Mode & Beauty alle pijlers

Skincare, skincare en nog meer skincare....

20-04-2020 23:24 2519 berichten
Hi ladies,

Sinds een jaar hou ik me bezig met skincare. Opeens (voor mijn gevoel dan :rofl: )waren ze er, pigmentvlekken (en de rimpels :-o ) op mn gezicht...ik ergerde me er dood aan dus besloot ze aan te pakken.
Ik ging me verdiepen in de wereled van skincare, het begon met jetske ultee, waarna het kor 10 stappen plan volgde en nu kan ik niet meer ophouden met het kijken naar youtubers als hyram, james welsh, mixed make up, gothamista, dr davin lim etc.
Mijn badkamerkastje staat dan ook vol met diverse skincare producten... :hihi:
Zijn er nog meer skincare junkies zoals ik? Ik zou het leuk vinden om met jullie over skincare te babbelen, wat is jullie routine bijvoorbeeld of zijn er producten die jullie kunnen aanraden?

Ik heb een droog tot normale huid, heb last van pigmentvlekken (door overmatig zonnen toen ik 20er was en aziatische genen), puistjes rond menstruatie periode, beginnen lachrimpels en beetje milia onder mn ogen.

Huidige routine:
Am:
-gezicht wassen met water
- jetse ultee toner
-novaexpert vit c of it's skin vit c serum
-the ordinary buffet serum of paulas choice peptide booster of cosrx galactomyces essence
-jetske moisturizer
-jetske spf 30 suncare

Pm 1:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleamsjng balm
-cerave reinigingscreme
-jetske ultee toner
-filorga ha essence
-the ordinary alpha arbutin
-the ordinary niacinamide + zinc of paula choice niacinamide booster
-the ordinary rose hip oil of the ordinary nmf + ha

Pm 2:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-ivy aia tonic
-jetske ultee exfoliater
-the ordinary ha 2%+b5 of filorga ha essence
-cosrx centalla ampoule
-the ordinary rose hip oil

Pm 3:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-pixie retinol tonic
-the ordinary retinoid 2% emulsion
-cosxr snail essence
-paulas choice resist anti aging creme

Mijn avond routine afwisselend en tevens gebruik regelmatig een sheet mask (direct na schoonmaken) of sleeping mask na moisturizer (favoriet is van tony moly cat mask).

Zoals ik het nu beschrijf lijkt het alsof ik zeeen van tijd heb maar dat is zeker niet zo.
Als de (2) kids eenmaal in bed liggen, neem ik een half uur de tjjd voor mezelf (mijn avond skincare routine)..heerlijk

En jullie?

Sorry voor de lange post :-o :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jaren geleden ook begonnen met een starterkit van Bareminerals. Met twee kleuren foundation, een bronzer, mineral veil en kwasten.
Bij Sephora hebben ze me er toen mee opgemaakt.
Heb nooit meer iets anders gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Heb even gekeken naar de ingrediënten van Primark mineral powder, maar dat is toch anders. Veel meer ingrediënten en er zit ook talc in.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
30-06-2020 21:17
Heb even gekeken naar de ingrediënten van Primark mineral powder, maar dat is toch anders. Veel meer ingrediënten en er zit ook talc in.
Moet eerlijk zeggen dat ik idd niet naar de ingrediënten heb gekeken, maar als er minerale poeder op staat kunnen ze er geen slechte poeder in doen toch?
Alle reacties Link kopieren
In Bareminerals zitten maar vijf ingredienten en in Mintenz ook.

Denk dt je poeder met talc heel erg ziet zitten. Maar misschien valt het mee.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
30-06-2020 21:17
Heb even gekeken naar de ingrediënten van Primark mineral powder, maar dat is toch anders. Veel meer ingrediënten en er zit ook talc in.
In die van Bareminerals zit Bismuth oxychloride als eerste ingrediënt, en geen talk. Wel mica, maar als laatste ingrediënt.
Ik denk niet dat beide ingrediënten lijsten problemen opleveren voor de huid. Volgens mij zijn ze allebei tamelijk huidvriendelijk. Maar ergens kan ik me haast niet voorstellen dat een foundation op basis van talk er mooi uit gaat zien op mijn huid.
Ik weet het nog niet. De make up van Primark is trouwens een fascinerende en schaamteloze knock-off van diverse dure en populaire producten. Ik herken estee Lauder, Huda Beauty, Morphe... Zelfs in de meeste namen van de producten zit een toespeling naar het origineel. Dat doet me wat afknappen, hoewel ik ergens toch wel nieuwsgierig ben.
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
29-06-2020 13:13
Joehoe! Klinkt goed.
Waar te koop?

Ik heb toevallig vanmorgen de 1 procent retinol booster (paars ) van Paula besteld, de mini.
Ik weet dat je het moet opbouwen en 1 procent misschien wat hoog is om mee te starten, maar ga het toch eens proberen zo'n 2x pw.
Ik ben reuze benieuwd!!!!
Alle reacties Link kopieren
EllaBowie schreef:
29-06-2020 16:42
De website zelf kan ook maar lijkt duurder te zijn: https://www.australiangoldshop.nl/nl

Ze hebben soms wel kortingen.
Misschien verkopen ze het bij de zonnestudio?? Ik gebruik soms australian gold als ik onder de bruiner ga.
Bedankt voor de tip over de starterskit van bare minerals.
Kun je dan ,2 kleuren uitkiezen?
Alsnog wel een gokje of de juiste match erbij zit?
Bij mintenz zaten echt veel soorten testers, wel super fijn om de goede kleur te vinden.
Tot nu toe is dat suède bij mintenz, maar heb ze nog niet allemaal getest.
Ik vind het echt heel mooi! Ziet er niet cakey uit en matteert ook!
Ik denk dat ik het bij minerale foundation hou :)

Mabelle heb jij retinol weleens geprobeerd? Ben wel benieuwd of ik niet te heftig reageer op gelijk 1 procent.
Ik herken jouw Nick van jaren geleden toen we schreven bij een " zwanger worden" topic trouwens. Volgens mij hadden we toen ook een Facebook groep met een paar mensen :) .
Ik heb inmiddels allang geen Facebook meer en een nieuwe nick :-D .
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
01-07-2020 08:25
Bedankt voor de tip over de starterskit van bare minerals.
Kun je dan ,2 kleuren uitkiezen?
Alsnog wel een gokje of de juiste match erbij zit?
Bij mintenz zaten echt veel soorten testers, wel super fijn om de goede kleur te vinden.
Tot nu toe is dat suède bij mintenz, maar heb ze nog niet allemaal getest.
Ik vind het echt heel mooi! Ziet er niet cakey uit en matteert ook!
Ik denk dat ik het bij minerale foundation hou :)

Mabelle heb jij retinol weleens geprobeerd? Ben wel benieuwd of ik niet te heftig reageer op gelijk 1 procent.
Ik herken jouw Nick van jaren geleden toen we schreven bij een " zwanger worden" topic trouwens. Volgens mij hadden we toen ook een Facebook groep met een paar mensen :) .
Ik heb inmiddels allang geen Facebook meer en een nieuwe nick :-D .
Eviva hahaha ik kon je nickname ook niet herleiden... Maar jazeker ik denk dat je me daar van herkend. Ik heb nu retinol van TO 0,5 maar wat betreft recensies lees ik dat voor 1% goed werkt???
Alle reacties Link kopieren
Eviva, bij mij matcht Suede ook het mooist.
Bisque kan ook.

Van Bareminerals heb ik Beige en Medium Beige. Zaten samen in de starter kit Medium.
Medium Beige is iets geliger. Is mooier voor de zomer.
Maar het handige is dat je ze kunt mengen.

De bronzer Warmth is ook echt heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bareMinerals echt een geweldig merk. Ben begonnen met de originele powder foundation (ik zou trouwens wel proberen de kleur te laten matchen, want ze zijn best prijzig, zonde als je de verkeerde kleur kiest) en inmiddels gebruik ik een dupe van Holland & Barret (Beautiful Me), die is letterlijk de helft van de prijs, maar ik geloof niet dat die in Nederland te krijgen is bij H&B.

Inmiddels heb ik dus ook de bM Complexion Rescue en ik gebruik hem echt dagelijks, helemaal perfect voor mijn droge huid. Hij is wel lastig aanbrengen, dat vergt echt wel wat oefening maar dat lees je dus ook overal in de reviews. Hij is super glowy dus het is niet voor iedereen, maar ik vind hem geweldig nu voor tijdens de zomer. 's Winters heb ik denk ik liever een "echte" foundation. Normaal gesproken gebruik ik EL, maar ik denk nu dat ik de bareMinerals liquid foundation eens ga proberen. Maar goed, voorlopig dus even NIETS kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens de Original versie.
Er is ook een Matte versie maar die ken ik niet.
Mijn huid is gecombineerd. Vloeibare foundation ging vaak “zwemmen” op mijn gezicht. Heb ik nu geen last meer van. Het blijft de hele dag mooi.
mabelle schreef:
01-07-2020 09:11
Eviva hahaha ik kon je nickname ook niet herleiden... Maar jazeker ik denk dat je me daar van herkend. Ik heb nu retinol van TO 0,5 maar wat betreft recensies lees ik dat voor 1% goed werkt???
Ja maar 0.5 is verstandig om op te bouwen toch?
Hoe bevalt dat ?
Merk je wat?
Geen klachten?
Ik heb dus gelijk 1 procent omdat ik daar alleen een tester van Kon vinden.
Maar misschien pakt het wel helemaal verkeerd uit en zit ik straks onder de irritatie

Die Facebook groep is alweer jaren geleden hoor. Volgens mij wilde ik voor een 2e gaan toen, dochter is inmiddels al twee.
Ik denk dat ik schreef onder: liefzoontje, maar heb al vaker een ander Nick gehad :devil:
ainne schreef:
01-07-2020 09:50
Ik vind bareMinerals echt een geweldig merk. Ben begonnen met de originele powder foundation (ik zou trouwens wel proberen de kleur te laten matchen, want ze zijn best prijzig, zonde als je de verkeerde kleur kiest) en inmiddels gebruik ik een dupe van Holland & Barret (Beautiful Me), die is letterlijk de helft van de prijs, maar ik geloof niet dat die in Nederland te krijgen is bij H&B.

Inmiddels heb ik dus ook de bM Complexion Rescue en ik gebruik hem echt dagelijks, helemaal perfect voor mijn droge huid. Hij is wel lastig aanbrengen, dat vergt echt wel wat oefening maar dat lees je dus ook overal in de reviews. Hij is super glowy dus het is niet voor iedereen, maar ik vind hem geweldig nu voor tijdens de zomer. 's Winters heb ik denk ik liever een "echte" foundation. Normaal gesproken gebruik ik EL, maar ik denk nu dat ik de bareMinerals liquid foundation eens ga proberen. Maar goed, voorlopig dus even NIETS kopen.
Kun je bareminerals bij Douglas testen of zijn er ergens testers online te verkrijgen?
Emma95 schreef:
01-07-2020 09:49
Eviva, bij mij matcht Suede ook het mooist.
Bisque kan ook.

Van Bareminerals heb ik Beige en Medium Beige. Zaten samen in de starter kit Medium.
Medium Beige is iets geliger. Is mooier voor de zomer.
Maar het handige is dat je ze kunt mengen.

De bronzer Warmth is ook echt heel mooi.
Ja bisque is volgens mij net een tintje lichter hè.
Welke vind je mooier, bareminerals of mintenz?
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
01-07-2020 14:55
Ja maar 0.5 is verstandig om op te bouwen toch?
Hoe bevalt dat ?
Merk je wat?
Geen klachten?
Ik heb dus gelijk 1 procent omdat ik daar alleen een tester van Kon vinden.
Maar misschien pakt het wel helemaal verkeerd uit en zit ik straks onder de irritatie

Die Facebook groep is alweer jaren geleden hoor. Volgens mij wilde ik voor een 2e gaan toen, dochter is inmiddels al twee.
Ik denk dat ik schreef onder: liefzoontje, maar heb al vaker een ander Nick gehad :devil:
Jazeker daarom ook de 0,5 besteld. Maar ik merk er dus niet veel van. Smeer hem vanaf begin af aan dagelijks.
Ik ben inmiddels ook 2 kids verder... is toch snel gegaan die tijd
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
01-07-2020 15:05
Kun je bareminerals bij Douglas testen of zijn er ergens testers online te verkrijgen?
Geen idee, ik woon niet in NL, ik heb het bij een bareMinerals counter laten doen hier, dus wie weet kan dat bij een Douglas ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
01-07-2020 15:05
Kun je bareminerals bij Douglas testen of zijn er ergens testers online te verkrijgen?

Nee volgens mij niet, volgens mij alleen online, ik heb er een hele studie naar gedaan voordat ik 2 kleuren kocht... pffff
Uiteindelijk zat er niet zoveel verschil in, maar Bareminerals is wel erg duur om ‘even uit te proberen’, in die sets zit geloof ik maar 2 gram poeder in zo’n potje.
Daarom is het misschien handiger even naar de Primark te gaan en een paar verschillende kleuren te kopen (zijn toch maar 2,50) om uit te proberen, en als je dan toch voor Bareminerals wil gaan dan weet je een beetje in welke tint je het moet zoeken.
Dankje voor de tip metallover!
Het is wel een duur grapje idd, als je de verkeerde kleur uitkiest

Iemand bekend met creative cosmetics en dan de minerale foundation?
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
30-06-2020 10:40

oeh ik krijg net een Cult Beauty bestelling binnen! Ik heb, eindelijk, Paula's Choice retinol besteld. Ben die van de TO een beetje zat.
Jeetje, deze retinol is dus echt stukken sterker dan die van TO, ook al zijn ze allebei 1%. Ik sta me net op te maken, ga straks weg, en de makeup lukte voor geen meter, ik blijk gewoon een reptielenhuidje te hebben, was me vanmorgen nog helemaal niet opgevallen. Nu maar even een dikke laag LRP Cica balm erop dan probeer ik straks of de makeup beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
03-07-2020 16:02
Jeetje, deze retinol is dus echt stukken sterker dan die van TO, ook al zijn ze allebei 1%. Ik sta me net op te maken, ga straks weg, en de makeup lukte voor geen meter, ik blijk gewoon een reptielenhuidje te hebben, was me vanmorgen nog helemaal niet opgevallen. Nu maar even een dikke laag LRP Cica balm erop dan probeer ik straks of de makeup beter gaat.
Ook al ben je 1% retinol gewend; een nieuw merk voor de zekerheid toch opbouwen.
Succes!
Ik heb dat trouwens zelf met die van pc nooit gehad.
ainne schreef:
03-07-2020 16:02
Jeetje, deze retinol is dus echt stukken sterker dan die van TO, ook al zijn ze allebei 1%. Ik sta me net op te maken, ga straks weg, en de makeup lukte voor geen meter, ik blijk gewoon een reptielenhuidje te hebben, was me vanmorgen nog helemaal niet opgevallen. Nu maar even een dikke laag LRP Cica balm erop dan probeer ik straks of de makeup beter gaat.
o_o .
Heftig!
Ik heb m vanmorgen ook gebruikt maar merk nog niks van verandering aan huid, in negatieve zin.
Kwam dat reptielenhuidje pas een dag later?
Jufjoke schreef:
03-07-2020 18:19
Ook al ben je 1% retinol gewend; een nieuw merk voor de zekerheid toch opbouwen.
Succes!
Ik heb dat trouwens zelf met die van pc nooit gehad.
Heb je van paula ook met 0,5 procent?
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
03-07-2020 18:58
Heb je van paula ook met 0,5 procent?
Ja, er zijn diverse producten van haar merk met verschillende percentages retinol. Volgens mij 0,05 als laagste en 1% als hoogste.
ainne schreef:
03-07-2020 16:02
Jeetje, deze retinol is dus echt stukken sterker dan die van TO, ook al zijn ze allebei 1%. Ik sta me net op te maken, ga straks weg, en de makeup lukte voor geen meter, ik blijk gewoon een reptielenhuidje te hebben, was me vanmorgen nog helemaal niet opgevallen. Nu maar even een dikke laag LRP Cica balm erop dan probeer ik straks of de makeup beter gaat.
Ah balen! Ik hoorde al dat die aardig goed werkt, soms té :-) Wat hier wel werkt is de Cetaphil hydraterende crème als ik bijvoorbeeld teveel ge-exfolieerd heb (moisturizing cream, ik heb hem in een pot). Niet de lotion. Zit echt niks in qua actieve dingen, minder nog dan Cerave. Is wel wat dikker en bevat wax

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven