Mode & Beauty alle pijlers

Gelnagels soms ordinair?

11-04-2020 10:11 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi forummers!

Ik heb al jaren gelnagels. Momenteel kunnen deze dus niet bijgewerkt worden en heb ik ze afgevijld.

Het valt me op dat ik naturelle nagels eigenlijk helemaal niet onverzorgd vind, integendeel. :)

Ik laat de gel elke 3 weken bijwerken, maar eigenlijk heb je altijd na 1,5 weken al een zichtbare uitgroei, wat eigenlijk niet meer zo netjes is.

Hoe denken jullie erover?
Ogen naturelle nagels wel degelijk verzorgder?
Brengen jullie soms zelf (gel)nagellak aan?

Groetjes! :)
Of iets ordinair is komt door de persoon die er mee loopt, niet het product of kledingstuk.
Ik heb altijd gelakte nagels, wel ultra kort ivm m’n werk en ik vind het verzorgder staan dan naturel.
En, niet geheel onbelangrijk, het zou er niks toe moeten doen wat een ander van jou denkt.
Als je hele lelijke afgebeten nagels hebt, dan kunnen gelnagels zeker mooier zijn. Maar buiten dat vind ik niet zoveel verschil zitten tussen nette, verzorgde echte nagels of subtiele neppers. Echte nagels met afgebladderde nagellak is lelijk, maar gelnagels die half zijn uitgegroeid of veel te lang of opvallend zijn vind ik ook lelijk.
Ja.

Mits je de van natuur gegeven boel ook netjes bijhoudt.. dan oogt dat heel veel frisser in ieder geval dan gelnagels.
Ik vind Gellak een mooie middenweg. Natuurlijker dan gel of acryl en blijft ook netjes zitten.
Alle reacties Link kopieren
Naturelle nagels kunnen heel mooi en verzorgd staan. Als je er voor zorgt dat ze schoon zijn en allemaal even lang (of kort afhankelijk van je smaak) zijn. Mooi in vorm gevijld en je je nagelriemen goed verzorgd. Zodat ze zonder losse velletjes en scheurtjes zijn.

Nepnagels kunnen ook heel mooi en verzorgd staan als ze door een goede nageldtyliste mooi dun zijn gezet.
En je inderdaad niet te veel uitgroei hebt.

Ik vind nepnagels wel mooier omdat mijn natuurlijke nagels steeds inscheuren en ik lange gelakte nagels prachtig vind. Vind ik echt vrouwelijk.

Maar te lang en te druk bewerkt of te puntig is dan weer ordinair vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ordinair ligt voor mij aan de lengte, de kleur en allerlei glittermeuk.
3 mm uitsteken, beetje natureltinten, lichte frisse kleurtjes, prima.
Centimeter voorbij de vinger, rood, felgroen, paars. Oranje, zwart, glitters, neon, doodshoofden, spinnenwebben, panter vlekken, zebrastrepen, vlammen, steentjes. Ja dat vind ik maar niks. KIJK IK HEB MIJN NAGELS LATEN DOEN, heet dat..
Alle reacties Link kopieren
Schone nagels zijn verzorgde nagels.

Ik lak mijn nagels graag met gellak. Even onder de ledlamp en ik ben klaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb naturelle verzorgde nagels, en vind dat per definitie verzorgder en smaakvoller ogen dan gelnagels. Maar ieder zijn smaak, toch?
Alle reacties Link kopieren
Beetje kromme vraag. Zowel gelnagels als natuurlijke nagels kunnen er netjes, verzorgd of ordinair, onverzorgd uit zien. Het is maar wat je er mee doet.

Ik laat als mijn eigen nagels mooi zijn, een laagje gel er op zetten om ze langer mooi te houden. Heb nog nooit een verlengende tip er op laten zetten maar over weeg het nu wel, na 2 weken intensief tuinieren.

Geen last van de sluiting, mijn dochter is er zeer vaardig in. Bijvullen kan ik eventueel ook zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren gelnagels en vind ze (uiteraard) niet ordinair.
Ik laat ze elke 3 weken bijwerken en dat is best te doen.
Ik kies altijd voor een lichte kleur want inderdaad met een fellere kleur zie je de uitgroei wel, maar aan de andere kant moet je er dan wel specifiek naar kijken en dat doen mensen niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van die hele lange glitterdingen met punten of onnatuurlijke vorm of heeeeeel lang echt ongelooflijk ordinair.
Dan liever een verzorgde french manicure op korte nagels.
Alle reacties Link kopieren
Gel-lak vind ik trouwens wel heel mooi. En ik kan mij wel voorstellen dat je liever een gelnagel hebt, dan een afgekloven stompje bij nagelbijten. Of als je breekbare nagels hebt.
Maar dat superoverdreven vind ik persoonlijk niks.
Net als dat rare gedoe van piercings in je nagel. Was een paar jaar geleden hot.
Alle reacties Link kopieren
je maakt het zo ordinair als je zelf wilt zeg ik altijd.

Ik heb zelf ook gelnagels, de ene keer heb ik alleen een kleurtje andere keer ga helemaal los met glitters en nail art.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ik vind gelnagels dus wel ordinair. Of in ieder geval niet mooi. Lelijke bolling. Ik hou gewoon erg van naturel.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
11-04-2020 10:44
Ik vind van die hele lange glitterdingen met punten of onnatuurlijke vorm of heeeeeel lang echt ongelooflijk ordinair.
Dan liever een verzorgde french manicure op korte nagels.
Ik ook. Gel doet niets qua ordinair gehalte. Net als nagellak dat niet doet. Het gaat wat mij betreft om lengte, vorm en overmatige versieringen, dat maakt het voor mij ordinair. En dan nog, een hele hoop jeugd loopt daarmee, en ik begrijp best dat dat voor hen leuk is. Voor mij zou ik dat ordinair vinden.
Gel op zich niet.
Ik doe het wel eens zelf, maar ik vind het toch wel een beetje gedoe. Dus ik hou het de laatste tijd meestal bij gevijld, net iets boven de vingertoppen en transparant gelakt. Dat vind ik het makkelijkst. Gel maakt je nagels wel steviger. Zolang het erop zit dan.
Ik snap echt dat je voor gelnagels kiest als je van nature breekbare nagels hebt of fanatiek kluift. Over het algemeen zie ik vrij snel wanneer iemand zijn nagels heeft laten doen: onnatuurlijke bolling, nagelvorm die niet past bij de vinger en gelnagels zijn dikker dan natuurlijke nagels.

Mijn nagels houden niet van nagellak, dus ik heb ongelakte nagels. Verder zijn ze niet te lang en schoon.
Alle reacties Link kopieren
Als ze te lang zijn, dan ja. Maar afgekloven natuurlijke nagels zien er ook niet uit.

Mijn 'probleem' met nagellak: het blijft maar 1-2 dagen mooi zitten vanwege de afwas. Enige tips? Is gel-lak beter?
Vind gelnagels niet ordinair, mits de persoon die ze draagt misschien een bepaalde look heeft waarbij je kunt denken dat, dat ordinair oogt.
Ik vind gelnagels 9 van de 10 keer ordinair.

Na een week zie je al uitgroeiranden.

Ik heb ze zelf ook gehad (nooit erg lang en liefst zo dun mogelijk) maar die uitgroei vond ik echt zooo vreselijk lelijk.

Ik ben overgegaan naar gellak. Zelf lamp en lakjes aangeschaft en dat vond ik zoveel beter. Geen dikke bolle nagels en iedere 2 weken nieuw.
(helaas doe ik dat ook niet meer door allergie..nu weer stompjes :-? )
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg van naturel. Dus naturelle nepnagels vind ik ook mooi denk ik.
Maar ik vind van die felgekleurde nepnagels, en trouwens zo'n french manicure op nepnagels altijd erg lelijk. Niet stijlvol of smaakvol. Snel toch een beetje ordinair.

Echte nagels moeten trouwens ook niet te lang worden, zelfs als ze niet gelakt worden. Kort en geen rouwrandjes vind ik het mooiste.

Geen velletjes vind ik nog mooier, maar dat is niet te voorkomen momenteel. Mijn handen zijn gortdroog nu. Alhoewel er sinds de eerste week zo goed wassen toch iets veranderd is, ze lijken zich aangepast te hebben.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind gelakt nagels op de handen geen doen. Paar dagen verder en het wordt al lelijk.
bovendien mag ik het niet vanwege terechte hygieneregels vrijwillgierswerk
Voor de teennagels heb je meer eer van je werk.
Alle reacties Link kopieren
Muggle schreef:
11-04-2020 11:34
Als ze te lang zijn, dan ja. Maar afgekloven natuurlijke nagels zien er ook niet uit.

Mijn 'probleem' met nagellak: het blijft maar 1-2 dagen mooi zitten vanwege de afwas. Enige tips? Is gel-lak beter?

Afwashandschoenen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
11-04-2020 12:04
Ik ben erg van naturel. Dus naturelle nepnagels vind ik ook mooi denk ik.
Maar ik vind van die felgekleurde nepnagels, en trouwens zo'n french manicure op nepnagels altijd erg lelijk. Niet stijlvol of smaakvol. Snel toch een beetje ordinair.

Echte nagels moeten trouwens ook niet te lang worden, zelfs als ze niet gelakt worden. Kort en geen rouwrandjes vind ik het mooiste.

Terwijl rouwrandjes juist zo'n gezond arbeidsethos laten zien.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik houd persoonlijk niet van nepnagels. Hoe subtiel ook, je ziet die bolling altijd. Of een uitgroei. Liever lekker naturel. Vind het voor mezelf ook teveel gedoe trouwens. Anderhalf uur stil zitten in zo'n salon is echt de hel voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven