Mode & Beauty alle pijlers

ZZ crème tegen rosacea/acne

14-05-2020 17:47 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb de volgens velen 'heilige' ZZ crème aangeschaft voor mijn rosacea/acné en ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen die deze crème al eens gebruikt hebben. Mijn rosacea uit zich (nog) niet in een permanent rood gezicht, maar in een gevoelige huid/hevige flushmomenten/bultjes/acné. Ik vraag me bijvoorbeeld af of de ZZ crème gaat helpen om de flushmomenten een beetje te onderdrukken, want dat vind ik eigenlijk nog wel het vervelendste symptoom.

Alvast bedankt!

A.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkt het goed, mijn huid wordt er rustiger van. Wanneer het weer opspeelt (vooral zijkanten neus bij de ogen en de wangen net onder de ogen), smeer ik ongeveer een week of twee elke avond voor het slapen ZZ-creme op die plekken en op mijn voorhoofd. Ben er heel blij mee.

ZZ-creme is nu toch niet meer te koop in Nederland? Ik dacht dat het vervangen is door Demoderm.
Alle reacties Link kopieren
vikingbabe schreef:
14-05-2020 18:14
Bij mij werkt het goed, mijn huid wordt er rustiger van. Wanneer het weer opspeelt (vooral zijkanten neus bij de ogen en de wangen net onder de ogen), smeer ik ongeveer een week of twee elke avond voor het slapen ZZ-creme op die plekken en op mijn voorhoofd. Ben er heel blij mee.

ZZ-creme is nu toch niet meer te koop in Nederland? Ik dacht dat het vervangen is door Demoderm.
Goed om te horen! Ik heb inderdaad Demoderm gekocht. Heeft het bij jou ook geholpen bij het flushen of heb je daar geen last van?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de dermatoloog gaan en om Soolantra vragen. Dat hielp bij mijn vorm van rosacea heel goed (soms roodheid, vooral kleine bultjes). Heb er ruim 10 jaar last van en echt, écht, alles geprobeerd en tot nu toe is dat het enige geweest wat heeft geholpen. Daarvoor had ik Rozex, die werkte ook best goed maar het droogde mijn huid na een tijdje behoorlijk uit.
Alle reacties Link kopieren
Demoderm werkte bij mij niet tegen mijn rosacea helaas. De antibioticakuur van de dermatoloog wel. Werkte als een boost. Ik heb er al ruim een jaar geen last meer van.
Alle reacties Link kopieren
karenina7 schreef:
14-05-2020 18:25
Ik zou naar de dermatoloog gaan en om Soolantra vragen. Dat hielp bij mijn vorm van rosacea heel goed (soms roodheid, vooral kleine bultjes). Heb er ruim 10 jaar last van en echt, écht, alles geprobeerd en tot nu toe is dat het enige geweest wat heeft geholpen. Daarvoor had ik Rozex, die werkte ook best goed maar het droogde mijn huid na een tijdje behoorlijk uit.
Dankje voor de tip. De dermatoloog wordt voor mij alleen een iets ingewikkelder (lees: duurder) verhaal omdat de huisarts me niet wil doorverwijzen, met als reden dat 'mensen met échte huidproblemen een moord zouden doen voor mijn huid'. Terwijl mijn gezicht eigenlijk altijd wel onder de onverklaarbare bultjes zit en al na één slokje wijn, één hapje van m'n avondeten of bij minimale temperatuurverschillen (soms voor uren) in de fik staat...
Alle reacties Link kopieren
liefpief schreef:
14-05-2020 18:51
Demoderm werkte bij mij niet tegen mijn rosacea helaas. De antibioticakuur van de dermatoloog wel. Werkte als een boost. Ik heb er al ruim een jaar geen last meer van.
Was dat roaccutane?
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen doorverwijzing van de HA. Ik heb het ziekenhuis gebeld (onrustige moedervlek) en een afspraak gemaakt met de dermatoloog. Werd gewoon vergoed.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer last van bultjes dan blozende wangen, maar ik vermijd dan ook alcohol etc. Die bultjes kunnen ook pijnlijk zijn en/of jeuken.
Alle reacties Link kopieren
aagjeheefteenvraagje schreef:
14-05-2020 18:59
Dankje voor de tip. De dermatoloog wordt voor mij alleen een iets ingewikkelder (lees: duurder) verhaal omdat de huisarts me niet wil doorverwijzen, met als reden dat 'mensen met échte huidproblemen een moord zouden doen voor mijn huid'. Terwijl mijn gezicht eigenlijk altijd wel onder de onverklaarbare bultjes zit en al na één slokje wijn, één hapje van m'n avondeten of bij minimale temperatuurverschillen (soms voor uren) in de fik staat...
Lastig! Ik zou het toch even nog een keer proberen te bespreken. Natuurlijk is rosacea niet het einde van de wereld, maar waarom zou je er mee rond moeten lopen als het met 1 bezoekje en een cremetje verholpen zou kunnen zijn? Misschien kan de huisarts het ook zelf voorschrijven. Ik heb het voor het eerst bij de dermatoloog gekregen, maar nu schrijft mijn huisarts het recept uit omdat het een beetje onzinnig zou zijn om steeds een afspraak te moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
karenina7 schreef:
14-05-2020 19:15
Lastig! Ik zou het toch even nog een keer proberen te bespreken. Natuurlijk is rosacea niet het einde van de wereld, maar waarom zou je er mee rond moeten lopen als het met 1 bezoekje en een cremetje verholpen zou kunnen zijn? Misschien kan de huisarts het ook zelf voorschrijven. Ik heb het voor het eerst bij de dermatoloog gekregen, maar nu schrijft mijn huisarts het recept uit omdat het een beetje onzinnig zou zijn om steeds een afspraak te moeten maken.
Vind ik dus ook. Niet het einde van de wereld, maar het maakte me in bepaalde sociale situaties wel een stuk onzekerder dan dat ik eigenlijk ben. Als Demoderm niet helpt, ga ik gewoon nog eens langs de huisarts en vraag ik hem naar dat middeltje :)
Is dat deze?
Of zijn er meerdere merken?

https://www.bol.com/nl/p/rosacea-acne-c ... 064251992/
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
14-05-2020 19:49
Is dat deze?
Of zijn er meerdere merken?

https://www.bol.com/nl/p/rosacea-acne-c ... 064251992/
Dat is hem ja! Hopelijk echt zo'n wondermiddel als iedereen op bol.com zegt...
Ik vind het wel heel veel geld maar ga het denk dan ook maar proberen.
Ik heb geen acne of zo, alleen hele rode wangen bij temp.verschil en stress.
Alle reacties Link kopieren
aagjeheefteenvraagje schreef:
14-05-2020 19:51
Dat is hem ja! Hopelijk echt zo'n wondermiddel als iedereen op bol.com zegt...
Sorry, ik wil geen party pooper zijn, maar de ingrediënten staan er ook bij op bol.com en ik vraag me echt af welk magisch ingrediënt dan gaat zorgen dat het jouw rosacea verhelpt. Ik lees de standaard ingrediënten van een moisturizer.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-05-2020 20:01
Sorry, ik wil geen party pooper zijn, maar de ingrediënten staan er ook bij op bol.com en ik vraag me echt af welk magisch ingrediënt dan gaat zorgen dat het jouw rosacea verhelpt. Ik lees de standaard ingrediënten van een moisturizer.
Ik weet het ook niet, maar ik ben inmiddels nogal wanhopig wat mijn huid betreft en al die positieve reacties komen niet nergens vandaan, denk ik dan... Heb hem vandaag overigens al voor het eerst opgesmeerd, de sensatie is heel apart, het tintelt bijvoorbeeld heel erg (wel lekker verkoelend!). Hij voelt in elk geval anders dan alle andere duizend crèmes die ik al geprobeerd heb.
Volgens mijn huisarts is het enige wat helpt bij rosacea een antibioticakuur. Geen zelfzorg middeltjes.
Alle reacties Link kopieren
aagjeheefteenvraagje schreef:
14-05-2020 20:16
Ik weet het ook niet, maar ik ben inmiddels nogal wanhopig wat mijn huid betreft en al die positieve reacties komen niet nergens vandaan, denk ik dan... Heb hem vandaag overigens al voor het eerst opgesmeerd, de sensatie is heel apart, het tintelt bijvoorbeeld heel erg (wel lekker verkoelend!). Hij voelt in elk geval anders dan alle andere duizend crèmes die ik al geprobeerd heb.
Ik begrijp dat best hoor. Ik hoop voor jou dat ik het mis heb.
Een verkoelende sensatie komt meestal van menthol of mintachtige ingrediënten. Dat voelt lekker, maar het irriteert wel de huid. Zeker op de lange termijn.
Ik hoop dat het je helpt, maar voor huidverzorging geldt zeker niet 'baat het niet dan schaadt het niet'.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-05-2020 20:27
Ik begrijp dat best hoor. Ik hoop voor jou dat ik het mis heb.
Een verkoelende sensatie komt meestal van menthol of mintachtige ingrediënten. Dat voelt lekker, maar het irriteert wel de huid. Zeker op de lange termijn.
Ik hoop dat het je helpt, maar voor huidverzorging geldt zeker niet 'baat het niet dan schaadt het niet'.
Haha, ik hoop ook dat je het mis hebt, maar mijn ervaring is tot nu toe dat geen enkel smeermiddeltje helpt. Sta er zelf dus ook sceptisch in...
aagjeheefteenvraagje schreef:
14-05-2020 20:47
Haha, ik hoop ook dat je het mis hebt, maar mijn ervaring is tot nu toe dat geen enkel smeermiddeltje helpt. Sta er zelf dus ook sceptisch in...
Tegen rosacea helpt antibiotica.
Alle reacties Link kopieren
Heb de demoderm zelfs meegenomen naar de dermatoloog. Zij zei obv de ingrediënten dat ze niet verwachtte dat het iets goeds zou doen voor de rosacea.. Ik geloof vanwege de alcohol, maar dat weet ik niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
Die crème kan niet helpen, echt niet. Er zit zelfs menthol in, en als iets slecht is voor je huid... Ik zou het echt niet opsmeren.
Alle reacties Link kopieren
liefpief schreef:
14-05-2020 21:17
Heb de demoderm zelfs meegenomen naar de dermatoloog. Zij zei obv de ingrediënten dat ze niet verwachtte dat het iets goeds zou doen voor de rosacea.. Ik geloof vanwege de alcohol, maar dat weet ik niet zeker.
Er zit zo te lezen alleen 'vette' alcohol in, dat is geen enkel probleem. De dermatoloog heeft dat waarschijnlijk gezegd omdat er niets in zit wat echt rosacea aanpakt.
Alle reacties Link kopieren
aagjeheefteenvraagje schreef:
14-05-2020 20:16
Ik weet het ook niet, maar ik ben inmiddels nogal wanhopig wat mijn huid betreft en al die positieve reacties komen niet nergens vandaan, denk ik dan...
Positieve reacties zeggen me niet zo veel. Het kan nep zijn, maar het kan ook echt zijn. Mensen zijn positief over de meest waardeloze huidverzorging. Dat zegt weinig. Dat heeft te maken met je eigen wanhoop, aan hoeveel geld je ergens voor uit hebt gegeven, aan hoe vatbaar je bent voor hype.... talloze redenen. Maar vooral: schadelijke ingrediënten in huidverzorging doen hun negatieve werk wel, maar de minder fijne effecten merk je pas op de lange termijn. Een crème kan heerlijk voelen, maar ondertussen stilletjes je huid barrière aantasten. Zonder dat je het direct merkt. Wanneer je het eenmaal merkt, link je het niet meer aan die crème, want hé, die gebruik je al zo lang...

Tip, en echt niet om lullig te doen: leer wat goede ingrediënten zijn voor je huid, en in het bijzonder voor rosacea. Begin eens bij Jetske Ultee of Paula Begoun.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-05-2020 21:45
Positieve reacties zeggen me niet zo veel. Het kan nep zijn, maar het kan ook echt zijn. Mensen zijn positief over de meest waardeloze huidverzorging. Dat zegt weinig. Dat heeft te maken met je eigen wanhoop, aan hoeveel geld je ergens voor uit hebt gegeven, aan hoe vatbaar je bent voor hype.... talloze redenen. Maar vooral: schadelijke ingrediënten in huidverzorging doen hun negatieve werk wel, maar de minder fijne effecten merk je pas op de lange termijn. Een crème kan heerlijk voelen, maar ondertussen stilletjes je huid barrière aantasten. Zonder dat je het direct merkt. Wanneer je het eenmaal merkt, link je het niet meer aan die crème, want hé, die gebruik je al zo lang...

Tip, en echt niet om lullig te doen: leer wat goede ingrediënten zijn voor je huid, en in het bijzonder voor rosacea. Begin eens bij Jetske Ultee of Paula Begoun.
Dat van die positieve reacties weet ik ook wel. Ik struin altijd eerst minstens vijf websites af voordat ik een product aanschaf, en daarbij kijk ik altijd waar de reacties van afkomstig zijn en of ze geloofwaardig overkomen. En bij dit product viel het me op dat bijna 100% van de reacties positief is, en vaak afkomstig zijn van mensen die ook 'alles al hebben geprobeerd'. Ook op Facebook lees ik zulke reacties, wat het voor mij ook wat geloofwaardiger maakt, want mensen reageren daar natuurlijk gewoon met hun eigen profiel. Aan de andere kant maakt zo'n overvloed aan positieve reacties me ook weer wantrouwig... Want als die crème zooooo goed is, waarom produceren dan niet meer bedrijven iets soortgelijks?

Paula ken ik, bijna mijn hele huidverzorging bestaat uit haar producten. Fijn merk hoor, ik heb een paar producten uit de calm- en clearlijn die mijn huid wel rustiger houden, maar het helpt allemaal niet genoeg. Ik merk bijvoorbeeld vooral met de BHA's dat die de eerste paar weken super werken, en vervolgens opeens niets meer voor m'n huid doen...
aagjeheefteenvraagje wijzigde dit bericht op 14-05-2020 22:05
7.01% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven