Mode & Beauty alle pijlers

Fjallraven kanken tassen, de hype?

02-07-2020 19:38 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fjallraven kanken, sorry, autocorrect. ;-D

Kan iemand mij uitleggen waarom mensen een fortuin neerleggen voor een simpele tas van, het merk Fjallraven kanken? Het lijkt inmiddels wel een soort status symbool, deze tassen zijn absurd duur (ze zullen vast duurzaam enzo zijn) en eerlijkgezegd vind ik ze ook nog eens lelijk. Ik vind de vorm lelijk en een vriendin van mij kwam met zo'n tas aanzetten waarvan ik dacht dat het een oude verkleurde tas was. Bleek het dus zo'n ding te zijn in een of andere vale roze kleur. Waarom zijn ze zo polulair?
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 19:43
4.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Smaken verschillen
Alle reacties Link kopieren
Nu zelfs de geschiedenisleraar van mijn dochter er één heeft, denk ik dat deze rage snel voorbij zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat het een apart ras was.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tja... dat vraag ik me ook af van Fila’s! Wat een monsters, daar wil je toch niet op lopen? En toch vliegen ze de deur uit!
Of Stone Island truien. Je ziet amper het verschil met een C&A-trui, alleen zit er een labeltje op. Oké, kwalitatief misschien beter? Geen idee, maar je koopt 10 truien bij C&A voor dezelfde prijs als 1 Stone Islandtrui.
En het labeltje vind ik nog erg lelijk ook!
pamelacourson schreef:
02-07-2020 19:39
Nu zelfs de geschiedenisleraar van mijn dochter er één heeft, denk ik dat deze rage snel voorbij zal zijn.
:mrgreen:

Ik vind ze ook lelijk, maar blijkbaar heb ik een afwijkende smaak?
Alle reacties Link kopieren
Kånken wordt uitgesproken als Konken, wist-je-datje...

De tassen zijn destijds ontworpen om rugproblemen bij schoolkinderen te voorkomen. Onlangs hebben ze hun 40e verjaardag gevierd, de tas gaat dus al wel echt heel lang mee.
Maar ik snap de hype niet zo, alles behalve comfort heeft die rugzak. Stop er een Dopper bij in aan de zijkant en je statussymbool is compleet 🤷🏼
Mijn brein leest telkens iets anders en daarom alleen al heb ik een aversie tegen die dingen
Absurd duur? Afhankelijk van de grootte tussen de 60 en 100 euro. Valt erg mee voor een kwalitatief goede tas.
De hype is denk ik wel lang en breed over zijn piek heen. Maar ik vind het op zich leuke rugzakjes om te zien hoor. Het is een bepaald type persoon bij wie deze stijl past. Qua prijs vind ik het ook wel meevallen, maar alles is relatief natuurlijk.

Ook handig omdat ze niet zo groot zijn en omdat je ze makkelijk aan de bovenkant in je hand kunt pakken.
Hypes zijn in verreweg de meeste gevallen onverklaarbaar, en meedoen aan hypes is niet wettelijk verplicht. Dus wat maak je je druk.
Een boodschappentas van de Jumbo pak ik ook makkelijk aan de bovenkant
Dymphnatam schreef:
02-07-2020 19:52
Een boodschappentas van de Jumbo pak ik ook makkelijk aan de bovenkant
Ja, maar die doe je weer niet op je rug.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
02-07-2020 19:49
Absurd duur? Afhankelijk van de grootte tussen de 60 en 100 euro. Valt erg mee voor een kwalitatief goede tas.
€60=? Zelfs de mini kost nog meer...
De gewone Kånken zit op €90,=, alles van Fjäll is gewoon duur. Ze hebben een sleutelhanger, wat gewoon uit een stukje webbing bestaat met een ring voor je sleutels, betaal je €10,= voor. Het merk is verschrikkelijk duur, maar je koopt er wel een stukje kwaliteit voor. De G1000 stof is echt wel heel sterk, is te waxen om waterdicht te maken en draagt wel heel fijn.
rumforviva schreef:
02-07-2020 19:52
Ja, maar die doe je weer niet op je rug.

Daar heb je een punt...
Ik vind geen lelijke tas en ze zijn (zouden moeten) van goede kwaliteit. Garanties op van alles. Net als Eastpack. En die eastpacks die ook zo groot zijn en een aparte laptopcase hebben ect zijn ook prijzig. En die zijn niet waterdicht, daar verkopen ze regenhoezen voor los. ;-)
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 19:58
14.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een, ben er blij mee. Ik gebruik hem eigenlijk vooral als luiertas.
Het formaat is precies goed, en in die bidonvakken aan de zijkant past ook precies een Difraxfles :)
Er zijn diverse maten he? ;-)
pamelacourson schreef:
02-07-2020 19:39
Nu zelfs de geschiedenisleraar van mijn dochter er één heeft, denk ik dat deze rage snel voorbij zal zijn.
.
Is ie al.
-Darkside- schreef:
02-07-2020 19:49
Absurd duur? Afhankelijk van de grootte tussen de 60 en 100 euro. Valt erg mee voor een kwalitatief goede tas.


Ik lees 561 positieve reviews bij Bol dus het zal het geld wel waard zijn aangezien steeds meer mensen voor duurzaam gaan.

Van het merk had ik nog niet eerder gehoord en heb volgens mij nog niemand met zo een tas zien lopen terwijl ze wel opvallend zijn. Apart geval
zo een tas zeg maar.

https://www.thelittlegreenbag.nl/rugzak ... nken/38735
Alle reacties Link kopieren
De schooltassen bestaan al decennia, en komen met tussenpozen steeds weer op.

Het is overigens een outdoormerk dat echt fantastische spullen maakt. Ik heb er veel broeken van en een backpack. Erg stevig materiaal en ademt goed. Houdt het uitstekend vol in de jungle. In Nederland natuurlijk de vraag wat je er mee moet :p
Ik dacht dat ik per ongeluk in een topic van 2 jaar oud terecht was gekomen...fjallravens en fila's...
Maargoed, mijn ene kind heeft er al drie jaar eentje, een neppert, en die blijkt heel handig. Klein handig maatje.
Voor mezelf vind ik hem niet ergonomisch genoeg, te dunne bandjes.
Dymphnatam schreef:
02-07-2020 19:47
Mijn brein leest telkens iets anders en daarom alleen al heb ik een aversie tegen die dingen
Heb ik ook. Storend.
Stampertje12 schreef:
02-07-2020 20:02
De schooltassen bestaan al decennia, en komen met tussenpozen steeds weer op.

Het is overigens een outdoormerk dat echt fantastische spullen maakt. Ik heb er veel broeken van en een backpack. Erg stevig materiaal en ademt goed. Houdt het uitstekend vol in de jungle. In Nederland natuurlijk de vraag wat je er mee moet :p

Ik heb er een broek van die het al 20 jaar volhoudt. Dat dan weer wel...
Alle reacties Link kopieren
Zijn ze 'absurd duur' geworden?
De mijne was 65 euro, een jaar of tien geleden denk ik. Gewoon een standaard maatje, 16 liter. Ruim voor de hype.
Hij ziet er nog piekfijn uit en kan zeker nog eens tien jaar of langer mee.

Voor een degelijke tas die lang mee gaat en fijn zit (ok, dat is persoonlijk natuurlijk), tel ik graag wat euro's neer.
Wel zo duurzaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven