Mode & Beauty alle pijlers

Ladyshave zonder stoppel? Bestaat dat?

22-05-2020 13:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand me een electrische ladyshave aanbevelen? Laatst heb ik er een jaren geleden gebruikt, toen was het resultaat toch niet erg glad. Ik heb stugge hardnekkige haren, misschien daardoor. Maar is de technologie ondertussen verbeterd?

Ik ben een klungel zonder veel geduld en zelfs mest de beste scheermesjes maak ik ergens toch een lelijk wondje, meestal op de meest prominente plek op mijn been. Daar heb ik nu echt genoeg van. Depileren heb ik ook geprobeerd en de pijn is toch veel te erg, maakt niet uit als ik koeling gel gebruik of wat dan ook. Ik wil niet meer huilen bij het ontharen.

Ontharingscreme laat bij mij toch haartjes over. En het stinkt. En irriteert mijn huid.

Heel de winter heb ik mijn haartjes wild laten groeien, nu is het alweer het seizoen voor een zomerjurkje en ik zie er uit als een kleine grimmige beer. De benen en oksels zou ik ten minste glad willen krijgen, en iets moet ik ook doen aan de bikini lijn voordat ik een badpak aan trek zodat ik kleine kinderen op het strand niet laat schrikken van het harige monster dat uit de zee kruipt.

Hellup.
Alle reacties Link kopieren
goed scrubben
scherp mesje
en goed bijhouden

(en... epileren went echt)
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf een epileer apparaat!
Als je zo last hebt van een Lady shave waarom niet gewoon gaan sugar harsen.
Het blijft 3 weken weg geen stoppels....
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
lilalinda schreef:
22-05-2020 13:28
goed scrubben
scherp mesje
en goed bijhouden

(en... epileren went echt)
Dit.... epileren went en het bijhouden is belangrijk.
De hele winter niets doen, maakt het nu moeilijk dus in het vervolg doorgaan met ontharen
anoniem_369810 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 13:40
4.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin gaf me als tip elke dag scheren , dan wendt je huid eraan.
En scheren met titanium scheermesjes geeft minder huidirritatie dan een elektrische shaver.
Alle reacties Link kopieren
Scheer je wel eerst met de groeirichting mee en daarna tegen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-05-2020 13:28
goed scrubben
scherp mesje
en goed bijhouden

(en... epileren went echt)
Bedankt voor je reactie. Ik heb het epileren echt jarenlang gedaan (toen ik nog een relatie had en dacht dat ik daarvoor de prijs in tranen moest betalen). Ik kon er maar nooit aan wennen, het bleef even veel pijn doen. Ik weet het niet of haargroei bij andere vrouwen anders is, maar bij mij werden de haartjes nooit dunner of makkelijker te verwijderen zoals ze beweerden dat ging gebeuren. En je oksels? Dat is toch puur vermartelen.

Goed scrubben, check. Maakt bij mij geen verschil.

Scherp mesje, check. Ik had ook gelezen dat je daardoor minder snel een wondje krijgt, maar bij mij is het elke keer toch ergens raak ten minste een paar keer per week. Dan kan je dat zomerjurkje toch niet dragen.

Goed bijhouden, haha. Als ik een manier vind die minder ellendig is.
Alle reacties Link kopieren
En het laten waxen eens per maand bij een salon of laten laseren? Kost wat.. maar daar heb je dan ook lange tijd profijt van.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Bedank voor jullie tips allemaal. Ik had echter gehoopt dat ik het probleem met een apparaat had kunnen oplossen. Jullie advies is allemaal lief bedoeld maar ik voel me best ontmoedigd. Ik ben al bijna 50 jaar en kan het niet geloven dat ik al 35 jaar zo'n struggle heb gehad met het ontharen... zoveel tijd kwijt en geld ook. (Dat heb ik nu ook niet over voor salon behandelingen of lasers.)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo'n gedoe altijd. Scheermesje: maakt niet uit welk merk, of welke scheergel of schuim, ik heb altijd wel ergens een wondje. Dat geneest bovendien slecht, dus zit ik gerust drie weken mee te kijken. Met een beetje pech blijft het een litteken ook. Ik beschouw mezelf toch niet echt als onhandig op dat gebied, dus geen idee waar het aan ligt.
Ontharingscrème werkt redelijk, maar vind ik wel veel gedoe. Stinkt ook vreselijk.
Epileren met een apparaat. Check. Werkt wel, maar laat op mijn huid bultjes achter. En na een keer of drie beginnen de ingegroeide haartjes. Is niet tegenop te scrubben.
Professioneel laten harsen. Een paar keer gedaan, maar met zeer wisselend succes. Ook een keer serieus mijn huid mee beschadigd. Zelf begin ik hier al helemaal niet aan.
Blijft een ladyshave over. Ik heb de mijne al een paar jaar, dus je specifieke vraag kan ik niet beantwoorden. De mijne scheert optisch prima. Dat wil zeggen: het ziet er prima uit. Geen wondjes, stank of ingegroeide haren, geen bultjes. Geen zichtbare haren of stoppeltjes. Het vóelt echter niet super glad.
Ik doe het ermee. Het is goed genoeg, zeker gezien de nadelen (voor mij) van andere methoden. En eerlijk... zoveel mensen voelen niet aan mijn benen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier net als Jufjoke, terug de ladyshave. Voelt niet superglad maar daar heeft niemand last van.

Als ik toch eens hele gladde benen wil, gebruik ik ontharingscreme voor de gevoelige huid. Die stank hangt in je badkamer, niet op je huid.

Maar ook dan heb ik na 1 of 2 dagen dezelfde stoppels als bij de ladyshave.

En je bikinizone. Eerst het ergste wegknippen met een schaar. En dan trimmen (zit bij de ladyshave als het goed is)
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
22-05-2020 14:04
Hier ook zo'n gedoe altijd.
Lotgenoot! Wel nuttig om je ervaring te horen. Misschien moet ik me dan erbij neerleggen dat er wat stoppel gaat zijn. Dat heb ik ook in de reviews van alle ladyshaves toch zien staan, zit er elke keer iemand tussen die zegt dat het resultaat bij haar niet helemaal glad is. Toch beter dan mijn huidige toestand...
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens overwogen om je benen te laten laseren? Als je echt stug haar hebt dan zou dat best een goede optie kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Appelblauw schreef:
22-05-2020 14:00
Bedank voor jullie tips allemaal. Ik had echter gehoopt dat ik het probleem met een apparaat had kunnen oplossen. Jullie advies is allemaal lief bedoeld maar ik voel me best ontmoedigd. Ik ben al bijna 50 jaar en kan het niet geloven dat ik al 35 jaar zo'n struggle heb gehad met het ontharen... zoveel tijd kwijt en geld ook. (Dat heb ik nu ook niet over voor salon behandelingen of lasers.)
als je bijna 50 bent, weet je toch ook, dat er geen kind op het strand bezig is met jouw lichaamshaar?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-05-2020 14:31
als je bijna 50 bent, weet je toch ook, dat er geen kind op het strand bezig is met jouw lichaamshaar?
Dat is het voordeel van mijn leeftijd, ik ben zo goed als onzichtbaar geworden.
Het was als een grapje bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
22-05-2020 14:30
Heb je wel eens overwogen om je benen te laten laseren? Als je echt stug haar hebt dan zou dat best een goede optie kunnen zijn.
Dit. Ik heb zelf dan een IPL apparaat, maar met stug, donker haar op een lichte huid maakt het veel verschil.
Decennialang strijden tegen iets wat verholpen kan worden is zonde van je leven!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je verhaal

Waxen: auwauwauw
Epileren: auw en duurt eeuwen
Scheren: stoppels en wondjes
In alle bovenstaande methoden; ingegroeide haren en puisten. Scrubben of niet.

De ladyshave geeft alleen maar stoppels, maar geen ingroei en is zo gepiept.

Ik ben nu net de ipl aan het proberen. Voor het goedkoop proberen gescoord op mp. Na 1 ronde flitsen merk ik nog weinig effect, maar goed dat hoort er ook bij zeggen ze.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Maar je doet dus serieus geen jurkje aan omdat je ergens een wondje hebt? Waarom in godsnaam niet? Dan is probleem toch ook opgelost?
Ladyshave krijg je het gewoon niet glad mee. Punt.

Zelf wax (niet harsen!) ik al jaren, ook de gehele bikinilijn en ik ben dan echt zo glad als een baby. Oksels epileer ik en echt nog nooit een traan gelaten. Ik heb blijkbaar geen gevoelige zenuwen ofzo.
Ik las overigens wel laatst dat safety razors weer in opkomst zijn en dat je daarmee de boel heel glad krijgt. Ook goed tegen de afvalberg.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zopas een IPL apparaat gekocht omdat ik het beu was.
Kon wel om de dag scheren.
Morgen beurt 3 ik hoop zo dat dit werkt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook goed helpt tegen huidirritatie is eerst in bad gaan of zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
lloke schreef:
22-05-2020 17:14
Hier ook zopas een IPL apparaat gekocht omdat ik het beu was.
Kon wel om de dag scheren.
Morgen beurt 3 ik hoop zo dat dit werkt.
Oh, daar ben ik ook heel benieuwd naar! Ik hoop het echt voor jou, laat je het hier weten?
Alle reacties Link kopieren
MrsNiceGuy schreef:
22-05-2020 14:13

Als ik toch eens hele gladde benen wil, gebruik ik ontharingscreme voor de gevoelige huid. Die stank hangt in je badkamer, niet op je huid.

Dit doe ik ook want ik heb nooit zin om te scheren. Die van Veet is zelfs bij de Action de koop.
_melon wijzigde dit bericht op 22-05-2020 20:10
6.04% gewijzigd
Ik scheer onder de douche, elke dag, zonder scheerschuim. Nooit wondjes of zo. Heb ik dan zo veel geluk gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven