Mode & Beauty alle pijlers

Föhnborstel aanschaffen of niet?

24-03-2020 21:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuwe haarborstel en een nieuwe föhn? Of zal ik een föhnborstel aanschaffen? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb zelf lang haar maar ik föhn mijn haar nauwelijks. Ben wel bezig om me meer te verdiepen in goede haarproducten. Echter de haren van mijn dochter föhn ik wel altijd en ze heeft niet zo lang haar als die van mij maar begint wel lang te groeien.

Dank jullie wel alvast!
mommy2014 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 22:00
41.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tvp :rolling:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fohnborstel maar ik moet altijd eerst mijn haar met een gewone fohn aandrogen en gebruik de borstel pas tegen het einde. Anders ben ik uren bezig.
Ben er ontzettend blij mee maar zonder gewone fohn ernaast is het niet te doen.
Ik heb wel veel en lang haar.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de lengte van je haar.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een fohnborstel gehad maar ik vond het helemaal niks, heb liever een gewone fohn en een krultang voor wat slag in mijn haar.
Maar ik denk overigens dat het niet zozeer aan de fohnborstel lag maar meer aan mijn gebrek aan talent/ervaring/moeite om me erin te verdiepen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tekst aangepast, leek me wel handig!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een aparte borstel aanraden oa voor de reden die pinda kaas aanhaalt
Alle reacties Link kopieren
Föhnborstel voor meer volume en krultang voor krullen
Ik heb deze en ben er heel blij mee. Ik heb best dik en lang haar. Doordat de borstel ook groot is kost het me tien minuten om handdoekdroog haar droog en in model te fohnen

*edit: lukt me niet om foto’s toe te voegen; maar het gaat om de Revlon one step hair dryer
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Ik heb dik en veel haar met slag/krullen en soms ook wat pluizig.

Als ik mijn haar echt mooi wil hebben föhn ik het met een gewone föhn en een ronde borstel. Maar dat is een techniek die je even onder de knie moet krijgen.

Maar soms heb ik geen zin in föhnen en laat ik het gewoon drogen. En dan kan de föhnborstel fijn zijn om het mooi glad/golvend te krijgen zonder frizz.

Stijltang en krultang heb ik ook, maar dat is veel schadelijker voor mijn haar vanwege de hitte, dus dat doe ik maar af en toe. Maar daarvoor moet je haar ook eerst volledig droog zijn.

Ik heb ook rollers en een droogkap, dat doe soms voor feestjes, want dat is wel wat meer werk.

Kortom, ik heb alles in huis ;)
Gewoon een goede föhn en een ronde borstel, evt in 2 of 3 maten (diameters) voor grove slag of meer echt Krul. Goed oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas de Babyliss Big hair duo gekocht met zo'n draaiende borstel. Superhandig ding, net of je bij de kapper vandaan komt.
Hobbelster schreef:
26-03-2020 23:40
Gewoon een goede föhn en een ronde borstel, evt in 2 of 3 maten (diameters) voor grove slag of meer echt Krul. Goed oefenen.
Ja, dat is het mooiste. Ik ben zo blij dat ik dat onder de knie heb.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
24-03-2020 21:51
Ik heb een fohnborstel maar ik moet altijd eerst mijn haar met een gewone fohn aandrogen en gebruik de borstel pas tegen het einde. Anders ben ik uren bezig.
Ben er ontzettend blij mee maar zonder gewone fohn ernaast is het niet te doen.
Ik heb wel veel en lang haar.
dit
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
27-03-2020 15:18
dit
Ik heb fijn haar dus dat is sowieso sneller droog. Ik droog bovenop mijn kruin een minuut of 2 met een gewone föhn en de rest doe ik met de draaiende krulborstel. Dat laatste gaat veel sneller dan dat ik mijn haar met alleen een föhn droog.
Alle reacties Link kopieren
dderyaa66 schreef:
24-03-2020 22:54
Ik heb deze en ben er heel blij mee. Ik heb best dik en lang haar. Doordat de borstel ook groot is kost het me tien minuten om handdoekdroog haar droog en in model te fohnen

*edit: lukt me niet om foto’s toe te voegen; maar het gaat om de Revlon one step hair dryer

Ik heb deze ook aangeschaft maar op de een of andere manier krijg ik echt een ontplofte kop haren ervan en heel veel pluis.. Heb jij dat ook of doe ik iets verkeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven