Mode & Beauty alle pijlers

Wat versta jij onder een "verzorgd" uiterlijk?

19-05-2020 20:16 244 berichten
Dit vraag ik me af naar aanleiding van een gesprek met een vriendin over iemand die er in haar ogen onverzorgd uitziet.

Dus wanneer spreek je van een verzorgd uiterlijk? En/of wanneer vind je iemand er onverzorgd uitzien?
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
20-05-2020 07:34
Onverzorgd:
afgetrapte schoenen
flubberende verwassen kapotte kleding
vieze nagels
grauwe teint
slordig kapsel
alles wat ruikt/riekt
buiten de sportschool een joggingbroek dragen
Ik draag er nu 1 op de bank ;-D
Ik vind kleding dragen dat overduidelijk niet past qua maat ook onverzorgd, al vind ik te klein onverzorgder dan te groot.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
19-05-2020 21:30
Met stipt op nummer 1 een fijne lichaamsgeur. Ik ga bijvoorbeeld niet zonder parfum de deur uit en vindt mensen zonder “geur” toch een beetje.. ja, ik kan het niet goed uitleggen.
Parfum is geen lichaamsgeur hoor. Overigens vind ik mensen die zo'n walm van parfum om zich heen hebben hangen afschuwelijk.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
21-05-2020 10:30
Parfum is geen lichaamsgeur hoor. Overigens vind ik mensen die zo'n walm van parfum om zich heen hebben hangen afschuwelijk.
Nou, laten we dan zeggen een frisse lichaamsgeur. Ik vind mensen die een walm meur om zich heen hebben hangen afschuwelijk, zelfde geldt voor mensen die naar niks ruiken.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
19-05-2020 21:03
Lange haren bij mannen vind ik meestal een bende. Droog, gespleten punten, vet. Geen knotjes. Dat is brr.
Een knotje is onverzorgd omdat?

Wat dat lange haar betreft, de punten die je noemt gaan net zo hard op voor vrouwen...
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
21-05-2020 10:33
Nou, laten we dan zeggen een frisse lichaamsgeur. Ik vind mensen die een walm meur om zich heen hebben hangen afschuwelijk, zelfde geldt voor mensen die naar niks ruiken.
Liever iemand die naar niks ruikt, dan zo'n parfumbom waarvan je bijkans over je nek gaat. :sarcastic:
We used to be friends...
Onverzorgd:

Vieze (te lange) nagels
Joggingbroek (hoe duur ook).
Slippers
Haar niet gekamt.
Vieze oren/ogen (slaapprut).
Zweetgeur

Verzorgd.

Gewassen gezicht (geen prutjes)
Haar gekamt, nagels schoon.
Passende kleding, broek met shirt/blouse/jurk/rok.
Hoeft geen geurtje, maar wel gewoon 'fris'
Rosebloom schreef:
21-05-2020 10:33
Nou, laten we dan zeggen een frisse lichaamsgeur. Ik vind mensen die een walm meur om zich heen hebben hangen afschuwelijk, zelfde geldt voor mensen die naar niks ruiken.
Hoe kun je iemand die naar niks ruikt nu vreselijk vinden? Die ruikt je dan toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
21-05-2020 10:49
Hoe kun je iemand die naar niks ruikt nu vreselijk vinden? Die ruikt je dan toch niet?
Omdat ik dat gewoon zo ervaar? Ik vind het niet prettig om niks te ruiken. Liever gewoon fris, een geurtje of wat bodylotion of zo. Gelukkig zijn we allemaal anders en hebben we onze eigen voorkeuren. 🙃
Als het allemaal een beetje schoon oogt en past vind ik het wel prima.

Ik heb niet zoveel met vijf centimeter lange groene acrylnagels, maar als iemand dat mooi vindt en ermee kan functioneren kan het mij verder niet schelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat hier als onverzorgd wordt aangemerkt vind ik gewoon vies en verwaarloosd.

Voor mij hoort bij verzorgd wel degelijk make-up en echt mooie op elkaar afgestemde kleding en accessoires.

Niets mis met geen make-up, haar in een staart en jeans en shirt maar je zult mij dan niet horen roepen: wat is dat toch een verzorgde vrouw.

En als je zo op een begrafenis, huwelijk of feestje verschijnt vind ik je onverzorgd.
Bij een verzorgde man/vrouw denk ik inderdaad ook aan iemand die aandacht besteedt aan zijn/haar uiterlijk. Dus meer dan alleen fris gewassen. Voor mij zit dat hem naast de basishygiene in:
-goed geknipt kapsel, in model gebracht
-mooie kleding die niet kreukt en perfect is afgestemd op de gelegenheid
-mooi verzorgde handen en nagels(geen velletjes/haakjes/gescheurde nagels)
-lichte makeup mag maar hoeft niet
-licht geurtje hoort wel bij verzorgde mensen vind ik. Als een extra touch.
Alle reacties Link kopieren
De meeste parfums vind ik misselijkmakend, nooit begrepen wat daar 'verzorgd' aan zou zijn.
Goed verzorgd is voor mij:
- een bijgehouden kapsel, dus geen dode punten of centimeters uitgroei
- nette nagels
- goed onderhouden kleding, schoenen en sieraden die op elkaar zijn afgestemd
- verzorgde huid
- lichte make-up
- geurtje alleen als het zeer subtiel is (want het is slechte etiquette om anderen verplicht te laten meegenieten van jouw parfum)

Verder eens met degenen die zeggen dat een schoon lichaam en schone tanden daar buiten staan, dat is basale lichaamsverzorging.
Ik ben echt verbaasd hoeveel mensen vinden dat make up nodig is om er verzorgd uit te zien. Ik heb dat echt nooit op (had zelfs op mijn trouwdag geen make up op) en wordt dus door velen als chronisch onverzorgd genoemd. Zeker niet van plan dat te veranderen overigens, maar verbaasd wel, had ik echt niet verwacht dat meerderen dat vinden. Voor mijn bijdrage: ik vind make up dus zeker niet nodig, wel schoon, geen zweetlucht, geen vlekken op kleding.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
21-05-2020 11:19
De meeste parfums vind ik misselijkmakend, nooit begrepen wat daar 'verzorgd' aan zou zijn.
En ironisch genoeg waren parfums juist ontwikkeld om bepaalde lichaamsgeuren te maskeren... :biggrin:
De Franse parfumcultuur
De westerse parfumcultuur beleefde pas aan het hof van Lodewijk de XIV een grote opleving en werd hierna snel onderdeel van de Europese hofcultuur. De productie van parfums bereikte onder Lodewijk de XV pas echt een hoogtepunt. Het hof van Lodewijk XV kreeg zelfs de bijnaam ‘het geparfumeerde hof’ te zijn, vanwege de geuren die elke dag op de huid, de kleren en meubels werden gesprenkeld. De legende gaat dat hij zich nooit in zijn leven heeft gewassen.
We used to be friends...
Anna2208 schreef:
21-05-2020 11:44
Ik ben echt verbaasd hoeveel mensen vinden dat make up nodig is om er verzorgd uit te zien. Ik heb dat echt nooit op (had zelfs op mijn trouwdag geen make up op) en wordt dus door velen als chronisch onverzorgd genoemd. Zeker niet van plan dat te veranderen overigens, maar verbaasd wel, had ik echt niet verwacht dat meerderen dat vinden. Voor mijn bijdrage: ik vind make up dus zeker niet nodig, wel schoon, geen zweetlucht, geen vlekken op kleding.
Ik vind je dan niet 'onverzorgd' maar bij een vezorgde vrouw denk ik aan iemand die tot in de puntjes overal aandacht aan heeft besteedt en daar hoort vaak wel makeup bij (bij bepaalde gelegenheden bijvoorbeeld).

Dat is dus voor mij wel iets anders dan dat je niet mooi zou zijn zonder makeup. Maar bij makeuploos denk ik meer aan 'natuurlijke schoonheid' dan 'verzorgde vrouw' :-D
SimpeleZiel schreef:
21-05-2020 12:09
Ik vind je dan niet 'onverzorgd' maar bij een vezorgde vrouw denk ik aan iemand die tot in de puntjes overal aandacht aan heeft besteedt en daar hoort vaak wel makeup bij (bij bepaalde gelegenheden bijvoorbeeld).

Dat is dus voor mij wel iets anders dan dat je niet mooi zou zijn zonder makeup. Maar bij makeuploos denk ik meer aan 'natuurlijke schoonheid' dan 'verzorgde vrouw' :-D
Je vindt me niet onverzorgd, maar slechts niet verzorgd. Volgens jou was ik op mijn bruiloft dus geen verzorgde vrouw (wel een natuurlijke schoonheid, dat dan weer wel) Ik blijf dat verbazingwekkend vinden, dat make up nodig zou zijn voor verzorging.
Anna2208 schreef:
21-05-2020 12:17
Ik blijf dat verbazingwekkend vinden, dat make up nodig zou zijn voor verzorging.
Ik vind het ook bezopen.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
21-05-2020 10:33
Nou, laten we dan zeggen een frisse lichaamsgeur. Ik vind mensen die een walm meur om zich heen hebben hangen afschuwelijk, zelfde geldt voor mensen die naar niks ruiken.
Afschuwelijk zelfs :-o
Jij bent zeker ook zo'n type die dan duidelijk laat merken dat deze mensen niet aan jouw 'hoge standaard' voldoen. Je haalt je hooghartige (verzorgd) neusje vast op voor zulk pleps.
.
Ik zie het meer zo, als je iemand specifiek omschrijft als “verzorgd”, dan denk ik niet aan iemand die gewoon dagelijks doucht zoals iedereen. In die context denk ik wel aan iemand die er wat meer dan gebruikelijk aan doet en niet aan iemand die haar vers gewassen haar in een rommelige knot doet.
Anna2208 schreef:
21-05-2020 12:17
Je vindt me niet onverzorgd, maar slechts niet verzorgd. Volgens jou was ik op mijn bruiloft dus geen verzorgde vrouw (wel een natuurlijke schoonheid, dat dan weer wel) Ik blijf dat verbazingwekkend vinden, dat make up nodig zou zijn voor verzorging.
Je trekt je dit blijkbaar nogal persoonlijk aan. Weet ik veel hoe jij er op je bruiloft uit zag? Ik beantwoord alleen de vraag van TO? Dit is wat ik versta onder een verzorgde vrouw. En tussen verzorgd en onverzorgd zit ook nog gewoon normaal nette mensen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand zonder make-up per definitie onverzorgd noemen gaat me ook wat ver.

Maar ik vind wel dat elke vrouw opknapt van wat (subtiele) make up.

Dus je was vast een prachtige bruid, maar naar mijn smaak/mening had je er nog beter uitgezien met een zorgvuldige subtiele make-up.
SimpeleZiel schreef:
21-05-2020 14:10
Je trekt je dit blijkbaar nogal persoonlijk aan. Weet ik veel hoe jij er op je bruiloft uit zag? Ik beantwoord alleen de vraag van TO? Dit is wat ik versta onder een verzorgde vrouw. En tussen verzorgd en onverzorgd zit ook nog gewoon normaal nette mensen.
Ja enorm, omdat ik zo verbaasd ben over wat jij onder verzorgd verstaat.
Alle reacties Link kopieren
Met 'verzorgd' wordt meestal meer bedoeld dan alleen maar je haar kammen en je nagels knippen. Iemand die er 'verzorgd' uitziet, heeft duidelijk z'n best gedaan. Het is net zoiets als 'put together' in het Engels: goed voor de dag komen.
Konijnmetbril schreef:
21-05-2020 14:16
Iemand zonder make-up per definitie onverzorgd noemen gaat me ook wat ver.

Maar ik vind wel dat elke vrouw opknapt van wat (subtiele) make up.

Dus je was vast een prachtige bruid, maar naar mijn smaak/mening had je er nog beter uitgezien met een zorgvuldige subtiele make-up.
Nee hoor met make up had ik me een stuk minder prettig gevoeld want ik heb een hekel aan dat gevoel op mijn gezicht dus een stuk minder gelachen, dus een stuk minder mooi. jij vindt een lach hopelijk ook mooier dan make up?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven