Mode & Beauty alle pijlers

Meekleurende glazen in je bril

11-04-2020 13:21 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met meekleurende glazen in je bril? Er is vandaag korting (bij Charlie Temple) dus ik wilde een nieuwe bril en zonnebril bestellen (had er al een tijdje een op het oog). Nu zie ik dat ze ook meekleurend glas hebben. Ik heb hier zelf helemaal geen ervaringen mee. Lees er online zowel goede als slechte dingen over.

Ik gebruik nu een clip-on. Dat is handig, je hoeft niet twee brillen bij je te hebben. Maar de bril die ik nu wil bestellen heeft geen bijbehorende clip-on. Ik twijfel dus tussen twee losse brillen (normale en zonnebril) of één en dan met meekleurend glas.
Ik heb er geen ervaring mee maar vind meekleurende brillenglazen vaak wat louche staan.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
11-04-2020 13:23
Ik heb er geen ervaring mee maar vind meekleurende brillenglazen vaak wat louche staan.
Waar ligt dat dan aan? Is het niet buiten gewoon een zonnebril en binnen een normale bril?
Alle reacties Link kopieren
50 jaar geleden heb ik die gehad. geen idee of ze intussen verbeterd zijn. hou er rekening mee dat het altijd even duurt voor ze gekleurd of ontkleurd zijn.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
11-04-2020 13:26
50 jaar geleden heb ik die gehad. geen idee of ze intussen verbeterd zijn. hou er rekening mee dat het altijd even duurt voor ze gekleurd of ontkleurd zijn.
Hoelang moet ik dan aan denken? Op de website van Charlie Temple hebben ze het over ongeveer 2 minuten. Maar of dat in de praktijk ook echt zo is?
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin heeft zo’n bril en werkt prima, bij haar is het binnen een paar tellen verkleurd (ik denk max 30sec). Denk dat je wat dat betreft de brillen van nu ook echt niet kunt vergelijken met 50 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
11-04-2020 13:31
Een vriendin heeft zo’n bril en werkt prima, bij haar is het binnen een paar tellen verkleurd (ik denk max 30sec). Denk dat je wat dat betreft de brillen van nu ook echt niet kunt vergelijken met 50 jaar geleden.
Dankjewel! Weet je ook zo waar ze die vandaan heeft?
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
11-04-2020 13:32
Dankjewel! Weet je ook zo waar ze die vandaan heeft?
Nee geen flauw idee, ze heeft hem al jaren. Maar denk dat het idee bij elke opticien wel hetzelfde is
Heul vroeger was het zo dat die dingen altijd een beetje donker bleven, maar dat zal inmiddels wel verbeterd zijn denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niks, m'n ouders hebben ze altijd, maar als het dan binnen net te licht is, verkleuren ze ook. En op elke foto van onze bruiloft buiten staan zij dus met donkere glazen, jammer.
Maar als je dat zelf geen probleem vindt, dan snap ik dat het niet wisselen van bril fijn kan zijn.
Ik draag zelf ook een bril en heb gewoon een losse zonnebril, helemaal prima vind ik.
Daanstje schreef:
11-04-2020 13:41
Ik vind het niks, m'n ouders hebben ze altijd, maar als het dan binnen net te licht is, verkleuren ze ook.

Dat dus.
Alle reacties Link kopieren
Daanstje schreef:
11-04-2020 13:41
Ik vind het niks, m'n ouders hebben ze altijd, maar als het dan binnen net te licht is, verkleuren ze ook. En op elke foto van onze bruiloft buiten staan zij dus met donkere glazen, jammer.
Maar als je dat zelf geen probleem vindt, dan snap ik dat het niet wisselen van bril fijn kan zijn.
Ik draag zelf ook een bril en heb gewoon een losse zonnebril, helemaal prima vind ik.
Hmm het liefst zou ik de bril ook gewoon binnen kunnen gebruiken. Anderzijds ik heb een heel aantal brillen. Dus mocht ik er binnen last van hebben kan ik altijd even een andere opzetten. Het lijkt me vooral handig dat je tijdens het wandelen/festival/dagje weg etc, geen extra bril mee hoeft te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Denk er ook aan dat ze in de auto niet verkleuren door het glas in de voorruit. (of iig de ouderwetse deden dat niet) & mochten ze het tegenwoordig wel doen, dan zijn ze in een tunnel niet direct teruggekleurd. Als je dus een rijbewijs hebt, lijkt mij dit niks.
Alle reacties Link kopieren
Geen porem!
Alle reacties Link kopieren
Rainbow91 schreef:
11-04-2020 13:48
Denk er ook aan dat ze in de auto niet verkleuren door het glas in de voorruit. (of iig de ouderwetse deden dat niet) & mochten ze het tegenwoordig wel doen, dan zijn ze in een tunnel niet direct teruggekleurd. Als je dus een rijbewijs hebt, lijkt mij dit niks.
Wel een rijbewijs maar geen auto. Dus dat zou voor mij niet zo'n probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
11-04-2020 13:47
Hmm het liefst zou ik de bril ook gewoon binnen kunnen gebruiken. Anderzijds ik heb een heel aantal brillen. Dus mocht ik er binnen last van hebben kan ik altijd even een andere opzetten. Het lijkt me vooral handig dat je tijdens het wandelen/festival/dagje weg etc, geen extra bril mee hoeft te nemen.
Ik heb ze ook gehad en vond het enorm handig.
De opticien was geen fan, die waarschuwde dat je van buiten naar binnen een periode hebt dat ze donker zijn maar ik vond het onzin.
Ik heb -7 dus als ik een aparte zonnebril op sterkte zou hebben zou ik elke keer bij binnenlopen van supermarkt ook eventjes weinig zicht hebben omdat ik dan moet wisselen van bril.
Ook waarschuwde hij dat je er niks aan hebt in de auto omdat het glas dan niet reageert. Ik heb geen auto dus dat vond ik geen probleem.

Wel iets om rekening mee te houden: het glas werd nooit zo donker als een echte zonnebril dus je ogen blijven zichtbaar.
Alle reacties Link kopieren
Nog iets om rekening mee te houden: je moet er een UVwerende laag op laten zetten. Anders is die bril wel donker maar werkt niet tegen UV.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
11-04-2020 13:54
Ik heb ze ook gehad en vond het enorm handig.
De opticien was geen fan, die waarschuwde dat je van buiten naar binnen een periode hebt dat ze donker zijn maar ik vond het onzin.
Ik heb -7 dus als ik een aparte zonnebril op sterkte zou hebben zou ik elke keer bij binnenlopen van supermarkt ook eventjes weinig zicht hebben omdat ik dan moet wisselen van bril.
Ook waarschuwde hij dat je er niks aan hebt in de auto omdat het glas dan niet reageert. Ik heb geen auto dus dat vond ik geen probleem.

Wel iets om rekening mee te houden: het glas werd nooit zo donker als een echte zonnebril dus je ogen blijven zichtbaar.
Dankje! Daar heb ik wat aan. Heb je ze nu niet meer? En waar had je ze destijds gekocht.

Dat ze iets lichter zijn vind ik juist fijn. Ik ben niet zo'n fan van super donkere zonnebrillen.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
11-04-2020 13:59
Nog iets om rekening mee te houden: je moet er een UVwerende laag op laten zetten. Anders is die bril wel donker maar werkt niet tegen UV.
Hebben als het goed is UV400 bescherming.
Alle reacties Link kopieren
IK heb ze al jaren. Ben er heel blij mee. Ik heb erg lichtgevoelige ogen en anders zou ik buiten altijd mn zonnebril op moeten doen, dat is onhandig.

Ze blijven inderdaad altijd wel een beetje gekleurd, volgens mij, maar niet vervelend. Ik sta buiten inderdaad altijd met donkere bril op de foto, maar anders was dat een zonnebril geweest.

Het scheelt mij dus met hoofdpijn.

Maar... ze zijn niet zo goed als een echte zonnebril. Zoals gezegd kleuren ze in de auto niet, dus daar heb ik een zonnebril liggen en op vakantie heb ik toch altijd een zonnebril op, omdat ze voor een hele dag in de zon lopen gewoon niet donker genoeg zijn (voor mij dan)
Later is nu
RikM schreef:
11-04-2020 13:44
Dat dus.
Dat is echt niet meer zo binnen geen verkleuring in de auto verkleuren de glazen ook niet mee
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 11-04-2020 14:41
8.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
11-04-2020 14:11
Dankje! Daar heb ik wat aan. Heb je ze nu niet meer? En waar had je ze destijds gekocht.

Dat ze iets lichter zijn vind ik juist fijn. Ik ben niet zo'n fan van super donkere zonnebrillen.
Ik had ze in een speciale sportbril, al weer hele poos geleden (veel sterktes geleden dus)
Daarna heb ik nog twee zonnebrillen op sterkte gehad maar die vind ik heel vervelend eigenlijk. Vanwege het wisselen van bril maar ook omdat het echt absurd warm was achter dat donkere glas, zweet stroomde uit mijn oogkassen als ik in de zon een boek las.
Nu heb ik een clip-on op mijn Ace&Tate bril, dat vind ik superhandig alhoewel er vast mensen zijn die dat lelijk vinden
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoor. Maar wel bedankt voor al jullie reacties!
Ik vind het erg iets voor oudere mensen, en heb het mijn jongere klanten altijd afgeraden toen ik als bijbaantje bij een opticien werkte. Tenzij je 60+ bent, niet doen.
Henk-en-Roelie schreef:
11-04-2020 13:23
Ik heb er geen ervaring mee maar vind meekleurende brillenglazen vaak wat louche staan.
Ja dat zegt mijn broer ook altijd.
Ik woon in een bepaalde buurt en hij pest me er altijd mee, gaat dan holleeder nadoen etc.
Ik vind het de uitvinding van de eeuw. Het is alleen niet een super sterke zonnebril maar ik vind het prima, je hebt gewoon net wat meer bescherming en loopt wat minder te fronzen en te knijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven