Mode & Beauty alle pijlers

Zonnebrand, welke gebruiken jullie?

22-04-2020 20:56 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zonnebrand... zoveel opties maar welke is nu het beste?

Wel of geen aluminium er in? Hoe denken jullie over andere stoffen die door sommigen als gevaarlijk worden gezien? Hoe zit het nu echt met nano deeltjes?

Vind het lastig of ik nu echt merken moet overslaan ivm de ingrediënten die mogelijk slecht voor je zouden kunnen zijn.

Voorheen gebruikte ik altijd vision of een huismerk, maar wil me er dit jaar toch eens goed in verdiepen.

Heb voor mijn peuter altijd naif, maar die geeft zo’n witte waas , dat vind ik niet ideaal.

Ben benieuwd naar jullie mening en welke merken jullie gebruiken en waarom.
Ik gebruik voor m'n gezicht de Kruidvat sensitive versie speciaal voor het gezicht. Ik heb heel lang alle ingrediënten uit zitten zoeken van verschillende merken en dit was de enige die ik kon vinden met de 'beste zonnefilters' wat betreft werking en milieu.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik die van Jetske Ultee.
Nivea factor 50
Alle reacties Link kopieren
Die van La roche factor 50+ is heel prettig voor het gezicht! Je hebt een dunne (in een klein, staand flesje) en een wat dikkere (maar nog steeds geen waas) in een tube met pompje :) Die dunne voelt echt heel fijn aan in je gezicht!

https://www.laroche-posay.nl/verzorging ... 26348.aspx
(de dunne)

https://www.laroche-posay.nl/verzorging ... 24269.aspx
(de iets dikkere)
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 22-04-2020 21:19
37.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Earth Line spf 20. Geen nano, geeft wel wat witte waas maar dat verlies ik boven chemische filters. Fijne creme, ik verbrand snel maar met deze crème echt niet. Ik gebruik hem ook voor de kinderen. Extra plus: hij ruikt heerlijk!
aagjeuittilburg wijzigde dit bericht op 22-04-2020 21:19
39.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
La roche posay 50+ of avene 50. Nooit iets anders, omdat ik weet dat mijn dochter hiertegen kan.
Alle reacties Link kopieren
Lidl.

De factor laat ik afhangen van het lichaamsdeel. Mijn borsten en billen (naturist) eigenlijk altijd met 50. De rest kan met 20 of 30.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Vision 30.
Ik vind smeren echt verschrikkelijk. Deze doe ik 1x per dag en ik verbrand hier nooit mee.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en voor de rest van het lichaam gebruik ik óf de olie van La Roche (maar het is wel echt olie.....) óf van Garnier de "UV-water" (zowel de olie als deze altijd 50) Die UV water is heel fijn, omdat deze heel licht aanvoelt en heel makkelijk uitsmeert, maar er zit natuurlijk nog steeds wel iets van olie in. Minder dan de Roche, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn kinderen gebruik ik niets anders dan la roche. Dat is letterlijk het enige waar ze tegen kunnen.

Voor mezelf gebruik ik altijd Lancaster. Al jaren.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Australian gold, ruikt lekker :)
Alle reacties Link kopieren
Had een keer Jetske Ultee zonnebrand gekocht, dat vond ik stinken en mijn dochter verbrandde er dwars doorheen. Nu weer Nivea, ruikt lekker en we verbranden niet. Alleen zoontje krijgt er bultjes van, voor hem nu Leenarts gekocht en dat gaat goed.
Voor het gezicht ben ik ook tevreden over Biodermal.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
22-04-2020 21:21
Vision
Ik vind smeren echt verschrikkelijk. Deze doe ik 1x per dag en ik verbrand hier nooit mee.
Wij hebben die van Kruidvat huismerk. Nog beter van vision, p20 of ultrasun
Alle reacties Link kopieren
Alba botanica spf 45+ voor mijn lichaam. Voor mijn gezicht ben ik nog zoekende dus dat verschilt.
Alle reacties Link kopieren
Garnier ambre solaire, de kids sensitive versie voor m'n dochter en voor mezelf de gewone. Een van de weinige merken waar ik goed tegen kan.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Vision is nu bij DA in de reclame: 2 voor de prijs van 1. Ik kwam op dit merk uit na research toen ik allergisch bleek te zijn voor Nivea 50+. Het was alsof ik met mijn gezicht in de brandnetels had liggen rollen, vreselijk.

Vision vind ik heel fijn. Trekt snel in en glimt niet, bevat geen parfum of parabenen en geeft bij mij geen allergische reactie. Deze creme is dierproefvrij, dat vind ik heel belangrijk. Hij kostte iets van 15 euro, en nu heb je er voor die prijs dus twee.
Ik vind hier dingen van.
Biodermal voor gevoelige huid, factor 30. Hier krijg ik geen allergische reactie op en mijn lichte huid verbrandt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik voor mezelf en de kinderen Kruidvat eigen merk, zonder parfum.
Dat is de enige tot nu toe waar we tegen kunnen. Ik vind het vooral erg duur die merkproducten en de fles gaat hier nooit leeg.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
22-04-2020 21:56
Vision is nu bij DA in de reclame: 2 voor de prijs van 1. Ik kwam op dit merk uit na research toen ik allergisch bleek te zijn voor Nivea 50+. Het was alsof ik met mijn gezicht in de brandnetels had liggen rollen, vreselijk.

Vision vind ik heel fijn. Trekt snel in en glimt niet, bevat geen parfum of parabenen en geeft bij mij geen allergische reactie. Deze creme is dierproefvrij, dat vind ik heel belangrijk. Hij kostte iets van 15 euro, en nu heb je er voor die prijs dus twee.
Ik vind die zo’n vieze smaak geven als t op je lippen komt. Duurde even voordat ik doorhad dat het daarvan kwam. Maar een kus op de ingesmeerde huid van mijn kinderen en ik liep heel lang met een vieze smaak. Ik gebruik m niet meer.
Geeft ook heel geel af aan je witte shirts.
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
22-04-2020 22:03
Ik gebruik voor mezelf en de kinderen Kruidvat eigen merk, zonder parfum.
Dat is de enige tot nu toe waar we tegen kunnen. Ik vind het vooral erg duur die merkproducten en de fles gaat hier nooit leeg.
O nee, gaat de fles nooit leeg?!? Wij moeten elk jaar een paar flessen kopen.
Ik koop merkproducten in de reclame.
En de Franse merken in Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren
Biodermal, de enige waar ik geen uitslag van krijg en die niet gaat lopen bij zweet.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
22-04-2020 21:26
Australian gold, ruikt lekker :)
Dit. De botanical sunscreen met minerale filters. Anders zit ik de dag erna met uitslag all over.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik wil die van la roche posay proberen, omdat ik crème heb van hun die erg lief gaat met mijn eczeem. Voor nu de spf 30 van dr leenarts
Alle reacties Link kopieren
Biodermal. Verbranden er allemaal niet mee (lichte huidjes), geen allergische reacties, smeert fijn uit én is dierproefvrij. De kinderen worstelen zelfs niet als ze moeten worden ingesmeerd 😆

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven