Mode & Beauty alle pijlers

Hypoallergene gellak

05-07-2020 20:07 12 berichten
Hoihoi,

Ik ben opzoek naar een goeie hypoallergene gellak maar liefst wel betaalbaar.

Mijn zus krijgt een allergische reactie van gellak. 1e keer nergens last van en vervolgens elke keer rood, jeuk en blaasjes rondom en onder de nagels. Het uitproberen was met een goedkoop merk maar ook bij een duurder merk (sensationals) kreeg ze een reactie.

Dus iemand tips/ideeën/merken voor gellak waar ze mogelijk geen allergische reactie van krijgt?
Dat hang helemaal af voor welk ingrediënt ze allergisch is en ivm pigmenten is de samenstelling per kleur weer anders. Kan prima dat ze allergisch is voor rood en niet voor groen.
Daarnaast is hypoallergeen een beetje een wassen neus, je kan voor zo’n beetje alles wat er bestaat allergisch zijn en zeker bij een product als gellack waar veel chemische stoffen in zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze eerder allergisch is voor de producten die gebruikt worden om de nagel lak-klaar te maken als de lak zelf.
Valentijn101 schreef:
05-07-2020 21:24
Ik denk dat ze eerder allergisch is voor de producten die gebruikt worden om de nagel lak-klaar te maken als de lak zelf.
Ze heeft ook alleen met de lak geprobeerd. En geen cleanser en al die andere middeltjes die nodig zijn. Dus het is echt de lak zelf
stellar schreef:
05-07-2020 21:06
Dat hang helemaal af voor welk ingrediënt ze allergisch is en ivm pigmenten is de samenstelling per kleur weer anders. Kan prima dat ze allergisch is voor rood en niet voor groen.
Daarnaast is hypoallergeen een beetje een wassen neus, je kan voor zo’n beetje alles wat er bestaat allergisch zijn en zeker bij een product als gellack waar veel chemische stoffen in zitten.
Er zijn verschillende kleuren en merken geprobeerd. Ze wil gewoon graag hypoallergeen proberen. Voor sommige werkt het nou eenmaal wel maar ik kan niet duidelijk vinden welke. Dus vandaar dat ik hier even rondvraag
Femsylove schreef:
05-07-2020 21:46
Er zijn verschillende kleuren en merken geprobeerd. Ze wil gewoon graag hypoallergeen proberen. Voor sommige werkt het nou eenmaal wel maar ik kan niet duidelijk vinden welke. Dus vandaar dat ik hier even rondvraag
Je begrijpt m’n punt niet, als het ingrediënt waar ze allergisch voor is in die lak zit dan krijgt ze er een reactie op.
Het is dus nodig dat je weer welk ingrediënt het is.
Ik heb ook een contactallergie en ik heb nog geen alternatief gevonden. Ik lak mijn nagels dus al een tijdje niet meer. Ik lees graag mee voor goede tips.
Nandina* schreef:
05-07-2020 22:13
Ik heb ook een contactallergie en ik heb nog geen alternatief gevonden. Ik lak mijn nagels dus al een tijdje niet meer. Ik lees graag mee voor goede tips.

Ik heb het ook maar kan wel tegen gewone nagellak.

Kan alleen niet tegen gellak. In het begin wel maar ik kreeg de smaak te pakken en heb mijn Nlse set uitgebreid met goedkope gellac uit China.
Na een half jaar ging het mis (blijkbaar bouwde de allergie op) puntbloedingen in de vingertoppen en zelfs uitslag in mijn nek.

Maar ja.. hoe kom je er achter welk ingrediënt de boosdoener is?
Alle reacties Link kopieren
Oooooh is dat het? Ik heb dat dus ook.

Mijn idee was nu om mijn vingertoppen in te smeren met vaseline of zo. Kijken of dat wat helpt.
stellar schreef:
05-07-2020 22:02
Je begrijpt m’n punt niet, als het ingrediënt waar ze allergisch voor is in die lak zit dan krijgt ze er een reactie op.
Het is dus nodig dat je weer welk ingrediënt het is.
Ik begrijp je punt. Maarjs zie maar eens achter dat bestanddeel te komen. Maar hypoallergeen is meestal samengesteld zonder bepaalde ingrediënten waarvan bekend is dat het vaker allergische reacties veroorzaakt. Daarom wordt het verschillende merken proberen
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
05-07-2020 22:54
Ik heb het ook maar kan wel tegen gewone nagellak.

Kan alleen niet tegen gellak. In het begin wel maar ik kreeg de smaak te pakken en heb mijn Nlse set uitgebreid met goedkope gellac uit China.
Na een half jaar ging het mis (blijkbaar bouwde de allergie op) puntbloedingen in de vingertoppen en zelfs uitslag in mijn nek.

Maar ja.. hoe kom je er achter welk ingrediënt de boosdoener is?
Heftig zulke reacties.
Vraagje: is het gellak die moet uitharden onder een lamp? Zo ja, kan het dan ook aan de combinatie lamp en lak of alleen de lamp liggen?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn vele merken gellak op de markt, het is denk ik echt een ingrediënt wat bv in de ene maar niet in de andere zit waar men allergisch op reageert.
CND shellac schijnt de beste te zijn (thuis gebruikt tijdens de corona), maar qua allergische reactie zegt dat niets al kan ik mij zo voorstellen dat de alie express lakjes niet te vergelijken zijn met bv bovenstaand merk of bv Alessandro (gebruikt mijn salon)

Als de reacties zo heftig zijn kan ik mij voorstellen dat je ook denkt laat maar zitten qua gellak. Het is er ook niet zomaar 1,2,3 af zeg maar.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven