Mode & Beauty alle pijlers

Statisch haar

15-05-2020 23:36 25 berichten
Mijn haar is de laatste paar weken om de haverklap statisch. Ik doe er anti statisch cremespoeling in, biosilk etc. Zodra ik m'n haar los wil dragen of los maak na een dag vast gedragen te hebben dan begint de ellende. Draag ook niet andere kleding dan anders. Ik heb er normaal alleen af en toe last van in de winter maar nu...

Ik ventileer en lucht dagelijks dus daar kan het niet aan liggen. Herkent iemand dit? Heeft iemand tips? Ik heb geen haarlak en ik zie het eigenlijk niet zitten om dat dagelijks te gaan gebruiken.
Als je op schoenen loopt met rubberen zolen dan ontstaat door de wrijving statische elektriciteit, dat komt in je hele lijf te zitten en uit zich ook in statisch haar.
Wat je kunt doen is een kale punaise in je schoenzool doen, ergens in het midden, zodat je er niet op staat, of op blote voeten lopen of schoenen dragen met leren of andere natuurlijke zolen.
Herkenning, schijnt door lage luchtvochtigheid te komen die heerst nu.

Geen tips, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Zou een mouse helpen nadat het gewassen is? Hoef je maar 1 keer in je haar te doen..

Als het droog is merk je niks van de mousse.. In sommige tokos beb je wat wateroge mousse die in mijn ogen meer doen dan de drogisterij mousse.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem, helaas geen tips ik lees mee
Slaap lekker.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je dagelijks mag luchten.

Tip; draag een metalen speldje (schuifspeldje voldoet) in je kleding. Dat helpt.
En wacht tot de temperaturen in de nacht niet zo dalen. Je haar denkt nu misschien dat het winter is.
Bedankt voor de tips.
Ik stop denk ik maar even met het dragen van mijn crocs in huis en ik zal mijn aroma diffuser eens wat vaker aan zetten want misschien is het inderdaad te droog in huis.
Ik gebruik daarvoor de goedkope gele gel van het Kruidvat. Het is een enorme pot voor 99 cent. Na het wassen, afdrogen en borstelen je hoofd ondersteboven houden en een klein beetje gel over je handen verdelen en door je haar knijpen. Je haar naar achteren gooien en aan de lucht laten drogen. De gel knijp je er eenvoudig uit als je haar droog is. Bij mij werkt dit fantastisch.
Het is de gele Europrofit gel van Kruidvat die ik heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg statisch haar als ik polyester kleding of sjaals draag. (Doe ik dus nooit meer)
Ik heb ook al maanden last van statisch haar. Het valt niet eens te borstelen. Ik word er simpel van.

Ik loop al jaren op Dr Martens, daar ligt het niet aan want het is in de winter begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal statisch. Ik krijg al een schok als ik de auto aanraak. En mijn haar staat gewoon helemaal van mijn hoofd af. Als ik een wollen trui aan heb en ik beweeg dan knetter ik letterlijk. Volgens mijn kinderen laadt mij telefoon bij wijze van spreken op als ik hem vasthoud.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ik heb een paar jaar geleden een luchtbevochtiger gekocht omdat het normaal gesproken in de winter vrij droog is in huis.

Dit jaar staat hij al maanden non stop aan, verbruikt nu ca 5 liter per 24 uur en de luchtbevochtiger staat nu standaard op 50%.
Het is ontzettend droog hier, rond de 35 % en normaal gesproken is het in deze tijd van het jaar rond de 50%.

Ik weet niet hoe groot jouw kamer is maar een diffuser zal denk ik niet zo veel helpen.
anoniem_398085 wijzigde dit bericht op 16-05-2020 10:26
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-05-2020 23:48
Als je op schoenen loopt met rubberen zolen dan ontstaat door de wrijving statische elektriciteit, dat komt in je hele lijf te zitten en uit zich ook in statisch haar.
Wat je kunt doen is een kale punaise in je schoenzool doen, ergens in het midden, zodat je er niet op staat, of op blote voeten lopen of schoenen dragen met leren of andere natuurlijke zolen.
Als ik de ‘verkeerde’ schoenen aan heb slaan zelfs de vonken over als ik mijn man bij thuiskomst een kusje geef. Hij deinst dan altijd verschrikt terug. Het doet echt pijn, heel effies maar.
Alle reacties Link kopieren
TjunyS schreef:
16-05-2020 10:09
Als ik de ‘verkeerde’ schoenen aan heb slaan zelfs de vonken over als ik mijn man bij thuiskomst een kusje geef. Hij deinst dan altijd verschrikt terug. Het doet echt pijn, heel effies maar.
Herkenbaar, soms zelf met letterlijk een flitsje. Onze brandende liefde, zeggen we dan.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
TsumTsum schreef:
16-05-2020 00:22
Bedankt voor de tips.
Ik stop denk ik maar even met het dragen van mijn crocs in huis en ik zal mijn aroma diffuser eens wat vaker aan zetten want misschien is het inderdaad te droog in huis.

Bij de Kruidvat, action verkopen ze regelmatig hygrometers van Medisana voor nog geen 10 euro. Kun je zo zien of het te droog is in huis.
Zijn gewoon goede meters want geeft hetzelfde percentage aan als op mijn dure luchtbevochtiger.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik ook al maanden last van! Nu leave in conditioner gekocht en is het minder.
ik geef mn bek ook maar een douw
Plopper schreef:
15-05-2020 23:48
Herkenning, schijnt door lage luchtvochtigheid te komen die heerst nu.
.
Dit inderdaad, heb het ook. Maar nu wel veel minder dan aan het begin van de coronatijd.

Ik borstel nooit, alleen vóór het wassen. Af en toe doe ik er een voedende olie in, bijvoorbeeld de dag voor het wassen (vooral de punten, niet bij de wortel).

Ik loop veel op blote voeten overigens, gezien ik toch heel de tijd thuis ben.
Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben op het moment :P En het kan zo te zien nog erger, krijg tot nu toe nog geen schokjes van deurklinken.
Alle reacties Link kopieren
En gewoon spray?
Ik zie er op dit moment uit als Hetty de Heks als mijn haren loshangen. Ik smeer er wat Nuxe in. Mijn katten zijn ook statisch. Misschien mijn bakken water aan de verwarming maar eens bijvullen.
Alle reacties Link kopieren
ClaireUnderwood schreef:
17-05-2020 08:25
Ik zie er op dit moment uit als Hetty de Heks als mijn haren loshangen. Ik smeer er wat Nuxe in. Mijn katten zijn ook statisch. Misschien mijn bakken water aan de verwarming maar eens bijvullen.
Statisch haar heb ik last van gehad maar is op te lossen. Ff googlen maar als ik mijn oplossing weer weet post ik hem stekte
LukeWualf schreef:
17-05-2020 08:32
Statisch haar heb ik last van gehad maar is op te lossen. Ff googlen maar als ik mijn oplossing weer weet post ik hem stekte
Thanx, ik denk dat een kapper ook wonderen doet. Ben al een half jaar niet geweest, stelde het maar uit en toen kwam Corona.
ClaireUnderwood schreef:
17-05-2020 08:25
Ik zie er op dit moment uit als Hetty de Heks als mijn haren loshangen. Ik smeer er wat Nuxe in. Mijn katten zijn ook statisch. Misschien mijn bakken water aan de verwarming maar eens bijvullen.

De CV staat nu toch uit?

Zet een paar emmertjes, bloempotten of vazen water neer dat zal iets (maar niet veel) meer helpen dan die bakjes aan je CV.

Het enige dat helpt is een goede luchtbevochtiger, rekening houdend met de oppervlakte van je woonkamer. En die kosten wat. Maar alleen hiermee kun je je luchtvochtigheid omhoog krijgen. Niet van een paar bakjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven