Mode & Beauty alle pijlers

Wat versta jij onder een "verzorgd" uiterlijk?

19-05-2020 20:16 244 berichten
Dit vraag ik me af naar aanleiding van een gesprek met een vriendin over iemand die er in haar ogen onverzorgd uitziet.

Dus wanneer spreek je van een verzorgd uiterlijk? En/of wanneer vind je iemand er onverzorgd uitzien?
Daveotion schreef:
21-05-2020 14:26
Met 'verzorgd' wordt meestal meer bedoeld dan alleen maar je haar kammen en je nagels knippen. Iemand die er 'verzorgd' uitziet, heeft duidelijk z'n best gedaan. Het is net zoiets als 'put together' in het Engels: goed voor de dag komen.
Dat is in het Nederlands eerder iets als 'opgetut' dan 'verzorgd'.
anoniem_382964 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 14:40
Reden: Autocorrect
0.66% gewijzigd
Het is toch ook geen kwestie van wel of niet? Meer een soort glijdende schaal met een verschillend minimum in verschillende situaties, en voor verschillende mensen blijkbaar. Wat mij betreft hoef je er niet altijd uit te zien als een stewardess om er toch wel verzorgd uit te zien.
Alle reacties Link kopieren
mandylion schreef:
21-05-2020 12:27
Afschuwelijk zelfs :-o
Jij bent zeker ook zo'n type die dan duidelijk laat merken dat deze mensen niet aan jouw 'hoge standaard' voldoen. Je haalt je hooghartige (verzorgd) neusje vast op voor zulk pleps.
Ga je lekker? Nog nooit zoveel aannames in 1 verhaal gezien. Ga niet eens in discussie. Geniet lekker van het mooie weer!
Alle reacties Link kopieren
Schoon, gezonde uitstraling (voor zover haalbaar), passende en gepaste kleding.

De Douglas mag van mij failliet. Wat een walm als je erlangs loopt.

Rokers vind ik bijna allemaal onverzorgd, hoeveel make up ze er ook tegenaan gooien. Het stinkt en het geeft gele handen en tanden.

Dikkere mensen vind ik eerlijk gezegd ook lastig om verzorgd te vinden. Ik schaam me daar best voor, maar krijg de gedachte niet weg.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
21-05-2020 14:42
Dikkere mensen vind ik eerlijk gezegd ook lastig om verzorgd te vinden. Ik schaam me daar best voor, maar krijg de gedachte niet weg.
Ik ben het enigszins met je eens. Het is niet eens dat het perse ligt aan het feit dat ze wat dikker zijn, maar ik heb het gevoel dat mensen die niet zo letten op hun lichaamsgewicht ook vaak niet zo letten op bijvoorbeeld flatteuze kledingkeuzes of het haar net in model hebben. En andersom, mensen die bewust aandacht besteden aan hun uiterlijk, zullen ook minder snel van zichzelf accepteren dat ze dik zijn, en daar sneller wat aan doen.
Anna2208 schreef:
21-05-2020 14:27
Nee hoor met make up had ik me een stuk minder prettig gevoeld want ik heb een hekel aan dat gevoel op mijn gezicht dus een stuk minder gelachen, dus een stuk minder mooi. jij vindt een lach hopelijk ook mooier dan make up?
Hartstikke leuk, een lach, maar wat heeft dat met verzorgd te maken? Ik ken veel onverzorgde lachende mensen.

En ook; verzorgd zijn heeft voor mij niets met mooi te maken.
Anna2208 schreef:
21-05-2020 14:29
Dat is in het Nederlands eerder iets als 'opgetut' dan 'verzorgd'.
Nee, bij “opgetut” denk ik aan iets anders dan “verzorgd”.
rumforviva schreef:
21-05-2020 15:50
Hartstikke leuk, een lach, maar wat heeft dat met verzorgd te maken? Ik ken veel onverzorgde lachende mensen.

En ook; verzorgd zijn heeft voor mij niets met mooi te maken.
Dit was een reactie op dat ik er beter uit zou hebben gezien met make up op, dus daar ging het inderdaad over mooi en niet over verzorgd.
rumforviva schreef:
21-05-2020 15:52
Nee, bij “opgetut” denk ik aan iets anders dan “verzorgd”.
Dit was een reactie op de engelse term 'put together' dus dan is dat geen goede vertaling van verzorgd.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
21-05-2020 14:41
Ga je lekker? Nog nooit zoveel aannames in 1 verhaal gezien. Ga niet eens in discussie. Geniet lekker van het mooie weer!
Dank je! Ik geniet met volle teugen met mijn reukloze (afschuwelijke) lichaam van de zon. Altijd mooi als mensen hun kortzichtige mening willen verkondigen, maar zelf niet zo bejegend willen worden. Jij ook een fijne dag!
.
Alle reacties Link kopieren
Lucieanders schreef:
21-05-2020 09:47
Hoe zie jij die oksels als iemand aangekleed is?
Met korte mouwen of een mouwloos shirt zie je dat al snel hoor als iemand zijn arm een beetje omhoog doet.
Anna2208 schreef:
21-05-2020 16:25
Dit was een reactie op de engelse term 'put together' dus dan is dat geen goede vertaling van verzorgd.
Put together betekent ook niet opgetut, het betekent eerder: representatief, of netjes. Het wordt ook gebruikt voor mannen.

Maar het maakt toch niet uit wat iedereen vindt? Jij doet en vindt lekker wat jij wil en door dit topic weet je hoe sommigen over jouw voorkomen denken. En wij weten hoe jij over anderen denkt, je vindt ze bijvoorbeeld opgetut.
Anna2208 schreef:
21-05-2020 16:23
Dit was een reactie op dat ik er beter uit zou hebben gezien met make up op, dus daar ging het inderdaad over mooi en niet over verzorgd.
Alleen als je denkt dat mensen make-up alleen gebruiken om er mooier uit te zien. Voor velen is het gewoon onderdeel van een verzorgder uiterlijk. Dat je je rode rosacea en couperose wangen camoufleert of je donkere kringen wegwerkt maakt je niet meteen mooier.
Geronimo2 schreef:
20-05-2020 07:34
Onverzorgd:
grauwe teint
buiten de sportschool een joggingbroek dragen
Ik zie in de winter nog wel eens wat grauw en bleek. Maar ik smeer er gewoon foundation op, dat helpt. Joggingbroek buiten de sportschool vind ik zelf niks mis mee :) zolang het ding maar schoon en heel is.

Anna2208 schreef:
21-05-2020 14:27
jij vindt een lach hopelijk ook mooier dan make up?
Ik niet :$ als ik moet kiezen tussen make-up en een lach ga ik altijd voor het eerste.
CourtneyTT schreef:
21-05-2020 10:37
Liever iemand die naar niks ruikt, dan zo'n parfumbom waarvan je bijkans over je nek gaat. :sarcastic:
Parfumbom :heart: hoe meer, hoe beter!

Wat ik echt onverzorgd vind:
Zweetgeur
Vieze/kapotte kleren
Vette ongeborstelde haren
Vieze haren: en dan bedoel ik lichaamshaar zoals oksels, benen, snor, doorlopende wenkbrauw.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
21-05-2020 20:51
Put together betekent ook niet opgetut, het betekent eerder: representatief, of netjes. Het wordt ook gebruikt voor mannen.
Dressed up komt meer in de buurt denk ik.
We used to be friends...
Nehemah schreef:
22-05-2020 00:10
Ik niet :$ als ik moet kiezen tussen make-up en een lach ga ik altijd voor het eerste.
Wat sneu.
Ik vind dit oprecht erg voor jou. En dat je denkt dat dit ook nog grappig is ofzo zoals gesuggereerd wordt door de smiley.
anoniem_382964 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 06:32
Reden: Wordt vast verkeerd begrepen dus meer uitleg
26.50% gewijzigd
rumforviva schreef:
21-05-2020 20:51
Put together betekent ook niet opgetut, het betekent eerder: representatief, of netjes. Het wordt ook gebruikt voor mannen.

Maar het maakt toch niet uit wat iedereen vindt? Jij doet en vindt lekker wat jij wil en door dit topic weet je hoe sommigen over jouw voorkomen denken. En wij weten hoe jij over anderen denkt, je vindt ze bijvoorbeeld opgetut.
Ik zeg helemaal niet dat ik het opgetut vind, ik zeg dat dat een betere vertaling is van put together dan verzorgd. Van mij mag iedereen precies zoveel make up opdoen als ze zich goed bij voelen, dan zal het ook mooi zijn. En ook nog verzorgd als ze schoon zijn. Ik vind het vooral ongelooflijk dat mensen het blijkbaar zo normaal vinden om make up als voorwaarde te stellen voor verzorgd zijn (dit heb ik al 3x gezegd maar daar wordt dan weer niet op gereageerd).
rumforviva schreef:
21-05-2020 20:53
Alleen als je denkt dat mensen make-up alleen gebruiken om er mooier uit te zien. Voor velen is het gewoon onderdeel van een verzorgder uiterlijk. Dat je je rode rosacea en couperose wangen camoufleert of je donkere kringen wegwerkt maakt je niet meteen mooier.
Dat denk ik helemaal niet, waar baseer je dat op? Ik reageerde op iemand die zei dat ik er beter uit zou zien met make up (zonder te weten hoe ik er überhaupt uit zie natuurlijk), en daar was ik het niet mee eens, dus ik vind zeker niet dat (alle) mensen het gebruiken om er mooier uit te zien.
Rosebloom schreef:
21-05-2020 10:33
Nou, laten we dan zeggen een frisse lichaamsgeur. Ik vind mensen die een walm meur om zich heen hebben hangen afschuwelijk, zelfde geldt voor mensen die naar niks ruiken.
Ik vind dan weer mensen die naar parfum ruiken afschuwelijk. De meeste van die zogenaamd ‘ lekkere luchtjes’ vind ik gewoon stank. Als je omringd wordt door meerdere mensen, op de bus bv, die allemaal een ‘ lekker luchtje’ ophebben, is het al helemaal vreselijk en ik kan er echt misselijk door worden. En al die mensen maar denken dat de anderen een walm om zich heen hebben, maar zij niet...
Duchesnea schreef:
22-05-2020 07:01
Ik vind dan weer mensen die naar parfum ruiken afschuwelijk. De meeste van die zogenaamd ‘ lekkere luchtjes’ vind ik gewoon stank. Als je omringd wordt door meerdere mensen, op de bus bv, die allemaal een ‘ lekker luchtje’ ophebben, is het al helemaal vreselijk en ik kan er echt misselijk door worden. En al die mensen maar denken dat de anderen een walm om zich heen hebben, maar zij niet...
Ik zou in de bus blij zijn met een parfumwalm! Helaas is het meestal zweetlicht en etensgeuren :sick:
Anna2208 schreef:
22-05-2020 06:31
Dat denk ik helemaal niet, waar baseer je dat op? Ik reageerde op iemand die zei dat ik er beter uit zou zien met make up (zonder te weten hoe ik er überhaupt uit zie natuurlijk), en daar was ik het niet mee eens, dus ik vind zeker niet dat (alle) mensen het gebruiken om er mooier uit te zien.
We hebben het hier over ieders eigen definitie van verzorgd. Nu weet je dus dat er mensen zijn die jou niet als verzorgd zullen omschrijven. Daar hoef je niet over in discussie, jij vindt gewoon weer wat anders.
rumforviva schreef:
22-05-2020 07:25
We hebben het hier over ieders eigen definitie van verzorgd. Nu weet je dus dat er mensen zijn die jou niet als verzorgd zullen omschrijven. Daar hoef je niet over in discussie, jij vindt gewoon weer wat anders.
Dit is een discussieforum... als ik ergens over in discussie wil gaan dan doe ik dat zeker hier (hoewel ik denk ik dat ik geen zin heb in een discussie over of ik in discussie mag gaan op een discussieforum)
Anna2208 schreef:
22-05-2020 07:37
Dit is een discussieforum... als ik ergens over in discussie wil gaan dan doe ik dat zeker hier (hoewel ik denk ik dat ik geen zin heb in een discussie over of ik in discussie mag gaan op een discussieforum)
Jij vindt make up niet nodig om je verzorgd te voelen, anderen wel. Waar wil je precies over in discussie?
SimpeleZiel schreef:
22-05-2020 07:48
Jij vindt make up niet nodig om je verzorgd te voelen, anderen wel. Waar wil je precies over in discussie?
Waar is de discussie hierboven over gegaan? Dat vond ik wel een interessante discussie. Dit inmiddels niet meer zo...
SimpeleZiel schreef:
22-05-2020 07:13
Ik zou in de bus blij zijn met een parfumwalm! Helaas is het meestal zweetlicht en etensgeuren :sick:
Die geuren komen er nog bij maar daar word ik niet misselijk door. En ‘verse’ zweetlucht na een werkdag kan ik ook begrip voor opbrengen, ik ruik na mijn werk ook niet meer fris. Niet iedereen kan zich op het werk opfrissen en die mensen moeten ook thuis geraken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven