Mode & Beauty alle pijlers

Gouden en zilveren sieraden combineren

02-06-2020 20:18 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Wie combineert hier weleens gouden met zilveren sieraden? Ik heb zelf beide, maar ik combineer niet, al zou ik dat best willen, omdat ik anders best veel van beide wil hebben... 😅

Ik heb het dan eigenlijk over fijne kettinkjes, oorbellen naast elkaar en ringen.

Kun je zilveren sieraden met gouden sieraden combineren?

Totaal aantal stemmen: 87

Ja, waarom niet? (47%)
Nee, dat lijkt nergens op (53%)
Tuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet? Ik draag geen goud, want ik vind het niet mooi en staat ook niet echt op mijn rete-witte huid, maar als ik goud zou hebben, zie ik er geen been in om te combineren.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
nee dat kan echt niet
Alle reacties Link kopieren
Ja, leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het graag kunnen combineren, maar ik vind het raar uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sieraden waar zowel geel als wit goud in zit. Dat draag ik wel door elkaar maar zilver en goud niet. Zilveren sieraden vind ik vaak wat grover dan die van goud.
Ja, vroeger was dat echt een no-no, maar mixing metals is echt al een tijd een trend. Ik vind het ook erg leuk.

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Mijn trouwring is een combinatie van witgoud en geelgoud,
mijn verlovingsring is roodgoud met witgoud en omdat ze even breed zijn vind ik het een prachtige combi :heart:

Verder draag ik er zilveren sieraden bij en ik zou echt niet weten waarom het niet zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het dragen van tig ringen al vreselijk lelijk. Draag gewoon één mooie ring van goede kwaliteit in plaats van aan elke vinger 3 trash-ringen. Hetzelfde voor colliers en armbanden: less is more. Dus liever één (bijpassende) ketting of armband dan je halve pols vol met oud ijzer, of liever één mooie ketting dan 4 over elkaar heen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Geen probleem. Heb veel sieraden van mijn overleden moeder. Alles goed en zelf had ik zilver. Juist mooi.

Vroeger kon het niet, maar tijden veranderen
Ik kan de combi heel leuk vinden, maar het ligt maar net aan de specifieke sieraden.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vind het niet mooi om zilver en goud met elkaar te dragen maar ik hou sowieso niet van geel goud.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ringen zijn witgoud, mijn armbanden zilver, mijn horloge staal en mijn oorbellen wisselt, die zijn soms goud en soms zilver maar altijd met een parel of gekleurde steen er aan. Dus ja, ik combineer de hele boel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het meestal niet staan. Bij de meeste mensen staat sowieso of zilver of goud veel beter dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk draag ik het liefst zilver. Ik heb een paar roségouden sieraden die ik er wel mee combineer. Goud draag ik niet.
Alle reacties Link kopieren
vampierprinsesje schreef:
02-06-2020 21:10
Ik vind het meestal niet staan. Bij de meeste mensen staat sowieso of zilver of goud veel beter dan de ander.
Volgens mij is dit ook de reden dat je doorgaans niet combineert; wat het mooiste staat hangt af van de ondertoon van je huid. Ik draag zelf voornamelijk goud :)
Alle reacties Link kopieren
viamia schreef:
02-06-2020 21:23
Volgens mij is dit ook de reden dat je doorgaans niet combineert; wat het mooiste staat hangt af van de ondertoon van je huid. Ik draag zelf voornamelijk goud :)
Eens. Maar niet iedereen is duidelijk warm of koel. Ik heb een tamelijk neutrale ondertoon en een lichte huid. Doordat mijn huid licht is, staan sommige kleuren niet mooi. Maar in de 'diepte' die goed is voor mij, kan warm of koel allebei wel. Zeker als ik de kleuren van mijn make up erop aanpas (blush en lipstick bijvoorbeeld meer roze of juist meer koraal, oogschaduw meer warme bruintinten of koeler taupe of grijs).
Mijn trouwring is van titanium. Ik zou daar nu niet meer persé voor kiezen, maar ik wil hem toch graag dragen. Dat houdt me niet tegen om er ook een paar gouden (oké, meestal goudkleurige) oorbellen bij te mixen.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
02-06-2020 20:25
Ik heb sieraden waar zowel geel als wit goud in zit. Dat draag ik wel door elkaar maar zilver en goud niet. Zilveren sieraden vind ik vaak wat grover dan die van goud.
Ik ben echt een barbaar wat dat betreft, ik kan echt bij een subtiel kettinkje of wat dan ook niet onderscheiden of het zilver is of witgoud of voor mijn part aluminiumfolie.
Ik heb een ring van mijn oma die goud is met een donker rode steen erin. Ik doe die niet af, nooit. Dus als daar iets met zilver bij komt vind ik dat prima.
Alle reacties Link kopieren
Kan zeker, maar denk dat het wel beter is om het subtiel te houden. Ik draag soms mijn moeders oude trouwring, die bestaat uit geel-,wit- en roodgoud. Lijkt heel erg op de Cartier trinity wedding band, maar dan iets fijner
Alle reacties Link kopieren
ik combineer het soms wel omdat ik een aantal sieraden gewoon altijd draag (die zijn geel goud) en soms wil ik wel eens wat anders erbij. Ik let er wel op wat ik waar draag dus bijv: oorbellen en evt. ketting is altijd zelfde kleur (ik heb overigens geen zilveren ketting dus als ik eens zilveren oorbellen draag, doe ik geen ketting om), evenzo zijn alle armbanden aan een pols zelfde kleur etc etc.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
04-06-2020 11:34
ik combineer het soms wel omdat ik een aantal sieraden gewoon altijd draag (die zijn geel goud) en soms wil ik wel eens wat anders erbij. Ik let er wel op wat ik waar draag dus bijv: oorbellen en evt. ketting is altijd zelfde kleur (ik heb overigens geen zilveren ketting dus als ik eens zilveren oorbellen draag, doe ik geen ketting om), evenzo zijn alle armbanden aan een pols zelfde kleur etc etc.
Eén mooie armband is genoeg, nergens voor nodig er 6 te dragen. Less is more.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn juwelen die zowel gouden als zilveren componenten hebben. Als dat kan, waarom zou je het dan niet kunnen combineren in losse juwelen?
leeg
Alle reacties Link kopieren
Doe uiteindelijk gewoon wat je mooi vindt. Ik hou niet zo van die stijl regeltjes, omdat ze veelal dicteren wat je niet mag. Daar word ik een beetje opstandig van. Ik wil heel graag zelf bepalen wat ik mooi vind staan bij mij en waar ik me fijn in voel.
En als andere mensen dat dan lelijk vinden...daar kan ik gelukkig niet zo mee zitten. Smaken verschillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven