Mode & Beauty alle pijlers

Uniqlo verschil maatvoering Azië en EU, iemand ervaring?

22-05-2020 09:34 10 berichten
Ik heb een heel fijn Airism shirt van Uniqlo, ooit gekocht in Azië. Gisteren dacht ik laat ik meer van die shirts bestellen en wat andere dingen. Lees ik later dat de Aziatische maatvoering een maat kleiner is dan EU maatvoering, kortom ik heb alles te groot besteld waarschijnlijk. :(

Maar ik vind het ook raar want als alles in Azië kleiner valt, dan valt Uniqlo wel heel groot uit daar aangezien ik daar m’n normale maat had. Iemand ervaring met deze verschillende maatvoeringen van Uniqlo voor de basis collectie?
Baal er wel even van want je kunt niet gratis retourneren.
Alle reacties Link kopieren
Er is ook een Uniqlo winkel in Amsterdam, mag je daar ook niet gratis retourneren? Mocht je daar in de buurt wonen dan.

Ik heb zelf 1 shirt in die winkel gekocht en die valt gewoon zoals de kleren die ik ook van de h&m ect. heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rok gepast in de Uniqlo in Hongkong en niet gekocht maar later in Amsterdam toch gekocht.
Zelfde maat zat hetzelfde.

Shirts weet ik niet, die heb ik alleen uit Azië.
Ik woon niet bij Amsterdam in de buurt en toen ik vorig jaar zomer in Amsterdam was hadden ze dat shirt alleen nog in een veel te kleine maat. Heb toen wel broeken gekocht die ook m’n normale maat waren maar ik heb alleen shirts en vesten uit Azië. Heb nu ook alleen shirts besteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met Uniqlo, maar ik zie dit helaas vaker. Dat staat er in het labeltje:

EU M
Asia L
US S

Ik snap wel dat mensen verschillen in bouw afhankelijk van de regio, maar het geeft wel veel vergissingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel in Azië als in Europa gekocht. Daar draag ik een maat M of S afhankelijk van hoeveel stretch erin zit. Hier draag ik een maat XS of S. Dus er is wel verschil maar het ligt ook heel erg aan het soort kledingstuk. Bij een jeans merk je het meer dan bij bijvoorbeeld heattech.
Ik zou me hier pas druk om maken als ik het ontvangen heb en weet hoe het valt.
Ik maak me niet druk, als het iets groter valt is het ook geen ramp, het shirt zit nu perfect en dan wat losser. Hoop alleen dat het niet te wordt.
Even afwachten dan maar. En anders retourneer je toch gewoon voor een paar euro? Volgende keer beter.
Ik heb m'n order binnen en het past allemaal prima. Niet te groot, op sommige punten sluit het iets zelfs beter aan en lijkt de Aziatische maat groter dan de Europese. Toen ik de kaartjes zag leek het wel veel groter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven