Mode & Beauty alle pijlers

Welke dufflecoat?

29-07-2020 13:37 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als kind (11-13) had ik een prachtige, klassieke, rode, wollen houwtje-touwtjejas. Toen wist ik hem niet helemaal naar waarde te schatten, want hoewel ik hem zelf prachtig vond, werd ik er mee geplaagd (pesten wil ik het niet noemen) "He jas, waar ga je met dat meisje heen? "(ik was nogal klein als kind)) of "Zeg roodkapje waar ga je heen?" En de groepsdruk was op een gegeven moment te sterk, waardoor ik hem niet meer wilde dragen tot verdriet van mijn moeder en stiekem ook van mezelf.

Ik heb altijd een voorliefde voor deze jassensoort blijven houden. Een dufflecoat heet het officieel.
Ik heb er nooit meer één gehad, simpelweg omdat het niet in de mode was (of ik heb dat dan gemist).
Maar nu ben ik 40 en heb ik eindelijk schijt genoeg aan wat in de mode is (nou ja, al een tijdje gelukkig). En dus wil ik nu een weer een dufflecoat. Een echte, wollen. Die zijn best prijzig, maar het is dan ook een aankoop die jaren mee gaat (ik doe sowieso lang met jassen en schoenen).

Ik heb de volgende modellen op het oog:
https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... uffle-red/
of deze:
https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... ffle-navy/
En dat zijn ook direct de twee kleuren waar ik tussen twijfel.

Model London is iets korter (tot op de dijen) wat dus handig is met fietsen, wat ik dagelijks doe.
Ook lijkt dit model iets getailleerder te zijn, wat ik mooi vind, de oversizedjassentrend van afgelopen winter is ook niet aan mij besteed.
Ik heb namelijk een normale maat 36-38, maar 't is niet helemaal gelijkmatig verdeeld; Ik heb smalle schouders,
een gemiddelde buste, dunne benen, een buikje en helaas niet zo veel taille. In een oversizedjas lijk ik al snel een propje, ook al ben ik gemiddeld qua lengte (1.71).
Maar een langere jas vind ik wel heel erg mooi. Tot nog toe heb ik altijd lange jassen gehad (nog veel langer dan deze modellen). Model classic komt tot op de knieën en eigenlijk vind ik dat een mooiere lengte dan tot op de dijen. En misschien lijkt het ook alleen maar zo dat de kortere iets getailleerder is (kan het niet helemaal goed inschatten op het plaatje af).

Dan de kleur: ik ben een sucker voor rood. Ik heb het veel in de kast, het staat me ook goed, het haalt in de winter mijn dan bleke gezicht op.
Maar rood is wel een opvallende kleur, dus dan krijg je meer het effect 'daar heb je haar weer in haar rode jas' , zeker omdat het een meerjarenplanjas is. Donkerblauw is klassieker, tijdlozer, minder opvallend. Donkerblauw staat me ook erg goed.
Ik vind camel ook mooi, maar dat staat me totaal niet. En burgundy vind is eventueel ook nog een optie, maar als het teveel naar paars neigt vind ik het al minder mooi, het moet wel echt rood zijn.

Natuurlijk is het uiteindelijk mijn eigen keuze, maar juist omdat het best een uitgaaf is, vind ik het fijn om wat meningen te horen.
En als iemand weet hoe ik de plaatjes kan plakken ipv linkjes naar de jassen, houd ik me aanbevolen.
a_nick_is_crini wijzigde dit bericht op 29-07-2020 14:32
0.84% gewijzigd
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
29-07-2020 14:46
Ik lees net dat de lange een bedekte rits heeft. Hmm, dat vind ik wel een pré.
Dat heeft die korte rode toch ook?
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
29-07-2020 15:59
Dat heeft die korte rode toch ook?
Oja? Waar lees of zie je dat?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Net gekeken op de website..het kortere model is wel iets vlotter. Persoonlijk vind ik de royal blue erg mooi, maar dat was je vraag niet 🤣. Donkerblauw is erg veilig (en een beetje saai) dus team rood hier!

Heb je als eens eerder bij deze webshop besteld? Ik zit te twijfelen over zo’n jas, maar zie ook €15 verzendkosten met GLS of Czech post en een retouradres in Praag...dat lijkt niet erg praktisch..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Team rood! Qua alles: kleur, lengte en kraag. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Rood!

Lang of kort vind ik heel lastig. Beide erg mooi. Dus dan misschien maar voor het praktische gaan en de korte kiezen. Al vind ik dat je met een lange jas ook prima kan fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Bij nader inzien: de kortere. Is wat vlotter en voor mij wat meer echt een houtje touwtje jas. De langere is meer een mantel die toevallig ook houtje touwtje is.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
29-07-2020 16:16
Net gekeken op de website..het kortere model is wel iets vlotter. Persoonlijk vind ik de royal blue erg mooi, maar dat was je vraag niet 🤣. Donkerblauw is erg veilig (en een beetje saai) dus team rood hier!

Heb je als eens eerder bij deze webshop besteld? Ik zit te twijfelen over zo’n jas, maar zie ook €15 verzendkosten met GLS of Czech post en een retouradres in Praag...dat lijkt niet erg praktisch..
O dat van het retouradres had ik nog niet gelezen. Nog nooit hier besteld, maar hier zijn ze het goedkoopste, zelfs met die verzendkosten.

Het kortere model is idd vlotter, maar heeft voor zover ik kan lezen helaas geen rits.
Maat is ook nog een ding. Volgens de maattabel van de officiële Montgomerysite (dus niet de dufflecoatshop) val ik in een maat 40. Maar de langere versie is een recht model en niet getailleerd, maat 40 lijkt me dan ernstig te groot.
Ik heb van jassen meestal 38 of 36. Voor winterjassen eerder 38, dan kan er nog een dikke trui onder. Maar afgelopen winters was zo'n dikke trui veel te warm.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de duurdere variant (van gloverall) elders €100,00 goedkoper gevonden.
En die is qua maatvoering voor mij eigenlijk beter (bij Montgomery zit ik tussen maten in):

https://www.gloverall.com/collections/w ... flecoat-ct
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Hmm dat wisselt ook per soort jas zie ik/
Help!
Weet iemand toevallig of ze deze jassen ergens in Nederland verkopen, waar ik ze dus kan passen? Montgomery en/of Gloverall.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
29-07-2020 17:18
Hmm dat wisselt ook per soort jas zie ik/
Help!
Weet iemand toevallig of ze deze jassen ergens in Nederland verkopen, waar ik ze dus kan passen? Montgomery en/of Gloverall.
Hier, in het najaar, die van Gloverall

https://www.deleukstewinkel.nl/specials ... en-winter/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
De rode!
Qua lengte: een langere jas is in de winter wel heerlijk warm en met een jas op knielengte kun je nog prima fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Ja die had ik ook gevonden Tickel. Helaas echt niet bij mij in de buurt.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
29-07-2020 18:30
Ja die had ik ook gevonden Tickel. Helaas echt niet bij mij in de buurt.
Den Bosch?

https://www.schneideroutdoor.nl/shop/cu ... loverall])
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Eigenlijk ben ik boos op je TO. Ik vind m zo prachtig, nu wil ik m ook. Maar ik vind m te duur, vind de verzendkosten belachelijk, vind online kopen waardeloos omdat ik altijd zit te prutsen met de maat. En ik zit nog midden in mijn challenge 'een jaar geen kleding kopen'. Grmbl!
Alle reacties Link kopieren
Prachtig! Hier ook team rood
Alle reacties Link kopieren
Haha Marana.
Ik vind online een jas kopen met andere maatvoering ook ingewikkeld.
Ik heb dus besloten dat ik hem ergens wil passen.
In Noord-Holland.
Van Montgomery, Gloverall of London Tradition. Na wat speurwerk lijkt Gloverall de beste kwalitet te zijn.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
29-07-2020 19:35
Haha Marana.
Ik vind online een jas kopen met andere maatvoering ook ingewikkeld.
Ik heb dus besloten dat ik hem ergens wil passen.
In Noord-Holland.
Van Montgomery, Gloverall of London Tradition. Na wat speurwerk lijkt Gloverall de beste kwalitet te zijn.
Google even, want tijdens mijn speurtocht kwam ik wel een adres in N-H tegen, heb alles al weggeklikt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
29-07-2020 16:06
Oja? Waar lees of zie je dat?
Ik keek naar de foto en zag geen rits :-D ,maar ik lees in een latere post van je dat hij helemaal geen rits heeft, dus ik heb je verkeerd begrepen.
Alle reacties Link kopieren
wauw TO dankzij jou weet ik nu dat het een dufflecoat heet ipv houtje touwtje jas.
Alle reacties Link kopieren
Tickel, ik heb er twee gevonden: de Bokkesprong (maar op de webiste zag ik alleen mannenvarianten) en eentje in Naarden 'Kantje Boord'.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
29-07-2020 21:12
Tickel, ik heb er twee gevonden: de Bokkesprong (maar op de webiste zag ik alleen mannenvarianten) en eentje in Naarden 'Kantje Boord'.
Ik zou die in Den Bosch bellen of ze jouw model hebben en daar gaan passen. Je hebt dan wel wat reistijd, maar tis een dure jas.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een gloverall en de jas is onverslijtbaar en heerlijk warm.
Deze jassen worden verkocht bij Cartney in Zeist.
Alle reacties Link kopieren
bisto schreef:
29-07-2020 22:32
Ik heb al jaren een gloverall en de jas is onverslijtbaar en heerlijk warm.
Deze jassen worden verkocht bij Cartney in Zeist.
Thnx!
En vallen ze groot of moet je gewoon je eigen maar aanhouden?
Ik lees namelijk op sommige sites dat de Original groot valt.
Op de sit van Gloverall val ik binnen een maat 36 of zelfs 34. Maar ik heb normaalgesproken een 36-38.
Vandaar dat ik twijfel over de UK-maat 10 of 12 (12=38).
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die nemen die je 'eigenlijk' 'stiekem' het leukste vindt. Kom op, je denkt al sinds je kindertijd aan zo'n jas en dan ga je er eindelijk eentje kopen, dan ga je toch niet de variant nemen die niet hélemaal precíes is die je het mooiste vindt? Het leven is kort hoor!

Qua fietsen: ik heb altijd jassen die minstens tot halverwege m'n kuiten komen, is nooit een probleem geweest met fietsen. Die panden wapperen gewoon naar achteren en op je achterwiel heb je jasbeschermers zitten. Bij echt een enkellange jas kun je heel soms hebben dat je erop stapt als je op je trapper stapt, maar zo lang zijn deze jassen allemaal niet.

Qua rood: ik heb jarenlang rondgelopen in een knalrode wollen enkellange cape, geen idee wat anderen daarvan vonden maar ik heb van elke seconde genoten.

Echt hoor, neem die je het mooiste vindt!
Alle reacties Link kopieren
Kweepeer je hebt gelijk, ik ben er inmiddels ook al over uit dat ik niet ga bezuinigen. Ik ga wel eerst ergens in den lande passen. Ik heb een winkel met Gloverall gevonden en een winkel met London Tradition (andere, mooiere dan op mijn eerst gevonden site).
En het wordt sowieso rood en ik denk ook lang. Van Gloverall hebben ze ook lange getailleerde modellen.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven