Mode & Beauty alle pijlers

Ipl of laser voor thuis? Resultaten? Welke?

09-05-2020 12:25 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijd overweeg ik om een ipl of laserapparaat voor thuis aan te schaffen.

Wat zijn jullie ervaringen met een van beide of eventueel met beide apparaten?

Welk merk/model hebben jullie en hoe bevalt die?

Hoe lang blijven de haren weg bij ipl?
Is laser echt permanent? Hoe pijnlijk is de laser voor bv de bikinilijn?

Nog dingen waar ik op moet letten voor ik er een aanschaf?

Mijn bikinilijn en oksels zijn sowieso donker genoeg qua haarkleur. Qua benen vind ik het lastig bepalen. Er wordt gezegd dat de haren donkerblond moeten zijn. Hoe donkerblond is donker genoeg? Daar kan ik weinig over vinden ;-)
ipl neem ik aan want een laser kost tienduizenden euro”s
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met IPL laser maar volgens mij is het bekend dat je met een IPL laser de haren weghaalt voor een paar maanden en dat ze dan dunner terug komen.
leuk voor even, ik scheer weer.
Ik lees even mee.

Naar ik begrepen heb is zo'n IPL apparaat vooral heel fijn als de reguliere ontharingsmethoden voor jou niet goed werken. Ik heb bijvoorbeeld een heel gevoelige huid en veel last van ontstekingen en ingegroeide haren etc bij scheren en harsen. Anders is het vooral duur en veel gedoe, want zo'n Philips Lumea is niet permanent - je moet het maandelijks bijhouden en tussendoor vaak ook nog scheren als je het echt glad / kaal wil hebben.
Ik heb sinds januari een IPL. Ik gebruik hem wel vaker dan aanbevolen (bijna elke week ipv eens in de drie weken) maar ik zie echt resultaat. Als ik mijn oksels een week niet geschoren heb zie je dat niet, ik voel alleen een beetje dons in het midden. Mijn benen zijn ook behoorlijk glad, huid ziet er ook gladder uit omdat je niet steeds hoeft te scheren en geen bultjes of schaafachtige ruwigheid krijgt. Mijn bikinilijn gaat ook top. Alleen op mijn gezicht heeft het nog weinig effect, ik denk omdat die haartjes lichtblond zijn. Benen, oksels en bikinilijn zijn donkerblond. Ik heb een Philips apparaat van tweehonderdnogwat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Philips Lumea in huis. Wat betreft benen, bikinilijn en oksels ben ik erg tevreden erover. Eens in de twee a drie weken ben ik even een uurtje in de weer met dat ding terwijl ik ook nog tv kijk. Haar op mijn benen komt amper terug en er zijn alleen nog maar een aantal haren over. Ik ben ook bezig met mijn buik en gezicht, maar dit wil nog niet zo heel erg vlotten. Haar is hier ook dunner en iets lichter van kleur.
Alle reacties Link kopieren
M'n vriendin heeft 2 jaar geleden alles laten laseren. Vooraf alles flink uitgezocht. Conclusie: laat het doen door professionals. Ik heb bij haar al 2 jaar geen haartje meer ontdekt, echt superzacht. Als man laat ik het misschien ook wel eens doen.
Life is fun. Live it.
Zebraa, waar heeft ze dit laten doen? En waar moet je op letten zodat je zeker weet dat het goede professionals zijn? Ik vind het lastig zoeken, want nergens lees je reviews van mensen die het hebben laten doen bij de desbetreffende kliniek..
Alle reacties Link kopieren
Ik laat onderbenen, bikinilijn en oksels laseren . Heb nu de zesde behandeling gehad. Het is zeer prijzig. Ben iedere keer 365 euro kwijt. Haargroei wordt beduidend minder. Heb vooraf veel gegoogeld en een kliniek gekozen die is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bij een professionele salon laten laseren zoals hierboven aangegeven inderdaad! Ik ga naar een kliniek die ook aangesloten is bij de vereniging en kwaliteitsregister. Het kost wat, maar werkt fantastisch 🙂

Tussen elke behandeling zit 8 weken en na stuk of 8 ben je klaar. Ik doe gehele bikini lijn en oksels, nog maar 2 behandelingen gehad en de haartjes vielen gewoon uit en komen amper terug! Alles bij elkaar (pakket van 8 behandelingen) is wel rond €900 maar dan is het ook echt definitief weg. Ze raden IPL ook erg af, schijnt stuk pijnlijker te zijn en weinig resultaat door lichtflitsen. Bij laseren worden de haar zakjes echt vernietigd. Een aanrader dus.
Vivi3338 schreef:
29-05-2020 22:20
Ze raden IPL ook erg af, schijnt stuk pijnlijker te zijn en weinig resultaat door lichtflitsen. Bij laseren worden de haar zakjes echt vernietigd. Een aanrader dus.
Ja tuurlijk doen ze dat...

Ik ben wel tevreden met IPL. Tuurlijk is het minder effectief dan laser, maar de oppervlakten die ik nu behandel zouden onbetaalbaar zijn als ik dat professioneel zou laten laseren. Er zijn gedeeltes op mijn lijf die echt glad zijn geworden, maar ook gedeeltes waar de haartjes langzaam en zacht terugkomen. Al met al ben ik daar heel erg blij mee, omdat het toch een grote verbetering is ten opzichte van wat het was. Het hangt dus een beetje van je verwachtingspatroon af.
Alle reacties Link kopieren
BuzzFeed schreef:
29-05-2020 22:35
Ja tuurlijk doen ze dat...

Ik ben wel tevreden met IPL. Tuurlijk is het minder effectief dan laser, maar de oppervlakten die ik nu behandel zouden onbetaalbaar zijn als ik dat professioneel zou laten laseren. Er zijn gedeeltes op mijn lijf die echt glad zijn geworden, maar ook gedeeltes waar de haartjes langzaam en zacht terugkomen. Al met al ben ik daar heel erg blij mee, omdat het toch een grote verbetering is ten opzichte van wat het was. Het hangt dus een beetje van je verwachtingspatroon af.
Zeker waar! Mijn benen zou ik ook veels te duur vinden, dan is IPL wellicht wel een goeie tussenoplossing. Was voor mij wel belangrijk (vooral bikinilijn) dat het écht weg blijft, erg veel last van irritaties namelijk.

Zelf waxen zou ook nog kunnen, maar nadeel dat je het dan even moet laten groeien..
Alle reacties Link kopieren
Ik lease mijn Lumea bij Philips. Heel tevreden mee!
Een zebra is geen paard met strepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven