Mode & Beauty alle pijlers

Wat versta jij onder een "verzorgd" uiterlijk?

19-05-2020 20:16 244 berichten
Dit vraag ik me af naar aanleiding van een gesprek met een vriendin over iemand die er in haar ogen onverzorgd uitziet.

Dus wanneer spreek je van een verzorgd uiterlijk? En/of wanneer vind je iemand er onverzorgd uitzien?
Alle reacties Link kopieren
vampierprinsesje schreef:
19-05-2020 21:27
Ik vind het vreemd dat men bij vrouwen geen make-up onverzorgd vindt uitzien. Make-up is heel slecht voor de huid, dus om ervoor te zorgen dat die niet te snel verouderd is het beter om op een gewone dag geen make-up te dragen. Natuurlijk ligt het aan de omstandigheden, als het een galafeest betreft dan zie je er natuurlijk vreemd uit zonder op z'n minst een beetje mascara en een lipkleurtje. Wat dat betreft vind ik, of je er verzorgd uitziet heeft veel te maken met of je past in de omgeving en de situatie waarin je je bevindt.

Wat ik wel echt onvergeefelijk vind is wanneer mannen (en dat zijn dan vaak tienerjongens maar je komt het daarna ook echt nog wel tegen) een kroezelig eerste snorretje laten staan, of bij god, niet het haar tussen hun twee wenkbrauwen weghalen. Een baard kan net zo goed verzorgd staan maar dan moet hij wel, ja, verzorgd worden.
Make-up is helemaal niet zo slecht voor de huid. Ontzettend achterhaalt. Je hebt ook make-up op basis van natuurlijke ingrediënten inclusief verzorging i.p.v. siliconen en parabenen. Als je je huid na het dragen gewoon grondig reinigt is er helemaal niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
19-05-2020 21:33
Make-up is helemaal niet zo slecht voor de huid. Ontzettend achterhaalt. Je hebt ook make-up op basis van natuurlijke ingrediënten inclusief verzorging i.p.v. siliconen en parabenen. Als je je huid na het dragen gewoon grondig reinigt is er helemaal niets aan de hand.
Natuurlijk kan je die make-up gebruiken, maar de doorsnee make-up die je bij de drogist haalt en die meeste mensen gebruiken is niet van natuurlijke producten. Als je zelf last hebt van bijv. puistjes, erg droge of juist erg vette huid dan is het beter om je huid zoveel mogelijk te laten rusten. Daarnaast vind ik het gewoon een vreemd concept. Mijn gezicht ziet er prima en normaal uit zonder make-up dus ik zie niet in wat het te maken heeft met verzorgdheid, in plaats van met esthetiek.
petra123456 schreef:
19-05-2020 21:03
Redelijk recent gewassen. Nagels recent geknipt/gevijld. Kleding zonder losse zoom, ladder, gaten, vlekken en geurtjes.

Make-up, nagellak en parfum zijn optioneel. Mijn huid wordt vaak vet en puisterig en droog van make-up. Dat heb ik voor feestjes, niet voor dagelijks.

Lange haren bij mannen vind ik meestal een bende. Droog, gespleten punten, vet. Geen knotjes. Dat is brr.

Hele korte haren bij vrouwen... Ook brr. Felle kleuren. Nepnagels, duidelijke kleuren lak, veel sieraden, hele hoge hakken, veel zichtbare make-up, nepwimpers, tatoeages. Nee dat is het voor mij niet.
Dit is toch niet onverzorgd? Waarschijnlijk vind jij dit ordinair of niet mooi.
Een onverzorgd iemand zou niet eens sieraden om doen, geen make up op doen, geen nepnagels nemen en ook geen nepwimpers.
Nepwimpers kunnen misschien onverzorgd over komen als ze scheef opgeplakt worden , nepnagels misschien als er een paar af zijn.
Alle reacties Link kopieren
SimpeleZiel schreef:
19-05-2020 20:29
Is geen nagellak wel okee?
Beter dan afgebladderde nagellak. Voor verzorgde handen is vijlen en polijsten voldoende. Kort of lang maakt niet per se uit.
Is pluis haar ook onverzorgd? Haar dat een eigen wil heeft?
Bizar dat mensen hier vrouwen zonder make-up onverzorgd vinden.
Ik zie vooral veel mensen hun ideaal pkaatje schetsen. Dat is iets anders dan 'verzorgd' zijn. Dat jij een spijkerbroek en shirt niks vind of hun haarkleur niet mooi vindt betekent niet dat iemand niet verzorgd is.

Maar om aan te haken op de OP. Hygiëne, schone kleding etc. Dat is wel gewoon het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
Wie ik op de een of andere manier er meestal niet heel erg verzorgd uit vind zien is Sophie Hilbrand. Ik vind haar een superleuke nuchtere presentatrice en kijk graag naar haar programma's, en het komt ook niet doordat ze niet zoveel make-up draagt. Ik denk iets met haar haar.
Timetraveler schreef:
19-05-2020 21:52
Wie ik op de een of andere manier er meestal niet heel erg verzorgd uit vind zien is Sophie Hilbrand. Ik vind haar een superleuke nuchtere presentatrice en kijk graag naar haar programma's, en het komt ook niet doordat ze niet zoveel make-up draagt. Ik denk iets met haar haar.
Zij ziet er een beetje slonzig uit inderdaad. Dat is wel een beetje haar look, dat naturelle. Ze komt er enigszins mee weg omdat ze verder wel conventioneel mooi is. Hoewel ze wel echt slierthaar heeft.
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
19-05-2020 21:45
Bizar dat mensen hier vrouwen zonder make-up onverzorgd vinden.
Oh, dat vindt een aantal forummers hier ook van vrouwen die hun grijze(nde) haar niet (meer) verven. Is een heel topic over geweest. Slonzig, onverzorgd, zelfs viezig en natuurlijk ouwewijverig.
Muurbloempje92 schreef:
19-05-2020 21:50
Ik zie vooral veel mensen hun ideaal pkaatje schetsen. Dat is iets anders dan 'verzorgd' zijn. Dat jij een spijkerbroek en shirt niks vind of hun haarkleur niet mooi vindt betekent niet dat iemand niet verzorgd is.

Maar om aan te haken op de OP. Hygiëne, schone kleding etc. Dat is wel gewoon het belangrijkste.
Nee, mensen geven hun definitie van “verzorgd”, voor mij gaat dat verder dan alleen de hygiëne op orde hebben.
Timetraveler schreef:
19-05-2020 21:52
Wie ik op de een of andere manier er meestal niet heel erg verzorgd uit vind zien is Sophie Hilbrand. Ik vind haar een superleuke nuchtere presentatrice en kijk graag naar haar programma's, en het komt ook niet doordat ze niet zoveel make-up draagt. Ik denk iets met haar haar.
hoewel ik make-up absoluut niet gelijk stel aan een verzorgd uiterlijk, denk ik dus dat zij enorm zou opknappen van een subtiel make-upje.
Ze koketteert een beetje met dat onverzorgde dus zie het niet snel gebeuren, maar ben wel benieuwd.
Ik vind het wel zo verzorgd als mensen iedere ochtend douchen. Ik kan die lijflucht namelijk ruiken, en ik word er ook misselijk van. En nee, een washandje over je lijf verhult dat niet.

Ook zorgen dat je geen vet haar hebt, dus als het nodig is om je haar iedere ochtend te wassen: doen!

Kleding die niet ruikt, ziet er ook beter uit als het gestreken is.

Afbladderende nagellak: no go
Nagelbijters: no go.
Stinken naar sigaretten: no go
Tandenpoetsen : go
Te veel plamuur op je gezicht: no go (maar dat is een kwestie van smaak)
Gebruik deodorant: go
Onverzorgd:
afgetrapte schoenen
flubberende verwassen kapotte kleding
vieze nagels
grauwe teint
slordig kapsel
alles wat ruikt/riekt
buiten de sportschool een joggingbroek dragen
Alle reacties Link kopieren
Duidelijke uitgroei vind ik heel onverzorgd staan
Alle reacties Link kopieren
vampierprinsesje schreef:
19-05-2020 21:27
Make-up is heel slecht voor de huid, dus om ervoor te zorgen dat die niet te snel verouderd is het beter om op een gewone dag geen make-up te dragen.
Dit is allang niet meer zo, als je qua ingrediënten weet waar je op moet letten. Er is volop keuze in make up die niet slecht is voor je huid, of er zelfs goed voor is.
Alle reacties Link kopieren
vampierprinsesje schreef:
19-05-2020 21:38
Natuurlijk kan je die make-up gebruiken, maar de doorsnee make-up die je bij de drogist haalt en die meeste mensen gebruiken is niet van natuurlijke producten. Als je zelf last hebt van bijv. puistjes, erg droge of juist erg vette huid dan is het beter om je huid zoveel mogelijk te laten rusten. Daarnaast vind ik het gewoon een vreemd concept. Mijn gezicht ziet er prima en normaal uit zonder make-up dus ik zie niet in wat het te maken heeft met verzorgdheid, in plaats van met esthetiek.
Los van of je het verzorgd vindt of niet, het is een misvatting dat natuurlijke producten of ingrediënten per definitie beter zijn.
Frisse look, de rest is voorkeur. Hoewel ik een dikke bierbuik e.d. ook wat ranzig vind overkomen.
Afgetrapte gympen hebben juist vaak iets charmants.
Bepaalde types zijn zo krampachtig gestileerd dat hun eigenheid volstrekt lijkt uitgewist.
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
19-05-2020 21:45
Bizar dat mensen hier vrouwen zonder make-up onverzorgd vinden.
Bij mij staat make up wel aan de kant van een "verzorgd" uiterlijk. Toch betekent dat niet dat ik vrouwen zonder make up er automatisch onverzorgd uit vind zien. Zonder make up kan je er prima uitzien. Een kerstboom zonder ballen zeg maar. Maar dat kan perfect een heerlijk frisse, gezonde boom zijn, en is zéker niet automatisch een dorre struik.

Qua grijze haren waar iemand anders later nog op aanhaakt: zodra je zichtbaar grijs wordt moet je kiezen wat mij betreft. Of je verft je helemaal tureluurs of je omarmt je grijs. Klein beetje smokkelen kan door met spoelingen of henna aan de slag te gaan zodat het wat vervaagt, maar landingsbanen staan nooit verzorgd.
Alle reacties Link kopieren
Bij een verzorgd uiterlijk denk ik ook aan de extra's zoals nagels gelakt, haren mooi gedaan, mooie kleding en make-up en overal netjes geschoren en niet met een pak shag onder je armen lopen of behaarde benen. Op mijn gezicht gebruik ik alleen een dagcreme. Verder oogschaduw, eyeliner en mascara en een beetje lippenstift.
Alle reacties Link kopieren
Flower350 schreef:
19-05-2020 20:41
Onverzorgd :

Al ruiken dat iemand niet vaak onder de douche staat
Vet haar
Ongekamd haar
Vlekken in kleding
Kapotte kleding / schoenen
Kleding wat veel te groot is of juist te klein.
Een vieze mondlucht
Vies gebit
Dit.
Vooral vieze geur en gebit.
En buik of bilspleet in zicht... :facepalm:
sprankelend schreef:
19-05-2020 20:44
Basis (dan zeg ik meestal dat iemand er 'netjes' uitziet):

- Schoon, fris, op zijn minst gekamd haar
Je haar kammen is zo ontzettend ouderwets! En als je krullend haar hebt, zal iedereen het je afraden je haar te kammen. Dus dat zegt niks over verzorgd zijn.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
20-05-2020 07:22
Ik vind het wel zo verzorgd als mensen iedere ochtend douchen. Ik kan die lijflucht namelijk ruiken, en ik word er ook misselijk van. En nee, een washandje over je lijf verhult dat niet.

Ook zorgen dat je geen vet haar hebt, dus als het nodig is om je haar iedere ochtend te wassen: doen!

Kleding die niet ruikt, ziet er ook beter uit als het gestreken is.

Afbladderende nagellak: no go
Nagelbijters: no go.
Stinken naar sigaretten: no go
Tandenpoetsen : go
Te veel plamuur op je gezicht: no go (maar dat is een kwestie van smaak)
Gebruik deodorant: go
Vet haar moet je juist niet iedere dag wassen.
vrijenblij20220 schreef:
20-05-2020 15:13
Bij een verzorgd uiterlijk denk ik ook aan de extra's zoals nagels gelakt, haren mooi gedaan, mooie kleding en make-up en overal netjes geschoren en niet met een pak shag onder je armen lopen of behaarde benen. Op mijn gezicht gebruik ik alleen een dagcreme. Verder oogschaduw, eyeliner en mascara en een beetje lippenstift.
Hoe zie jij die oksels als iemand aangekleed is?
Lucieanders schreef:
21-05-2020 09:44
Je haar kammen is zo ontzettend ouderwets! En als je krullend haar hebt, zal iedereen het je afraden je haar te kammen. Dus dat zegt niks over verzorgd zijn.
Ik denk niet dat Sprankelend gekamd haar zo letterlijk bedoelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven