Mode & Beauty alle pijlers

Help! Mijn haar!

03-04-2020 20:50 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard, daar wil ik even héél duidelijk over zijn, zijn er momenteel veel belangrijkere dingen en is dit niet van levensbelang, maar ... mijn haar!! :facepalm:
Ik zou vorige week naar de kapper gaan, maar dat is natuurlijk niet doorgegaan. En het zal voorlopig ook niet geknipt worden.
Nu ben ik benieuwd: welk haarverzorgingsproduct is voor jullie (nu) onmisbaar? Ik gebruik zelf gel van Calmare, mousse en haarlak van Wella, en shampoo van Andrélon. Ondanks dat stort mijn coupe nu na een halve dag toch volledig in en loop ik voor de rest van de dag best wel voor aap :proud:. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet meer wassen
Je haar 2 keer per dag doen?

Staarten, vlechten, klemmen, diademen, haarbanden, ... erin?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 heel belangrijk haar product.

Een elastiekje!
Ik doe het nu vaker in een staart of knotje zodat het buiten niet in m'n gezicht vliegt waardoor ik weer onbewust met m'n handen aan m'n gezicht zit. En ik doe wat vaker een maskertje (heb er nu een van Aussie). Oja en ik heb uitgroei spray gekocht voor als ik teveel zichtbare uitgroei krijg. Zie nu al uitgroei die nog te camoufleren is met een staart/knotje maar als dat niet meer kan...
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
03-04-2020 20:54
Ik heb 1 heel belangrijk haar product.

Een elastiekje!
Daar is het dus te kort voor. Ik heb geen lang haar. Nòg niet in ieder geval, haha!
Herkenbaar. Ik heb een korte bob, en zou ook vorige week naar de kapper. Staartjes ect staan me niet, maar daar is het ook te kort voor.
Heb al aan een kind gevraagd of ie het aandurft me te knippen maar het antwoord was nee :proud:
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
03-04-2020 21:00
Ik doe het nu vaker in een staart of knotje zodat het buiten niet in m'n gezicht vliegt waardoor ik weer onbewust met m'n handen aan m'n gezicht zit. En ik doe wat vaker een maskertje (heb er nu een van Aussie). Oja en ik heb uitgroei spray gekocht voor als ik teveel zichtbare uitgroei krijg. Zie nu al uitgroei die nog te camoufleren is met een staart/knotje maar als dat niet meer kan...
Ondanks mijn leeftijd, 52 jaar, heb ik nog steeds mijn eigen haarkleur. Ik hoef dus geen uitgroei weg te werken. Dat scheelt in ieder geval. :-D
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
03-04-2020 20:52
Ik zou niet meer wassen
Geen goed idee ;)
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
03-04-2020 21:13
Herkenbaar. Ik heb een korte bob, en zou ook vorige week naar de kapper. Staartjes ect staan me niet, maar daar is het ook te kort voor.
Heb al aan een kind gevraagd of ie het aandurft me te knippen maar het antwoord was nee :proud:
Mijn moeder stelde voor mij te knippen. Ik heb nog even bedankt, maar wie weet over een paar weken, haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik had deze week naar de kapper gemoeten.heb ze afgelopen week zelf geverfd .
Highlights ,haar nat gemaakt .met n harde grove borstel n soort van dunne streepjes gemaakt.en het is prima gelukt. Vanmorgen gewassen en zelf de voor en zijkanten iets afgeknipt.de achterkant .moet mijn man volgende week n keer doen..ziet er prima uit.maar het scheelt dat ik krullen heb.met n glad kapsel of n Bob zou ik het denk ik niet aan durven.
Oh ja. Bij de DM.koop ik kleine pakjes highlight verf .kosten ik geloof ik drie euro.
Gebruik een pakje.dat is niet veel.maar voor mijn toch best flinke bos haar .precies genoeg.
Heb nog tweepakjes op voorraad.dus als het erg lang gaat duren.smeer ik er zo weer n verfje in. Je moet wat inventief zijn .en durven.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik had een paar weken geleden een afspraak staan.
Ik merk dat mijn haar begint te klitten, doordat het te lang wordt.
Ik borstel het meer uit en draag het gewoon zoals normaal.
Ik gebruik Zwitsal haargel voor de lekkere geur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang haar en ik was net voor de crisis voor de kleur geweest. Vandaag had Hizi Hair een hele leuke initiatief. Voor 30 euro maken ze de kleuring die ik altijd heb gebruikt. In een filmpje zie je hoe je de uitgroei moet doen. En je krijgt ook shampoo en andere verzorgende producten en een kwastje erbij. Ik heb net de uitgroei gedaan. Even de pony erbij knippen en klaar!
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Mijn kapper bied helaas geen setjes aan om je haar thuis te verven, die zijn echt helemaal dicht. Wel fijn dat veel kappers dat wel doen, ik heb uiteindelijk maar bij de kruidvat wat gehaald. Ik hoop dat ik tegen de tijd dat de uitgroei echt veel te erg wordt de kappers weer open zijn want m'n haar moet ook geknipt worden en laat dat liever alleen aan de kapper over. Heb nog trauma's uit m'n jeugd waarbij mijn moeder m'n pony deed en die steeds korter en korter werd.
Ik hoef niet te verven gelukkig, ook 50+ en maar een paar draadjes grijs.
Ik overweeg om eens op YouTube te gaan kijken naar knip jezelf filmpjes :proud:
Alle reacties Link kopieren
Straf voor alle kort pittige kapsel vrouwen, en ja ook voor de geverfde kapsels. Heb mijn haar gelukkig in mijn eigen kleur laten verven een tijd geleden en lang haar. De puntjes mogen wel geknipt worden, verder maskers spray conditioners om door te kammen en olie.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde bellen voor een afspraak op de dag dat de kappers dicht moesten. Ik baal er wel van hoor.
Ik heb heel dik en heel veel (en bewerkelijk) haar. Het ziet er niet meer al te best uit vind ik..
Mijn haar groeit heel snel en ik krijg mijn elastiek er bijna niet meer omheen, dus van de week zelf maar uitgedund en mijn pony wat bijgeknipt. Het kan, maar na een kappersbezoek zit het toch stukken beter.

Ik gebruik altijd mousse en goede shampoo en créme van de kappersgroothandel. Na het douchen nog leave-in-spray.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie er gewoon niet uit. Maar ja, dat ziet alleen mijn man en die heeft ondertussen zelf een kekke Beatles-coupe, dus die klaagt niet. :proud:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
03-04-2020 23:11
Ik zie er gewoon niet uit. Maar ja, dat ziet alleen mijn man en die heeft ondertussen zelf een kekke Beatles-coupe, dus die klaagt niet. :proud:
:HA: ben benieuwd hoe iedereen eruit gaat zien, als die kappers lang dicht blijven.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Op zich is het best wel een soort van 'grappig'. Heel vaak wilde ik mijn haar laten groeien, maar dan ging ik tóch weer naar de kapper. En nu kunnen we niet, dus wie weet hoe ik er over 1 à 2 maanden uitzie 😂
Alle reacties Link kopieren
Evelienrose schreef:
03-04-2020 22:38
Straf voor alle kort pittige kapsel vrouwen, en ja ook voor de geverfde kapsels. Heb mijn haar gelukkig in mijn eigen kleur laten verven een tijd geleden en lang haar. De puntjes mogen wel geknipt worden, verder maskers spray conditioners om door te kammen en olie.
Waarom straf? Iedereen mag toch zelf hoe zij haar kapsel wil? Niet alle haar is geschikt om het lang te dragen en als je het niet leuk vindt om vroeg grijs te worden is een kleurtje een prima oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bob en ik verf het. Het hangt er nu uitgezakt bij en ik heb uitgroei. Jammer voor mijn vriend, die moet er tegenaan kijken maar ik kom verder toch bijna niet buiten. Draag ook al weken geen makeup meer. De verloedering is begonnen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Voor degene met kort haar zullen er op YouTube toch wel filmpjes te zien zijn wat je kan doen met je haar om er toch een beetje leuk uit te zien. Ook zijn er filmpjes over hoe je je eigen haar kan knippen. Heb je wel een kappersschaar nodig (HEMA 8 euro of Kruitvat)
Een sjaaltje of diadeem kan misschien ook leuk zijn (ik zeg maar wat). Of met gel een soort wetlook strak kapsel.
Kort haar is wat dat betreft gewoon lastig en als je haar niet leuk zit voel je je helemaal zo rot.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
Lady_Day schreef:
04-04-2020 08:32
Ik heb een bob en ik verf het. Het hangt er nu uitgezakt bij en ik heb uitgroei. Jammer voor mijn vriend, die moet er tegenaan kijken maar ik kom verder toch bijna niet buiten. Draag ook al weken geen makeup meer. De verloedering is begonnen hoor.
Ik loop nu ook meer rond in m'n huispak/onesie of joggingbroek en oude trui. Tja waarom zou ik wat anders aantrekken als ik toch niet buiten kom?! (Verder dan de tuin)
Alle reacties Link kopieren
Net mijn haar zelf geverfd :cheer: wat een geklieder maar ik kan er weer even tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven