Mode & Beauty alle pijlers

Mascara op je onderwimpers die niet uitloopt

23-05-2020 11:42 42 berichten
Als ik zonnebrand of crème onder mijn ogen gebruik loopt daarna de mascara van mijn onderwimpers uit, zelfs waterproof of 'sportmascara'. Komt ongetwijfeld door het vet in de crème die de mascara oplost. Dan heb ik altijd van die grijze vegen onder mijn ogen, ziet er niet uit. Alleen mascara op mijn bovenwimpers vind ik minder mooi staan. Als ik lach komen mijn onderwimpers tegen mijn huid aan, dus dan gaat het afgeven, heel irritant. Weet iemand een echt crèmebestendige mascara?
Alle reacties Link kopieren
Misschien smeer je de zonnebrand te hoog naar je oog toe?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee want ik heb de juiste mascara voor de onderwimpers ook nig niet gevonden. En het heeft bij mij niks te maken met wel of geen creme, er is altijd een grijze waas na een paar uur.
metallover wijzigde dit bericht op 23-05-2020 11:59
0.52% gewijzigd
Inderdaad zonnebrand minder dicht om je ogen smeren. En als je daar toch hebt gesmeerd, even met een wattenstaafje onder je ogen langs.
Ik denk dat het makkelijker is een goede zonnecreme voor je gezicht te nemen die niet zo vet is.

(ik heb nu bijvoorbeeld van Biodermal en van Rituals speciaal voor gezicht en die zijn niet zo vet)
Ik draag zelden mascara op mijn onderwimpers, maar als ik het doe gebruik ik mijn Clinique Bottom Lash Masacara. Loopt bij mij niet uit.

Afbeelding
Je kan voor de zomermaanden ook je wimpers verven. Dan heb je het gedoe met uitlopen niet.
Om huidveroudering tegen te gaan wil ik wel echt de kwetsbare huid onder de ogen insmeren. Heb die Biodermal die niet zo vettig is inderdaad, maar toch.
vivagirl2013 schreef:
23-05-2020 11:48
Je kan voor de zomermaanden ook je wimpers verven. Dan heb je het gedoe met uitlopen niet.
Da's een goed idee! Thanks
En een mascara die bestand is tegen vette crème ga je niet vinden, want die krijg je niet van je ogen af.

Mascara die bij mij het best blijft zitten is trouwens hypnose waterproof van Lancôme. Maar die is dus ook gewoon lastiger te verwijderen.
maylina schreef:
23-05-2020 11:49
Om huidveroudering tegen te gaan wil ik wel echt de kwetsbare huid onder de ogen insmeren. Heb die Biodermal die niet zo vettig is inderdaad, maar toch.
Vettere crème kan je ‘s avonds smeren toch?
SallySpectra* schreef:
23-05-2020 11:50
Vettere crème kan je ‘s avonds smeren toch?

Dat denk ik ook.
Een niet vette zonnecreme voor overdag en een voedende nachtcreme.
En als die Biodermal nog te vet is kiezen voor een zonnemelk. Dat beschermt ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet mijn onderwimpers altijd minimaal aan met mascara, juist hierom. Zeker niet tot de uiteinden van de wimpers, dat ziet er ook niet uit.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik deze zonnebrand voor mijn gezicht:

https://www.farmaline.nl/drogisterij/be ... -spf50-nm/

Die spuit je over je gezicht heen (terwijl je je make-up al op hebt!) en hoef je niet uit te smeren of iets. Gewoon over je gezicht spuiten en klaar. Make-up loopt niet uit.

Andere voordelen zijn: geen glimmend gezicht en geen witte waas.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
SallySpectra* schreef:
23-05-2020 11:50
Vettere crème kan je ‘s avonds smeren toch?
Je kunt toch niet ‘s avonds al je spf op doen?
rumforviva schreef:
23-05-2020 11:59
Je kunt toch niet ‘s avonds al je spf op doen?
Zonnecrème hoor je sowieso niet rond je ogen te smeren.
Alle reacties Link kopieren
[quote=rumforviva post_id=31418729 time=1590227274 user_id=379789]
Ik draag zelden mascara op mijn onderwimpers, maar als ik het doe gebruik ik mijn Clinique Bottom Lash Masacara. Loopt bij mij niet uit.

Wat grappig een mascara speciaal voor ondeeprwimpers, nog nooit van gehoord!
metallover wijzigde dit bericht op 23-05-2020 12:13
15.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor het opdoen van je mascara even een oogschaduwkwastje met (matterende) poeder onder je wimperrand doorhalen
Alle reacties Link kopieren
maylina schreef:
23-05-2020 11:49
Om huidveroudering tegen te gaan wil ik wel echt de kwetsbare huid onder de ogen insmeren. Heb die Biodermal die niet zo vettig is inderdaad, maar toch.
Onder de ogen is niet tegen je oog aan. Of bijna tegen je oog aan.

Gebruik een goede zonnebril.
SallySpectra* schreef:
23-05-2020 11:50
Mascara die bij mij het best blijft zitten is trouwens hypnose waterproof van Lancôme. Maar die is dus ook gewoon lastiger te verwijderen.
Ik heb dezelfde mascara en die blijft goed zitten,bij de vorige van Lóreal had ik ook steeds vegen. Maar creme moet je ook niet tot onder je ogen smeren als je mascara op je onderwimpers doet,je moet dan je oogcontouren vrijlaten van creme.
Alle reacties Link kopieren
Na het insmeren even afpoederen met een transparante poeder. Ik gebruik zelf die van Clarice, voor een paar euro te koop bij Kruidvat.
lindaatje1900 schreef:
23-05-2020 12:09

Gebruik een goede zonnebril.
Zodat je daar geen zonnebrandcreme hoeft te smeren of zodat je je ogen niet meer ziet en dus geen mascara meer hoeft te gebruiken?

Win-win! 💡
SallySpectra* schreef:
23-05-2020 11:50
Vettere crème kan je ‘s avonds smeren toch?
Yes, maar ik bedoel zonnebrand, dat moet dan wel overdag :lol:
Ik heb wel speciale gezichtszonnebrand die claimt niet vet te zijn maar het blijft een smeersel dat je mascara oplost natuurlijk.
Ik had me voorgenomen nu ik 50 ben maar eens serieus aan huidverzorging te gaan doen, vandaar die zonnebrand. Elke dag, ook als het niet zonnig weer is. Om dan met een zonnebril op te gaan lopen in januari... :) Beetje afpoederen heb ik ook geprobeerd maar zelfs met die losse translucentpoeder zie je dan ineens alle rimpeltjes.

Ik ga voor het verven van mijn wimpers, meteen zo even naar de drogist
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
23-05-2020 13:00
Zodat je daar geen zonnebrandcreme hoeft te smeren of zodat je je ogen niet meer ziet en dus geen mascara meer hoeft te gebruiken?

Win-win! 💡
Bedoel je dit sarcastisch?

Een zonnebril werkt ook tegen huidveroudering rond de ogen. Daar had ze het toch over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven