Mode & Beauty alle pijlers

Skincare, skincare en nog meer skincare....

20-04-2020 23:24 2519 berichten
Hi ladies,

Sinds een jaar hou ik me bezig met skincare. Opeens (voor mijn gevoel dan :rofl: )waren ze er, pigmentvlekken (en de rimpels :-o ) op mn gezicht...ik ergerde me er dood aan dus besloot ze aan te pakken.
Ik ging me verdiepen in de wereled van skincare, het begon met jetske ultee, waarna het kor 10 stappen plan volgde en nu kan ik niet meer ophouden met het kijken naar youtubers als hyram, james welsh, mixed make up, gothamista, dr davin lim etc.
Mijn badkamerkastje staat dan ook vol met diverse skincare producten... :hihi:
Zijn er nog meer skincare junkies zoals ik? Ik zou het leuk vinden om met jullie over skincare te babbelen, wat is jullie routine bijvoorbeeld of zijn er producten die jullie kunnen aanraden?

Ik heb een droog tot normale huid, heb last van pigmentvlekken (door overmatig zonnen toen ik 20er was en aziatische genen), puistjes rond menstruatie periode, beginnen lachrimpels en beetje milia onder mn ogen.

Huidige routine:
Am:
-gezicht wassen met water
- jetse ultee toner
-novaexpert vit c of it's skin vit c serum
-the ordinary buffet serum of paulas choice peptide booster of cosrx galactomyces essence
-jetske moisturizer
-jetske spf 30 suncare

Pm 1:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleamsjng balm
-cerave reinigingscreme
-jetske ultee toner
-filorga ha essence
-the ordinary alpha arbutin
-the ordinary niacinamide + zinc of paula choice niacinamide booster
-the ordinary rose hip oil of the ordinary nmf + ha

Pm 2:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-ivy aia tonic
-jetske ultee exfoliater
-the ordinary ha 2%+b5 of filorga ha essence
-cosrx centalla ampoule
-the ordinary rose hip oil

Pm 3:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-pixie retinol tonic
-the ordinary retinoid 2% emulsion
-cosxr snail essence
-paulas choice resist anti aging creme

Mijn avond routine afwisselend en tevens gebruik regelmatig een sheet mask (direct na schoonmaken) of sleeping mask na moisturizer (favoriet is van tony moly cat mask).

Zoals ik het nu beschrijf lijkt het alsof ik zeeen van tijd heb maar dat is zeker niet zo.
Als de (2) kids eenmaal in bed liggen, neem ik een half uur de tjjd voor mezelf (mijn avond skincare routine)..heerlijk

En jullie?

Sorry voor de lange post :-o :-$
Alle reacties Link kopieren
En? Helpt het?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik een nadeel vind aan jetske ultee is dat de dagcreme en sunscreen apart zitten. Ze beweerd natuurlijk dat dit beter is maar ik geloof daar niet zo in. Wel dat dag en nacht apart moet vanwege de spf, maar niet dat je perse over je gewone dagcreme een spf aan moet brengen.
Ik heb een leven.

En dus geen tijd voor skincare.
En al helemaal niet in English.


Water en puur natuur it is.
En lelijke pigmentvlekken, maar die horen bij mij en die krijg ik niet meer weg met wat crèmes.
Ik ben al vanaf tiener af aan een product junkie geweest. Ik vroeg ook weleens een voor mij toen dure dagcrème cadeau bijvoorbeeld.

Het voert te ver om alles wat ik in huis heb hier op te noemen. Ik probeer graag nieuwe dingen, hoewel je dacht eigenlijk niet hoor te doen. Op dagelijkse basis gebruik ik slechts een paar producten.

Ik heb nog steeds een leven naast mijn skincare, veel tijd ben ik er niet aan kwijt. Geld wel, maar ik vind het gewoon leuk.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 20-04-2020 23:55
6.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een aanstellerig gedoe, zeg toch gewoon huidverzorging.
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
20-04-2020 23:46
Wat een aanstellerig gedoe, zeg toch gewoon huidverzorging.
Hehehe :rofl:

Dit dus
Alle reacties Link kopieren
Het is echt werkelijk nog nooit in me opgekomen om dagelijks zoveel verschillende producten te gebruiken :O
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
miss_kim84 schreef:
20-04-2020 23:24
Zijn er nog meer skincare junkies zoals ik?

Jufjoke kom er maar in :cheer2:
RainyDays schreef:
20-04-2020 23:50
Het is echt werkelijk nog nooit in me opgekomen om dagelijks zoveel verschillende producten te gebruiken :O
Mij wel.

Als ik gesponsord word door allerhande bedrijven om hun producten te gebruiken en vooral te verkopen.


(Opstartster is hier in geen 7 jaar geweest en komt hier ineens eens met 20 verschillende merken gooien en strooien???)
moonlight schreef:
20-04-2020 23:36
Wat ik een nadeel vind aan jetske ultee is dat de dagcreme en sunscreen apart zitten. Ze beweerd natuurlijk dat dit beter is maar ik geloof daar niet zo in. Wel dat dag en nacht apart moet vanwege de spf, maar niet dat je perse over je gewone dagcreme een spf aan moet brengene.
Nou, maak je borst dan maar nat, want er gaan stemmen op om dagcrèmes (moisturisers) met spf te verbieden vanwege de schijnveiligheid die het zou bieden. Vooral in Australië speelt dit. Over het algemeen biedt spf in dagcrème in de hoeveelheid die mensen gebruiken te weinig en te kort bescherming en moet je eigenlijk altijd bijsmeren met een losse spf. Volgens veel dermatologen zou spf geen ingrediënt van een crème die in de huid trekt moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
what the fuck?
hoelang ben je daarmee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
20-04-2020 23:51
Mij wel.

Als ik gesponsord word door allerhande bedrijven om hun producten te gebruiken en vooral te verkopen.


(Opstartster is hier in geen 7 jaar geweest en komt hier ineens eens met 20 verschillende merken gooien en strooien???)

Fair point :HA:
Here am I in my little bubble
Ik gebruik een wascreme 3in 1(van kruitvat serie pure clansing producten met salicylzuur en heb daar ook de reinigingsgel en talgregulerende creme van)

Verder een dag en nacht creme en oogcreme van dezelfde serie(Q10) kruitvat weer
Verder van holland and barret 100% natuurlijke vitamine E olie om in de nemen en smeer het op mijn gezicht voor ik de nachtcreme gebruik.
Van kruitvat originals serie(echt fijn) ook huidolie baobab en huidbooster vitamine C en gezichtsmasker dead sea minerials
De abrikozenscrub voor het lichaam ook een topper. Zo betaalbaar ook!

En drink veel heel water. Ook kokoswater.

Biodermal(30 sph) en vision facefluid(50 sph) zonnebrand. Voor op de racefiets en als ik naar buiten ga in de lente en zomer. Ik heb heel veel sproeten.

Jou producten ken ik niet
anoniem_396120 wijzigde dit bericht op 21-04-2020 00:27
Reden: Toevoeging
10.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
20-04-2020 23:54
Nou, maak je borst dan maar nat, want er gaan stemmen op om dagcrèmes (moisturisers) met spf te verbieden vanwege de schijnveiligheid die het zou bieden. Vooral in Australië speelt dit. Over het algemeen biedt spf in dagcrème in de hoeveelheid die mensen gebruiken te weinig en te kort bescherming en moet je eigenlijk altijd bijsmeren met een losse spf. Volgens veel dermatologen zou spf geen ingrediënt van een crème die in de huid trekt moeten zijn.

Zonnebrandcreme is toch ook een crème met spf die in de huid trekt? Is dat verschil nou zo groot?

En veel stoffen die bescherming geven kunnen in de bloedbaan terecht komen word gezegd. benzophenone-3 bijvoorbeeld (zit soms ook in parfum). En niet eens een goede filter, dus nutteloos en slecht voor mens en milieu.
Toevoeging van weleda zijn skinfood light en de normale skinfood erg fijn! Ik gebruik ook de iris hydraterende gezichtscreme vooral nu met de zon als extra
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik een simpel mens, dat ik me daar nooit druk om gemaakt heb. En nooit verschrikte of medelijdende blikken gehad van anderen. Dus water en zeep zal wel voldoende zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
21-04-2020 00:17
Wat ben ik een simpel mens, dat ik me daar nooit druk om gemaakt heb. En nooit verschrikte of medelijdende blikken gehad van anderen. Dus water en zeep zal wel voldoende zijn
En welk merk zeep dan :-) ?
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
21-04-2020 00:17
Wat ben ik een simpel mens, dat ik me daar nooit druk om gemaakt heb. En nooit verschrikte of medelijdende blikken gehad van anderen. Dus water en zeep zal wel voldoende zijn

En als de zon schijnt? En gebruik je ook geen make-up? Geen droge huid?
. moonlight
dinsdag 21 april 2020 om 00:22

nlies schreef: ↑21-04-2020 00:17
Wat ben ik een simpel mens, dat ik me daar nooit druk om gemaakt heb. En nooit verschrikte of medelijdende blikken gehad van anderen. Dus water en zeep zal wel voldoende zijn

En als de zon schijnt? En gebruik je ook geen make-up? Geen droge huid?
Ik gebruik zelden makeup. Mascara en met natuurlijke tinten smokey eyes als ik iets leuks of bijzonders heb. Dat is dus bijna nooit. Verder een beetje backstage van dior foundation en Mac blush en highlighter en matte bronzing maar heel weinig en zet wenkbrauwen aan met bruine poeder. O ja urban decay finishing spray. Lippen stift of van urban decay of mac maar dep het heel lichtjes. In de zon ga ik nooit met makeup. Ik zweet veel te erg. Hihi
Ik heb alleen spf in mijn dagcreme (Nivea gevoelige huid, roze tube). ‘s avonds heb ik wascreme ook van Nivea (roze tube) en L’Oréal spul voor mijn waterproof mascara (zo’n flesje olie/water). Eigenlijk moet ik zo onderhand wel aan de nachtcrème of iets voor de oudere huid.
moonlight schreef:
21-04-2020 00:09
Zonnebrandcreme is toch ook een crème met spf die in de huid trekt? Is dat verschil nou zo groot?

En veel stoffen die bescherming geven kunnen in de bloedbaan terecht komen word gezegd. benzophenone-3 bijvoorbeeld (zit soms ook in parfum). En niet eens een goede filter, dus nutteloos en slecht voor mens en milieu.
Het gaat er om dat je een crème met spf veel dikker aan moet brengen dan mensen met een dagcrème doen.
Verkooppraatje?
Alle reacties Link kopieren
Water + na het douchen de zogenaamd neppe dure nachtcrème van de Lidl. € 3,99. Ook overdag.

Voor man Skinfood van Weleda "de groene tube" noemen we doe, maar die vind ik te vet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat is PM2 enzo?

En hoeveel ben je per maand wel niet kwijt aan je gesmeer?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven