Mode & Beauty alle pijlers

Welke dufflecoat?

29-07-2020 13:37 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als kind (11-13) had ik een prachtige, klassieke, rode, wollen houwtje-touwtjejas. Toen wist ik hem niet helemaal naar waarde te schatten, want hoewel ik hem zelf prachtig vond, werd ik er mee geplaagd (pesten wil ik het niet noemen) "He jas, waar ga je met dat meisje heen? "(ik was nogal klein als kind)) of "Zeg roodkapje waar ga je heen?" En de groepsdruk was op een gegeven moment te sterk, waardoor ik hem niet meer wilde dragen tot verdriet van mijn moeder en stiekem ook van mezelf.

Ik heb altijd een voorliefde voor deze jassensoort blijven houden. Een dufflecoat heet het officieel.
Ik heb er nooit meer één gehad, simpelweg omdat het niet in de mode was (of ik heb dat dan gemist).
Maar nu ben ik 40 en heb ik eindelijk schijt genoeg aan wat in de mode is (nou ja, al een tijdje gelukkig). En dus wil ik nu een weer een dufflecoat. Een echte, wollen. Die zijn best prijzig, maar het is dan ook een aankoop die jaren mee gaat (ik doe sowieso lang met jassen en schoenen).

Ik heb de volgende modellen op het oog:
https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... uffle-red/
of deze:
https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... ffle-navy/
En dat zijn ook direct de twee kleuren waar ik tussen twijfel.

Model London is iets korter (tot op de dijen) wat dus handig is met fietsen, wat ik dagelijks doe.
Ook lijkt dit model iets getailleerder te zijn, wat ik mooi vind, de oversizedjassentrend van afgelopen winter is ook niet aan mij besteed.
Ik heb namelijk een normale maat 36-38, maar 't is niet helemaal gelijkmatig verdeeld; Ik heb smalle schouders,
een gemiddelde buste, dunne benen, een buikje en helaas niet zo veel taille. In een oversizedjas lijk ik al snel een propje, ook al ben ik gemiddeld qua lengte (1.71).
Maar een langere jas vind ik wel heel erg mooi. Tot nog toe heb ik altijd lange jassen gehad (nog veel langer dan deze modellen). Model classic komt tot op de knieën en eigenlijk vind ik dat een mooiere lengte dan tot op de dijen. En misschien lijkt het ook alleen maar zo dat de kortere iets getailleerder is (kan het niet helemaal goed inschatten op het plaatje af).

Dan de kleur: ik ben een sucker voor rood. Ik heb het veel in de kast, het staat me ook goed, het haalt in de winter mijn dan bleke gezicht op.
Maar rood is wel een opvallende kleur, dus dan krijg je meer het effect 'daar heb je haar weer in haar rode jas' , zeker omdat het een meerjarenplanjas is. Donkerblauw is klassieker, tijdlozer, minder opvallend. Donkerblauw staat me ook erg goed.
Ik vind camel ook mooi, maar dat staat me totaal niet. En burgundy vind is eventueel ook nog een optie, maar als het teveel naar paars neigt vind ik het al minder mooi, het moet wel echt rood zijn.

Natuurlijk is het uiteindelijk mijn eigen keuze, maar juist omdat het best een uitgaaf is, vind ik het fijn om wat meningen te horen.
En als iemand weet hoe ik de plaatjes kan plakken ipv linkjes naar de jassen, houd ik me aanbevolen.
a_nick_is_crini wijzigde dit bericht op 29-07-2020 14:32
0.84% gewijzigd
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
:heart: :heart: :heart: die korte rode. Ik zit ernstig in de twijfel om m zelf ook te bestellen, maar die prijs.....
Alle reacties Link kopieren
Ik wil deze, staat al eeuwen op mijn verlanglijstje:

Afbeelding
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
29-07-2020 14:18
Ik wil deze, staat al eeuwen op mijn verlanglijstje:

Afbeelding
O wauw :heart: prachtig! Dat snap ik helemaal. 't Is dat hij niet zo praktisch is... Maar echt een beauty van een jas!
a_nick_is_crini wijzigde dit bericht op 29-07-2020 14:22
15.99% gewijzigd
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Aija schreef:
29-07-2020 14:18
:heart: :heart: :heart: die korte rode. Ik zit ernstig in de twijfel om m zelf ook te bestellen, maar die prijs.....
Ja klopt. Maar 't is wel een kwaliteitsjas en je hebt er heel lang plezier van.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
29-07-2020 14:21
Ja he? Ze hebben ook een grijze, ook echt een beauty:
Afbeelding

Als iemand ooit besluit om mij er 1 cadeau te doen vind ik dat helemaal niet erg.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
29-07-2020 14:23
Ja klopt. Maar 't is wel een kwaliteitsjas en je hebt er heel lang plezier van.
Ja dat is zeker zo, zo zat ik het ook al goed te praten voor mezelf haha. Ik denk ook dat 'ie er gaat komen, vindt 'm helemaal geweldig
Alle reacties Link kopieren
Leuk Aija!
En aeonofwinter: absoluut rood!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
De korte rode :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik stem op de korte versie in het rood.

Waarom? De korte versie lijkt mij veelzijdiger qua dragen (met jeans/pantalon/rok/jurk/joggingbroek). En de kleur omdat jij die het mooiste vindt n dan moet je geen concessies doen. Als rood je ding is dan pak de rode. Niets zo erg als iets kopen dat een paar jaar mee moet gaan en dat je iedere keer denkt: “Had ik nou toch maar die rode gekozen”. Fijner om te denken “Oké, de kleurenmatch is verloren hier vandaag maar wat is ‘ie toch mooi”
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
29-07-2020 14:23
Ja he? Ze hebben ook een grijze, ook echt een beauty:
Afbeelding

Als iemand ooit besluit om mij er 1 cadeau te doen vind ik dat helemaal niet erg.
Ik wil trouwen met deze. Wat een schoonheid.

En on topic: rood. Omdat je dat zelf wilt. En het 'heb je haar weer met die jas' is juist positief vind ik. Herkenbaar zijn aan een mooie jas die je goed staat, dat is toch niet erg?

Ik heb een jas die de perfecte kleur is voor mij, staat precies bij mijn ogen. Draag hem al jaren. Ondertussen heb ik de voering 1 keer moeten vervangen en na bijna 10 jaar beginnen sommige plekken wel wat sleets te raken. Maar van een goede jas heb je zo veel plezier!
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net dat de lange een bedekte rits heeft. Hmm, dat vind ik wel een pré.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen Crini, die rode is prachtig en houtje-touwtje is ook leuk. Over de bedekte rits/lang/kort dat is een afweging die je het beste zelf maakt.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
29-07-2020 14:38
Ik wil trouwen met deze. Wat een schoonheid.

En on topic: rood. Omdat je dat zelf wilt. En het 'heb je haar weer met die jas' is juist positief vind ik. Herkenbaar zijn aan een mooie jas die je goed staat, dat is toch niet erg?

Ik heb een jas die de perfecte kleur is voor mij, staat precies bij mijn ogen. Draag hem al jaren. Ondertussen heb ik de voering 1 keer moeten vervangen en na bijna 10 jaar beginnen sommige plekken wel wat sleets te raken. Maar van een goede jas heb je zo veel plezier!
Ja echt he? Ik ook! :flirting:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
De rode uit de OP is echt prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Rood! Ik ben voor meer kleur in het straatbeeld, vooral in de winter
Alle reacties Link kopieren
Nou rood is unaniem hier en is ook mijn voorkeur.
Door de verborgen rits in de langer versie, neig ik nu toch naar de lange versie.
Is toch warmer.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Team rood, absoluut.

Maling aan de wereld.


Navy is een kleur waar je in de winter mee wordt doodgegooid en dan heb ik zoiets van, daar heb je er weer eentje, ook al van de fabrieksband komen rollen.
Alle reacties Link kopieren
Rood, kort! :heart:

Afbeelding

Ik had vroeger een bonker van het merk Biesot. Zij maken echte watersportkleding en die jas was ook echt water en winddicht. En van 100% wol.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
De rode! Omdat je er zo enthousiast over praat!
En dan krijg je niet het effect 'daar heb je haar weer in haar rode jas‘, maar ‘daar heb die vrouw die altijd straalt in de winter’ - als ze haar fijne jas weer aan mag :)
a_nick_is_crini schreef:
29-07-2020 14:16

Ik vind deze ook heel mooi, nog mooier stiekem, maar die vind ik wel heul erg prijzig:
https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... -3120-red/
ik kan niet in je portemonnee kijken, het moet wel uit kunnen. Maar deze jas koop je niet voor 1 of 2 jaar, dus ik zou de jas kopen die jij het áller áller mooist vindt en dan niet zuunig lopen doen.
Rood
Die duurste is van 20% polyamide. Dat zou ik vertikken.
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
29-07-2020 15:07
Nou rood is unaniem hier en is ook mijn voorkeur.
Door de verborgen rits in de langer versie, neig ik nu toch naar de lange versie.
Is toch warmer.
Ik let persoonlijk altijd op de sluiting bij de nek. Die sluit bij de korte goed aan omdat de capuchon afneembaar is.
Bij de lange is er rond de nek veel ruimte. Denk zelf dat je dan altijd een sjaal nodig hebt om het gat te dichten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Een houtje-touwtje jas moet gewoon rood zijn.
Dus ook hier: rood en kort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven