Mode & Beauty alle pijlers

spataderen en zomerkleding

21-05-2020 14:23 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al vanaf ongeveer mijn 20e heb ik last van die dunne blauw/rode adertjes op mijn beide onderbenen. Ze liggen onderhuids, dus het zijn niet van die dikke spataders.
Dit idee:
Afbeelding
Heb nog nooit plaatje geplakt, dus geen idee of het lukt.

Nu draag ik in de zomer eigenlijk altijd lange broeken of enkelbroeken, maar ik zou ook gewoon graag eens een rokje tot de knie of er net onder willen dragen, maar ja, zonder panty zie ik dat vanwege al die adertjes niet zitten.
Iemand een tip? bestaat er makkelijke en goedwerkende camouflage creme of iets dergelijks?
wat is er mis met het gewoon laten zien
Alle reacties Link kopieren
hmmm , dat lukt dus niet.
Dan maar de link:
https://www.polikliniekdeblaak.nl/spataderen/

Het gaat om de foto die je als eerste links ziet als je naar beneden scrolt (waar SCLEROCOMPRESSIETHERAPIE REGULIER onder staat)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon blote benen en waardeer je lijf voor alles wat het kan.
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
21-05-2020 14:25
wat is er mis met het gewoon laten zien
nou ja, op zich niks, maar ik vind het zelf echt niet mooi, het is best erg aanwezig zeg maar, niet 1 enkel adertje.
Ben je gek joh. Hup die korte broek of rok aan en gaan met die banaan!
Alle reacties Link kopieren
Ja! Dat heb ik ook. Vooral linker bovenbeen. Ik maak me er niet zo druk om, je ziet het nauwelijks. Ik draag soms wel een bodylotion met een beetje foundation erin om benen egaler te maken, maar dat is niet echt om die adertjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik had op een reactie met wondercreme gehoopt ;-)
Een bodylotion met wat foundation is wel het proberen waard. Dat ga ik eens doen!
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
21-05-2020 14:25
hmmm , dat lukt dus niet.
Dan maar de link:
https://www.polikliniekdeblaak.nl/spataderen/

Het gaat om de foto die je als eerste links ziet als je naar beneden scrolt (waar SCLEROCOMPRESSIETHERAPIE REGULIER onder staat)
Afbeelding
Die vallen wel mee toch, heb ze zelf ook in de knieholtes. Niet van die dikke.
Gewoon aandoen dat korte spul.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
21-05-2020 14:31
Ik had op een reactie met wondercreme gehoopt ;-)
Een bodylotion met wat foundation is wel het proberen waard. Dat ga ik eens doen!
Die kan je echt niet weg smeren, een product dat zoiets beloofd liegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook en baal er steeds meer van. Het is net of mijn benen vol blauwe plekken zitten. Het weerhoudt me er overigens niet van om met blote benen te lopen.
Ik probeer wel mijn benen wat gebruind te krijgen met zelfbruiner, dan valt het minder op.
Maar ik ga toch je link even goed bekijken. Ik heb nooit bedacht om het te laten behandelen; ik dacht dat ze alleen die dikke spataderen konden behandelen.
Afbeelding

Deze bedoel je denk ik, TO?
Voortaan rechtermuisknop op het plaatje en dan kopieer adreslink.

Oh en natuurlijk gewoon een rokje aan! Ik heb dit ook op mijn bovenbenen. Van een afstandje zie je ze niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
21-05-2020 14:34
Afbeelding

Deze bedoel je denk ik, TO?
Voortaan rechtermuisknop op het plaatje en dan kopieer adreslink.

Oh en natuurlijk gewoon een rokje aan! Ik heb dit ook op mijn bovenbenen. Van een afstandje zie je ze niet eens.
Thanks Kokoro; die ja! Zou zo mijn been kunnen zijn ;-)
Ik zit er soms aan te denken er toch eens mee naar de huisarts te gaan; niet alleen omdat ik het lelijk vind maar mijn benen zijn ook heel gevoelig. Als de kinderen weer eens lomp doen (ze houden van stoeien ;-)) en er komt een voet tegenaan doet het echt heel zeer. En dus alleen als het op een plek is waar die aders zichtbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bubbel° schreef:
21-05-2020 14:34
Ik heb het ook en baal er steeds meer van. Het is net of mijn benen vol blauwe plekken zitten. Het weerhoudt me er overigens niet van om met blote benen te lopen.
Ik probeer wel mijn benen wat gebruind te krijgen met zelfbruiner, dan valt het minder op.
Maar ik ga toch je link even goed bekijken. Ik heb nooit bedacht om het te laten behandelen; ik dacht dat ze alleen die dikke spataderen konden behandelen.
Heb jij tips voor een goede zelfbruiner. Heb dat ooit eens geprobeerd maar dat vlekte als een gek; was van dove geloof ik.
De dermatoloog kan dit soort vaatjes zo wegspuiten met een goedje. Ik heb het ooit gezien tijdens een stage. Zou wel kunnen dat je het zelf moet betalen :) .
Ik had er op een gegeven moment gewoon schijt aan dat mensen dat konden zien. Ik heb zelf spataderen en ik heb een paar jaar geleden aan een been ze weg laten laseren. Het andere been was niet erg genoeg voor een medische indicatie. Resultaat: Ik liep tijdens een hittegolf met een huidskleurige steunkous tot m'n lies rond. Trok na m'n werk altijd meteen een jurk en sandalen aan.

Heb nog wel lang gehad dat m'n jurkjes over de knie moesten maar heb er vorig jaar ook eentje gekocht die er net boven was en ondanks dat ik m'n knieën en dikkere bovenbenen heel lelijk vind voelde het zo lekker luchtig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze ook, inclusief de wat dikkere. Tja, ik ga er toch echt niet voor met een lange broek lopen, al was het maar omdat warmte het niet beter maakt. Goed, nou staan korte broeken mij voor geen meter, maar ik heb wel een fijne stapel jurken.

Bruin zonder zon doet wonderen, op een getint velletje vallen ze een stuk minder op. Dat vergt wat oefening en de juiste kleur. Neem er eentje die voor een lichte huid bedoeld is, of eentje waarvan je zoveel druppels toevoegt aan je bodylotion. Door licht te beginnen moet je weliswaar wat vaker smeren om het gewenste effect te krijgen, maar fouten vallen een stuk minder op en worden door de verschillende laagjes gecorrigeerd.

En verder; spataderen ontstaan heel vaak doordat je veel moet staan en ik werk in staande beroepen sinds mijn 15de. Dus die spataderen zijn een deel van mijn leven (nog los van het feit dat beide oma's ze ook hadden en mijn moeder ook).

Wat je kunt proberen is de spatadercreme van remescar rescue (of zoiets). Heel duur, dat wel, en volgens de verpakking alleen voor die kleine rode adertjes. Maar ik moet zeggen dat een paar dikkere aders bij mij ook wel wat geslonken zijn. Dus het spul werkt wel.

Daarnaast heb ik wel eens foundation geprobeerd. Maar nadat een ecru rokje aan de binnenkant en langs de randen net zo bruin werd als mijn benen heb ik dat niet meer gedaan. En er schijnt nog een echt dekkende creme te bestaan, die je ook kunt gebruiken als je je tattoos een keertje wilt verbergen. Of het werkt weet ik niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Je kunt dit bij een huidtherapeut laten weglaseren.

https://www.velthuiskliniek.nl/aandoeni ... -op-benen/
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
21-05-2020 14:41
Heb jij tips voor een goede zelfbruiner. Heb dat ooit eens geprobeerd maar dat vlekte als een gek; was van dove geloof ik.

Ik heb collistar drops, daarvan doe ik een paar druppeltjes bij mijn bodylotion.
En verder de tips van Ceylon, zo doe ik het ook.
Alle reacties Link kopieren
Astoria schreef:
21-05-2020 15:28
Je kunt dit bij een huidtherapeut laten weglaseren.

https://www.velthuiskliniek.nl/aandoeni ... -op-benen/
Dit inderdaad, heb ik ook gedaan bij enkele ‘spider’ vaatjes. Is nu allemaal weg.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
21-05-2020 14:34
Afbeelding

Deze bedoel je denk ik, TO?
Voortaan rechtermuisknop op het plaatje en dan kopieer adreslink.

Oh en natuurlijk gewoon een rokje aan! Ik heb dit ook op mijn bovenbenen. Van een afstandje zie je ze niet eens.
Minimaal 1,5 meter?
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
21-05-2020 14:41
Heb jij tips voor een goede zelfbruiner. Heb dat ooit eens geprobeerd maar dat vlekte als een gek; was van dove geloof ik.
Deze! Doe je iedere dag tot je het bruin genoeg vindt.

https://www.douglas.nl/Verzorging-Zonve ... 74270.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
21-05-2020 14:31
Afbeelding
Die vallen wel mee toch, heb ze zelf ook in de knieholtes. Niet van die dikke.
Gewoon aandoen dat korte spul.
idd, ik heb ze ook wel maar het valt niet echt op moet ik zeggen. jammer de bammer
Don't cry, buy a bag and move on.
Ja je kunt het ook zonder medische indicatie weg laten laseren maar het stoort mij niet zo erg dat ik er ruim 2000 euro tegenaan wil gooien. Kan wellicht veel goedkoper maar ik heb het via het ziekenhuis laten doen. Met mijn behandeling kon men een kleine vertakking bij m'n knie niet mee pakken, als ik dat los erbij wilde laten verwijderen was dat al ruim 300 euro.

En er is natuurlijk ook nog de kans dat het terugkomt. Volgens mij heeft een tante van mij het al 2x laten doen omdat het terug was gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook geen moeite mee hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven