Mode & Beauty alle pijlers

Zeep/douchegel aanraders en afraders

16-05-2020 14:08 49 berichten
Ik ben gek op douchegel en zeep. Maar er zijn zoveel soorten, dus ik ben op zoek naar goede tips. En naar afraders ook!
Dus welke mooie zeep (ik ben ook extreem gevoelig voor verpakkingen en verantwoord en bio en vegan) of geweldige douchegel moet ik nog proberen? En welke kan ik beter laten liggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik sinds 1,5 jaar alles van Lush. Daarvoor was is zelfs nog nooit binnen geweest. Ik vind zeker niet alles lekker maar de douchegels (ook vaste) drogen je huid niet uit en ruiken heerlijk. De zepen zijn ook niet uitdrogend, ik gebruik de zg gourmetzepen. Daar zit heel veel olie in en die gebruik ik ook voor mijn gezicht.

Heerlijke bodymilk in vloeibare en vaste vorm. Ze hebben veel “naakt” dwz zonder fles of pot. Heel makkelijk voor de vakantie.

Sinds ik de shampoobars gebruik hoef ik mijn haar veel minder te wassen. Het blijft veel langer schoon. Ik gebruik zelfs geen conditioner meer. Mijn haar wordt heerlijk zacht van de shampoo.

Wat geur betreft is het zo verschillend qua smaak. Ik vind sommige dingen ronduit vies ruiken en anderen verslavend.
Alle reacties Link kopieren
Als je voorkeur uitgaat naar verantwoord/bio/vegan zou ik alles wat in een plastic fles zit links laten liggen en voor zeep in vaste vorm gaan.

Ook dan is er nog eindeloos veel keus natuurlijk.
Werfzeep is één van mijn favorieten. Zij produceren palmolievrij en verpakken alleen in papier.
Lush heeft ook veel fijne dingen, laat je niet weerhouden door de heftige geur in hun winkels. Hun afzonderlijke producten hebben lang niet allemaal zo'n heftige geur.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het vegan oid is maar Palmolive heeft een nieuwe die echt zo lekker ruikt en lekker veel schuim geeft. Echt liefde! Deze :

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Zeepjes ruiken en selecteren bij Dille&kamille.
Alle reacties Link kopieren
Beauticology maakt hele lekker ruikende douchegel. Ik had er een keertje eentje die naar mergpijpjes rook, en echt een super leuke verpakking had die. Ik vond hem bij Kruidvat toen maar heb hem sindsdien helaas nooit meer gezien en het lijkt een Amerikaans merk te zijn.

Treacle Moon ben ik ook fan van, vooral van Cherry Magic en Cinnamon Nights (ofzoiets). Alleen mijn laatste fles Cherry Magic rook naar niks? Terwijl normaal de hele badkamer vergeven is van de lucht. Ik hoop niet dat ze de formule aangepast hebben...

Ik vind Love Beauty and Planet shampoo en conditioner ook wel fijn, daarmee werd mijn haar minder snel vet en bleef het luchtiger dan de Guhl die ik altijd gebruik (Guhl is ook fijn trouwens). Wel duur en nooit echt 1+1voor zover ik weet, ik kijk altijd even als ik er toevallig langs kom. Is vegan geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Sebamed stuk zeep, dus niet vloeibaar. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Iets geligs van l’Occitane.

Verveine is de geur. Heb ik net even opgezocht.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 16-05-2020 14:38
45.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
16-05-2020 14:34
Sebamed stuk zeep, dus niet vloeibaar. Heerlijk.
Dat is nostalgie voor mij.
Vegan is geen must hoor, ik vind het gewoon leuk uit hipsteroverwegingen.

Ik woon enorm afgelegen, dus winkels als Dille en Kamille en Lush ga ik niet bezoeken, maar online bestellen kan altijd.

Treacle Moon vind ik ook fijn. In Duitsland hebben ze nog meer soorten.
Op dit moment gebruik ik vaste zeep van Nesti Dante, dat is echt fijn en als ik in Griekenland ben, neem ik olijfzeep mee, dan vind ik ook prettig. Kun je ook vrij goed online kopen.
Ik heb veel douchegels van Kneipp: oranjebloesem, tijm, lavendel, eucalyptus
Vaak bij de Appie in de 2 voor 1 aanbieding.
Ik vind nature and moi wel aangenaam. En treaclemoon ook. Als je eens naar Duitsland kan, de DM heeft veel betaalbare vegan producten, van douchegel tot shampoo, zeep tot tandpasta. En ze hebben ook een betaalbaar en best wel vegan friendly assortiment voeding.
Alle reacties Link kopieren
Ik let er altijd op dat geen sls in zit. Is erg agressief voor de huid en ook slecht voor milieu.
Dr Organic maar deze is ook fijn:
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... m-60036001
Ik heb ook altijd een blok Aleppozeep in de douche liggen, maar dat is qua geur wel vrij... aards zal ik maar zeggen, maar ik houd daar van. Ik wissel veel af en zou nooit dagelijks met dezelfde douchegel/zeep kunnen, maar dit is er dus eentje van.
Vaste zeep: eigen merk Etos lavendel met echte lavendelbloemetjes erin. Ruikt heerlijk. Kost geen drol.

Qua douchegel: de lavendel-douchegel van Weleda.

Maar goed, dan moet je wel van lavendel houden.
Mevrouw75 schreef:
16-05-2020 14:34
Iets geligs van l’Occitane.

Verveine is de geur. Heb ik net even opgezocht.

Die is ook heerlijk inderdaad, beetje citrusachtig.
Ik heb vorig jaar op de markt 5 stukken marseillezerp gekocht in allerlri geurtjes. Ik ben nu aan de laatste bezig dus moet binnenkort nieuw halen. Ik hoop dat het kraampje er nog is want een jaar lang wassen voor 10 euro is natuurlijk spotgoedkoop.

Verder Wonderbar van Ethique (holland&barrett), solid conditioner. Wat een topspul, mijn haar is er erg van opgeknapt. Normaal gauw klitten en droog. Nu klitvrij, het valt beter is niet meer zo droog etc.
15 euro per blokje, maar ik doe er wel ruim 3 maanden mee. En vegan ook dacht ik. En palmolievrij.
Zeep is ook met herinnering verbonden, dat is mooi.
Mijn opa scheerde zich altijd met Lux-zeep, want hij vond scheerschuim te duur en je "went vanzelf aan dat beetje geprik." Als ik hem dan als klein meisje een kus gaf, was hij altijd rasperig en rook zo lekker. Als ik de ene ouderwetse soort ruik, moet ik altijd aan opa denken.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
16-05-2020 14:37
Dat is nostalgie voor mij.
Een stuk zeep bedoel je?

Ik merk dat een stuk zeep veel beter schoonmaakt dan vloeibare zeep.
Alle reacties Link kopieren
Sebamed ruikt overigens héél lekker.
Betty_Slocombe schreef:
16-05-2020 15:19
Zeep is ook met herinnering verbonden, dat is mooi.
Mijn opa scheerde zich altijd met Lux-zeep, want hij vond scheerschuim te duur en je "went vanzelf aan dat beetje geprik." Als ik hem dan als klein meisje een kus gaf, was hij altijd rasperig en rook zo lekker. Als ik de ene ouderwetse soort ruik, moet ik altijd aan opa denken.

Dat heb ik met Très-chic zeep van Vinolia. Dat vond mijn moeder het toppunt van luxe en dat lag dus altijd bij ons op de wastafel. De reclamekreet was ook: "een kleine luxe voor elke dag" :)
lindaatje1900 schreef:
16-05-2020 15:28
Een stuk zeep bedoel je?

Ik merk dat een stuk zeep veel beter schoonmaakt dan vloeibare zeep.

Ik weet niet of het beter schoonmaakt maar ik gebruik ook graag een stuk zeep. Ze liggen bij mij ook overal in de kasten en laden (oké,niet in de keuken :-D )
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
16-05-2020 15:28
Een stuk zeep bedoel je?

Ik merk dat een stuk zeep veel beter schoonmaakt dan vloeibare zeep.
Díe zeep, en ja dat stuk zeep, is nostalgie voor mij.
https://www.eenvoudiglevenshop.nl/c-330 ... marseille/

Een lekker stuk zeep.
Zo'n kubus van 300 gram vind ik niet fijn.
Liever een stuk van 125 gram.
(En dan gelijk een zelfgemaakte aardbeienjam bestellen.)
Alle reacties Link kopieren
Weleda vind ik fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven