Mode & Beauty alle pijlers

Skincare, skincare en nog meer skincare....

20-04-2020 23:24 2519 berichten
Hi ladies,

Sinds een jaar hou ik me bezig met skincare. Opeens (voor mijn gevoel dan :rofl: )waren ze er, pigmentvlekken (en de rimpels :-o ) op mn gezicht...ik ergerde me er dood aan dus besloot ze aan te pakken.
Ik ging me verdiepen in de wereled van skincare, het begon met jetske ultee, waarna het kor 10 stappen plan volgde en nu kan ik niet meer ophouden met het kijken naar youtubers als hyram, james welsh, mixed make up, gothamista, dr davin lim etc.
Mijn badkamerkastje staat dan ook vol met diverse skincare producten... :hihi:
Zijn er nog meer skincare junkies zoals ik? Ik zou het leuk vinden om met jullie over skincare te babbelen, wat is jullie routine bijvoorbeeld of zijn er producten die jullie kunnen aanraden?

Ik heb een droog tot normale huid, heb last van pigmentvlekken (door overmatig zonnen toen ik 20er was en aziatische genen), puistjes rond menstruatie periode, beginnen lachrimpels en beetje milia onder mn ogen.

Huidige routine:
Am:
-gezicht wassen met water
- jetse ultee toner
-novaexpert vit c of it's skin vit c serum
-the ordinary buffet serum of paulas choice peptide booster of cosrx galactomyces essence
-jetske moisturizer
-jetske spf 30 suncare

Pm 1:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleamsjng balm
-cerave reinigingscreme
-jetske ultee toner
-filorga ha essence
-the ordinary alpha arbutin
-the ordinary niacinamide + zinc of paula choice niacinamide booster
-the ordinary rose hip oil of the ordinary nmf + ha

Pm 2:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-ivy aia tonic
-jetske ultee exfoliater
-the ordinary ha 2%+b5 of filorga ha essence
-cosrx centalla ampoule
-the ordinary rose hip oil

Pm 3:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-pixie retinol tonic
-the ordinary retinoid 2% emulsion
-cosxr snail essence
-paulas choice resist anti aging creme

Mijn avond routine afwisselend en tevens gebruik regelmatig een sheet mask (direct na schoonmaken) of sleeping mask na moisturizer (favoriet is van tony moly cat mask).

Zoals ik het nu beschrijf lijkt het alsof ik zeeen van tijd heb maar dat is zeker niet zo.
Als de (2) kids eenmaal in bed liggen, neem ik een half uur de tjjd voor mezelf (mijn avond skincare routine)..heerlijk

En jullie?

Sorry voor de lange post :-o :-$
Alle reacties Link kopieren
Dank je Elvy!
Ik denk dat ik mij nu ga richten op producten van the ordinary. Ik wil wel langs winkel om advies in te winnen.

Op site van Jeske Ultee kwam na test uit dat ik een normale huid heb met oneffenheden.

Morgen verder. Nu lekker slapen
FarFarAway schreef:
22-04-2020 14:48
Dan ga ik die zeker proberen! Want dagcrème met spf en dan boven de spf van Jetske is wat teveel van het goede vind ik.
Enige nadeel van de producten is dat je niet kan zien wat er over is in de flacon. Ben benieuwd wat je ervan vindt.
poeder schreef:
22-04-2020 14:08
Gebruik je de gewone centella ampoule of die met 90 erachter. Bij mij helen plekjes heel slecht
Die met de 90 erachter is van PureHeals bedoel je toch? Die had ik voor deze, die vond ik ook heel fijn. Ze zijn vergelijkbaar qua structuur en hoe snel het in de huid trek. Die van Cosrx laat echter een meer plakkerig gevoel achter vind ik, maar ik stoor me daar niet aan want ik toch sluit mijn daarna toch af met een avond creme.
anoniem_64af0c1e7445b wijzigde dit bericht op 23-04-2020 10:28
5.44% gewijzigd
JenBarber schreef:
22-04-2020 18:41
Jeetje wat een hoop haha. Ik vind reinigen en smeren al iedere dag een uitdaging. Maar mijn huid is erg onzuiver en rood, niet opvallend gelukkig maar voor mijzelf wel storend, ik smeer en reinig nu sinds een paar weken met cerave. Wat ik dus vaak voorbij zie komen op Amerikaanse sites. Mijn huid voelt wel fijner aan, maar qua roodheid blijft het hetzelfde.

Ik wilde eigenlijk the ordinary serum gaan bestellen, zou je die aanraden TO? Wat is voor jou naast de basics echt een musthave? Ik wil er liever niet al teveel geld aan uitgeven zolang ik niet weet wat werkt voor mij.
Ik zou gaan voor een product/serum met niacinamide (kalmeert, voor egale huid toon, verkleint ook poriën), ik heb zowel die van PC als van TO, maar voorkeur gaat naar TO. Werkte beide voor mijn gevoel evengoed, beide trekken goed in de huid, alleen betaal je voor het merk TO minder dan € 10 en die van PC € 48.
Elvy25 schreef:
22-04-2020 20:34
Ik ook! Ik hou weer niet van kleding shoppen, ieder z'n ding.
Halleluja!
mabelle schreef:
22-04-2020 23:02
Grrrr ik weet niet eens welk huidtype ik ben..

Na reinigen is het droog.
Maar heb hier en daar ook pepels. En niet alleen in t zone. Vooral wang, kin, en kaaklijn.

Dus ga ik droge huid voeden met lotions. Of mijn gevoelige huid verzorgen met lichte producten die mijn poriën niet verstoppen.
Hoe reinig jij jouw gezicht? Wat voor mij heel erg werkte is in de ochtend met lauw warm water mijn gezicht reinigen, lichtjes deppen zodat het nog iets vochtig blijft daarna direct een toner of hyaluronzuur lotion/serum aanbrengen, daarna direct met een (dag)creme de boel afsluiten (wet wrapping wordt dat ook wel genoemd).
Doe ik savonds trouwens ook, direct uit de douche gezicht niet afdrogen, al reinig ik dan wel mijn gezicht met een olie of melk als eerste reiniger en daarna Cerave reinigingsegel. Dan direct je producten erop, moet je alleen niet doen als retinol gebruikt want dat moet op een droge huid aangebracht worden
Heeft iemand de The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution al eens geprobeerd, zo ja heeft het wat gedaan voor je huid?
Alle reacties Link kopieren
miss_kim84 schreef:
23-04-2020 10:36
Heeft iemand de The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution al eens geprobeerd, zo ja heeft het wat gedaan voor je huid?
Ja, ik. Ik vind het geweldig spul, maar wel met een kanttekening. Het is heftig spul! Echt heel goed de gebruiksaanwijzing volgen.
Ik gebruikte het in het begin eens per week, omdat het zo'n goede resultaten gaf. Maar dat bleek veel te veel, ook al mag dat volgens de instructies trouwens wel. Na een paar weken had ik een overgeëxfolieerde huid, ik weet niet of iemand dat ooit gehad heeft, maar als je het hebt, herken je het meteen.

Terug dus. Toen heb ik een paar weken helemaal niets aan exfoliëren gedaan en toen was het weer normaal.
Maar dat spul werkt dus geweldig, mijn huid ziet er oprecht mooier uit als ik het gebruikt heb. Maar ik doe het nu dus hooguit elke drie,vier weken en ik hou heel nauwkeurig de inwerktijd bij. Daarna een goede moisturizer en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het eens per week en je voelt letterlijk direct resultaat, superglad velletje. Maar inderdaad, met beleid doen en niet in combinatie met andere acids.
Alle reacties Link kopieren
miss_kim84 schreef:
23-04-2020 10:36
Heeft iemand de The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution al eens geprobeerd, zo ja heeft het wat gedaan voor je huid?
Jaaa, ik gebruik het twee keer per week, ik kan het goed hebben. Het is heftig spul hoor, dus niet te hard van stapel gaan, maar het werkt echt goed. Bij mij dan he.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk topic!!!
Ik ben een beginneling wat goede huidverzorging betreft.
Ik zoek uitwasbare pads met scrubbend effect.
Waar kan ik deze het beste kopen?
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
23-04-2020 13:02
Heerlijk topic!!!
Ik ben een beginneling wat goede huidverzorging betreft.
Ik zoek uitwasbare pads met scrubbend effect.
Waar kan ik deze het beste kopen?
Geen idee, dat heb ik nog nooit gebruikt. Ik weet wel dat ze bij Paula's Choice wascloths verkopen. Bedoel je dat?
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb een droge doffe huid met af en toe eczema wanneer ik vermoeid of gestresseerd ben.
Ik gebruik tot nu toe:

AM-
Cleanser - Cerave
Buffet - TO
Moisturizer - Cerave
SPF- Lancaster
- make up (foundation-bronzer-blush-wenkbrauwen inkleuren en beetje lippenstift)

PM-
Double cleanse - Squalane - TO + cerave
Reservatrol -TO
Vitamine C 30% suspension in silicone - TO
Moisturizer - Cerave

en 1x per week of minder AHA 30% + BHA peeling van TO

Ik ben sinds ik begonnen met the ordinary heel tevreden, minder (maar nog steeds) droge huid ,egaler en mijn huid voelt voller aan dus heb ondertussen meer producten besteld, waar ik nog op wacht

-lactic acid 5%
-hyaluronic acid
-B-oil
-glycolic acid
-granactive retinoid
-Rose seed oil

Ik heb me een beetje laten gaan :lol:

Mijn plan is om mijn routine zo uit te werken:

AM:
Cleanse
Buffet - Lactic acid (op afwisselende dagen)
Hyaluronic acid
Moisturizer
B-oil
SPF

PM:
Double cleanse
(*) Reservatrol + Vitamin C
(*) Glycolic acid
(*) Buffet + Granactive retinoid
Hyaluronic acid
Rose seed oil

(*) afwisselend

Ik ben nog niet zeker of dit een goed idee is, of het te veel verschillende producten zijn, of dat het niet gaat werken omdat ik iets niet elke dag gebruik.

Tips zijn altijd welkom
Alle reacties Link kopieren
Estefi. Ik las op de site van TO dat de serums met max 3 tegelijk per dag gebruikt mogen worden. Zodat je dagelijks je eigen ideale afstemming hebt.
Maar ik heb het gelezen. Ik heb geen ervaring.
mabelle wijzigde dit bericht op 23-04-2020 16:56
1.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Estefi, ik vind het vooral veel op het gebied van exfoliëren. Twee keer per dag, plus af en toe het peeling masker. Mijn huid zou hier niet tegen kunnen. Ik zou het exfoliëren beperken tot één keer per dag, en dat is dan eigenlijk nog veel.
Alle reacties Link kopieren
De serums zijn licht, maar in de ochtend zou voor mij een moisturizer, een olie en een spf echt veel te veel zijn. Maar jij hebt een droge huid, dus misschien voor jou niet, dat zou kunnen.
Ik vind een moisturizer met spf erin fijner, dat scheelt één product, dit soort producten zijn vaak nogal zwaar om in lagen te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
23-04-2020 16:39
Estefi, ik vind het vooral veel op het gebied van exfoliëren. Twee keer per dag, plus af en toe het peeling masker. Mijn huid zou hier niet tegen kunnen. Ik zou het exfoliëren beperken tot één keer per dag, en dat is dan eigenlijk nog veel.
Jufjoke schreef:
23-04-2020 16:44
De serums zijn licht, maar in de ochtend zou voor mij een moisturizer, een olie en een spf echt veel te veel zijn. Maar jij hebt een droge huid, dus misschien voor jou niet, dat zou kunnen.
Ik vind een moisturizer met spf erin fijner, dat scheelt één product, dit soort producten zijn vaak nogal zwaar om in lagen te gebruiken.
Ik heb eerder nooit hyualuronic acid gebruikt dus weet niet in welke mate dit me meer gaat hydrateren, maar ik gebruikte vroeger een dagcreme en een olie (van de hema) dat werd meteen opgezogen door mijn huid en voelde zeker niet als te veel aan. Ik hoop dus dat het nu ook geen probleem zal zijn, maar dit is iets waar ik niet bang voor ben om te proberen. Ik heb door de droogte bv ook nooit last van puistjes, dus ik denk dat vanaf ik er 1tje zie opkomen ik meteen al weet dat het te veel is.
De SPF heb ik nu apart omdat ik heel tevreden ben met mijn dagcreme maar die heeft geen spf. Zodra die op is kan ik beginnen uitkijken naar een dagcreme met SPF.

Op gebied van exfolieren - dat zijn de lactic acid en glycolic acid en dan de AHABHA peeling?

Ik ben niet van plan om deze op dezelfde dag te gebruiken, dus het zou in principe om de 2 a 3 dagen zijn. De peeling gebruik ik nu iets minder dan 1x per week, maar ik kan dit verminderen naar 1x om de 2 weken of minder. Ik heb geen ervaring met die acids dus ik weet nog niet goed aan wat ik me kan verwachten.
Denk je dat het een slecht idee is om lactic acid in de ochtend te gebruiken?
Dan zou ik het eventueel in de avond kunnen doen en dus 4 verschillende PM routines hebben met om de 2 dagen een verschillende acid..
Alle reacties Link kopieren
Estefi schreef:
23-04-2020 17:22
Ik heb eerder nooit hyualuronic acid gebruikt dus weet niet in welke mate dit me meer gaat hydrateren,

Op gebied van exfolieren - dat zijn de lactic acid en glycolic acid en dan de AHABHA peeling?

Ik ben niet van plan om deze op dezelfde dag te gebruiken, dus het zou in principe om de 2 a 3 dagen zijn. De peeling gebruik ik nu iets minder dan 1x per week, maar ik kan dit verminderen naar 1x om de 2 weken of minder. Ik heb geen ervaring met die acids dus ik weet nog niet goed aan wat ik me kan verwachten.
Denk je dat het een slecht idee is om lactic acid in de ochtend te gebruiken?
Dan zou ik het eventueel in de avond kunnen doen en dus 4 verschillende PM routines hebben met om de 2 dagen een verschillende acid..
Eerste opmerking: nee, dat zal dan wel meevallen. Hyaluronzuur trekt vocht uit de lucht naar je huid, en voelt heel anders dan een moisturizer. Dat zal dan geen probleem zijn.

Tweede opmerking: ja, die drie.

Derde opmerking: om de twee, drie dagen is prima, dan begreep ik dat verkeerd. Ik gebruik de lactic acid in de avond, maar die kan ook prima in de ochtend. Dan zou ik dus's avonds geen exfoliant meer gebruiken. En als het masker voor jou prima kan één keer per week, dan zou ik dat gewoon blijven doen. Voor mij is dat teveel, maar andere forummers ervaren dat al anders.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
23-04-2020 13:02
Heerlijk topic!!!
Ik ben een beginneling wat goede huidverzorging betreft.
Ik zoek uitwasbare pads met scrubbend effect.
Waar kan ik deze het beste kopen?
Ik heb wasbare wattenschijfjes van Hamac Paris (heel fijn!). Gebruik al 3 jaar geen mascara remover meer. En heb grotere washandjes van erase your face. Ook fijn al zijn ze ietsjes groffer dan die van Hamac Paris.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
23-04-2020 17:43
Eerste opmerking: nee, dat zal dan wel meevallen. Hyaluronzuur trekt vocht uit de lucht naar je huid, en voelt heel anders dan een moisturizer. Dat zal dan geen probleem zijn.

Tweede opmerking: ja, die drie.

Derde opmerking: om de twee, drie dagen is prima, dan begreep ik dat verkeerd. Ik gebruik de lactic acid in de avond, maar die kan ook prima in de ochtend. Dan zou ik dus's avonds geen exfoliant meer gebruiken. En als het masker voor jou prima kan één keer per week, dan zou ik dat gewoon blijven doen. Voor mij is dat teveel, maar andere forummers ervaren dat al anders.
Ik besef net dat het inderdaad niet heel duidelijk was, mijn plan is om 1 van de (*) per dag te doen en de dagen dat ik de lactic acid in de ochtend zou gebruiken geen glycolic acid in de avond te gebruiken.
Ik dacht in principe enkel 1 acid te bestellen, de lactic of de glycolic, maar ben vergeten 1 van de 2 uit mijn winkelmandje te halen en heb dan maar een plan gemaakt waar ik ze afwisselend gebruik.

Ik zal wel zien wat het geeft :)

Alvast bedankt voor de informatie
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel nog niet gevonden heb is een goede oogcreme. Niets van wat ik geprobeerd heb voelt voedend genoeg.
De huid rond mijn ogen is heel droog, tot schilfertjes toe en raakt makkelijk geirriteerd. Ik maak daarom ook bijna nooit mijn ogen op

Ik heb nu zelf een mix gemaakt van kokosnootolie - vaseline en caffeine, dit lijkt het goed te hydrateren want de schilftertjes zijn al effe weg, maar ik denk niet dat het een goed idee is op lange termijn om daar vaseline te smeren
Alle reacties Link kopieren
miss_kim84 schreef:
23-04-2020 10:08
Ik zou gaan voor een product/serum met niacinamide (kalmeert, voor egale huid toon, verkleint ook poriën), ik heb zowel die van PC als van TO, maar voorkeur gaat naar TO. Werkte beide voor mijn gevoel evengoed, beide trekken goed in de huid, alleen betaal je voor het merk TO minder dan € 10 en die van PC € 48.
Ik vond die van TO niet zo fijn, hij prikte en ik had het idee dat ik er kleine bultjes van kreeg. Ik krijg morgen die van PC dus zal laten weten wat ik daarvan vind. De licht blauwe nachtcrème van resist Bevat ook niacinamide en die werkt een stuk beter bij mij. Ik kreeg die van PC vandaar dat ik het toch nog een keer probeer :-)
Alle reacties Link kopieren
Estefi schreef:
23-04-2020 18:12
Ik besef net dat het inderdaad niet heel duidelijk was, mijn plan is om 1 van de (*) per dag te doen en de dagen dat ik de lactic acid in de ochtend zou gebruiken geen glycolic acid in de avond te gebruiken.
Ik dacht in principe enkel 1 acid te bestellen, de lactic of de glycolic, maar ben vergeten 1 van de 2 uit mijn winkelmandje te halen en heb dan maar een plan gemaakt waar ik ze afwisselend gebruik.

Ik zal wel zien wat het geeft :)

Alvast bedankt voor de informatie
Dat geeft niet. Ik wissel ook af tussen salicylzuur, glycolzuur en melkzuur (die lactic acid dus). Die eerste is voor soms, als mijn poriën wat meer verstopt raken. Dat zal jij met je droge huid niet hebben. Glycol en lactic wissel ik net als jij af omdat ik ze toevallig allebei in huis heb. Nu heeft lactic grotere moleculen, dus die dringt iets minder diep door in de huid. Dat maakt het iets milder dan glycolzuur.
Alle reacties Link kopieren
Elvy25 schreef:
23-04-2020 18:20
Ik vond die van TO niet zo fijn, hij prikte en ik had het idee dat ik er kleine bultjes van kreeg. Ik krijg morgen die van PC dus zal laten weten wat ik daarvan vind. De licht blauwe nachtcrème van resist Bevat ook niacinamide en die werkt een stuk beter bij mij. Ik kreeg die van PC vandaar dat ik het toch nog een keer probeer :-)
Ik heb geen last van de niacinamide van the ordinary. Maar eigenlijk denk ik dat ik het ingrediënt toch wel genoeg 'binnen' krijg, via mijn nachtcrème en nog een ander serum dat ik vaker wil gaan gebruiken als er wat producten van the ordinary op zijn.
Helaas was ik dat gisterenavond even vergeten toen ik drie nieuwe producten van the ordinary bestelde. :-$
...
anoniem_64020a4616e26 wijzigde dit bericht op 16-05-2020 15:46
98.95% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven