Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode pastel bij bruiloft

30-07-2020 14:24 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort heb ik een bruiloft. Ik vind het super leuk dat ik ben uitgenodigd, maar "helaas" is de dresscode pastel terwijl ik normaal het liefst zwart, donkerblauw of (als ik een keer gek doe) paars draag. De dresscode is dus totaal uit mijn comfort zone :O

Vandaar mijn vraag of jullie me kunnen/willen helpen.

Ik ben 1.66 m lang en heb iets overgewicht (draag normaal maat 42/44). Qua jurkje zou ik graag een model hebben waar een beetje taille in zit, anders word ik al snel "vierkant", en het liefst tot boven de knie. Bij roze heb ik het gevoel dat ik er zelf heel bleek uit zie, maar een blauw of groen zou ik zeker overwegen!.
Budget is maximaal zo'n 120 euro.

Heel erg bedankt alvast voor het meedenken! En alle input wordt gewaardeerd :-)
Zoals verwacht loopt alles anders
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik iets zwarts nemen of donker blauw met de accenten in een pastelkleur. (oorbellen, handtas, broche (hoe schrijf je dat?), sjaaltje). Lijkt me fijner dan een nieuwe jurk kopen die je nooit meer draagt. Pastel past ook helemaal niet bij iedereen.
Grijs is er ook in pastel hoor. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Er was laatste een vergelijkbaar topic, ik zal even zoeken.
Alle reacties Link kopieren
mode-beauty/dress-code-lichte-kleuren-e ... ges/464260

Dit was hem, wel gericht op grote maat maar de meeste jurken die genoemd zijn zijn ook in minder grote maten beschikbaar volgens mij.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
-Rosings- schreef:
30-07-2020 14:25
Ik zou denk ik iets zwarts nemen of donker blauw met de accenten in een pastelkleur. (oorbellen, handtas, broche (hoe schrijf je dat?), sjaaltje). Lijkt me fijner dan een nieuwe jurk kopen die je nooit meer draagt. Pastel past ook helemaal niet bij iedereen.
Dankjewel! Dat is inderdaad ook helemaal geen verkeerd idee. Dan loop ik me ook niet de hele tijd ongemakkelijk te voelen om hoe ik er bij loop
Zoals verwacht loopt alles anders
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
30-07-2020 14:30
mode-beauty/dress-code-lichte-kleuren-e ... ges/464260

Dit was hem, wel gericht op grote maat maar de meeste jurken die genoemd zijn zijn ook in minder grote maten beschikbaar volgens mij.
Dankjewel! Ik ga het doorlezen
Zoals verwacht loopt alles anders
Alle reacties Link kopieren
Dit zegt een etiquettedeskundige over kledingvoorschriften in kleur:

https://www.beatrijs.com/kledingvoorschrift-in-kleur/

Ik zou die dresscode niet zo letterlijk nemen. Je bent toch gek als je kleding gaat aanschaffen die je daarna nooit draagt en waar je je niet mooi en feestelijk in voelt? Je bent een gast en geen decorstuk. Draag gewoon je mooiste donkerblauwe of zwarte jurkje met een pastelkleurig accent (sjaal, sieraden) en klaar ben je. Ze zullen je heus niet wegsturen.
Ik vind hier dingen van.
Afbeelding
Donkerblauw combineert prachtig met pastel accessoires!
Afbeelding
Of met een pastel printje?

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_392232 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 14:38
28.06% gewijzigd
Ik zou zeker niet iets kopen wat je niet staat of waar je je oncomfortabel in voelt.
Maar heel donker zou ik ook niet doen.
Misschien een middenblauw(of groen) jurkje met een aantal pasteltinten als accessoires die er goed bijpassen?
Succes en alvast veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
https://www.bonprix.nl/product/gedessin ... md-917045/

Zoiets? Voelt iets donkerder aan maar toch licht. En dan met een zachte pastel roze sjaal?
every journey starts with a single step
Nou had ook zelf geen dresscode op mijn bruiloft en mocht iedereen precies aan wat ze wilden, toch zou ik zelf op een bruiloft met wel een dresscode niet in een heel ander soort kleding aankomen, al is het maar omdat je dan enorm opvalt op de foto's, dat is voor jou niet leuk en voor het bruidspaar ook niet. Als het vrienden van je zijn zou ik voor hun kleding aan doen die jij zelf wat minder vindt, op hun dag. Ik zou dus geen donkere jurk aandoen, maar een in een lichte kleur.
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
30-07-2020 14:41
Nou had ook zelf geen dresscode op mijn bruiloft en mocht iedereen precies aan wat ze wilden, toch zou ik zelf op een bruiloft met wel een dresscode niet in een heel ander soort kleding aankomen, al is het maar omdat je dan enorm opvalt op de foto's, dat is voor jou niet leuk en voor het bruidspaar ook niet. Als het vrienden van je zijn zou ik voor hun kleding aan doen die jij zelf wat minder vindt, op hun dag. Ik zou dus geen donkere jurk aandoen, maar een in een lichte kleur.
Nu ken ik TO niet, maar als ik een pastel jurk aan doe zie ik er uit alsof ik zo in mn kist kan stappen. Dat staat me gewoon echt niet. Ik denk dat je prima aan de dresscode kan voldoen zonder je ongelukkig te voelen en zonder uit de toon te vallen
Ik ben zelf nog nooit op zo'n dresscode bruiloft geweest. Hoe serieus wordt dat genomen, over het algemeen?
Je zal toch niet de enige zijn die niet 100% overeenkomstig met het thema gekleed is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna precies dezelfde afmetingen als jij. Waar ik me echt 'mooi' in vind zijn de wikkeljurkjes van tegenwoordig.
Toevallig een hele mooie gevonden!

https://www.my-jewellery.com/nl-nl/lila ... wE#292=215
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je hier nog iets aan :)

https://www.otto.nl/blog/tips/hoe-draag ... elkleuren/
Alle reacties Link kopieren
-Rosings- schreef:
30-07-2020 14:25
Ik zou denk ik iets zwarts nemen of donker blauw met de accenten in een pastelkleur. (oorbellen, handtas, broche (hoe schrijf je dat?), sjaaltje). Lijkt me fijner dan een nieuwe jurk kopen die je nooit meer draagt. Pastel past ook helemaal niet bij iedereen.
Goed idee!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel verschil maken of je daggast bent of dat je alleen voor de avond bent uitgenodigd.
In dat laatste geval vind ik dat je prima een iets donkerdere jurk (of misschien jeansblauw?) kunt combineren met pastelkleurige accessoires. Als avondgast kom je meestal ook niet op allerlei groepsfoto's.
Als daggast zou ik iets meer moeite doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!
Ik ben nog nooit naar een bruiloft met dresscode geweest, wellicht dat ik daarom een beetje doorsloeg in eerste instantie. Wel fijn om te horen dat deels pastel ook gewoon prima is!
De bruiloft is van (vroegere) goede vrienden van mijn vriend, maar vanwege de afstand heb ik ze nog niet heel vaak gezien. Voor vriend wil ik het wel gewoon goed doen, dus me wel aan de eisen houden.
We zijn trouwens uitgenodigd voor de ceremonie en het feest, dus geen diner.
Zoals verwacht loopt alles anders
Alle reacties Link kopieren
Alice2706 schreef:
30-07-2020 14:48
Ik heb bijna precies dezelfde afmetingen als jij. Waar ik me echt 'mooi' in vind zijn de wikkeljurkjes van tegenwoordig.
Toevallig een hele mooie gevonden!

https://www.my-jewellery.com/nl-nl/lila ... wE#292=215
Deze is leuk ja! Ik denk dat hij me inderdaad best zou staan :-D
Zoals verwacht loopt alles anders
Afbeelding

https://www.theprettydresscompany.com/s ... %5B1%5D=63

Iets boven budget maar wel erg mooi in de kleuren lichtblauw of turqoise.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven