Mode & Beauty alle pijlers

Wat versta jij onder een "verzorgd" uiterlijk?

19-05-2020 20:16 244 berichten
Dit vraag ik me af naar aanleiding van een gesprek met een vriendin over iemand die er in haar ogen onverzorgd uitziet.

Dus wanneer spreek je van een verzorgd uiterlijk? En/of wanneer vind je iemand er onverzorgd uitzien?
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af.
Am Yisrael Chai!
Onverzorgd:
Ongewassen lichaam - Yuk!
Ongewassen haren
Ongepoetste tanden
Kruimeltjes in ogen/oren/mondhoeken
Uitgelopen make-up
Afgebladderde nagellak
Ongewassen en/of kapotte kleding en/of vele maten te groot/te klein
Kapotte, ongepoetste schoenen

Bij vrouwen schijnen ook alle bosjes haar aangetroffen tussen de nek en tenen
'onverzorgd' dus onwenselijk te zijn, terwijl bij mannen diezelfde bosjes niet gerooid hoeven te worden.

Zie verder
mode-beauty/verzorgd-leuk-uiterlijk/lis ... ges/268813
anoniem_394844 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 20:26
23.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zeg dan eerst misschien eens wat jij of die vriendin "onverzorgd" vinden?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Odense* schreef:
19-05-2020 20:22
Onverzorgd:
Ongewassen lichaam - Yuk!
Ongewassen haren
Kruimeltjes in ogen/oren/mondhoeken
Uitgelopen make-up
Afgebladderde nagellak
Ongewassen en/of kapotte kleding en/of vele maten te groot/te klein
Kapotte, ongepoetste schoenen

Zie verder
mode-beauty/verzorgd-leuk-uiterlijk/lis ... ges/268813
Dat vind ik dus ook echt vreselijk, maar ik zie het toch best vaak.
Waarom roddelen over iemands onverzorgde uiterlijk? Vooral nu de kappers etc pas net open zijn?!
Nijn5 schreef:
19-05-2020 20:26
Dat vind ik dus ook echt vreselijk, maar ik zie het toch best vaak.
Ja, mijn beeldschone, slanke collega die schitterende zijden jurken draagt en een mooi kapsel draagt, heeft toch afgebladderde nagellak. Op alle vingers.
Odense* schreef:
19-05-2020 20:28
Ja, mijn beeldschone, slanke collega die schitterende zijden jurken draagt en een mooi kapsel draagt, heeft toch afgebladderde nagellak. Op alle vingers.
Is geen nagellak wel okee?
Alle reacties Link kopieren
SimpeleZiel schreef:
19-05-2020 20:29
Is geen nagellak wel okee?
Mag ik hopen anders loop ik al jaren onbewust onverzorgd :roll:

Vlekken en vet haar vind ik onverzorgd
SimpeleZiel schreef:
19-05-2020 20:29
Is geen nagellak wel okee?
Ik vind van wel.
Kortgeknipte nagels ook ok.

Maar van mij hoeven vrouwen sowieso geen make-up te dragen.
Een hooggeplaatste dame bij ons draagt blauwe mascara.
De teamleider heeft paarse lippenstift op (en een heel bleek gezicht).
De ingehuurde consultant heeft zulke lange nepwimpers dat ze bijna voorbij haar neus komen.
Ik vind dat allemaal niet 'verzorgd'.
Maar goed, zij vinden mij (Joop Sloop) niet verzorgd.

Ik heb hier (in topic over Afknappers) een treurzang gehouden over superleuke collega (man) die stonk naar zweet.
Ieieieie.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk vind ik het belangrijkste dat iemand schoon is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Onverzorgd is voor mij slechte hygiene vooral.
Niet voldoende wassen, douchen, kleren te lang aanhouden. Of kapotte kleren.
Onverzorgd :

Al ruiken dat iemand niet vaak onder de douche staat
Vet haar
Ongekamd haar
Vlekken in kleding
Kapotte kleding / schoenen
Kleding wat veel te groot is of juist te klein.
Een vieze mondlucht
Vies gebit
Schoon en fris ruikend en passend gekleed.
Bij onverzorgd denk ik toch wel een vet haar of slonzig, pluizig haar.

Make-up hoeft niet, maar als je dan allerlei oneffenheden hebt vind ik dat wel sneller onverzorgd overkomen.

Ik beschrijf in ieder geval niet automatisch iedereen die fris gedoucht is als “verzorgd”, dat zie ik gewoon als de basis: schoon.
Alle reacties Link kopieren
Basis (dan zeg ik meestal dat iemand er 'netjes' uitziet):

- Schoon, fris, op zijn minst gekamd haar, lang zonder dode punten of kort in een goed model,
- Gepoetste tanden,
- Gereinigde huid zonder velletjes (acné e.d. kan je niets aan doen wanneer je dat hebt, dus daar kijk ik doorheen),
- Schone handen met kort geknipte nagels met of zonder lak of lange nagels met lak (mag transparant maar liever een rustige kleur),
- Schone kleding in de juiste maat zonder vlekken, losse draadjes of missende knopen,
- Schone, gepoetste schoenen zonder rafelige veters.

Verzorgd is het voor mij als je kunt zien dat iemand er extra aandacht, tijd en moeite in heeft gestoken.

- Haren geknipt in een coupe, geföhnd en gestyled;
- Goed gehydrateerde huid,
- Bij dames minimaal mascara en lip gloss, maar eigenlijk graag iets uitgebreider
- Oorbellen (of/en) een halssieraad,
- Kleding die op elkaar is afgestemd en in een wat 'luxer' segment valt dan jeans en een t-shirt (kan prima van de H&M zijn hoor, het heeft te maken met aandacht en zorg, niet met bakken geld),
- Schoenen die passen bij de gekozen kleding,
- Nagellak kan in dit geval een beetje uitbundiger maar hoeft niet,
- Goed gekozen accessoire(s) kan/kunnen een mooie finishing touch geven.
sprankelend wijzigde dit bericht op 19-05-2020 20:47
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Slechte hygiene. En afgebladderde nagellak vind ik er ook onverzorgd uitzien. Vieze schoenen of te grote kleren storen me dan weer niet. Ongekamde haren ook niet.

Alle reacties Link kopieren
Iemand die duidelijk schoon is dus geen vuil onder de nagels, vieze tanden of zweetoksels.

Verder moet het haar in een professioneel geknipte coupe zitten, duidelijk glanzend en gezond, en in een normale tint. Een natuurlijke tint straalt meer klasse uit.

Nette, niet-uitdagende kleding. En rustige zelfverzekerde uitstraling. Met elegantie lopen. Een rustige stem.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
TsumTsum schreef:
19-05-2020 20:27
Waarom roddelen over iemands onverzorgde uiterlijk? Vooral nu de kappers etc pas net open zijn?!
Ik roddelde er niet over, het verbaasde me juist. Ik vind eigenlijk iedereen die schoon is (gedoucht, tanden gepoetst en schone kleren) en niet stinkt wel verzorgd, maar misschien ligt mijn lat wat laag.

Het ging overigens niet om een coupe corona, maar iemand met veel vlekken op kleding en dergelijke.
Je mag met je vrienden toch wel “roddelen” over hoe anderen eruit zien? Niets menselijks is mij vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Redelijk recent gewassen. Nagels recent geknipt/gevijld. Kleding zonder losse zoom, ladder, gaten, vlekken en geurtjes.

Make-up, nagellak en parfum zijn optioneel. Mijn huid wordt vaak vet en puisterig en droog van make-up. Dat heb ik voor feestjes, niet voor dagelijks.

Lange haren bij mannen vind ik meestal een bende. Droog, gespleten punten, vet. Geen knotjes. Dat is brr.

Hele korte haren bij vrouwen... Ook brr. Felle kleuren. Nepnagels, duidelijke kleuren lak, veel sieraden, hele hoge hakken, veel zichtbare make-up, nepwimpers, tatoeages. Nee dat is het voor mij niet.
SimpeleZiel schreef:
19-05-2020 20:29
Is geen nagellak wel okee?
Ja hoor! Behalve als je echt lange nagels hebt, dan vind ik het er snel een beetje goor uit zien zonder lak.

Ik vind het ook per persoon verschillen trouwens, wat de een wel kan hebben kan bij een ander weer onverzorgd staan. En ook afhankelijk van wat moeder natuur je gegeven heeft, ik had vroeger een dikke bos droog haar. Dat stond al vrij snel onverzorgd als ik het niet in een staart oid had.
Alle reacties Link kopieren
Naast de al genoemde dingen zoals schoon zijn en geen kapotte kleding, vind ik passende kleding heel belangrijk. Een heel groot, wijd T-shirt vind ik bijvoorbeeld onverzorgd staan en te kleine kleding ook. Verder vind ik bij veel vrouwen make-up verzorgder staan dan zonder make-up en (niet te opzichtige) sieraden ook. Gewoon wat aandacht besteden aan je uiterlijk dus eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreemd dat men bij vrouwen geen make-up onverzorgd vindt uitzien. Make-up is heel slecht voor de huid, dus om ervoor te zorgen dat die niet te snel verouderd is het beter om op een gewone dag geen make-up te dragen. Natuurlijk ligt het aan de omstandigheden, als het een galafeest betreft dan zie je er natuurlijk vreemd uit zonder op z'n minst een beetje mascara en een lipkleurtje. Wat dat betreft vind ik, of je er verzorgd uitziet heeft veel te maken met of je past in de omgeving en de situatie waarin je je bevindt.

Wat ik wel echt onvergeefelijk vind is wanneer mannen (en dat zijn dan vaak tienerjongens maar je komt het daarna ook echt nog wel tegen) een kroezelig eerste snorretje laten staan, of bij god, niet het haar tussen hun twee wenkbrauwen weghalen. Een baard kan net zo goed verzorgd staan maar dan moet hij wel, ja, verzorgd worden.
Alle reacties Link kopieren
Met stipt op nummer 1 een fijne lichaamsgeur. Ik ga bijvoorbeeld niet zonder parfum de deur uit en vindt mensen zonder “geur” toch een beetje.. ja, ik kan het niet goed uitleggen. Daarnaast simpele basisregels zoals een verzorgd gebit, mooie nagels en make-up voor de vrouwen. Kleding maakt me niet veel uit, als het maar niet té is. Als mensen zich goed voelen in hun kleding en dit uitstralen is dat wat mij betreft helemaal prima. Haren horen natuurlijk schoon te zijn en niet vet of iets dergelijks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven