordat je iets sloopt zou ik er om vragen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kapper is open voor verkoop van producten en advies over thuis verven, misschien is dat bij jou ook zo?
Alle reacties Link kopieren
Alle drogisterij verf is slecht voor je haar. Ze doen er een veel te sterke developer in. Dat frituurt je haar onnodig. Ga voor kappersverf. L’Oréal majirel is goed, je moet dan apart de developer erbij kopen. L'Oréal Oxydant 6% (20 volume) neem ik altijd, en dat is meestal sterk genoeg maar je kan met ze mailen om te vragen welke je nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een kruidvat eigenmerk gebruiker. Maar bij ons in België zijn alle winkels dicht en online zijn ze uitverkocht na een actie van 6 voor 25€.

Nog even door spartelen dus. Voor dat kleuren vind ik wel iets. Niet kunnen laten knippen, is een groter probleem. Ik ga altijd netjes om de 6 weken..
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weekend mijn uitgroei gedaan, Clairol heet ie volgens mij. Supermakkelijk, maar de grijsdekking valt me tegen helaas. Nou ja.

Ik vraag me alleen af, je zegt dat je een representatieve functie heb. Die heb ik ook, maar momenteel zie ik echt geen externen, alleen collega's. Ik zit, nu nog, steeds op kantoor en zie er ook nog steeds netjes uit, maar dat representatieve is momenteel niet zo heel dringend zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
23-03-2020 13:18
Ik heb het weekend mijn uitgroei gedaan, Clairol heet ie volgens mij. Supermakkelijk, maar de grijsdekking valt me tegen helaas. Nou ja.

Ik vraag me alleen af, je zegt dat je een representatieve functie heb. Die heb ik ook, maar momenteel zie ik echt geen externen, alleen collega's. Ik zit, nu nog, steeds op kantoor en zie er ook nog steeds netjes uit, maar dat representatieve is momenteel niet zo heel dringend zeg maar.
Skype/Teams, alles met een camera :)
Alle reacties Link kopieren
Kijkt bij haarshop.nl. Daar zijn de merken die de kapper ook gebruikt. Ik weet niet wat voor kleur je hebt. Bij donker verven zou ik het mengen met 3 %. Bij lichter verven 6 of 9% waterstof.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even bij de kapper vragen welke verf zij gebruiken en dan online bestellen. Vergeet niet te vragen welke Ontwikkelvloeistof je moet kopen.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
23-03-2020 13:44
Gewoon even bij de kapper vragen welke verf zij gebruiken en dan online bestellen. Vergeet niet te vragen welke Ontwikkelvloeistof je moet kopen.
ik weet niet of dat slim is
net zoals bestellen bij Haarshop ofzo
Lijkt me dat je niet zelf moet gaan mengen. Koop gewoon een kant&klare verpakking bij Kruidvat of Etos.
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
23-03-2020 13:39
Kijkt bij haarshop.nl. Daar zijn de merken die de kapper ook gebruikt. Ik weet niet wat voor kleur je hebt. Bij donker verven zou ik het mengen met 3 %. Bij lichter verven 6 of 9% waterstof.
Ik heb laatst mijn grijze haren geverfd met 3% naar een 9.31 van Wella koleston. Ik vond hem iets te “groen”.
Zou dat met een 6% anders uitpakken?.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kapper verkoopt verf aan klanten die nu liever thuis verven. Dus ik zou even bellen.
Ik verf altijd zelf en gebruik verf van de kappersgroothandel. Geen idee of die open zijn.

Mijn kapper is nog gewoon open maar ik heb mijn afspraak afgezegd.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-03-2020 13:38
Skype/Teams, alles met een camera :)
Aha! Dat gebuiken wij ook ja, maar zónder camera gelukkig! Je ziet alleen de profielfoto's.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
23-03-2020 13:47
Ik heb laatst mijn grijze haren geverfd met 3% naar een 9.31 van Wella koleston. Ik vond hem iets te “groen”.
Zou dat met een 6% anders uitpakken?.
en daarom moet je dus niet zelf mengen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven