Mode & Beauty alle pijlers

Donshaar en foundation

04-07-2020 21:12 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb best veel (ook wel soms lange) donshaartjes op mijn gezicht. Op mijn kin en bovenlip haal ik het weg, maar de rest laat ik liever zitten. Hoe doen jullie dat met foundation? Mijn gevoel is dat die foundation vooral op mijn vachtje gaat zitten en het er dan snel onnatuurlijk uitziet. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik scheer de haartjes allemaal voorzichtig weg.
Alle reacties Link kopieren
Af en toe even met een onthaarspiraal over je gezicht.
Zo’n ding: https://www.bol.com/nl/p/epivera-epilee ... 6FEALw_wcB

Kruidvat heeft hem ook. Werkt beter dan scheren.
Veel vrouwen halen dat weg met een Tinkler mesje. Schijnt daar niet erger van te worden.

https://blushandpearls.com/face-shaving-tinkle-razor/

https://youtu.be/xjdiHBQy23Y
patchouli_ schreef:
04-07-2020 21:29
Af en toe even met een onthaarspiraal over je gezicht.
Zo’n ding: https://www.bol.com/nl/p/epivera-epilee ... 6FEALw_wcB

Kruidvat heeft hem ook. Werkt beter dan scheren.
Ik heb er een, maar vooral voor mijn bovenlip.
Alle reacties Link kopieren
Jaren zo'n spiraal gebruikt. Goede resultaten maar ook beetje lastig op sommige plekjes.
Paar maanden geleden een heel goedkoop epileerapparaat voor het gezicht gekocht. Van Braun. Werkt veel beter. Makkelijker en sneller en geen amper pijnlijk
Alle reacties Link kopieren
Nav eerder topic gebruik ik daarvoor eentje van zenner.eigenlijk bedoeld voor wenkbrauwen maar werkt dus perfect voor donshaartjes!
Alle reacties Link kopieren
Dus, als ik het goed begrijp, móeten die haartjes allemaal weg voor een mooi resultaat? Ik ben dat ook op mijn kin gaan doen, (epileren) en het resultaat is dat ik nu ook daar stuggere haartjes krijg, net als op mijn bovenlip. Ik wil dus niet ook nog mijn wangen onder de stugge haren hebben straks:)
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb dit ook maar durfde het nooit weg te halen omdat ik zo ontzettend bang ben dat het donkerder/dikker etc. terug komt... Dat is dus zeker weten niet het geval?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren zo’n spiraal, geen last van dat haren donkerder en dikker terug komen.

Ik heb wel Een paar meer donkere en dikkere (snor)haren, maar dat komt eerder door het ouder worden. Dan verandert je haargroei.

Zo’n tinkler mesje gebruik ik bij mijn wenkbrauwen wel. Daar vind ik die spiraal lastiger. Maar dan wel last van wat stuggere stoppeltjes. Dat komt niet doordat je haren dikker worden, maar omdat je ze bot afscheert voelen ze dikker.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
04-07-2020 21:31
Veel vrouwen halen dat weg met een Tinkler mesje. Schijnt daar niet erger van te worden.

https://blushandpearls.com/face-shaving-tinkle-razor/

https://youtu.be/xjdiHBQy23Y
Niet doen! Ik heb het geprobeerd en je voelt na een dag al heel kleine stoppeltjes. Zeker als een man aan je gezicht gaat voelen, is het erg genant. Ik epileer nu gewoon met een pincet en dat gaat het beste.
Als je de donshaartjes wil laten zitten om stoppels te voorkomen en foundation er met haartjes niet mooi uitziet dan kun je natuurlijk ook geen foundation gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Sylphide75 schreef:
04-07-2020 21:55
Niet doen! Ik heb het geprobeerd en je voelt na een dag al heel kleine stoppeltjes. Zeker als een man aan je gezicht gaat voelen, is het erg genant. Ik epileer nu gewoon met een pincet en dat gaat het beste.
Ja daar ben ik bang voor ja! Heb ik nu al met mijn snor en kin.
Maar epileer je dan je hele gezicht met een pincet? Daar zijn het bij mij echt te veel (gelukkig blonde) haren voor...
Sylphide75 schreef:
04-07-2020 21:55
Niet doen! Ik heb het geprobeerd en je voelt na een dag al heel kleine stoppeltjes. Zeker als een man aan je gezicht gaat voelen, is het erg genant. Ik epileer nu gewoon met een pincet en dat gaat het beste.
Krijg je net zo goed stoppels van
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 04-07-2020 22:17
0.32% gewijzigd
Sylphide75 schreef:
04-07-2020 21:55
Niet doen! Ik heb het geprobeerd en je voelt na een dag al heel kleine stoppeltjes. Zeker als een man aan je gezicht gaat voelen, is het erg genant. Ik epileer nu gewoon met een pincet en dat gaat het beste.
Ik heb zelf geen zichtbaar haar op mijn gezicht, alleen mijn bovenlip. Maar ken verschillende mensen die heel enthousiast zijn over die Tinkle mesjes
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
04-07-2020 22:02
Krijg je net zo goed stippels van
Van epileren krijg je geen stoppels. Je trekt de hele haar eruit en die groeit wel terug maar niet met een bot dus stoppelig uiteinde. Dat is wel een groot verschil. En na een tijdlang epileren groeit haar ook minder terug.
Zo'n mesje raad ik echt af. Het is een dag heel glad maar als je dan over je huid strijkt voel je allemaal heel kleine stoppeltjes en dat is heel raar voor een vrouw. Ik vind het iig niet fijn als een man dan mijn gezicht streelt en hij voelt dat. Gezicht scheren vind ik ook iets mannelijks.
Antwoord op t.o.: ja, ik epileer mijn hele gezicht, althans, de zichtbare haren. Dat is niet veel werk, ik doe het eens per week. Voor-en na ontsmetten met alcohol en daarna een goede creme op.
Alle reacties Link kopieren
Met een harsstrip, zo doe ik het ook op de kin , knip ook dunne stroken er mee voor de wenkbrauwen. Krijg je ook goed die donshaartjes mee weg.
Alle reacties Link kopieren
Maar de conclusie is dus: met donshaar geen foundation gebruiken? Ik had gehoopt dat er bijvoorbeeld een hele vloeibare foundation zou zijn waarbij het niet zo op zou vallen...
Reiwa schreef:
04-07-2020 22:28
Maar de conclusie is dus: met donshaar geen foundation gebruiken? Ik had gehoopt dat er bijvoorbeeld een hele vloeibare foundation zou zijn waarbij het niet zo op zou vallen...
Of wel en je er niets van aantrekken
Alle reacties Link kopieren
Reiwa schreef:
04-07-2020 21:46
Dus, als ik het goed begrijp, móeten die haartjes allemaal weg voor een mooi resultaat? Ik ben dat ook op mijn kin gaan doen, (epileren) en het resultaat is dat ik nu ook daar stuggere haartjes krijg, net als op mijn bovenlip. Ik wil dus niet ook nog mijn wangen onder de stugge haren hebben straks:)
Donshaartjes komen niet stugger, dikker of donkerder terug als je ze weg scheert. Het zijn geen echte, gewone haren. Wat om te beginnen al niet dik, donker en stug is, wordt dat ook niet door scheren. Bijzonder hardnekkige fabel.
Zelf scheer ik donshaartjes op mijn wangen, kaaklijn en bovenlip ook weg. Zo ongeveer eens per week. Kost een minuutje. Gewoon met een scheermesje, zonder scheerschuim of iets dergelijks.
Niet per se noodzakelijk, maar ik vind mijn foundation dan toch net iets mooier zitten.
Alle reacties Link kopieren
Reiwa schreef:
04-07-2020 22:28
Maar de conclusie is dus: met donshaar geen foundation gebruiken? Ik had gehoopt dat er bijvoorbeeld een hele vloeibare foundation zou zijn waarbij het niet zo op zou vallen...
Natuurlijk kan dat wel. Als je misschien je manier van opbrengen nog wat kan aanpassen, wil dat nog wel eens helpen. Strijk je foundation uit met de groeirichting mee, zodat de donshaartjes plat liggen. Niet te veel poeder gebruiken daarna, dan valt het meer op.
Welke foundation wordt toch een kwestie van proberen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
04-07-2020 22:02
Krijg je net zo goed stoppels van
Je krijgt geen stoppels van donshaartjes wegscheren.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
04-07-2020 21:47
Oh ik heb dit ook maar durfde het nooit weg te halen omdat ik zo ontzettend bang ben dat het donkerder/dikker etc. terug komt... Dat is dus zeker weten niet het geval?
Nee. Als dat al zo lijkt, dan was het om te beginnen al geen donshaar. Donshaar heeft geen merg (de middelste laag van normaal haar) en geen pigment. Het kán niet dikker of donkerder worden door het weg te scheren. Is fysiek onmogelijk.
Wat wél kan:

- men ziet het gewone haar aan voor donshaar. Als je gewoon haar scheert, wordt het ook niet dikker of stugger of donkerder, maar je scheert de haarpunt bot af. Als dat gaat groeien, zie je het botte haarpuntje, en dat valt iets meer op dan een dun toelopende punt.

- als je ouder wordt, gebeurt het soms dat ook bij vrouwen op sommige plaatsen gewoon haar groeit, waar voorheen alleen dons zat. Zo'n heksenhaar op je kin bijvoorbeeld. Dat komt gewoon met de jaren. Het is dus niet reëel om dan te zeggen: zie je wel dat het dikker terugkomt. Nee, dat is gewoon een nieuwe haar die je eerst niet had. Daar staat wel of niet scheren los van.
Alle reacties Link kopieren
Sylphide75 schreef:
04-07-2020 22:16
Van epileren krijg je geen stoppels. Je trekt de hele haar eruit en die groeit wel terug maar niet met een bot dus stoppelig uiteinde. Dat is wel een groot verschil. En na een tijdlang epileren groeit haar ook minder terug.
Zo'n mesje raad ik echt af. Het is een dag heel glad maar als je dan over je huid strijkt voel je allemaal heel kleine stoppeltjes en dat is heel raar voor een vrouw. Ik vind het iig niet fijn als een man dan mijn gezicht streelt en hij voelt dat. Gezicht scheren vind ik ook iets mannelijks.
Antwoord op t.o.: ja, ik epileer mijn hele gezicht, althans, de zichtbare haren. Dat is niet veel werk, ik doe het eens per week. Voor-en na ontsmetten met alcohol en daarna een goede creme op.
Je zegt het zelf al: je epileert de zichtbare haren. Ik denk dat jij het hier helemaal niet over dons hebt. Het is echt onmogelijk om van dons stoppeltjes te krijgen. Wel van gewone haren. Dons is bovendien heel erg lastig te epileren omdat je het nauwelijks kan pakken met een pincet. Daar is het echt veel te kort, licht en dun voor. Daar is het pincet niet op gemaakt.
Ik denk echt dat mensen die het over stoppels hebben, geen echt dons wegscheren maar gewone haren.
Alle reacties Link kopieren
Klein beetje foundation mengen met flink wat dagcrème. Dan smeert het lekker uit en ziet er natuurlijk uit. Heb altijd t idee dat dat beter gaat met de donshaartjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven